11 motive ca să mănânci pătrunjel verde la fiecare masă

Februarie 22, 2016 | sursa: antenasatelor.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
11 motive ca să mănânci pătrunjel verde la fiecare masă

Patrunjelul conține proteine (20%), flavonoide (intretin membranele celulelor sangelui, au rol de antioxidant), uleiuri esentiale, fier, calciu, fosfor, mangan, inositol, sulf, vitamina K, betacaroten si, in special, vitamina C.

"Substantele componente din uleiul volatil al patrunjelului inhiba formarea tumorilor localizate la nivelul plamanilor"Substantele componente din uleiul volatil al patrunjelului (miristicin, limonen, eugenol, etc.) inhiba formarea tumorilor localizate la nivelul plamanilor. Acestea actioneaza asemanator antioxidantilor care neutralizeaza anumite tipuri de substante cancerigene (ca benzopirenul emanat de fumul de tigara, fumul carbunilor pentru gratar, etc.). Patrunjelul mai contine: calciu (100 grame de patrunjel contin 245 mg de calciu), fosfor, potasiu (114 grame de patrungel contin 1000 mg de potasiu), mangan (100 grame de patrunjel contin 2.7 mg de mangan), inozitol si sulf.

Iată și care sunt principalele motive pentru care e bine să consumi pătrunjel zilnic:

1. Imbunatateste digestia, prevenind astfel balonarile si indigestia. Adăugat proaspăt în orice mâncare, nu doar că parfumează și decorează plăcut masa noastră, ci și ajută la o digestie corectă.

2. Ajuta ficatul, hranind astfel sangele si fluidele corpului. Mai ales persoanele cu afecțiuni hepatice ar trebui să-l includă în dieta zilnică. Un tabouleh cu roșii și pătrunjel verde din plin poate fi deopotrivă aperitivul sau salata ideală.

3. Ajuta la dizolvarea calculilor renali. Oricât pare de necrezut, planta asta cu frunze verzi și parfumate poate „dinamita” pietrele la rinichi.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Corpul are nevoie doar de HDL, ori în meniu sunt numeroase alimente consistente care cresc doar nivelul de colesterol LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

4. Imbunatateste nivelul de estrogen si reface circulatia sangvina a uterului. Hormoni feminini într-o plăntuță verde? Ei bine, da! Și ai face bine să mănânci pătrunjel, în loc să iei capsule cu hormoni.

5. Stimuleaza sistemul imunitar, datorita conţinutului extrem de bogat in vitamina C, betacaroten, vitamina B12 si clorofila. Te face mai puternic, mai rezistent la asaltul bolilor. Și nici nu e nevoie de o „grădină” întreagă în fiecare zi!

6. Previne retentia de apa in tesuturi. Adio senzație de mâini și picioare umflate! Ca să nu mai vorbim de... celulită, care se va simți și ea „încolțită”.

7. Stimuleaza functionarea tiroidei. Asta înseamnă, implicit, un metabolism mai bun al hranei.

8. Are proprietaţi laxative. In cazurile de constipaţie acţioneaza bland, fara efecte secundare. De fapt, reglează activitatea pe tot traseul digestiv (mai ales către parte finală a acestuia).

9. Previne anemia feripriva ca urmare a continutului bogat de fier, dar si a vitaminei C (care ajuta la absorbtia fierului). Și e chiar mai eficient decât spanacul lui Popeye Marinarul, în privința asta!

10. Intepaturi de insecte - umflaturile si mancarimea se vor calma prin frecarea zonei afectate cu patrunjel. La fel se întâmplă dacă puneți zeamă de pătrunjel verde pe urzicături.

11. Amelioreaza durerile reumatice, pentru că acționează la fixarea (și refixarea) calciului din oase și, mai ales, din articulații, ca și la micșorarea inflamațiilor de la încheieturi.

Citeşte şi:
5 plante pentru o tiroidă leneşă sau hiperactivă»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
  • Laxative
  • Anemie
  • Sistem imunitar
  • calculi renali
  • tiroida
  • insecte
  • estrogen
  • sistem digestiv
  • patrunjel

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9