Alimente potrivite pentru fiecare tip de ten

Februarie 13, 2017 | sursa: csid.ro - Paula Rotaru
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
Alimente potrivite pentru fiecare tip de ten

Cu toţii ştim cât de greu este să ne păstrăm strălucirea sănătoasă pe care tenul nostru o avea în tinereţe. Este aproape la fel de greu ca şi păstrarea siluetei fără o alimentaţie sănătoasă.

Ai o piele sensibilă? Sau uscată? Eşti îngrijorată din cauza ridurilor ce au început să apară? Trebuie să ştii că nu există o soluţie universală de menţinere şi tratare.

"nimic nu ne va ajuta să menţinem luminozitatea şi tonusul ridicat al tenului mai mult ca o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă"Rutina cosmetică trebuie să fie personalizată şi recomandată preferabil de un estetician, iar dacă acordăm o atenţie mai mare regimului nostru alimentar, vom descoperi că există alimente care ne ajută să ne îmbunătăţim considerabil aspectul pielii în funcţie de tipul nostru de ten.

"Putem cheltui sume mari pe produse cosmetice foarte bine formulate, dar nimic nu ne va ajuta să menţinem luminozitatea şi tonusul ridicat al tenului mai mult ca o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă", explică Dr. Ruxandra Pleşea, medic rezident în diabet zaharat, boli de nutriţie şi metabolism.

Alimente pentru tenul sensibil

Majoritatea alimentelor care sunt bune pentru inimă sunt bune şi pentru piele. Astfel, acizii graşi precum Omega 3 reprezintă o necesitate în alimentaţia persoanelor cu tenul sensibil. De exemplu, seminţele de in – bogate în proteine şi fibre alimentare, sunt pline de grăsimi Omega 3 ce ajută la estomparea ridurilor fine şi la ştergerea petelor de la nivelul tenului. O jumătate de linguriţă de seminţe consumată zilnic timp de 6 săptămâni ajuta la calmarea iritaţiilor, roşeţii şi inflamaţiilor pielii şi menţine un mai bun nivel de hidratare. Consumaţi-le în iaurt, în salate sau în cerealele de dimineaţă, pentru că ajută şi la scăderea colesterolului.

Deliciosul sandwich cu ton are un mic secret: seleniul. Acesta menţine elastina, o proteină ce ajută pielea să aibă un aspect ferm şi tonifiat. Grăsimile Omega 3 şi niacina sunt importante pentru sistemul cardio-vascular.

Merele ajută şi ele la eliminarea edemelor datorită quercetinei din coaja lor. Acest flavonoid (antioxidant) scade riscul alergiilor, bolilor de inimă şi bolilor degenerative precum Parkinson sau Alzheimer. Optaţi pentru merele roşii bogate în antioxidanţi antiinflamatori.

Virusul herpes simplex

"Reactivările pot fi cauzate de diverși factori, precum o infecție a tractului respirator superior, iritație a pielii după expunerea la soare..."

Citeşte mai mult:
Herpesul bucal: Herpes Simplex 1»

De asemenea, este foarte important să evităm condimentele de tip “foc”, precum piperul, cayenne, curry sau alcool.

Alimente pentru tenul uscat

Uleiul de măsline reduce inflamaţiile din celule şi articulaţii dacă este consumat măcar în cantitatea minimă de 2 linguriţe pe zi. Acesta hidratează pielea şi este de mare ajutor pentru tenul uscat, descuamat, mai ales dacă este consumat atât intern, cât şi extern. În cazul unui ten uscat trebuie evitată spălarea fetei cu săpun sau soluţii astringente. Hidratarea tenului la exterior trebuie făcută blând, cu produse ce conţin ingrediente antioxidante şi hidratante.

Migdalele sunt foarte bogate în vitamina E (un puternic antioxidant) şi pretejează deteriorarea pielii cauzată de expunerea UV în exces.

Alimente pentru tenul gras

Pentru tenul seboreic, cu pori dilataţi, sunt recomandate alimentele care conţin carbonat de magneziu sau de calciu, caolin, legume şi fructe (gutuie, portocale, lămâi, prune, praz, cartofi, albuş de ou etc.).

De asemenea, se pot realiza şi măşti exfoliante, care au propretatea de a absorbi excesuld e sebum, de a îndepărta celulele moarte şi de a netezi pielea. Astfel de măşti se pot face din mălai, tărâţe sau căpşuni. Acest tip de măşti se aplică săptămânal, după ce tenul a fost demachiat bine şi eventual după o baie de aburi.

Alimente pentru tenul ridat

Pentru pielea ridată, cele mai indicate alimente sunt cele care conţin foarte mulţi antioxidanţi. De asemenea, începând cu vârsta de 45 de ani trebuie să fim atente la modificările care apar la nivelul pielii, întrucât incidenta cancerului de piele creşte.

Gălbenuşul de ou, ficatul proaspăt de pasăre, laptele şi derivaţii săi, produsele apicole, drojdia de bere, fructele şi legumele sunt ingredientele de bază ale măştilor nutritive destinate tenurilor îmbătrânite, predispuse apariţiei ridurilor. Se aplică săptămânal, pe un ten curăţat în profunzime.

Citeşte şi:
Anxietatea. Cum iti afecteaza viata»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
  • Crema Ten Uscat
  • Crema Ten Gras
  • Crema Ten Sensibil
  • Tratament Riduri
  • Tratament Ten

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9