Alimente pe care uităm să le includem în meniu

August 22, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+18
Alimente pe care uităm să le includem în meniu

Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine.

Este adevărat că fiecare bucătărie etnică conţine feluri de mâncare specifice, care le deosebesc unele de altele. În plus, bucătăriile diferite presupun diferite obiceiuri alimentare, tradiţii şi o diversitate de produse alimentare, locuri şi modalităţi de a mânca. Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, nu este cazul în general, deoarece sunt deseori condiţionate de alte circumstanţe. Din acest motiv, vă sugerăm să vă reanalizaţi meniul personal şi să încercaţi să-l ajustaţi în funcţie şi de alţi factori decât tradiţiile alimentare naţionale. Aici vă oferim lista alimentelor pe care ar trebui să le includeţi în meniul personal.

Alimente pe care uitam sa le includem in meniuPeşte şi fructe de mare

Conform statisticilor din 2011, o persoană consumă circa 12 kg de produse din peşte pe an, spre deosebire de o cantitate de carne roşie de 4 sau 5 ori mai mare. Se ştie că un aport ridicat de carne roşie creşte probabilitatea de boli cardiovasculare, care pot fi fatale. În ţările cu reţele de pescuit extensive, consumul de peşte este mult mai ridicat. De exemplu, un japonez consumă circa 75 kg de peşte pe an. Nutriţioniştii recomandă consumul de peşte cel puţin de două ori pe săptămână şi să-l folosim pe post de înlocuitor pentru carnea de porc şi alte tipuri de carne roşie. Peştele gras este cel mai bun, deoarece conţine mulţi acizi graşi omega-3, care sunt deosebit de importanţi pentru a menţine inima sănătoasă.

Apă

Este uşor să uiţi să bei suficientă apă şi alte lichide când locuieşti în zone cu climă temperată, fără călduri tropicale şi cu aer relativ umed. Totuşi, deşi ne simţim rareori însetaţi, consumul unei cantităţi suficiente de apă este vital. O cantitate adecvată de apă ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare şi îmbunătăţeşte metabolismul. Cantitatea minimă zilnică recomandată este de 2 litri.

Alimente sănătoase pentru inimă

Atunci când consumăm o friptură grasă, uităm cât de frecvent se îmbolnăvesc oamenii de boli de inimă, care pot fi fatale în cele din urmă. Pentru a vă menţine inima sănătoasă, ar trebui să renunţaţi la carnea grasă şi la grăsimile animale. Totuşi, nu este suficientă evitarea hranei nesănătoase şi ar trebui şi să vă întăriţi inima. Consumaţi terci de ovăz, fasole (este bogată în calciu, acid folic şi celuloză), peşte, nuci, seminţe de in (bogate în acizi graşi omega-3), avocado (scad colesterolul şi cresc aportul de caroten) şi ulei de măsline (ajută la păstrarea vaselor de sânge libere şi curate, descresc cantitatea de colesterol).

Beneficiile fructelor

"O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei..."

Citește mai mult:
Mancați îndeajuns de multe fructe-și daca nu, cum puteți mări consumul?»

Gustări sănătoase

Când ne dorim o gustare, pare mai uşor să le cumpărăm pe acelea care sunt ieftine şi au gust bun. Diversitatea acestor alimente este vastă şi este posibil să cumpărăm o mulţime de biscuiţi diferiţi, dulciuri şi chipsuri. Însă dulciurile conţin mult zahăr, iar chipsurile conţin multe grăsimi şi conservanţi. Nici primele, nici ultimele n-ar trebui să fie incluse în piramida alimentară sănătoasă personală. În plus, asemenea alimente asigură organismului foarte puţine substanţe nutritive, dar furnizează o mulţime de calorii în schimb. De aceea, deşi asemenea gustări nesănătoase sunt ieftine, gustoase şi numeroase, ar trebui să le schimbaţi pe opţiuni mai sănătoase.

Pentru a avea gustări sănătoase, ar trebui consumată o gamă largă de fructe şi legume; cu cât este mai mare diversitatea, cu atât mai bine. Asemenea produse vă furnizează substanţe vitale, ca vitaminele, mineralele, fibrele şi microelementele. În locurile exotice, populaţiile indigene îşi îndulcesc vieţile cu fructe sălbatice şi fructe, ce cresc în acea zonă. Din acest motiv, ei evită deseori problemele cu obezitatea şi asigură organismului toţi nutrienţii necesari.

Citește și:
Rețetă: Creveți căliti»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+18
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Dieta echilibrata
  • Mancare sanatoasa
  • Suplimente alimentare
  • Stil de viata echilibrat

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
Ce alimente sunt indicate când este caniculă
Ce alimente sunt indicate când este caniculă Cu cât este mai cald afară cu atât mai greu este să te decizi ce anume să mănânci astfel încât să ai energia necesară pentru a te mobiliza pe tot parcursul zilei. +15 / 0 +15
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +14 / 0 +14
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8