10 alimente care cresc senzaţia de foame

Februarie 4, 2016 | sursa: www.csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
10 alimente care cresc senzaţia de foame

Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame.

Sucurile
”Cu toate că sucurile şi detoxifierea cu sucuri sunt foarte populare în prezent, procesul prin care sunt obţinute duce la eliminarea celor mai săţioase elemente- fibrele”, explică nutriţionistul Janel Funk. ”În acest fel, rămâi cu o băutură care conţine calorii şi creşte nivelul de zahăr din sânge, ducând apoi la o scădere a acestuia şi crescând senzaţia de foame”, mai spune aceasta. Studiile au arătat că senzaţia de saţietate nu creşte în cazul consumului de sucuri, prin urmare ar fi mai bine să consumaţi apă pentru sete şi hidratare şi fructele ar fi mai bine să le mâncaţi întregi.

"Un iaurt cu fructe obişnuit are în jur de 150 de calorii, 6 grame de proteine, 1,5 grame de grăsimi şi în jur de 25 de grame de zahăr"Iaurturile degresate
”Cu toate că iaurtul este prezentat ca un aliment foarte sănătos, de fapt depinde ce variantă alegi pentru a-ţi ţine de foame”, spune Kayleen St. John, dietetician la Institutul Natural Gourmet.

Un iaurt cu fructe obişnuit are în jur de 150 de calorii, 6 grame de proteine, 1,5 grame de grăsimi şi în jur de 25 de grame de zahăr. Cantitatea mare de carbohidraţi şi conţinutul mic de grăsimi cu siguranţă nu vor elimina foamea. Drept alternativă, alegeţi un iaurt grecesc care are de două ori cantitatea de proteine şi adăugaţi fructe proaspete, alune şi seminţe pentru a adăuga fibre şi antioxidanţi.

Albuşul de ou
”Există un motiv pentru care ar putea să îţi fie foame la scurt timp după ce mănânci omleta din albuşuri de ou dimineaţa. Cu toate că albuşurile reprezintă o sursă excelentă de proteine, o mare parte a grăsimilor, vitaminelor şi mineralelor se află în gălbenuş, iar o analiză din 2010 publicată în American Journal of Clinical Nutrition a arătat că grăsimile saturate nu sunt asociate unui risc crescut de boli cardiace coronariene, accident vascular cerebral sau boli vasculare coronariene”, spune St. John.

Virusul herpes simplex "Nouă din 10 dintre noi suntem purtători ai virusului herpes simplex. Virusul este latent în corpurile noastre și nu produce niciun simptom. Câteodată, dacă..."

Citeşte mai mult:
Herpesul bucal: Herpes Simplex 1»

Sosuri de salată fără grăsimi
Acele sosuri pentru salată fără grăsimi deseori conţin foarte multă sare şi zahăr pentru a fi mai gustoase, determinându-ne să turnăm cât mai mult sos pentru a acoperi fiecare bucată de salată. După ce terminăm de mâncat, sarea şi zahărul vor avea drept efect accentuarea foamei.

Mâncărurile etichetate drept sănătoase
Potrivit unui raport publicat într-un jurnal de specialitate, oamenii tind să mănânce cantităţi mai mari din alimentele etichetate drept sănătoase. St. John spune că motivul pentru care comandăm porţii mai mari, dar nu ne săturăm nu este clar, dar cel mai probabil are legătură cu faptul că în mod subconştient identificăm doar mâncărurile nesănătoase drept săţioase.

Zahăr
Zahărul şi toate echivalentele cauzează dependenţă deoarece sunt asociate cu eliberarea sporită de dopamină. Dependenţa de zahăr a devenit prevalentă şi un contribuitor important la criza globală din domeniul sănătăţii, spune nutriţionistul Julieanna Hever.

Îndulcitorii rafinaţi şi procesaţi ne determină mereu să mâncăm prea mult, fără a ne oferi şi senzaţia de saţietate. Zahărul din fructe este însă diferit, un om putând să mănânce multe bomboane şi să bea un pahar mare de suc fără a se simţi plin, însă consumul a zece mere sau pere ar fi o provocare, adaugă aceasta.

10 antibiotice naturale "S-au descoperit mai multe plante cu un efect mai puternic decât antibioticele clasice şi există rezultate ştiinţifice care le dovedesc eficienţa..."

Citeşte mai mult:
10 antibiotice din plante medicinale!»

Batoane de cereale
Batoanele obişnuite de cereale sunt de cele mai multe ori făcute din zahăr şi uleiuri hidrogenate. Acestea conţin mai puţine calorii decât o masă obişnuită şi nu pot fi considerate un înlocuitor.

Ketchup
Înainte de a pune acest sos deasupra cartofilor sau de a-l amesteca cu omleta de la micul dejun, ar trebui să vă gândiţi mai bine. Ketchup, sau orice aliment făcut din sirop de porumb cu multă fructoză (HFCS), nu duce decât la o foame mai mare. HFCS întrerupe metabolismul şi încetineşte producţia de leptină, scrie Time.com.

Brioşele
Cu toate că acestea conţin multe calorii, brioşele sunt făcute dintr-o cantitate mare de zahăr, care este absorbit şi digerat rapid, corpul cerând tot mai mult.

Cereale cu zahăr
Multe cereale îndulcite nu conţin fibre şi proteine, doi nutrinţi necesari dimineaţa pentru a evita o criză de foame. Dacă adăugaţi şi lapte degresat, senzaţia de saţietate va continua să întârzie.

Citeşte şi:
Iată ce se întâmplă cu organismul tău dacă începi să consumi zilnic ghimbir»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • iaurt
  • pofta de mancare
  • zahar
  • sucuri racoritoare
  • sucuri carbogazoase
  • cereale integrale

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8