10 beneficii impresionante ale consumului de nuci

Martie 1, 2016 | Sursa: sanatate.bzi.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci

Sunt delicioase, iar despre cât de nutritive şi de benefice sănătăţii sunt vă lăsăm să descoperiţi în rândurile de mai jos. Nucile stimulează creierul, îmbunătăţesc digestia, fortifică oasele, reduc inflamaţia, menţin echilibrul glicemiei şi inima sănătoasă. Acestea conţin o mulţime de vitamine şi minerale esenţiale, dar şi grăsimi sănătoase, antioxidanţi şi alţi compuşi care previn şi combat bolile.

Este suficient să consumaţi 7 nuci pe zi pentru a vă îmbunătăţi semnificativ starea de sănătate.

Iată câteva beneficii impresionante ale consumului de nuci:

"Nucile oferă o doză semnificativă de acizi graşi Omega 3, care s-au dovedit a reduce riscul de a dezvolta boli de inimă şi accident vascular cerebral în mod semnificativ"Întăresc sistemul cardiovascular
Nucile oferă o doză semnificativă de acizi graşi Omega 3, care s-au dovedit a reduce riscul de a dezvolta boli de inimă şi accident vascular cerebral în mod semnificativ. Menţin echilibrul între colesterolul bun (HDL) şi cel rău (LDL), iar asta păstrează sistemul cardiovascular puternic şi sănătos.

Îmbunătăţesc digestia
Nucile sunt bogate în fibre - o porţie (o ceaşcă de miez) acoperă până la 20% din necesarul zilnic recomandat. Fibrele dietetice menţin tranzitul intestinal regulat, ajuta la eliminarea excesului de grăsime, deşeuri şi toxine şi cresc absorbţia de nutrienţi.

Păstrează oasele rezistenţe
Doza excelentă de potasiu, calciu şi magneziu din aceste fructe consolidează sistemul osos şi ajuta la prevenirea artritei, a durerilor articulare şi a fragilizării osoase.

Echilibrează nivelul de fluide
Consumând nuci, organismul va putea echilibra nivelul de fluide, eliminând excesul de apă, toxine şi deşeuri. Asta înseamnă un corp mai suplu.

Ananasul

"Tușești sau ai dureri de stomac? Te poate ajuta sucul de ananas. Acesta conține..."

Citeşte mai mult:
Ce afecțiuni poți trata cu ananas»

Previn crampele musculare
Magneziul şi potasiul sunt esenţiale pentru muşchii obosiţi, rigizi, deoarece acestea contribuie la creşterea fluxului de sânge şi accelerează repararea ţesutului muscular. O ceaşcă cu miez de nucă acoperă 31% din doză zilnică de magneziu şi 10% din cea de potasiu.

Dau energie
Nucile sunt un aliment excelent dacă te simţi obosit. Acestea conţin fier care stimulează numărul de celule roşii din sânge şi creşte fluxul de oxigen în tot corpul: cu cât organismul este mai bine oxigenat, cu atât vei avea mai multă energie.

Ajută la scăderea tensiunii arteriale
Studiile au demonstrat că antioxidanţii, magneziul, potasiul şi fierul sunt excelente în gestionarea şi prevenirea hipertensiunii arteriale, iar nucile le conţin pe toate acestea. Prin relaxarea arterelor, stimularea numărului de celule roşii din sânge, echilibrarea nivelului de lichid şi reducerea stresului oxidativ, sistemul cardiovascular va beneficia de scăderea tensiunii, iar riscurile unui atac de cord vor scădea semnificativ.

Te fac mai deştept
Studiile au demonstrat că nucile conţin ingredientele potrivite - Omega 3, magneziu, fier şi antioxidanţi - pentru a dezvolta inteligenţă, pentru a îmbunătăţi memoria şi funcţia cognitivă, dar şi pentru a elimina oboseala mentală.

Reduc stresul
Stresul este cauza numărul unu de deces şi de boală, iar nucile sunt antidotul perfect. Sursă bogată de acizi graşi Omega 3 şi potasiu, acestea reglează cortizolul şi adrenalina, hormonii de stres din organism. Magneziul oferă, de asemenea, un efect relaxant.

Te ajută să dormi mai bine
Nucile stimulează producţia de melatonină, o substanţă naturală care asigură un somn profund, odihnitor. Consumă o mână de nuci înainte de culcare şi te vei simţi mai relaxat, vei dormi mai bine.

Citeşte şi:
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Determinare Tensiune Arteriala
  • Stare de stres
  • Boli cardiovasculare
  • Remediu crampe musculare
  • somn
  • nuci
  • ceai nuci
  • sistem digestiv

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate Ai observat vreodată ca rafturile cu iaurturi le-au depăşit de mult pe cele pentru brânzeturi? Singura motivaţie pentru acest fapt este ca nevoia unei alimentaţii sănătoase a ajuns sa fie din ce in ce mai acuta. Produsele lactate tradiţionale trec pe planul secund in acest caz. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7