Alimente pe care uităm să le includem în meniu

August 22, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+18
Alimente pe care uităm să le includem în meniu

Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine.

Este adevărat că fiecare bucătărie etnică conţine feluri de mâncare specifice, care le deosebesc unele de altele. În plus, bucătăriile diferite presupun diferite obiceiuri alimentare, tradiţii şi o diversitate de produse alimentare, locuri şi modalităţi de a mânca. Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, nu este cazul în general, deoarece sunt deseori condiţionate de alte circumstanţe. Din acest motiv, vă sugerăm să vă reanalizaţi meniul personal şi să încercaţi să-l ajustaţi în funcţie şi de alţi factori decât tradiţiile alimentare naţionale. Aici vă oferim lista alimentelor pe care ar trebui să le includeţi în meniul personal.

Alimente pe care uitam sa le includem in meniuPeşte şi fructe de mare

Conform statisticilor din 2011, o persoană consumă circa 12 kg de produse din peşte pe an, spre deosebire de o cantitate de carne roşie de 4 sau 5 ori mai mare. Se ştie că un aport ridicat de carne roşie creşte probabilitatea de boli cardiovasculare, care pot fi fatale. În ţările cu reţele de pescuit extensive, consumul de peşte este mult mai ridicat. De exemplu, un japonez consumă circa 75 kg de peşte pe an. Nutriţioniştii recomandă consumul de peşte cel puţin de două ori pe săptămână şi să-l folosim pe post de înlocuitor pentru carnea de porc şi alte tipuri de carne roşie. Peştele gras este cel mai bun, deoarece conţine mulţi acizi graşi omega-3, care sunt deosebit de importanţi pentru a menţine inima sănătoasă.

Apă

Este uşor să uiţi să bei suficientă apă şi alte lichide când locuieşti în zone cu climă temperată, fără călduri tropicale şi cu aer relativ umed. Totuşi, deşi ne simţim rareori însetaţi, consumul unei cantităţi suficiente de apă este vital. O cantitate adecvată de apă ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare şi îmbunătăţeşte metabolismul. Cantitatea minimă zilnică recomandată este de 2 litri.

Alimente sănătoase pentru inimă

Atunci când consumăm o friptură grasă, uităm cât de frecvent se îmbolnăvesc oamenii de boli de inimă, care pot fi fatale în cele din urmă. Pentru a vă menţine inima sănătoasă, ar trebui să renunţaţi la carnea grasă şi la grăsimile animale. Totuşi, nu este suficientă evitarea hranei nesănătoase şi ar trebui şi să vă întăriţi inima. Consumaţi terci de ovăz, fasole (este bogată în calciu, acid folic şi celuloză), peşte, nuci, seminţe de in (bogate în acizi graşi omega-3), avocado (scad colesterolul şi cresc aportul de caroten) şi ulei de măsline (ajută la păstrarea vaselor de sânge libere şi curate, descresc cantitatea de colesterol).

Beneficiile fructelor

"O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei..."

Citește mai mult:
Mancați îndeajuns de multe fructe-și daca nu, cum puteți mări consumul?»

Gustări sănătoase

Când ne dorim o gustare, pare mai uşor să le cumpărăm pe acelea care sunt ieftine şi au gust bun. Diversitatea acestor alimente este vastă şi este posibil să cumpărăm o mulţime de biscuiţi diferiţi, dulciuri şi chipsuri. Însă dulciurile conţin mult zahăr, iar chipsurile conţin multe grăsimi şi conservanţi. Nici primele, nici ultimele n-ar trebui să fie incluse în piramida alimentară sănătoasă personală. În plus, asemenea alimente asigură organismului foarte puţine substanţe nutritive, dar furnizează o mulţime de calorii în schimb. De aceea, deşi asemenea gustări nesănătoase sunt ieftine, gustoase şi numeroase, ar trebui să le schimbaţi pe opţiuni mai sănătoase.

Pentru a avea gustări sănătoase, ar trebui consumată o gamă largă de fructe şi legume; cu cât este mai mare diversitatea, cu atât mai bine. Asemenea produse vă furnizează substanţe vitale, ca vitaminele, mineralele, fibrele şi microelementele. În locurile exotice, populaţiile indigene îşi îndulcesc vieţile cu fructe sălbatice şi fructe, ce cresc în acea zonă. Din acest motiv, ei evită deseori problemele cu obezitatea şi asigură organismului toţi nutrienţii necesari.

Citește și:
Rețetă: Creveți căliti»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+18
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Dieta echilibrata
  • Mancare sanatoasa
  • Suplimente alimentare
  • Stil de viata echilibrat

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / -1 +18
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii! Îţi este mereu foame şi nu ai idee de ce? Senzaţia de foame poate fi provocată de o mulţime de elemente pe care trebuie să le iei în considerare: hormonii, factorii emoţionali, stresul, regimul alimentar, hidratarea, oboseală, etc. +23 / 0 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ce alimente sunt indicate când este caniculă
Ce alimente sunt indicate când este caniculă Cu cât este mai cald afară cu atât mai greu este să te decizi ce anume să mănânci astfel încât să ai energia necesară pentru a te mobiliza pe tot parcursul zilei. +15 / 0 +15
Tratează naturist constipația
Tratează naturist constipația Problemele legate de un tranzit lent îți pot provoca anumite neplăceri, printre care și constipația. Apelează cu încredere la remediile oferite de natură pentru a-ți menține sănătatea! +14 / 0 +14
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +15 / -1 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +10 / 0 +10