Beneficii pentru sănătate ale măslinelor

Mai 4, 2017 | sursa: informatiazilei.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor

Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de colesterol bun HLD in organism.

"masline ajuta la reducerea presiunii arteriale, in special datorita acidului oleic cu actiune benefica la nivel celular"Studii recente arata ca grasimile mononesaturate provenite din masline ajuta la reducerea presiunii arteriale, in special datorita acidului oleic cu actiune benefica la nivel celular. Alte beneficii semnificative izvorate din proprietatile nutritive ale maslinelor sunt:

– Prevenirea bolilor cronice. Maslinele contin compusi fenolici importanti, precum oleuropeina si oleocantalul, responsabili cu gustul amarui, specific al acestor fructe. Cele doua substante se numara printre cei mai puternici antioxidanti din natura, care alaturi de vitamina E si carotenoizii din masline, joaca un rol vital in prevenirea cancerului, inflamatiilor, bolilor coronariene, afectiunilor nervoase degenerative si a diabetului.

– Mentinerea integritatii membranelor celulare. Continutul bogat de vitamina E din masline, un antioxidant solubil esential pentru numeroase functii fiziologice, asigura mentinerea integritatii membranelor celulare si a membranelor mucoase (inclusiv la nivelul pielii), prin protectia sporita impotriva actiunii radicalilor liberi.

– Asigurarea aportului zilnic optim de micronutrienti. Maslinele furnizeaza cantitati importante de calciu, cupru, fier, mangan si zinc. Mai mult decat atat, sunt surse alimentare pretioase al complexului de vitamine B (niacina, colina si acid pantotenic, in special).

– Tratarea constipatiei. Maslinele au si un efect stimulativ pentru sistemul digestiv, fiind recomandate pentru consum in cazul constipatiei. Excesul de masline poate fi, insa, periculos pentru persoanele care sufera de obezitate sau hipertensiune arteriala.

– Reglarea colesterolului in organism. Grasimile mononesaturate din masline ajuta la reglarea nivelului total de colesterol in corp, prin reducerea celui rau (LDL) si suplimentarea celui bun (HDL).

Ananasul

"fructele de ananas sunt foarte bogate în apă, au un aport caloric redus şi conţin foarte puţine substanţe minerale şi vitamine..."

Citeşte mai mult:
Ce afecțiuni poți trata cu ananas»

– Prevenirea ingrasarii. Maslinele au un indice glicemic mic (15), precum in cazul legumelor crucifere, al cepei sau al ciupercilor. Aceasta caracteristica nutritionala este importanta pentru prevenirea ingrasarii, intrucat mentinerea nivelului de zahar in sange la un nivel scazut asigura si reglarea apetitului alimentar.

– Combaterea inflamatiilor in corp. Grasimile mononesaturate si vitamina E din masline sunt un adevarat cocktail de eliminare si prevenire a inflamatiilor in corp, ceea ce inseamna ca acest aliment poate ajuta la combaterea simptomelor bolilor inflamatorii, precum osteoartrita, artrita reumatoida sau astmul. Proprietatile antiinflamatorii ale maslinelor ajuta si la incetinirea proceselor oxidative la nivel celular, incetinind imbatranirea organismului si stimuland eliminarea apei din corp.

– Facilitarea pierderii in greutate. Inlocuirea grasimilor saturate din dieta cu cele mononesaturate (din masline) faciliteaza pierderea in greutate, potrivit specialistilor. In urma unor studii de specialitate, cercetatorii au descoperit ca uleiul din masline descompune grasimile din celulele grase, reducand astfel tesutul adipos de la nivelul abdomenului si rezistenta la insulina. Statisticile medicale arata ca persoanele care mananca in mod regulat masline consuma mai putine calorii in fiecare zi si sunt rareori supraponderale. Testele de sange au aratat ca maslinele stimuleaza productia de serotonina, un hormon care induce starea de satietate. Cercetatorii spun ca maslinele pot ajuta la reducerea aportului zilnic de calorii cu pana la 200 kcal.

– Mentinerea sanatatii parului si a pielii. Maslinele negre sunt bogate in acizi grasi si antioxidanti care hranesc, hidrateaza si protejeaza pielea si parul (vitamina E contribuie cel mai mult la acest efect benefic). Tocmai din acest motiv, uleiul de masline este inclus in numeroase tratamente de infrumusetare si considerat un agent nutritiv si hidratant excelent.

– Controlul alergiilor. Noile cercetari vorbesc despre impactul pozitiv direct al proprietatilor antiinflamatorii detinute de masline asupra alergiilor. Extractele din masline actioneaza similar cu medicamentele antihistaminice la nivelul celular, potrivit unor experimente de laborator. Acestea blocheaza receptorii de histamina si tempereaza raspunsurile alergice in contact cu alergenii. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca maslinele ar trebui sa fie o parte importanta a dietei antialergice, intrucat imbunatatesc circulatia sanguina, ajuta la usurarea respiratiei si inlatura eficient toate simptomele alergice, chiar si dupa debutul lor.

Citeşte şi:
4 plante care țin medicul și farmacistul la distanță»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Constipatie
  • Antiinflamator
  • ulei de masline
  • colesterol
  • boala cronica
  • nutrienti

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face Puține persoane ştiu că, atât varza murată, cât și zeama sau moarea, cum i se mai spune prin diferite părți ale țării, sunt adevărate depozite de medicamente naturale care pot preveni și vindeca diferite boli. Conținutul bogat de substanțe nutritive din zeama de varză murată revitalizează organismul și-l tonifică. +8 / 0 +8
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism Curmalele – un fruct extraordinar, care în multe țări este descris drept unul ce întărește sănătatea și prelungește viața. Se spune că în China există un grup de oameni centenari, ce au ca aliment de bază curmalele. În orice caz, aceste fructe sunt foarte folositoare și se recomandă a fi consumate în loc de dulce. +7 / 0 +7
Remediul care distruge celule canceroase
Remediul care distruge celule canceroase Profesorul Hristo Mermerski îți dezvăluie secretul unui corp sănătos. Rețeta realizată de specialist are beneficii miraculoase asupra corpului - curăță vasele de sânge, vindecă inima, reface sistemul imunitar, curăță ficatul, rinichii și sistemul digestiv. +7 / 0 +7