Beneficiile legumelor în funcţie de culoare

Martie 10, 2016 | sursa: csid.ro - Bianca Dragomir
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Beneficiile legumelor în funcţie de culoare

În fiecare zi, pentru echilibrul organismului nostru, avem nevoie de legume – ele, şi numai ele, ne asigură cantitatea esenţială de fibre, minerale şi alţi nutrienţi gata să ne întărească sistemul imunitar, să reducă riscul apariţiei unor boli şi să încetinească procesul de îmbătrânire.

Unul dintre cei mai importanţi indicatori care poziţionează legumele pe categorii distincte, în funcţie de beneficii, este culoarea acestora.

Culoarea este cartea de vizită a legumelor. Ea spune despre ele ce anume conţin, aspura căror organe acţionează, exact ce boli pot preveni sau pot trata.

Aşadar, când îţi organizezi dieta zilnică ia în considerare ce culori aşezi pe farfurie:

1. Legumele roşii
"Nutrienţii din legumele roşii îţi păstrează inima sănătoasă şi îţi îmbunătăţesc memoria"
Cartofii roşii, ridichile, ceapa roşie, ardeii roşii, gogoşarii, sfecla roşie, tomatele sunt cele mai importante legume de culoare roşie.

Nutrienţii din legumele roşii îţi păstrează inima sănătoasă şi îţi îmbunătăţesc memoria.

În urma unui studiu, realizat pe 13.000 de persoane din California, s-a demonstrat că o jumătate de ceaşcă de tomate, consumată de minim 5 ori pe săptămână, poate reduce riscul de cancer ovarian cu până la 60%.

2. Legumele portocalii

Beta-carotenul, responsabil pentru culoarea din morcovi, dovleac, suc de fructe, cartofi dulci prezintă efecte anti-cancerigene, mai ales în cazul cancerului de stomac.

Legumele portocalii conţin antioxidanţi precum vitamina C, caroteni şi flavonoide care previn apariţia bolilor cardio-vasculare şi a problemelor legate de ochi. 

Compusul organic numit acid cafeic încetineşte progresul cancerului de sân şi cel ovarian.

Ananasul

"După cum rezultă din compoziţia chimică, fructele de ananas sunt foarte bogate în apă, au un aport caloric redus şi conţin foarte puţine substanţe minerale şi vitamine..."

Citeşte mai mult:
Ce afecțiuni poți trata cu ananas»

3. Legumele verzi

Există o paletă vastă de legume verzi extrem de benefice funcţionării corecte a organismului uman: avocado, varză chinezească, varză de Brussels, castraveţi, salată verde, ceapă verde, ardei verzi, broccoli, spanac, bame, sparanghel, fasole verde, mazăre, dovlecei, anghinare, praz.

Toate acestea au în comun indoli şi luteină - antioxidanţi care menţin sănătatea vederii.

În plus, consumul de legume verzi menţine sănătatea oaselor şi a dinţilor şi scad riscul apariţiei cancerului.

Există numeroase dovezi care atestă că legumele crucifere, precum varza, andivele, conopida, broccoli sunt asociate cu un risc mai scăzut de cancer la stomac, la sâni, ovare sau plămăni.

Legumele verzi sunt bogate în glucosinol şi vitamina  K, ambele având o influenţă fără precedent asupra organismului.

Vitamina K, mai exact, combate diabetul zaharat, ceea ce reduce implicit riscul de cancer pancreatic.

4. Legumele albe

Conopida, usturoiul, ceapa, ciupercile, cartofii albi, guliile, păstârnacul, pătlagina, ghimbirul previn apariţia bolilor cardio-vasculare şi reglează colesterolul.

Ele au o influenţă remarcabilă asupra imunităţii organismului. De exemplu, alicina, compusul activ din usturoi, are efecte antimicrobiene şi antioxidante.

Ceapa conţine polifenoli şi flavonoide cu efecte anti-cancerigene pe linia celulelor ovariene.

Iar ciupercile sunt bogate în vitamina D, ce poate proteja organismul de “boala fără vindecare”.

5. Legumele de culoare albastru/ violet

Substanţele fenoli şi antociani conţinuţi de legumele de culoare albastru/ violet (vinete, varză, porumb violet) sunt renumite pentru efectul anti-îmbătrânire şi pentru proprietăţile antioxidante.

O dietă bogată în legume ce au această culoare îmbunătăţeşte memoria şi colaborează la buna funcţionare a tractului urinar.

Citeşte şi:
De câtă sare are nevoie corpul nostru?»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Consumul de fructe si legume
  • Asimilare vitamine
  • Vitamina D
  • legume rosii
  • legume albe

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate Ai observat vreodată ca rafturile cu iaurturi le-au depăşit de mult pe cele pentru brânzeturi? Singura motivaţie pentru acest fapt este ca nevoia unei alimentaţii sănătoase a ajuns sa fie din ce in ce mai acuta. Produsele lactate tradiţionale trec pe planul secund in acest caz. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7