5 mituri despre porumb desfiinţate

Iulie 17, 2017 | sursa: csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
5 mituri despre porumb desfiinţate

Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos.

Iată câteva dintre cele mai mari mituri despre despre porumb!

"Un ştiulete de porumb are aproape acelaşi număr de calorii ca un măr şi mai puţin de un sfert de zaharuri"Mitul #1: Porumbul este modificat genetic

Adevăr: Majoritatea persoanelor confundă porumbul dulce pe care îl găseşti în magazin cu cel de cultură – folosit pentru hrana animalelor, etanol sau siropul de porumb cu un conţinut ridicat de fructoză (HFC). Doar o parte dintre culturile de porumb destinate transformării în astfel de produse poate fi modificat genetic. Dacă vrei să fii absolut sigură că porumbul pe care îl vei consuma nu este modificat genetic, alege-l pe cel etichetat organic. Culturile modificate genetic nu pot fi trecute sub eticheta de "organic".

Mitul #2: Porumbul îngraşă – are prea mult zahăr

Adevăr: Un ştiulete de porumb are aproape acelaşi număr de calorii ca un măr şi mai puţin de un sfert de zaharuri. Cu alte cuvinte, poate fi una dintre cele mai sănătoase alegeri, mai ales când mergi la grătar! Bananele au mult mai mult zahăr şi sunt recomandate în multe diete, nu-i aşa? O banană conţine aproape acelaşi număr de calorii (110) şi de două-trei ori mai mult zahăr decât porumbul (o banană are 15 g de zahăr, iar un ştiulete de porumb are 6-8 g). Totuşi, nu-ţi imagina că dacă pui multă sare şi unt topit, porumbul fiert/copt mai poate fi o gustare sănătoasă!

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Mitul #3: Porumbul gătit nu mai are la fel de mulţi nutrienţi

Adevăr: Activitatea antioxidantă, care protejează organismul de cancer şi boli de inimă, creşte în momentul în care porumbul este gătit.

Mitul #4: Porumbul nu are beneficii pentru sănătate

Adevăr: Porumbul dulce conţine luteină şi zeaxantină, doi antioxidanţi foarte importanţi pentru vedere şi piele. Un ştiulete mediu de porumb conţine 3 grame de fibre dietare. Cele mai multe studii au descoperit că o alimentaţie bogată în luteină şi zeaxantină poate încetini degradarea vederii şi poate preveni apariţia cataractei. Porumbul vitamina B, vitamina C, magneziu si potasiu. Ideea că nu este sănătos derivă din faptul că porumbul conţine amidon, care este un carbohidrat.

Mitul #5: Porumbul este greu de digerat

Parţial adevărat: Porumbul conţine o cantitate mare de fibre insolubile, care trec prin intestine intact. Dacă mănânci mult porumb, cu siguranţă vei găsi în scaun multe boabe întregi. Însă, aceste fibre insolubile hrănesc bacteriile “bune” din intestine. În plus, porumbul are o proporţie sănătoasă între fibrele solubile şi cele insolubile.

Citeşte şi:
Caise – vitamine şi minerale din belşug»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Boli și stări
  • Tranzit intestinal
  • Aparat digestiv
  • nutrienti
  • porumb fiert
  • porumb copt

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce să mănânci pentru a ține la distanță țânțarii
Ce să mănânci pentru a ține la distanță țânțarii Vara, două mari probleme ne dau bătăi de cap, una dintre ele este căldura, iar cealalaltă, țânțarii. Aceștia din urmă îți pot cauza multe nopți albe, dar nu și dacă alegi alimente care schimbă mirosul pielii. +7 / 0 +7
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie Pentru a te ajuta sa obtii un boost de energie, in mijlocul zilei, am decis sa facem un top practic al acelor fructe care iti dau energie, care te invioreaza rapid, exact cand ai nevoie! +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7