2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?

Mai 6, 2015 | SURSA: foodstory.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
1
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?

Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt.

Aşa că milioane de oameni îşi numără zilnic paharele sau sticlele de apă consumate, pentru a fi siguri că şi-au îndeplinit obiectivul sănătos de a bea fix doi litri de lichide pe zi. Nu încercam să demonstrăm că apa nu e sănătoasă, ci doar să ridicăm semnul de întrebare. Câtă apă e sănătos să bei şi cât de mult contează în hidratare, detoxifiere şi slăbit?

Mitul celor 2 litri de apă

Nu ştim dacă ţi-ai numărat până acum paharele, dar nici nu te sfătuim să o faci. Ar trebui să ajungi la 8 pahare de apă pe zi ca să te încadrezi în axioma apei atât de bine ştiută. Sunt zeci de ani de când primim acelaşi sfat, dar puţină lume ştie de unde a pornit acesta recomandare.
"Corpul nostru este un organism foarte fin care ştie să îşi regleze singur cantitatea de lichide de care are nevoie"
Se pare că peste ocean, Consiliul Naţional de Cercetare şi Comisia de Nutriţie din Statele Unite au dat aceste sfaturi în 1945, spunând că este recomandat să se consume 1 mililitru de apă pentru fiecare calorie din mâncare, iar calculele au dus la suma de 1.5 litri pe zi. Din păcate, următoarea propoziţie din recomandare a fost complet uitată, pentru că explică faptul că cea mai mare parte din această cantitate se găseşte în hrana pe care o consumăm zilnic. De pildă, castraveţii au un conţinut de 92% apă, pepenele roşu -96%, iar merele – 85%. Atunci de ce ar fi nevoie de atât de multă apă?

Recent, medicii britanici au ajuns la concluzia că nu e nevoie să ne forţăm organismul să înghită atât de multă apă. Motivul este extrem de simplu. Corpul nostru este un organism foarte fin care ştie să îşi regleze singur cantitatea de lichide de care are nevoie. Mecanismul pe care îl foloseşte se numeşte “sete”, care se aprinde ca un bec roşu atunci când avem nevoie de apă şi ne dictează şi câtă apă trebuie să bem. Totul depinde cât de activi suntem, ce fel de mâncare consumăm şi dacă suferim de unele boli.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Apa detoxifică organismul?

Ce-i drept, indiferent câtă apă bei într-o zi, tot e mai sănătos decât o sticlă cu suc acidulat. Dar e cale lungă până la idea că 2 litri de apă pe zi elimina toxinele. De fapt, rinichii sunt cei care ajută organismul să elimine toxinele prin urina şi nu există o dovadă clară şi demonstrată ştiinţific care să arate ca o cantitate mai mare de apă îi va face să funcţioneze mai bine sau mai repede. Dimpotrivă, unii medici spun că prea multă apă reduce puterea rinichilor de a funcţiona ca un filtru.

Bea mai multă apă dacă vrei o piele frumoasă

Noi spunem: bea atâta apă cât ai nevoie dacă vrei să te simţi bine în pielea ta. Corpul nostru este făcut deja din 60% apă. Adică, o persoană care cântăreşte 90 de kg are deja aproape 55 de kg de apă. Astfel, un pahar în plus sau în minus pe zi nu poate să aibă un efect atât de mare. Totuşi, un studiu făcut în 2007 susţine că o jumătate de litru de apă adăugat la dietă zilnică poate ajuta circulaţia sângelui în zona pielii.

Apă te ajută să slăbeşti

Câte fete ai văzut sorbind cu un pai apă plată cu lămâie şi ţi-au spus că apa e bună la dietă? Noi le spunem că apa e mai bună decât sucul, alcoolul sau cafeaua, dar nu le va subţia talia, dacă restul dietei rămâne neschimbată. Mai corect ar fi să spunem că apa e un truc în diete, pentru că are zero calorii şi îţi ţine gura ocupată atunci când ai fii tentat să ciuguleşti între mese.

Când ai nevoie de mai multă apă?

Desigur, există şi excepţii de la regulă. Sunt unele cazuri în care e nevoie de un aport mai mare de lichide în corp. De exemplu, pentru tratamentul sau prevenirea apariţiei pietrelor la rinichi sau pentru cei care urmează să facă efort sporit sau să stea la temperaturi extreme, când ar putea apărea deshidratarea.

Totuşi, sunt mulţi cei care beau apă peste necesarul zilnic, forţându-se să respecte o regulă despre care au auzit că este bună şi trebuie respectată, fără să se gândească la faptul că ar putea avea şi efecte adverse, cum ar fi intoxicaţia cu apă, ce apare atunci când rinichii nu pot elimina apa în exces prin urină, iar sarurile din sânge sunt diluate.

Citeşte şi:
Top 5 înlocuitori pentru zahăr»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
1
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Deshidratarea
  • dieta cu apa
  • Sanatate Prin Apa
  • consumul de apa

Articole pe aceeași temă

  • Ana / 2015-10-14 11:59:13

    Vorbiţi prostii

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8