8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase

Octombrie 6, 2015 | Lavinia Gogu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase

Sucurile răcoritoare dau dependenta la fel precum ţigările, alcoolul sau drogurile. Te simţi bine atunci când le consumi, însă au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iată ce se întâmplă cu corpul tău atunci când te laşi de băuturile carbogazoase.

1. Inima
Din momentul în care renunţi la sucuri, presiunea arterială se va normaliza, iar inima ta va fi adăpost. Un studiu realizat de Universitatea Harvard în 2012 a arătat că băuturile dulci amplifica riscul de a avea un atac de cord cu 20%.

"zahărul are ca efect secundar reducerea abilităţii de a memora şi de a învăţa"2. Creierul
Multe persoane apelează la sprijinul unei băuturi carbogazoase pentru a obţine un plus de energie în pauzele la birou, bazându-se pe proprietăţile excitante ale cafeinei şi ale zahărului. Însă pe termen lung, creierul are de suferit, deoarece zahărul are ca efect secundar reducerea abilităţii de a memora şi de a învăţa. Iar acest lucru este un fapt demonstrat medical. Despre cafeină părerile sunt împărţite…

3. Dinţi
Atât zahărul cât şi celelalte substanţe (precum acidul citric) care se regăsesc în unele băuturi carbogazoase ataca smaltul dinţilor şi contribuie la tocirea şi la degradarea lor. Într-un studiu recent s-a constatat că o femeie care consumă doi litri de suc carbogazos pe zi are parte de aceeaşi eroziune dentară pe care o au persoanele dependente de cocaină sau amfetamina.

Beneficiile ciocolatei

"ciocolata neagră determină bacteriile „bune” din intestinele noastre să fermenteze în compuşi naturali antiinflamatori, care ajută în lupta contra..."

Citeşte mai mult:
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre»

4. Vezica urinară
Sucul are proprietăţi diuretice, iar asta înseamnă că dacă îl consumi, vei merge la baie foarte des. Mai mult, substanţele care alcătuiesc unele sucuri irita vezica urinară şi pot duce la infecţii ale tractului urinar. Apă sau ceaiul neîndulcit îţi menţin organismul într-o stare optimă de funcţionare şi vezica urinară curată.

5. Oase
Reducerea sau eliminarea consumului de suc va contribui şi la îmbunătăţirea sănătăţii oaselor, pentru că băuturile carbogazoase, pentru a fi procesate de către organism, consuma calciu. Practic, cu cât bei mai puţin suc, cu atât calciul consumat ajunge într-o proporţie mai mare către oase.

6. Rinichi
Dacă reuşeşti să te dezbări de obiceiul de a bea suc, şi rinichii tăi vor avea de câştigat! Cercetătorii au comparat un eşantion de femei care beau băuturi carbogazoase în mod regulat cu unul format din femei care nu aveau acest obicei. Rezultatul a fost că persoanele consumatoare de sucuri aveau funcţia rinichilor încetinită şi erau mai predispuse la afecţiuni renale.

7. Organe reproducătoare
Unele sucuri carbogazoase pot conţine bisfenol-A, o substanţă care a fost asociată cu un risc mărit a îmbolnăvirii de cancer şi cu deteriorarea funcţiei endocrine. E un compus chimic care acţionează precum un estrogen sintetic ce îţi poate afecta echilibrul hormonal.

8. Slăbire
Una dintre cele mai uşoare modalităţi de a slăbi este să reduci sau să elimini sucurile acidulate sau alte băuturi dulci din dietă. Însă toţi ştim că e greu să scapi de obiceiuri vechi, transformate în reflexe. De aceea, primul pas ar putea fi să reduce consumul în mod gradual, pentru că organismul tău să nu sufere un şoc.

Citeşte şi:
Cum ne afectează antibioticele»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Dinti
  • Probleme rinichi
  • inima
  • apa carbogazoasa
  • zahar
  • sucuri racoritoare
  • sucuri carbogazoase

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face Puține persoane ştiu că, atât varza murată, cât și zeama sau moarea, cum i se mai spune prin diferite părți ale țării, sunt adevărate depozite de medicamente naturale care pot preveni și vindeca diferite boli. Conținutul bogat de substanțe nutritive din zeama de varză murată revitalizează organismul și-l tonifică. +8 / 0 +8
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism Curmalele – un fruct extraordinar, care în multe țări este descris drept unul ce întărește sănătatea și prelungește viața. Se spune că în China există un grup de oameni centenari, ce au ca aliment de bază curmalele. În orice caz, aceste fructe sunt foarte folositoare și se recomandă a fi consumate în loc de dulce. +7 / 0 +7
Remediul care distruge celule canceroase
Remediul care distruge celule canceroase Profesorul Hristo Mermerski îți dezvăluie secretul unui corp sănătos. Rețeta realizată de specialist are beneficii miraculoase asupra corpului - curăță vasele de sânge, vindecă inima, reface sistemul imunitar, curăță ficatul, rinichii și sistemul digestiv. +7 / 0 +7