5 mituri despre porumb desfiinţate

Iulie 17, 2017 | sursa: csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
5 mituri despre porumb desfiinţate

Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos.

Iată câteva dintre cele mai mari mituri despre despre porumb!

"Un ştiulete de porumb are aproape acelaşi număr de calorii ca un măr şi mai puţin de un sfert de zaharuri"Mitul #1: Porumbul este modificat genetic

Adevăr: Majoritatea persoanelor confundă porumbul dulce pe care îl găseşti în magazin cu cel de cultură – folosit pentru hrana animalelor, etanol sau siropul de porumb cu un conţinut ridicat de fructoză (HFC). Doar o parte dintre culturile de porumb destinate transformării în astfel de produse poate fi modificat genetic. Dacă vrei să fii absolut sigură că porumbul pe care îl vei consuma nu este modificat genetic, alege-l pe cel etichetat organic. Culturile modificate genetic nu pot fi trecute sub eticheta de "organic".

Mitul #2: Porumbul îngraşă – are prea mult zahăr

Adevăr: Un ştiulete de porumb are aproape acelaşi număr de calorii ca un măr şi mai puţin de un sfert de zaharuri. Cu alte cuvinte, poate fi una dintre cele mai sănătoase alegeri, mai ales când mergi la grătar! Bananele au mult mai mult zahăr şi sunt recomandate în multe diete, nu-i aşa? O banană conţine aproape acelaşi număr de calorii (110) şi de două-trei ori mai mult zahăr decât porumbul (o banană are 15 g de zahăr, iar un ştiulete de porumb are 6-8 g). Totuşi, nu-ţi imagina că dacă pui multă sare şi unt topit, porumbul fiert/copt mai poate fi o gustare sănătoasă!

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Mitul #3: Porumbul gătit nu mai are la fel de mulţi nutrienţi

Adevăr: Activitatea antioxidantă, care protejează organismul de cancer şi boli de inimă, creşte în momentul în care porumbul este gătit.

Mitul #4: Porumbul nu are beneficii pentru sănătate

Adevăr: Porumbul dulce conţine luteină şi zeaxantină, doi antioxidanţi foarte importanţi pentru vedere şi piele. Un ştiulete mediu de porumb conţine 3 grame de fibre dietare. Cele mai multe studii au descoperit că o alimentaţie bogată în luteină şi zeaxantină poate încetini degradarea vederii şi poate preveni apariţia cataractei. Porumbul vitamina B, vitamina C, magneziu si potasiu. Ideea că nu este sănătos derivă din faptul că porumbul conţine amidon, care este un carbohidrat.

Mitul #5: Porumbul este greu de digerat

Parţial adevărat: Porumbul conţine o cantitate mare de fibre insolubile, care trec prin intestine intact. Dacă mănânci mult porumb, cu siguranţă vei găsi în scaun multe boabe întregi. Însă, aceste fibre insolubile hrănesc bacteriile “bune” din intestine. În plus, porumbul are o proporţie sănătoasă între fibrele solubile şi cele insolubile.

Citeşte şi:
Caise – vitamine şi minerale din belşug»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Boli și stări
  • Tranzit intestinal
  • Aparat digestiv
  • nutrienti
  • porumb fiert
  • porumb copt

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8