11 motive ca să mănânci pătrunjel verde la fiecare masă

Februarie 22, 2016 | sursa: antenasatelor.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
11 motive ca să mănânci pătrunjel verde la fiecare masă

Patrunjelul conține proteine (20%), flavonoide (intretin membranele celulelor sangelui, au rol de antioxidant), uleiuri esentiale, fier, calciu, fosfor, mangan, inositol, sulf, vitamina K, betacaroten si, in special, vitamina C.

"Substantele componente din uleiul volatil al patrunjelului inhiba formarea tumorilor localizate la nivelul plamanilor"Substantele componente din uleiul volatil al patrunjelului (miristicin, limonen, eugenol, etc.) inhiba formarea tumorilor localizate la nivelul plamanilor. Acestea actioneaza asemanator antioxidantilor care neutralizeaza anumite tipuri de substante cancerigene (ca benzopirenul emanat de fumul de tigara, fumul carbunilor pentru gratar, etc.). Patrunjelul mai contine: calciu (100 grame de patrunjel contin 245 mg de calciu), fosfor, potasiu (114 grame de patrungel contin 1000 mg de potasiu), mangan (100 grame de patrunjel contin 2.7 mg de mangan), inozitol si sulf.

Iată și care sunt principalele motive pentru care e bine să consumi pătrunjel zilnic:

1. Imbunatateste digestia, prevenind astfel balonarile si indigestia. Adăugat proaspăt în orice mâncare, nu doar că parfumează și decorează plăcut masa noastră, ci și ajută la o digestie corectă.

2. Ajuta ficatul, hranind astfel sangele si fluidele corpului. Mai ales persoanele cu afecțiuni hepatice ar trebui să-l includă în dieta zilnică. Un tabouleh cu roșii și pătrunjel verde din plin poate fi deopotrivă aperitivul sau salata ideală.

3. Ajuta la dizolvarea calculilor renali. Oricât pare de necrezut, planta asta cu frunze verzi și parfumate poate „dinamita” pietrele la rinichi.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Corpul are nevoie doar de HDL, ori în meniu sunt numeroase alimente consistente care cresc doar nivelul de colesterol LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

4. Imbunatateste nivelul de estrogen si reface circulatia sangvina a uterului. Hormoni feminini într-o plăntuță verde? Ei bine, da! Și ai face bine să mănânci pătrunjel, în loc să iei capsule cu hormoni.

5. Stimuleaza sistemul imunitar, datorita conţinutului extrem de bogat in vitamina C, betacaroten, vitamina B12 si clorofila. Te face mai puternic, mai rezistent la asaltul bolilor. Și nici nu e nevoie de o „grădină” întreagă în fiecare zi!

6. Previne retentia de apa in tesuturi. Adio senzație de mâini și picioare umflate! Ca să nu mai vorbim de... celulită, care se va simți și ea „încolțită”.

7. Stimuleaza functionarea tiroidei. Asta înseamnă, implicit, un metabolism mai bun al hranei.

8. Are proprietaţi laxative. In cazurile de constipaţie acţioneaza bland, fara efecte secundare. De fapt, reglează activitatea pe tot traseul digestiv (mai ales către parte finală a acestuia).

9. Previne anemia feripriva ca urmare a continutului bogat de fier, dar si a vitaminei C (care ajuta la absorbtia fierului). Și e chiar mai eficient decât spanacul lui Popeye Marinarul, în privința asta!

10. Intepaturi de insecte - umflaturile si mancarimea se vor calma prin frecarea zonei afectate cu patrunjel. La fel se întâmplă dacă puneți zeamă de pătrunjel verde pe urzicături.

11. Amelioreaza durerile reumatice, pentru că acționează la fixarea (și refixarea) calciului din oase și, mai ales, din articulații, ca și la micșorarea inflamațiilor de la încheieturi.

Citeşte şi:
5 plante pentru o tiroidă leneşă sau hiperactivă»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Laxative
  • Anemie
  • Sistem imunitar
  • calculi renali
  • tiroida
  • insecte
  • estrogen
  • sistem digestiv
  • patrunjel

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / -1 +18
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10