12 motive pentru a mânca zilnic o felie de ananas

Septembrie 14, 2015 | Sursa: sanatate.bzi.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
12 motive pentru a mânca zilnic o felie de ananas

Ananasul este o sursă de vitaminele A, C, B1, B2, B3, B5 şi B6. De asemenea, este bogat în mangan, beta-caroten, acid folic, cupru, magneziu, potasiu, şi fibre dietetice. Unul dintre cele mai bune motive pentru a mânca ananas este gustul bun. Antioxidanţii din compoziţia sa combat radicalii liberi şi totodată joacă un rol important în prevenirea bolilor de inimă şi a cancerului.

Bromelaina este însă cea care face din ananas un fruct de nelipsit din dietă. Aceasta enzimă are numeroase beneficii pentru sănătate. Iată câteva motive pentru a consuma zilnic o felie de ananas:

Fortifica oasele
Ananasul este o sursă bogată de mangan, de care organismul tău are nevoie pentru a construi oase sănătoase. Este necesar mai ales copiilor, adolescenţilor şi vârstnicilor, ale căror oase slăbesc pe măsură ce îmbătrânesc.

Ajută digestia
Bromalaina se găseşte mai ales în cotorul ananasului, parte pe care mulţi o aruncă. Aceasta ajuta la digestia alimentelor proteice, reduce inflamaţiile şi combate durerile. Pentru a te bucura de aceste beneficii consuma ananas proaspăt, nepreparat termic.
"Ananasul stimulează metabolismul graţie fibrelor care ajută sistemul digestiv să funcţioneze corespunzător"
Bună sursă de fibre
Ananasul stimulează metabolismul graţie fibrelor care ajută sistemul digestiv să funcţioneze corespunzător. De asemenea, previne constipaţia.

Sănătate mentală
Ananasul îmbunătăţeşte starea de spirit şi ajuta la combaterea depresiei şi anxietăţii. Asta datorită triptofanului, care este folosit de organism pentru producerea serotoninei.

Bun pentru gingii
Ananasul întăreşte gingiile şi va ajuta să vă păstraţi dinţii sănătoşi şi puternici.

Cat de multe fructe mananci zilnic

"O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei..."

Citeşte mai mult:
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?»

Previne cheagurile de sânge
Un alt beneficiu al consumului de ananas este prevenirea cheagurilor de sânge. El conţine o substanţă care are efect anticoagulant.

Sursa de vitamine şi minerale
Furnizează doza zilnică de vitamina C de care avem nevoie şi 1/5 din doză zilnică de vitamina A. Aceşti compuşi protejează celulele sănătoase de radicalii liberi şi vindecă celulele deteriorate.

De asemenea, conţine beta-caroten, care ajută la păstrarea vederii şi cupru care stimulează producţia de hemoglobină şi accelerează cicatrizarea rănilor.

Previne astmul
Toxinele, alimentaţia proastă, poluarea, abuzul de antibiotice şi stresul sunt câţiva factori de risc pentru dezvoltarea astmului. Datorită proprietăţilor sale anti-inflamatorii, ananasul elimina aceste condiţii.

Artrită
Bromelaina este de asemenea considerată un antiinflamator eficient. Consumul regulat de ananas proaspăt - cel puţin o jumătate de cană, te ajută să calmezi durerile articulare. În Germania, bromelaina este aprobată că medicament care reduce inflamaţia.

Bun pentru tuse şi răceala
Bromelaina ajuta la stoparea tusei, fluidifica şi reduce cantitatea de mucus.

Scade tensiunea arterială
Ananasul ţine sub control tensiunea arterială, datorită conţinutului de potasiu, un mineral esenţial penru păstrarea sănătăţii sistemului cardiovascular.

Citeşte şi:
Merele şi secretele lor pentru sănătate»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
  • Vitamine
  • Boli și stări
  • Tratament astm
  • Digestie usoara
  • Presiune arteriala
  • gingie
  • tuse
  • ananas

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Cinci alimente care te fac să te simţi mai fericit
Cinci alimente care te fac să te simţi mai fericit Ştim cu toţii că ceea ce mâncăm afectează, nu doar forma corpului, ci şi starea de spirit. Hrana procesată sau alimentele cu conţinut ridicat de zaharuri, spre exemplu, ne pot spori simţitor numărul de kilograme dar pot, în aceaşi măsură, contribui la apariţia stărilor de tristeţe şi chiar a depresiei. În timp ce fructele,... +2 / 0 +2
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Cat de sanatos este porumbul si care este mai bun: cel fiert sau cel copt
Cat de sanatos este porumbul si care este mai bun: cel fiert sau cel copt Porumbul fiert sau copt este foarte apreciat in aceasta perioada. Si tocmai pentru ca nu putini suntem cei care adoram gustul lui, am stat de vorba cu dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice, pentru a afla cat este de sanatos. +8 / 0 +8
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie Pentru a te ajuta sa obtii un boost de energie, in mijlocul zilei, am decis sa facem un top practic al acelor fructe care iti dau energie, care te invioreaza rapid, exact cand ai nevoie! +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +7 / 0 +7
Ce este, de fapt, leurda. Mănânci vreodată această plantă?
Ce este, de fapt, leurda. Mănânci vreodată această plantă? Leurdă, supranumită şi „usturoiul sălbatic”, datorită mirosului pe care îl emană, este unul dintre primii vestitori ai primăverii şi este o plantă extraordinar de sănătoasă, având efecte miraculoase asupra organismului nostru. +7 / 0 +7