2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?

Mai 6, 2015 | SURSA: foodstory.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
1
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?

Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt.

Aşa că milioane de oameni îşi numără zilnic paharele sau sticlele de apă consumate, pentru a fi siguri că şi-au îndeplinit obiectivul sănătos de a bea fix doi litri de lichide pe zi. Nu încercam să demonstrăm că apa nu e sănătoasă, ci doar să ridicăm semnul de întrebare. Câtă apă e sănătos să bei şi cât de mult contează în hidratare, detoxifiere şi slăbit?

Mitul celor 2 litri de apă

Nu ştim dacă ţi-ai numărat până acum paharele, dar nici nu te sfătuim să o faci. Ar trebui să ajungi la 8 pahare de apă pe zi ca să te încadrezi în axioma apei atât de bine ştiută. Sunt zeci de ani de când primim acelaşi sfat, dar puţină lume ştie de unde a pornit acesta recomandare.
"Corpul nostru este un organism foarte fin care ştie să îşi regleze singur cantitatea de lichide de care are nevoie"
Se pare că peste ocean, Consiliul Naţional de Cercetare şi Comisia de Nutriţie din Statele Unite au dat aceste sfaturi în 1945, spunând că este recomandat să se consume 1 mililitru de apă pentru fiecare calorie din mâncare, iar calculele au dus la suma de 1.5 litri pe zi. Din păcate, următoarea propoziţie din recomandare a fost complet uitată, pentru că explică faptul că cea mai mare parte din această cantitate se găseşte în hrana pe care o consumăm zilnic. De pildă, castraveţii au un conţinut de 92% apă, pepenele roşu -96%, iar merele – 85%. Atunci de ce ar fi nevoie de atât de multă apă?

Recent, medicii britanici au ajuns la concluzia că nu e nevoie să ne forţăm organismul să înghită atât de multă apă. Motivul este extrem de simplu. Corpul nostru este un organism foarte fin care ştie să îşi regleze singur cantitatea de lichide de care are nevoie. Mecanismul pe care îl foloseşte se numeşte “sete”, care se aprinde ca un bec roşu atunci când avem nevoie de apă şi ne dictează şi câtă apă trebuie să bem. Totul depinde cât de activi suntem, ce fel de mâncare consumăm şi dacă suferim de unele boli.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Apa detoxifică organismul?

Ce-i drept, indiferent câtă apă bei într-o zi, tot e mai sănătos decât o sticlă cu suc acidulat. Dar e cale lungă până la idea că 2 litri de apă pe zi elimina toxinele. De fapt, rinichii sunt cei care ajută organismul să elimine toxinele prin urina şi nu există o dovadă clară şi demonstrată ştiinţific care să arate ca o cantitate mai mare de apă îi va face să funcţioneze mai bine sau mai repede. Dimpotrivă, unii medici spun că prea multă apă reduce puterea rinichilor de a funcţiona ca un filtru.

Bea mai multă apă dacă vrei o piele frumoasă

Noi spunem: bea atâta apă cât ai nevoie dacă vrei să te simţi bine în pielea ta. Corpul nostru este făcut deja din 60% apă. Adică, o persoană care cântăreşte 90 de kg are deja aproape 55 de kg de apă. Astfel, un pahar în plus sau în minus pe zi nu poate să aibă un efect atât de mare. Totuşi, un studiu făcut în 2007 susţine că o jumătate de litru de apă adăugat la dietă zilnică poate ajuta circulaţia sângelui în zona pielii.

Apă te ajută să slăbeşti

Câte fete ai văzut sorbind cu un pai apă plată cu lămâie şi ţi-au spus că apa e bună la dietă? Noi le spunem că apa e mai bună decât sucul, alcoolul sau cafeaua, dar nu le va subţia talia, dacă restul dietei rămâne neschimbată. Mai corect ar fi să spunem că apa e un truc în diete, pentru că are zero calorii şi îţi ţine gura ocupată atunci când ai fii tentat să ciuguleşti între mese.

Când ai nevoie de mai multă apă?

Desigur, există şi excepţii de la regulă. Sunt unele cazuri în care e nevoie de un aport mai mare de lichide în corp. De exemplu, pentru tratamentul sau prevenirea apariţiei pietrelor la rinichi sau pentru cei care urmează să facă efort sporit sau să stea la temperaturi extreme, când ar putea apărea deshidratarea.

Totuşi, sunt mulţi cei care beau apă peste necesarul zilnic, forţându-se să respecte o regulă despre care au auzit că este bună şi trebuie respectată, fără să se gândească la faptul că ar putea avea şi efecte adverse, cum ar fi intoxicaţia cu apă, ce apare atunci când rinichii nu pot elimina apa în exces prin urină, iar sarurile din sânge sunt diluate.

Citeşte şi:
Top 5 înlocuitori pentru zahăr»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
1
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Deshidratarea
  • dieta cu apa
  • Sanatate Prin Apa
  • consumul de apa

Articole pe aceeași temă

  • Ana / 2015-10-14 11:59:13

    Vorbiţi prostii

Trimite-ne opinia ta
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7