Beneficii pentru sănătate ale măslinelor

Mai 4, 2017 | sursa: informatiazilei.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor

Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de colesterol bun HLD in organism.

"masline ajuta la reducerea presiunii arteriale, in special datorita acidului oleic cu actiune benefica la nivel celular"Studii recente arata ca grasimile mononesaturate provenite din masline ajuta la reducerea presiunii arteriale, in special datorita acidului oleic cu actiune benefica la nivel celular. Alte beneficii semnificative izvorate din proprietatile nutritive ale maslinelor sunt:

– Prevenirea bolilor cronice. Maslinele contin compusi fenolici importanti, precum oleuropeina si oleocantalul, responsabili cu gustul amarui, specific al acestor fructe. Cele doua substante se numara printre cei mai puternici antioxidanti din natura, care alaturi de vitamina E si carotenoizii din masline, joaca un rol vital in prevenirea cancerului, inflamatiilor, bolilor coronariene, afectiunilor nervoase degenerative si a diabetului.

– Mentinerea integritatii membranelor celulare. Continutul bogat de vitamina E din masline, un antioxidant solubil esential pentru numeroase functii fiziologice, asigura mentinerea integritatii membranelor celulare si a membranelor mucoase (inclusiv la nivelul pielii), prin protectia sporita impotriva actiunii radicalilor liberi.

– Asigurarea aportului zilnic optim de micronutrienti. Maslinele furnizeaza cantitati importante de calciu, cupru, fier, mangan si zinc. Mai mult decat atat, sunt surse alimentare pretioase al complexului de vitamine B (niacina, colina si acid pantotenic, in special).

– Tratarea constipatiei. Maslinele au si un efect stimulativ pentru sistemul digestiv, fiind recomandate pentru consum in cazul constipatiei. Excesul de masline poate fi, insa, periculos pentru persoanele care sufera de obezitate sau hipertensiune arteriala.

– Reglarea colesterolului in organism. Grasimile mononesaturate din masline ajuta la reglarea nivelului total de colesterol in corp, prin reducerea celui rau (LDL) si suplimentarea celui bun (HDL).

Ananasul

"fructele de ananas sunt foarte bogate în apă, au un aport caloric redus şi conţin foarte puţine substanţe minerale şi vitamine..."

Citeşte mai mult:
Ce afecțiuni poți trata cu ananas»

– Prevenirea ingrasarii. Maslinele au un indice glicemic mic (15), precum in cazul legumelor crucifere, al cepei sau al ciupercilor. Aceasta caracteristica nutritionala este importanta pentru prevenirea ingrasarii, intrucat mentinerea nivelului de zahar in sange la un nivel scazut asigura si reglarea apetitului alimentar.

– Combaterea inflamatiilor in corp. Grasimile mononesaturate si vitamina E din masline sunt un adevarat cocktail de eliminare si prevenire a inflamatiilor in corp, ceea ce inseamna ca acest aliment poate ajuta la combaterea simptomelor bolilor inflamatorii, precum osteoartrita, artrita reumatoida sau astmul. Proprietatile antiinflamatorii ale maslinelor ajuta si la incetinirea proceselor oxidative la nivel celular, incetinind imbatranirea organismului si stimuland eliminarea apei din corp.

– Facilitarea pierderii in greutate. Inlocuirea grasimilor saturate din dieta cu cele mononesaturate (din masline) faciliteaza pierderea in greutate, potrivit specialistilor. In urma unor studii de specialitate, cercetatorii au descoperit ca uleiul din masline descompune grasimile din celulele grase, reducand astfel tesutul adipos de la nivelul abdomenului si rezistenta la insulina. Statisticile medicale arata ca persoanele care mananca in mod regulat masline consuma mai putine calorii in fiecare zi si sunt rareori supraponderale. Testele de sange au aratat ca maslinele stimuleaza productia de serotonina, un hormon care induce starea de satietate. Cercetatorii spun ca maslinele pot ajuta la reducerea aportului zilnic de calorii cu pana la 200 kcal.

– Mentinerea sanatatii parului si a pielii. Maslinele negre sunt bogate in acizi grasi si antioxidanti care hranesc, hidrateaza si protejeaza pielea si parul (vitamina E contribuie cel mai mult la acest efect benefic). Tocmai din acest motiv, uleiul de masline este inclus in numeroase tratamente de infrumusetare si considerat un agent nutritiv si hidratant excelent.

– Controlul alergiilor. Noile cercetari vorbesc despre impactul pozitiv direct al proprietatilor antiinflamatorii detinute de masline asupra alergiilor. Extractele din masline actioneaza similar cu medicamentele antihistaminice la nivelul celular, potrivit unor experimente de laborator. Acestea blocheaza receptorii de histamina si tempereaza raspunsurile alergice in contact cu alergenii. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca maslinele ar trebui sa fie o parte importanta a dietei antialergice, intrucat imbunatatesc circulatia sanguina, ajuta la usurarea respiratiei si inlatura eficient toate simptomele alergice, chiar si dupa debutul lor.

Citeşte şi:
4 plante care țin medicul și farmacistul la distanță»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Constipatie
  • Antiinflamator
  • ulei de masline
  • colesterol
  • boala cronica
  • nutrienti

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / 0 +19
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10