6 alimente banale pentru o sanătate de fier

Noiembrie 12, 2015 | Sursa: sanatate.bzi.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
6 alimente banale pentru o sanătate de fier

Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu.

Vitamina C - „aurul” din citrice şi ardei gras roşu

Citricele conţin doze mari de vitamina C. Studiile au arătat că aceasta vitamină poate diminua simptomele răcelii cu până la 23%. Şi pentru asta nu este nevoie decât de maxim 8 grame. Iar pentru că organismul nostru nu produce şi nici nu depozitează vitamina C, pentru o sănătate de "alte alimente care au o cantitate mare de vitamina C sunt papaya, dovleacul, roşiile, broccoli, varza de Bruxelles şi ardeii graşi roşii"fier, este nevoie de un consum zilnic din acest antioxidant.

Aceasta vitamină este responsabilă de creşterea producţiei de celule albe în sânge, care lupta împotriva infecţiilor. În afară de citrice, alte alimente care au o cantitate mare de vitamina C sunt papaya, dovleacul, roşiile, broccoli, varza de Bruxelles şi ardeii graşi roşii. Aceştia din urmă conţin multă vitamina C, dar şi betacaroten. Vitamina C ajută la menţinerea unui ten sănătos, iar betacarotenul este foarte bun pentru ochi şi piele.

Usturoiul, aroma binefăcătoare

El conţine alicina, un compus care luptă împotriva infecţiilor şi a bacteriilor. Cercetătorii britanici au dat unui număr de 146 de oameni extract de usturoi, timp de 12 săptămâni. Cei care au luat usturoi erau cu 30% mai puţin predispuşi să răcească decât cei care nu au făcut-o. Alte studii sugerează că persoanele care iubesc usturoiul şi mestecă mai mult de 6 căţei pe săptămână au un risc cu 30% mai mic de a face cancer colorectal şi cu 50% mai mic de a se îmbolnăvi de cancer de stomac.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Ghimbirul ţine departe gripa

Aceasta rădăcină conţine uleiuri aromatice (sesquitepene) care previn gripa şi răceala, dar şi tusea. Ghimbirul ameliorează durerea şi febra, dar poate acţiona şi ca sedativ uşor, astfel că te vei simţi mai confortabil şi te vei odihni mai bine. Pune 2 linguri de ghimbir răzuit într-o cană cu ceai fierbinte şi bea de 2-3 ori pe zi. Studii recente arată că ghimbirul ajută la ameliorarea durerilor cronice şi are proprietăţi de scădere a colesterolului.

Nu uita de iaurt!

Studiile au arătat în timp ca un iaurt consumat zilnci, elimină până la 25% posibilitatea de a răci. Bacteria care este răspunzătoare de acest beneficiu este Lactobacillus reuteri, care blochează înmulţirea virusurilor care ne invadează organismul atunci când ne îmbolnăvim. Nu toate iaurturile conţin această bacterie, aşa că ar fi bine să verifici etichetele. Într-un studiu al cercetătorilor suedezi, efectuat pe un eşantion de 181 de muncitori dintr-o fabrică, cei care au mâncat zilnic iaurt cu Lactobacillus reuteri s-au îmbolnăvit mai puţin decât cei care nu au consumat iaurtul cu această bacterie.

Broccoli şi spanac pentru o sănătate de fier

Broccoli este încărcat cu un arsenal bogat de vitamine şi minerale. Conţine cantităţi mari de vitamine A, C şi E, precum şi antioxidanţi, ceea ce o face una dintre cele mai sănătoase legume pe care o poţi pune pe farfurie. Secretul pentru a-i păstra intacte toate proprietăţile nutritive este de a-l găti cât mai puţin posibil. Spanacul este bun nu numai pentru că este bogat în fier şi vitamina C, dar conţine şi mulţi antioxidanţi, precum betacarotenul, care măresc capacitatea sistemului imunitar de a lupta cu infecţiile.

Citeşte şi:
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
  • Vitamine
  • Sistem imunitar
  • dezvoltarea imunitatii
  • Imunitate
  • Antioxidant
  • Vitamina C
  • bacterii benefice
  • iaurt

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia Dacă există un aliment care poate fi numit sfânt, acesta trebuie să fie Chia! Pline de vitamine şi minerale, ajutând la reglarea greutăţii, controlarea poftei de dulce şi luptând împotriva radicalilor liberi, aceste seminţe sunt, cu adevărat, o minune pentru sănătate, cu beneficii infinite! Iată 8 motive pentru care să începi... +3 / 0 +3
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci Sunt delicioase, iar despre cât de nutritive şi de benefice sănătăţii sunt vă lăsăm să descoperiţi în rândurile de mai jos. Nucile stimulează creierul, îmbunătăţesc digestia, fortifică oasele, reduc inflamaţia, menţin echilibrul glicemiei şi inima sănătoasă. Acestea conţin o mulţime de vitamine şi minerale esenţiale,... +7 / 0 +7