6 alimente banale pentru o sanătate de fier

Noiembrie 12, 2015 | Sursa: sanatate.bzi.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
6 alimente banale pentru o sanătate de fier

Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu.

Vitamina C - „aurul” din citrice şi ardei gras roşu

Citricele conţin doze mari de vitamina C. Studiile au arătat că aceasta vitamină poate diminua simptomele răcelii cu până la 23%. Şi pentru asta nu este nevoie decât de maxim 8 grame. Iar pentru că organismul nostru nu produce şi nici nu depozitează vitamina C, pentru o sănătate de "alte alimente care au o cantitate mare de vitamina C sunt papaya, dovleacul, roşiile, broccoli, varza de Bruxelles şi ardeii graşi roşii"fier, este nevoie de un consum zilnic din acest antioxidant.

Aceasta vitamină este responsabilă de creşterea producţiei de celule albe în sânge, care lupta împotriva infecţiilor. În afară de citrice, alte alimente care au o cantitate mare de vitamina C sunt papaya, dovleacul, roşiile, broccoli, varza de Bruxelles şi ardeii graşi roşii. Aceştia din urmă conţin multă vitamina C, dar şi betacaroten. Vitamina C ajută la menţinerea unui ten sănătos, iar betacarotenul este foarte bun pentru ochi şi piele.

Usturoiul, aroma binefăcătoare

El conţine alicina, un compus care luptă împotriva infecţiilor şi a bacteriilor. Cercetătorii britanici au dat unui număr de 146 de oameni extract de usturoi, timp de 12 săptămâni. Cei care au luat usturoi erau cu 30% mai puţin predispuşi să răcească decât cei care nu au făcut-o. Alte studii sugerează că persoanele care iubesc usturoiul şi mestecă mai mult de 6 căţei pe săptămână au un risc cu 30% mai mic de a face cancer colorectal şi cu 50% mai mic de a se îmbolnăvi de cancer de stomac.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Ghimbirul ţine departe gripa

Aceasta rădăcină conţine uleiuri aromatice (sesquitepene) care previn gripa şi răceala, dar şi tusea. Ghimbirul ameliorează durerea şi febra, dar poate acţiona şi ca sedativ uşor, astfel că te vei simţi mai confortabil şi te vei odihni mai bine. Pune 2 linguri de ghimbir răzuit într-o cană cu ceai fierbinte şi bea de 2-3 ori pe zi. Studii recente arată că ghimbirul ajută la ameliorarea durerilor cronice şi are proprietăţi de scădere a colesterolului.

Nu uita de iaurt!

Studiile au arătat în timp ca un iaurt consumat zilnci, elimină până la 25% posibilitatea de a răci. Bacteria care este răspunzătoare de acest beneficiu este Lactobacillus reuteri, care blochează înmulţirea virusurilor care ne invadează organismul atunci când ne îmbolnăvim. Nu toate iaurturile conţin această bacterie, aşa că ar fi bine să verifici etichetele. Într-un studiu al cercetătorilor suedezi, efectuat pe un eşantion de 181 de muncitori dintr-o fabrică, cei care au mâncat zilnic iaurt cu Lactobacillus reuteri s-au îmbolnăvit mai puţin decât cei care nu au consumat iaurtul cu această bacterie.

Broccoli şi spanac pentru o sănătate de fier

Broccoli este încărcat cu un arsenal bogat de vitamine şi minerale. Conţine cantităţi mari de vitamine A, C şi E, precum şi antioxidanţi, ceea ce o face una dintre cele mai sănătoase legume pe care o poţi pune pe farfurie. Secretul pentru a-i păstra intacte toate proprietăţile nutritive este de a-l găti cât mai puţin posibil. Spanacul este bun nu numai pentru că este bogat în fier şi vitamina C, dar conţine şi mulţi antioxidanţi, precum betacarotenul, care măresc capacitatea sistemului imunitar de a lupta cu infecţiile.

Citeşte şi:
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
  • Vitamine
  • Sistem imunitar
  • dezvoltarea imunitatii
  • Imunitate
  • Antioxidant
  • Vitamina C
  • bacterii benefice
  • iaurt

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8