6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea

Octombrie 3, 2017 | sursa: csid.ro - Simona Tudorache
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+13
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea

Fibrele de colagen se regăsesc în oase, muşchi, tendoane şi piele şi sunt vitale pentru sănătatea organismului nostru. Colagenul joacă, de asemenea, un rol important în aspectul pielii.

"O dietă echilibrată poate contribui însă la creşterea colagenului şi poate combate, implicit, efectele îmbătrânirii"Când înaintăm în vârstă, producţia de colagen încetineşte, iar acest lucru poate fi dedus după aspectul pielii şi apariţia ridurilor. Tratamentele locale, cum ar fi loţiunile şi serurile, dar chiar şi tratamentele invazive, cum ar fi botoxul, contribuie la reducerea aspectului ridurilor, dar nu ajută producţia de colagen. O dietă echilibrată poate contribui însă la creşterea colagenului şi poate combate, implicit, efectele îmbătrânirii.

Somonul
Somonul se află în fruntea listei de produse anti-îmbătrânire. Peştele gras este bogat în grăsimi bune, cum ar fi omega-3, şi poate chiar să reducă riscul apariţiei unei boli de inimă. Din aceste motive, specialiştii ne recomandă să îl consumăm cel puţin de două ori pe săptămână. Acizii graşi au, de asemenea, un rol esenţial în aspectul pielii. De fapt, o deficienţă a acizilor graşi poate cauza dermatita, care dă acel aspect uscat al pielii. Unele cercetări de laborator sugerează, de asemenea, că omega-3 protejează colagenul de daunele provocate de soare, principala cauză a îmbătrânirii pielii.

Roşiile
O dietă echilibrată, bogată în grăsimi saturate şi sare, poate contribui la aspectul tânăr al pielii, dar există şi alimente care au rolul lor în acest proces. Cercetările sugerează că o dietă bogată în vitamina C, pe care o găsim în roşii, poate ajuta la scăderea ridurilor vizibile şi conferi pielii un aspect sănătos.

Avem nevoie de vitamina C pentru că ajută la producerea colagenului, dar şi pentru că protejează celulele corpului (inclusiv pielea) de radicalii liberi nocivi.

Dieta menopauza

"Aplică aceste reguli de alimentație de la primele neplăceri. Dacă le vei urma imediat, deși momentul etapei de menopauză e încă departe, s-ar putea să nu mai ai probleme..."

Citeşte mai mult:
Cele 10 porunci ale alimentaţiei după menopauză»

Fructele de pădure
O singură ceaşcă de mure conţine 50% din valoarea de vitamina C recomandată zilnic, care joacă un rol major în producerea colagenului şi stimulează pielea. Căpşunile au o valoare nutritivă chiar mai crescută, oferă 150% într-o singură cană.

Beneficiile fructelor nu se opresc însă aici. Căpşunile sunt formate în proporţie de 91% din apă, iar celulele pielii au nevoie de umiditate pentru a funcţiona corespunzător. Pielea deshidratată devine uscată şi este predispusă la riduri.

Kale
Kale, un fel de varză, dar de de culoare verde, reprezintă o sursă sigură de energie, ceea ce ajută inima, digestia, ochii şi imunitatea. Kale conţine în frunzele sale extrem de multe vitamine (k, C, B, E), aşa că poate fi socotită un adevărat aliat al pielii sănătoase, strălucitoare.

O singură cană cu această plantă mărunţită, patul perfect pentru salata de prânz, conţine 134% din valoarea de vitamina C recomandată, dar beneficiile ei pot creşte dacă adaugaţi roşii şi avocado.

Avocado
Bogat în vitamine şi minerale, avocado reglează colesterolul şi ajută la scăderea tensiunii arteriale. Avocado este bogat în vitamina C, un ingredient principal în producţia de colagen, conţine vitamina A, care ajută la formarea şi menţinerea pielii sănătoase, şi vitamina B3, importantă, de asemenea, pentru sănătatea pielii. Fie că îl consumaţi în salată sau sub formă de suc, benefiicile lui sunt nenumărate.

Avocado poate fi folosit şi în cosmetică, pentru că o mască din acest fruct poate lumina, strânge şi tonifica pielea.

Ardeii
Doar o cană de ardei iuţi înseamnă 317% din valoarea recomandată zilnic a vitaminei C. Ardeii conţin şi multă apă, aşa că sunt perfecţi pentru hidratarea corpului şi a pielii. Ardeiul gras este, de asemenea, bogat în vitamina A şi conţine aproximativ 7% din valoarea vitaminei B recomandată zilnic, doi nutrienţi care promovează pielea sănătoasă şi strălucitoare.

Citeşte şi:
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+13
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Alimentatie echilibrata
  • Fructe De Padure
  • ulei de avocado
  • rosii
  • somon

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății. +9 / 0 +9