Bulimie

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+1

Bulimia este o tulburare alimentară caracterizată printr-o tendință frecventă de a mânca prea mult și pentru a compensa creșterea necontrolată a apetitului, este indusă artificial voma, se folosesc laxative, ceaiuri diuretice, exerciții fizice intense, dietă strictă sau chiar foame. Această boală afectează mai ales femeile tinere, fetele, precum și adolescentele, însă există cazuri de bulimie și în rândul bărbaților.
La fel ca anorexia, bulimia este o tulburare psihologică, atunci când o persoană își vede trupul său în mod inadecvat. Este o condiție care merge dincolo de limitele oricărei diete. În plus, această tulburare apare de obicei după ce nu s-a reușit de mai multe ori să se rămână fideli unui anumit regim alimentar. Ciclul de supraalimentare - vărsături devine un obicei destul de rapid și este dificil să se scape de acesta.

Bulimie. Simptome

Principalele simptome sunt: creșterea necontrolată a apetitului de câteva ori pe zi urmate de vărsături forțate, frica extremă de greutate crescută, exces de diuretice și de laxative, persoana respectivă gândindu-se prea mult la produsele alimentare.

Bulimie. Cursul bolii

Boala se poate dezvolta /poate evolua după mai multe încercări eșuate de a rămâne la un regim alimentar sau după anorexie nervoasă. Persoana nu este satisfăcută de aspectul său, de greutatea sa corporală, în ciuda faptului că greutatea este normală sau chiar scăzută. Se acordă prea multă atenție produselor alimentare și există o dorință mare de a mânca. O cantitate mare de produse alimentare este consumată într-o perioadă scurtă de timp și apoi se încearcă să se elimine aceasta cantitate într-o mare varietate de moduri (vărsături, medicamente, clisme) sau să se folosească energia obținută prin exerciții fizice excesive sau prin post. Există două tipuri de bulimie - în primul caz, se încearcă să se elimine această energie (prin post), iar în al doilea caz - să se folosească de energie. În primul caz, ca urmare a vărsăturilor frecvente, obrajii pot deveni trași, vasele de sânge din ochi ar putea sângera, dinții și smalțul dentar (din cauza acidului gastric) pot fi deteriorați, echilibrul de electroliți din organism poate fi perturbat și pot apărea afecțiuni cardiace. În al doilea caz, exercițiul fizic excesiv înseamnă exercitarea acestuia în mod greșit și prea mult, de exemplu, imediat după ce se mănâncă (trebuie să se aștepte cel puțin o jumătate de oră), pe timp de noapte, exercițiile fizice fiind făcute chiar când persoana respectivă este bolnavă sau rănită.
În ambele cazuri, trebuie să vă adresați medicului.

Bulimie. Diagnostic

Bulimia, precum și alte tulburări de alimentație, este dificil de diagnosticat, deoarece pacienții au tendința de a nega și de a-și ascunde simptomele. Pacienții nu sunt în măsură să contacteze specialiștii până când se observă complicații legate de boală sau problemele psihologice grave. Cu toate acestea, există mai multe criterii pentru diagnosticarea bolii. În primul rând, faptele repetate de supraalimentare. Supraalimentarea este considerată a fi mâncarea, cazul în care cantitatea de alimente consumate în două ore este, evident, mai mare decât aceea pe care oamenii o mănâncă în mod normal în aceeași perioadă de timpul și în condiții similare. Al doilea criteriu este sentimentul lipsei de auto-control în timpul atacului de supraalimentare sau sentimentul că este imposibil să se oprească din mâncat. În al treilea rând, măsurile nepotrivite (vărsături, abuz de diuretice și laxative, clisme, post sau exerciții excesive) care sunt folosite pentru a compensa comportamentul și pentru a evita creşterea în greutate. În al patrulea rând, ambele atacuri de supraalimentare și mecanismele compensatorii trebuie să aibă loc cel puțin de două ori pe săptămână, timp de trei luni consecutive. În al cincilea rând, individul nu este mulțumit cu forma corpului său corp și / sau cu greutatea sa.

Bulimie. Tratament

Cel mai bun mod pentru a trata boala este de a combina mai multe metode simultan: reglarea regimul alimentar și grija faţă de sănătatea mintală. Pentru a mânca în mod corect și pentru a evita supraalimentarea, ar trebui să se mănânce de 5-6 ori pe zi (3 mese principale, inclusiv mici gustări). Decalajele dintre mese nu trebuie să fie mai mici de 2,5-3 ore și nu mai mult de 4-6 ore. Porțiile de mâncare trebuie să fie mici, consumate încet și mestecate bine. Orele de masă trebuie să fie stabilite cu precizie și trebuie respectate. Cu toate acestea, trebuie să fie convenabil pentru pacient acest lucru și să nu interfereze cu activitățile sale de zi cu zi (poate exista un program separat de week-end). Ajutorul psihologic trebuie administrat în asociere cu reglementarea regimului alimentar, în scopul de a ajuta pacientul să privească obiectiv la corpul său și să se iubească pe sine. În cazul în care există o lungă istorie de bulimie, cu orice complicații sau este dificil pentru un pacient să urmeze tratamentul la domiciliu, acesta poate fi tratat în instituții specializate.

Bulimie. Prevenție

Posibilitățile de alimentație sănătoasă și de exerciții fizice în mod regulat sunt necesare pentru a evita dietele stricte, iar consultarea unui specialist este necesară atunci când încercați să pierdeți în greutate, și pierdeti în greutate lent. Gândirea pozitivă și evaluarea obiectivă a propriul aspect sunt esențiale.

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta

Ultimele articole

Nou Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / 0 +19

Stil de viaţă echilibrat Mai multe articole

Nou De ce sfecla roşie este o minune pentru organism
De ce sfecla roşie este o minune pentru organism Pe lângă antioxidanţi, beneficiile consumului de sfeclă roşie mai constau şi în faptul că aduc un aport important de vitamine precum A, C, E, B1, B2, C, acid folic sau fibre, magneziu, fier, cupru şi fosfor. De asemenea, potrivit unor cercetări, sfecla roşie are cea mai mare cantitate de vitamina K dintre toate legumele. +6 / -1 +5

Alimentaţie sănătoasă Mai multe articole

Nou Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / 0 +19

Diete Mai multe articole

Nou Secretul pentru a nu te îngrășa de sărbători
Secretul pentru a nu te îngrășa de sărbători Pe ultima sută de metri din acest an, în goana după cadouri și cumpărături pentru masa plină de bucate, adu-ți aminte să ai grijă de silueta și de sănătatea ta. Iată care este secretul pentru a nu lua în greutate de sărbători fără a te abține de la excesele culinare! +2 / 0 +2

Boli și stări Mai multe articole

Nou 5 alimente care te scapă imediat de balonare
5 alimente care te scapă imediat de balonare Cu siguranţă au existat momente în care disconfortul abdominal şi senzația de balonare te-au împiedicat să te bucuri de activităţile tale zilnice. Dacă balonările care apar brusc nu le putem preveni, atunci putem scăpa de ele foarte ușor, cu ajutorul unor alimente care te scapă imediat de balonare, ajutand digestia. +5 / -3 +2

Sănătatea femeilor Mai multe articole

Nou 11 factori neobişnuiti care cauzează tulburari menstruale
11 factori neobişnuiti care cauzează tulburari menstruale Tulburările menstruale pot fi cauzate de numeroşi factori mai mult sau mai puţin cunoscuţi, precum stresul, emoţiile extreme (pozitive sau negative), oscilaţiile de greutate sau efortul fizic susţinut. Anumite variaţii ale ciclului menstrual sunt normale, însă neregularitatea constantă este un indicator al unei probleme de sănătate... 1 +7 / 0 +7

Sănătatea bărbaților Mai multe articole

Pentru mamici însărcinate Mai multe articole

Nou Sfaturi de nutriţie pentru femeile însărcinate
Sfaturi de nutriţie pentru femeile însărcinate Primul mit la care trebuie renunţat este cel conform căruia cu cât acumulezi mai multe kilograme în sarcină, cu atât cresc şansele să ai un bebeluş sănătos. Sau cu cât mănânci mai mult, cu atât îţi vei hrăni mai bine bebeluşul. +6 / 0 +6