8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase

Octombrie 6, 2015 | Lavinia Gogu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase

Sucurile răcoritoare dau dependenta la fel precum ţigările, alcoolul sau drogurile. Te simţi bine atunci când le consumi, însă au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iată ce se întâmplă cu corpul tău atunci când te laşi de băuturile carbogazoase.

1. Inima
Din momentul în care renunţi la sucuri, presiunea arterială se va normaliza, iar inima ta va fi adăpost. Un studiu realizat de Universitatea Harvard în 2012 a arătat că băuturile dulci amplifica riscul de a avea un atac de cord cu 20%.

"zahărul are ca efect secundar reducerea abilităţii de a memora şi de a învăţa"2. Creierul
Multe persoane apelează la sprijinul unei băuturi carbogazoase pentru a obţine un plus de energie în pauzele la birou, bazându-se pe proprietăţile excitante ale cafeinei şi ale zahărului. Însă pe termen lung, creierul are de suferit, deoarece zahărul are ca efect secundar reducerea abilităţii de a memora şi de a învăţa. Iar acest lucru este un fapt demonstrat medical. Despre cafeină părerile sunt împărţite…

3. Dinţi
Atât zahărul cât şi celelalte substanţe (precum acidul citric) care se regăsesc în unele băuturi carbogazoase ataca smaltul dinţilor şi contribuie la tocirea şi la degradarea lor. Într-un studiu recent s-a constatat că o femeie care consumă doi litri de suc carbogazos pe zi are parte de aceeaşi eroziune dentară pe care o au persoanele dependente de cocaină sau amfetamina.

Beneficiile ciocolatei

"ciocolata neagră determină bacteriile „bune” din intestinele noastre să fermenteze în compuşi naturali antiinflamatori, care ajută în lupta contra..."

Citeşte mai mult:
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre»

4. Vezica urinară
Sucul are proprietăţi diuretice, iar asta înseamnă că dacă îl consumi, vei merge la baie foarte des. Mai mult, substanţele care alcătuiesc unele sucuri irita vezica urinară şi pot duce la infecţii ale tractului urinar. Apă sau ceaiul neîndulcit îţi menţin organismul într-o stare optimă de funcţionare şi vezica urinară curată.

5. Oase
Reducerea sau eliminarea consumului de suc va contribui şi la îmbunătăţirea sănătăţii oaselor, pentru că băuturile carbogazoase, pentru a fi procesate de către organism, consuma calciu. Practic, cu cât bei mai puţin suc, cu atât calciul consumat ajunge într-o proporţie mai mare către oase.

6. Rinichi
Dacă reuşeşti să te dezbări de obiceiul de a bea suc, şi rinichii tăi vor avea de câştigat! Cercetătorii au comparat un eşantion de femei care beau băuturi carbogazoase în mod regulat cu unul format din femei care nu aveau acest obicei. Rezultatul a fost că persoanele consumatoare de sucuri aveau funcţia rinichilor încetinită şi erau mai predispuse la afecţiuni renale.

7. Organe reproducătoare
Unele sucuri carbogazoase pot conţine bisfenol-A, o substanţă care a fost asociată cu un risc mărit a îmbolnăvirii de cancer şi cu deteriorarea funcţiei endocrine. E un compus chimic care acţionează precum un estrogen sintetic ce îţi poate afecta echilibrul hormonal.

8. Slăbire
Una dintre cele mai uşoare modalităţi de a slăbi este să reduci sau să elimini sucurile acidulate sau alte băuturi dulci din dietă. Însă toţi ştim că e greu să scapi de obiceiuri vechi, transformate în reflexe. De aceea, primul pas ar putea fi să reduce consumul în mod gradual, pentru că organismul tău să nu sufere un şoc.

Citeşte şi:
Cum ne afectează antibioticele»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Dinti
  • Probleme rinichi
  • inima
  • apa carbogazoasa
  • zahar
  • sucuri racoritoare
  • sucuri carbogazoase

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8