8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase

Octombrie 6, 2015 | Lavinia Gogu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase

Sucurile răcoritoare dau dependenta la fel precum ţigările, alcoolul sau drogurile. Te simţi bine atunci când le consumi, însă au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iată ce se întâmplă cu corpul tău atunci când te laşi de băuturile carbogazoase.

1. Inima
Din momentul în care renunţi la sucuri, presiunea arterială se va normaliza, iar inima ta va fi adăpost. Un studiu realizat de Universitatea Harvard în 2012 a arătat că băuturile dulci amplifica riscul de a avea un atac de cord cu 20%.

"zahărul are ca efect secundar reducerea abilităţii de a memora şi de a învăţa"2. Creierul
Multe persoane apelează la sprijinul unei băuturi carbogazoase pentru a obţine un plus de energie în pauzele la birou, bazându-se pe proprietăţile excitante ale cafeinei şi ale zahărului. Însă pe termen lung, creierul are de suferit, deoarece zahărul are ca efect secundar reducerea abilităţii de a memora şi de a învăţa. Iar acest lucru este un fapt demonstrat medical. Despre cafeină părerile sunt împărţite…

3. Dinţi
Atât zahărul cât şi celelalte substanţe (precum acidul citric) care se regăsesc în unele băuturi carbogazoase ataca smaltul dinţilor şi contribuie la tocirea şi la degradarea lor. Într-un studiu recent s-a constatat că o femeie care consumă doi litri de suc carbogazos pe zi are parte de aceeaşi eroziune dentară pe care o au persoanele dependente de cocaină sau amfetamina.

Beneficiile ciocolatei

"ciocolata neagră determină bacteriile „bune” din intestinele noastre să fermenteze în compuşi naturali antiinflamatori, care ajută în lupta contra..."

Citeşte mai mult:
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre»

4. Vezica urinară
Sucul are proprietăţi diuretice, iar asta înseamnă că dacă îl consumi, vei merge la baie foarte des. Mai mult, substanţele care alcătuiesc unele sucuri irita vezica urinară şi pot duce la infecţii ale tractului urinar. Apă sau ceaiul neîndulcit îţi menţin organismul într-o stare optimă de funcţionare şi vezica urinară curată.

5. Oase
Reducerea sau eliminarea consumului de suc va contribui şi la îmbunătăţirea sănătăţii oaselor, pentru că băuturile carbogazoase, pentru a fi procesate de către organism, consuma calciu. Practic, cu cât bei mai puţin suc, cu atât calciul consumat ajunge într-o proporţie mai mare către oase.

6. Rinichi
Dacă reuşeşti să te dezbări de obiceiul de a bea suc, şi rinichii tăi vor avea de câştigat! Cercetătorii au comparat un eşantion de femei care beau băuturi carbogazoase în mod regulat cu unul format din femei care nu aveau acest obicei. Rezultatul a fost că persoanele consumatoare de sucuri aveau funcţia rinichilor încetinită şi erau mai predispuse la afecţiuni renale.

7. Organe reproducătoare
Unele sucuri carbogazoase pot conţine bisfenol-A, o substanţă care a fost asociată cu un risc mărit a îmbolnăvirii de cancer şi cu deteriorarea funcţiei endocrine. E un compus chimic care acţionează precum un estrogen sintetic ce îţi poate afecta echilibrul hormonal.

8. Slăbire
Una dintre cele mai uşoare modalităţi de a slăbi este să reduci sau să elimini sucurile acidulate sau alte băuturi dulci din dietă. Însă toţi ştim că e greu să scapi de obiceiuri vechi, transformate în reflexe. De aceea, primul pas ar putea fi să reduce consumul în mod gradual, pentru că organismul tău să nu sufere un şoc.

Citeşte şi:
Cum ne afectează antibioticele»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Dinti
  • Probleme rinichi
  • inima
  • apa carbogazoasa
  • zahar
  • sucuri racoritoare
  • sucuri carbogazoase

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +15 / 0 +15
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății. +9 / 0 +9