Alimente pe care uităm să le includem în meniu

August 22, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+18
Alimente pe care uităm să le includem în meniu

Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine.

Este adevărat că fiecare bucătărie etnică conţine feluri de mâncare specifice, care le deosebesc unele de altele. În plus, bucătăriile diferite presupun diferite obiceiuri alimentare, tradiţii şi o diversitate de produse alimentare, locuri şi modalităţi de a mânca. Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, nu este cazul în general, deoarece sunt deseori condiţionate de alte circumstanţe. Din acest motiv, vă sugerăm să vă reanalizaţi meniul personal şi să încercaţi să-l ajustaţi în funcţie şi de alţi factori decât tradiţiile alimentare naţionale. Aici vă oferim lista alimentelor pe care ar trebui să le includeţi în meniul personal.

Alimente pe care uitam sa le includem in meniuPeşte şi fructe de mare

Conform statisticilor din 2011, o persoană consumă circa 12 kg de produse din peşte pe an, spre deosebire de o cantitate de carne roşie de 4 sau 5 ori mai mare. Se ştie că un aport ridicat de carne roşie creşte probabilitatea de boli cardiovasculare, care pot fi fatale. În ţările cu reţele de pescuit extensive, consumul de peşte este mult mai ridicat. De exemplu, un japonez consumă circa 75 kg de peşte pe an. Nutriţioniştii recomandă consumul de peşte cel puţin de două ori pe săptămână şi să-l folosim pe post de înlocuitor pentru carnea de porc şi alte tipuri de carne roşie. Peştele gras este cel mai bun, deoarece conţine mulţi acizi graşi omega-3, care sunt deosebit de importanţi pentru a menţine inima sănătoasă.

Apă

Este uşor să uiţi să bei suficientă apă şi alte lichide când locuieşti în zone cu climă temperată, fără călduri tropicale şi cu aer relativ umed. Totuşi, deşi ne simţim rareori însetaţi, consumul unei cantităţi suficiente de apă este vital. O cantitate adecvată de apă ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare şi îmbunătăţeşte metabolismul. Cantitatea minimă zilnică recomandată este de 2 litri.

Alimente sănătoase pentru inimă

Atunci când consumăm o friptură grasă, uităm cât de frecvent se îmbolnăvesc oamenii de boli de inimă, care pot fi fatale în cele din urmă. Pentru a vă menţine inima sănătoasă, ar trebui să renunţaţi la carnea grasă şi la grăsimile animale. Totuşi, nu este suficientă evitarea hranei nesănătoase şi ar trebui şi să vă întăriţi inima. Consumaţi terci de ovăz, fasole (este bogată în calciu, acid folic şi celuloză), peşte, nuci, seminţe de in (bogate în acizi graşi omega-3), avocado (scad colesterolul şi cresc aportul de caroten) şi ulei de măsline (ajută la păstrarea vaselor de sânge libere şi curate, descresc cantitatea de colesterol).

Beneficiile fructelor

"O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei..."

Citește mai mult:
Mancați îndeajuns de multe fructe-și daca nu, cum puteți mări consumul?»

Gustări sănătoase

Când ne dorim o gustare, pare mai uşor să le cumpărăm pe acelea care sunt ieftine şi au gust bun. Diversitatea acestor alimente este vastă şi este posibil să cumpărăm o mulţime de biscuiţi diferiţi, dulciuri şi chipsuri. Însă dulciurile conţin mult zahăr, iar chipsurile conţin multe grăsimi şi conservanţi. Nici primele, nici ultimele n-ar trebui să fie incluse în piramida alimentară sănătoasă personală. În plus, asemenea alimente asigură organismului foarte puţine substanţe nutritive, dar furnizează o mulţime de calorii în schimb. De aceea, deşi asemenea gustări nesănătoase sunt ieftine, gustoase şi numeroase, ar trebui să le schimbaţi pe opţiuni mai sănătoase.

Pentru a avea gustări sănătoase, ar trebui consumată o gamă largă de fructe şi legume; cu cât este mai mare diversitatea, cu atât mai bine. Asemenea produse vă furnizează substanţe vitale, ca vitaminele, mineralele, fibrele şi microelementele. În locurile exotice, populaţiile indigene îşi îndulcesc vieţile cu fructe sălbatice şi fructe, ce cresc în acea zonă. Din acest motiv, ei evită deseori problemele cu obezitatea şi asigură organismului toţi nutrienţii necesari.

Citește și:
Rețetă: Creveți căliti»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+18
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Dieta echilibrata
  • Mancare sanatoasa
  • Suplimente alimentare
  • Stil de viata echilibrat

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +15 / 0 +15
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății. +9 / 0 +9