8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase

Octombrie 6, 2015 | Lavinia Gogu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase

Sucurile răcoritoare dau dependenta la fel precum ţigările, alcoolul sau drogurile. Te simţi bine atunci când le consumi, însă au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iată ce se întâmplă cu corpul tău atunci când te laşi de băuturile carbogazoase.

1. Inima
Din momentul în care renunţi la sucuri, presiunea arterială se va normaliza, iar inima ta va fi adăpost. Un studiu realizat de Universitatea Harvard în 2012 a arătat că băuturile dulci amplifica riscul de a avea un atac de cord cu 20%.

"zahărul are ca efect secundar reducerea abilităţii de a memora şi de a învăţa"2. Creierul
Multe persoane apelează la sprijinul unei băuturi carbogazoase pentru a obţine un plus de energie în pauzele la birou, bazându-se pe proprietăţile excitante ale cafeinei şi ale zahărului. Însă pe termen lung, creierul are de suferit, deoarece zahărul are ca efect secundar reducerea abilităţii de a memora şi de a învăţa. Iar acest lucru este un fapt demonstrat medical. Despre cafeină părerile sunt împărţite…

3. Dinţi
Atât zahărul cât şi celelalte substanţe (precum acidul citric) care se regăsesc în unele băuturi carbogazoase ataca smaltul dinţilor şi contribuie la tocirea şi la degradarea lor. Într-un studiu recent s-a constatat că o femeie care consumă doi litri de suc carbogazos pe zi are parte de aceeaşi eroziune dentară pe care o au persoanele dependente de cocaină sau amfetamina.

Beneficiile ciocolatei

"ciocolata neagră determină bacteriile „bune” din intestinele noastre să fermenteze în compuşi naturali antiinflamatori, care ajută în lupta contra..."

Citeşte mai mult:
5 avantaje pentru sănătate ale ciocolatei negre»

4. Vezica urinară
Sucul are proprietăţi diuretice, iar asta înseamnă că dacă îl consumi, vei merge la baie foarte des. Mai mult, substanţele care alcătuiesc unele sucuri irita vezica urinară şi pot duce la infecţii ale tractului urinar. Apă sau ceaiul neîndulcit îţi menţin organismul într-o stare optimă de funcţionare şi vezica urinară curată.

5. Oase
Reducerea sau eliminarea consumului de suc va contribui şi la îmbunătăţirea sănătăţii oaselor, pentru că băuturile carbogazoase, pentru a fi procesate de către organism, consuma calciu. Practic, cu cât bei mai puţin suc, cu atât calciul consumat ajunge într-o proporţie mai mare către oase.

6. Rinichi
Dacă reuşeşti să te dezbări de obiceiul de a bea suc, şi rinichii tăi vor avea de câştigat! Cercetătorii au comparat un eşantion de femei care beau băuturi carbogazoase în mod regulat cu unul format din femei care nu aveau acest obicei. Rezultatul a fost că persoanele consumatoare de sucuri aveau funcţia rinichilor încetinită şi erau mai predispuse la afecţiuni renale.

7. Organe reproducătoare
Unele sucuri carbogazoase pot conţine bisfenol-A, o substanţă care a fost asociată cu un risc mărit a îmbolnăvirii de cancer şi cu deteriorarea funcţiei endocrine. E un compus chimic care acţionează precum un estrogen sintetic ce îţi poate afecta echilibrul hormonal.

8. Slăbire
Una dintre cele mai uşoare modalităţi de a slăbi este să reduci sau să elimini sucurile acidulate sau alte băuturi dulci din dietă. Însă toţi ştim că e greu să scapi de obiceiuri vechi, transformate în reflexe. De aceea, primul pas ar putea fi să reduce consumul în mod gradual, pentru că organismul tău să nu sufere un şoc.

Citeşte şi:
Cum ne afectează antibioticele»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Dinti
  • Probleme rinichi
  • inima
  • apa carbogazoasa
  • zahar
  • sucuri racoritoare
  • sucuri carbogazoase

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7