2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?

Mai 6, 2015 | SURSA: foodstory.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
1
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?

Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt.

Aşa că milioane de oameni îşi numără zilnic paharele sau sticlele de apă consumate, pentru a fi siguri că şi-au îndeplinit obiectivul sănătos de a bea fix doi litri de lichide pe zi. Nu încercam să demonstrăm că apa nu e sănătoasă, ci doar să ridicăm semnul de întrebare. Câtă apă e sănătos să bei şi cât de mult contează în hidratare, detoxifiere şi slăbit?

Mitul celor 2 litri de apă

Nu ştim dacă ţi-ai numărat până acum paharele, dar nici nu te sfătuim să o faci. Ar trebui să ajungi la 8 pahare de apă pe zi ca să te încadrezi în axioma apei atât de bine ştiută. Sunt zeci de ani de când primim acelaşi sfat, dar puţină lume ştie de unde a pornit acesta recomandare.
"Corpul nostru este un organism foarte fin care ştie să îşi regleze singur cantitatea de lichide de care are nevoie"
Se pare că peste ocean, Consiliul Naţional de Cercetare şi Comisia de Nutriţie din Statele Unite au dat aceste sfaturi în 1945, spunând că este recomandat să se consume 1 mililitru de apă pentru fiecare calorie din mâncare, iar calculele au dus la suma de 1.5 litri pe zi. Din păcate, următoarea propoziţie din recomandare a fost complet uitată, pentru că explică faptul că cea mai mare parte din această cantitate se găseşte în hrana pe care o consumăm zilnic. De pildă, castraveţii au un conţinut de 92% apă, pepenele roşu -96%, iar merele – 85%. Atunci de ce ar fi nevoie de atât de multă apă?

Recent, medicii britanici au ajuns la concluzia că nu e nevoie să ne forţăm organismul să înghită atât de multă apă. Motivul este extrem de simplu. Corpul nostru este un organism foarte fin care ştie să îşi regleze singur cantitatea de lichide de care are nevoie. Mecanismul pe care îl foloseşte se numeşte “sete”, care se aprinde ca un bec roşu atunci când avem nevoie de apă şi ne dictează şi câtă apă trebuie să bem. Totul depinde cât de activi suntem, ce fel de mâncare consumăm şi dacă suferim de unele boli.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Apa detoxifică organismul?

Ce-i drept, indiferent câtă apă bei într-o zi, tot e mai sănătos decât o sticlă cu suc acidulat. Dar e cale lungă până la idea că 2 litri de apă pe zi elimina toxinele. De fapt, rinichii sunt cei care ajută organismul să elimine toxinele prin urina şi nu există o dovadă clară şi demonstrată ştiinţific care să arate ca o cantitate mai mare de apă îi va face să funcţioneze mai bine sau mai repede. Dimpotrivă, unii medici spun că prea multă apă reduce puterea rinichilor de a funcţiona ca un filtru.

Bea mai multă apă dacă vrei o piele frumoasă

Noi spunem: bea atâta apă cât ai nevoie dacă vrei să te simţi bine în pielea ta. Corpul nostru este făcut deja din 60% apă. Adică, o persoană care cântăreşte 90 de kg are deja aproape 55 de kg de apă. Astfel, un pahar în plus sau în minus pe zi nu poate să aibă un efect atât de mare. Totuşi, un studiu făcut în 2007 susţine că o jumătate de litru de apă adăugat la dietă zilnică poate ajuta circulaţia sângelui în zona pielii.

Apă te ajută să slăbeşti

Câte fete ai văzut sorbind cu un pai apă plată cu lămâie şi ţi-au spus că apa e bună la dietă? Noi le spunem că apa e mai bună decât sucul, alcoolul sau cafeaua, dar nu le va subţia talia, dacă restul dietei rămâne neschimbată. Mai corect ar fi să spunem că apa e un truc în diete, pentru că are zero calorii şi îţi ţine gura ocupată atunci când ai fii tentat să ciuguleşti între mese.

Când ai nevoie de mai multă apă?

Desigur, există şi excepţii de la regulă. Sunt unele cazuri în care e nevoie de un aport mai mare de lichide în corp. De exemplu, pentru tratamentul sau prevenirea apariţiei pietrelor la rinichi sau pentru cei care urmează să facă efort sporit sau să stea la temperaturi extreme, când ar putea apărea deshidratarea.

Totuşi, sunt mulţi cei care beau apă peste necesarul zilnic, forţându-se să respecte o regulă despre care au auzit că este bună şi trebuie respectată, fără să se gândească la faptul că ar putea avea şi efecte adverse, cum ar fi intoxicaţia cu apă, ce apare atunci când rinichii nu pot elimina apa în exces prin urină, iar sarurile din sânge sunt diluate.

Citeşte şi:
Top 5 înlocuitori pentru zahăr»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
1
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Deshidratarea
  • dieta cu apa
  • Sanatate Prin Apa
  • consumul de apa

Articole pe aceeași temă

  • Ana / 2015-10-14 11:59:13

    Vorbiţi prostii

Trimite-ne opinia ta
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia Dacă există un aliment care poate fi numit sfânt, acesta trebuie să fie Chia! Pline de vitamine şi minerale, ajutând la reglarea greutăţii, controlarea poftei de dulce şi luptând împotriva radicalilor liberi, aceste seminţe sunt, cu adevărat, o minune pentru sănătate, cu beneficii infinite! Iată 8 motive pentru care să începi... +3 / 0 +3
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +15 / 0 +15
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci Sunt delicioase, iar despre cât de nutritive şi de benefice sănătăţii sunt vă lăsăm să descoperiţi în rândurile de mai jos. Nucile stimulează creierul, îmbunătăţesc digestia, fortifică oasele, reduc inflamaţia, menţin echilibrul glicemiei şi inima sănătoasă. Acestea conţin o mulţime de vitamine şi minerale esenţiale,... +7 / 0 +7