11 motive ca să mănânci pătrunjel verde la fiecare masă

Februarie 22, 2016 | sursa: antenasatelor.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
11 motive ca să mănânci pătrunjel verde la fiecare masă

Patrunjelul conține proteine (20%), flavonoide (intretin membranele celulelor sangelui, au rol de antioxidant), uleiuri esentiale, fier, calciu, fosfor, mangan, inositol, sulf, vitamina K, betacaroten si, in special, vitamina C.

"Substantele componente din uleiul volatil al patrunjelului inhiba formarea tumorilor localizate la nivelul plamanilor"Substantele componente din uleiul volatil al patrunjelului (miristicin, limonen, eugenol, etc.) inhiba formarea tumorilor localizate la nivelul plamanilor. Acestea actioneaza asemanator antioxidantilor care neutralizeaza anumite tipuri de substante cancerigene (ca benzopirenul emanat de fumul de tigara, fumul carbunilor pentru gratar, etc.). Patrunjelul mai contine: calciu (100 grame de patrunjel contin 245 mg de calciu), fosfor, potasiu (114 grame de patrungel contin 1000 mg de potasiu), mangan (100 grame de patrunjel contin 2.7 mg de mangan), inozitol si sulf.

Iată și care sunt principalele motive pentru care e bine să consumi pătrunjel zilnic:

1. Imbunatateste digestia, prevenind astfel balonarile si indigestia. Adăugat proaspăt în orice mâncare, nu doar că parfumează și decorează plăcut masa noastră, ci și ajută la o digestie corectă.

2. Ajuta ficatul, hranind astfel sangele si fluidele corpului. Mai ales persoanele cu afecțiuni hepatice ar trebui să-l includă în dieta zilnică. Un tabouleh cu roșii și pătrunjel verde din plin poate fi deopotrivă aperitivul sau salata ideală.

3. Ajuta la dizolvarea calculilor renali. Oricât pare de necrezut, planta asta cu frunze verzi și parfumate poate „dinamita” pietrele la rinichi.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Corpul are nevoie doar de HDL, ori în meniu sunt numeroase alimente consistente care cresc doar nivelul de colesterol LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

4. Imbunatateste nivelul de estrogen si reface circulatia sangvina a uterului. Hormoni feminini într-o plăntuță verde? Ei bine, da! Și ai face bine să mănânci pătrunjel, în loc să iei capsule cu hormoni.

5. Stimuleaza sistemul imunitar, datorita conţinutului extrem de bogat in vitamina C, betacaroten, vitamina B12 si clorofila. Te face mai puternic, mai rezistent la asaltul bolilor. Și nici nu e nevoie de o „grădină” întreagă în fiecare zi!

6. Previne retentia de apa in tesuturi. Adio senzație de mâini și picioare umflate! Ca să nu mai vorbim de... celulită, care se va simți și ea „încolțită”.

7. Stimuleaza functionarea tiroidei. Asta înseamnă, implicit, un metabolism mai bun al hranei.

8. Are proprietaţi laxative. In cazurile de constipaţie acţioneaza bland, fara efecte secundare. De fapt, reglează activitatea pe tot traseul digestiv (mai ales către parte finală a acestuia).

9. Previne anemia feripriva ca urmare a continutului bogat de fier, dar si a vitaminei C (care ajuta la absorbtia fierului). Și e chiar mai eficient decât spanacul lui Popeye Marinarul, în privința asta!

10. Intepaturi de insecte - umflaturile si mancarimea se vor calma prin frecarea zonei afectate cu patrunjel. La fel se întâmplă dacă puneți zeamă de pătrunjel verde pe urzicături.

11. Amelioreaza durerile reumatice, pentru că acționează la fixarea (și refixarea) calciului din oase și, mai ales, din articulații, ca și la micșorarea inflamațiilor de la încheieturi.

Citeşte şi:
5 plante pentru o tiroidă leneşă sau hiperactivă»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
  • Laxative
  • Anemie
  • Sistem imunitar
  • calculi renali
  • tiroida
  • insecte
  • estrogen
  • sistem digestiv
  • patrunjel

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate Ai observat vreodată ca rafturile cu iaurturi le-au depăşit de mult pe cele pentru brânzeturi? Singura motivaţie pentru acest fapt este ca nevoia unei alimentaţii sănătoase a ajuns sa fie din ce in ce mai acuta. Produsele lactate tradiţionale trec pe planul secund in acest caz. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7