5 mituri despre porumb desfiinţate

Iulie 17, 2017 | sursa: csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
5 mituri despre porumb desfiinţate

Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos.

Iată câteva dintre cele mai mari mituri despre despre porumb!

"Un ştiulete de porumb are aproape acelaşi număr de calorii ca un măr şi mai puţin de un sfert de zaharuri"Mitul #1: Porumbul este modificat genetic

Adevăr: Majoritatea persoanelor confundă porumbul dulce pe care îl găseşti în magazin cu cel de cultură – folosit pentru hrana animalelor, etanol sau siropul de porumb cu un conţinut ridicat de fructoză (HFC). Doar o parte dintre culturile de porumb destinate transformării în astfel de produse poate fi modificat genetic. Dacă vrei să fii absolut sigură că porumbul pe care îl vei consuma nu este modificat genetic, alege-l pe cel etichetat organic. Culturile modificate genetic nu pot fi trecute sub eticheta de "organic".

Mitul #2: Porumbul îngraşă – are prea mult zahăr

Adevăr: Un ştiulete de porumb are aproape acelaşi număr de calorii ca un măr şi mai puţin de un sfert de zaharuri. Cu alte cuvinte, poate fi una dintre cele mai sănătoase alegeri, mai ales când mergi la grătar! Bananele au mult mai mult zahăr şi sunt recomandate în multe diete, nu-i aşa? O banană conţine aproape acelaşi număr de calorii (110) şi de două-trei ori mai mult zahăr decât porumbul (o banană are 15 g de zahăr, iar un ştiulete de porumb are 6-8 g). Totuşi, nu-ţi imagina că dacă pui multă sare şi unt topit, porumbul fiert/copt mai poate fi o gustare sănătoasă!

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Mitul #3: Porumbul gătit nu mai are la fel de mulţi nutrienţi

Adevăr: Activitatea antioxidantă, care protejează organismul de cancer şi boli de inimă, creşte în momentul în care porumbul este gătit.

Mitul #4: Porumbul nu are beneficii pentru sănătate

Adevăr: Porumbul dulce conţine luteină şi zeaxantină, doi antioxidanţi foarte importanţi pentru vedere şi piele. Un ştiulete mediu de porumb conţine 3 grame de fibre dietare. Cele mai multe studii au descoperit că o alimentaţie bogată în luteină şi zeaxantină poate încetini degradarea vederii şi poate preveni apariţia cataractei. Porumbul vitamina B, vitamina C, magneziu si potasiu. Ideea că nu este sănătos derivă din faptul că porumbul conţine amidon, care este un carbohidrat.

Mitul #5: Porumbul este greu de digerat

Parţial adevărat: Porumbul conţine o cantitate mare de fibre insolubile, care trec prin intestine intact. Dacă mănânci mult porumb, cu siguranţă vei găsi în scaun multe boabe întregi. Însă, aceste fibre insolubile hrănesc bacteriile “bune” din intestine. În plus, porumbul are o proporţie sănătoasă între fibrele solubile şi cele insolubile.

Citeşte şi:
Caise – vitamine şi minerale din belşug»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Boli și stări
  • Tranzit intestinal
  • Aparat digestiv
  • nutrienti
  • porumb fiert
  • porumb copt

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9