2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?

Mai 6, 2015 | SURSA: foodstory.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
1
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?

Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt.

Aşa că milioane de oameni îşi numără zilnic paharele sau sticlele de apă consumate, pentru a fi siguri că şi-au îndeplinit obiectivul sănătos de a bea fix doi litri de lichide pe zi. Nu încercam să demonstrăm că apa nu e sănătoasă, ci doar să ridicăm semnul de întrebare. Câtă apă e sănătos să bei şi cât de mult contează în hidratare, detoxifiere şi slăbit?

Mitul celor 2 litri de apă

Nu ştim dacă ţi-ai numărat până acum paharele, dar nici nu te sfătuim să o faci. Ar trebui să ajungi la 8 pahare de apă pe zi ca să te încadrezi în axioma apei atât de bine ştiută. Sunt zeci de ani de când primim acelaşi sfat, dar puţină lume ştie de unde a pornit acesta recomandare.
"Corpul nostru este un organism foarte fin care ştie să îşi regleze singur cantitatea de lichide de care are nevoie"
Se pare că peste ocean, Consiliul Naţional de Cercetare şi Comisia de Nutriţie din Statele Unite au dat aceste sfaturi în 1945, spunând că este recomandat să se consume 1 mililitru de apă pentru fiecare calorie din mâncare, iar calculele au dus la suma de 1.5 litri pe zi. Din păcate, următoarea propoziţie din recomandare a fost complet uitată, pentru că explică faptul că cea mai mare parte din această cantitate se găseşte în hrana pe care o consumăm zilnic. De pildă, castraveţii au un conţinut de 92% apă, pepenele roşu -96%, iar merele – 85%. Atunci de ce ar fi nevoie de atât de multă apă?

Recent, medicii britanici au ajuns la concluzia că nu e nevoie să ne forţăm organismul să înghită atât de multă apă. Motivul este extrem de simplu. Corpul nostru este un organism foarte fin care ştie să îşi regleze singur cantitatea de lichide de care are nevoie. Mecanismul pe care îl foloseşte se numeşte “sete”, care se aprinde ca un bec roşu atunci când avem nevoie de apă şi ne dictează şi câtă apă trebuie să bem. Totul depinde cât de activi suntem, ce fel de mâncare consumăm şi dacă suferim de unele boli.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Apa detoxifică organismul?

Ce-i drept, indiferent câtă apă bei într-o zi, tot e mai sănătos decât o sticlă cu suc acidulat. Dar e cale lungă până la idea că 2 litri de apă pe zi elimina toxinele. De fapt, rinichii sunt cei care ajută organismul să elimine toxinele prin urina şi nu există o dovadă clară şi demonstrată ştiinţific care să arate ca o cantitate mai mare de apă îi va face să funcţioneze mai bine sau mai repede. Dimpotrivă, unii medici spun că prea multă apă reduce puterea rinichilor de a funcţiona ca un filtru.

Bea mai multă apă dacă vrei o piele frumoasă

Noi spunem: bea atâta apă cât ai nevoie dacă vrei să te simţi bine în pielea ta. Corpul nostru este făcut deja din 60% apă. Adică, o persoană care cântăreşte 90 de kg are deja aproape 55 de kg de apă. Astfel, un pahar în plus sau în minus pe zi nu poate să aibă un efect atât de mare. Totuşi, un studiu făcut în 2007 susţine că o jumătate de litru de apă adăugat la dietă zilnică poate ajuta circulaţia sângelui în zona pielii.

Apă te ajută să slăbeşti

Câte fete ai văzut sorbind cu un pai apă plată cu lămâie şi ţi-au spus că apa e bună la dietă? Noi le spunem că apa e mai bună decât sucul, alcoolul sau cafeaua, dar nu le va subţia talia, dacă restul dietei rămâne neschimbată. Mai corect ar fi să spunem că apa e un truc în diete, pentru că are zero calorii şi îţi ţine gura ocupată atunci când ai fii tentat să ciuguleşti între mese.

Când ai nevoie de mai multă apă?

Desigur, există şi excepţii de la regulă. Sunt unele cazuri în care e nevoie de un aport mai mare de lichide în corp. De exemplu, pentru tratamentul sau prevenirea apariţiei pietrelor la rinichi sau pentru cei care urmează să facă efort sporit sau să stea la temperaturi extreme, când ar putea apărea deshidratarea.

Totuşi, sunt mulţi cei care beau apă peste necesarul zilnic, forţându-se să respecte o regulă despre care au auzit că este bună şi trebuie respectată, fără să se gândească la faptul că ar putea avea şi efecte adverse, cum ar fi intoxicaţia cu apă, ce apare atunci când rinichii nu pot elimina apa în exces prin urină, iar sarurile din sânge sunt diluate.

Citeşte şi:
Top 5 înlocuitori pentru zahăr»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
1
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Deshidratarea
  • dieta cu apa
  • Sanatate Prin Apa
  • consumul de apa

Articole pe aceeași temă

  • Ana / 2015-10-14 11:59:13

    Vorbiţi prostii

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății. +9 / 0 +9