Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia

Februarie 16, 2017 | sursa: csid.ro - Iulia Pocol
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia

Dacă există un aliment care poate fi numit sfânt, acesta trebuie să fie Chia! Pline de vitamine şi minerale, ajutând la reglarea greutăţii, controlarea poftei de dulce şi luptând împotriva radicalilor liberi, aceste seminţe sunt, cu adevărat, o minune pentru sănătate, cu beneficii infinite!

Iată 8 motive pentru care să începi să le consumi, chiar acum!

Se vorbeşte despre ele peste tot în lume. Ai auzit de ele, cu siguranţă, le-ai văzut peste tot în magazine, le-ai auzit pe vedete vorbind despre ele şi, cu toate acestea, încă nu ştii de ce sunt "seminţele de Chia sunt folosite de sute de ani"atât de ridicate în slăvi.

Chia, care este cuvântul mayaş pentru „putere”, face parte din familia mentei. Pline de minerale, vitamine şi acizi graşi care ajută organismul să combată „agresorii” zilnici, seminţele de Chia sunt folosite de sute de ani!

Înainte să îţi spun care sunt motivele pentru care ar trebui să le consumi, îţi voi spune ce conţin şi, crede-mă, vei fi uimită!

  • De 5 ori mai mult calciu decât laptele
  • De 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât afinele
  • De 3 ori mai mult fier decât spanacul
  • De 2 ori mai multe proteine decât orice alte boabe, seminţe sau nu
  • De 2 ori mai mult potasiu decât o banană

Şi dacă nu te-am convins, iată motivele pentru care TREBUIE să începi să consumi Chia!

Ajută la potolirea poftelor şi a foamei!

Sunt pline de fibre, ceea ce îţi oferă senzaţia de saţietate şi îţi alungă orice poftă de ciocolată. Pe lângă faptul că sunt foarte uşor de digerat, te ajută să păstrezi această senzaţie de saţietate mult timp şi îţi reglează apetitul.

Sunt extrem de versatile!

Cel mai minunat lucru la aceste seminţe, este faptul că aroma lor este foarte slabă. În timp ce unii oameni afirmă că nu au nici un gust, alţii spun că ar avea o uşoară aromă de alune. Datorită acestui lucru, poţi să le adaugi la orice fel de mâncare, fără a te îngrijora că vor striga gustul preparatului. Fie că le pui în cereale, fie la mâncarea cu orez, fie în salată, rămân la fel de sănătoase!

Ananasul

"fructele de ananas sunt foarte bogate în apă, au un aport caloric redus şi conţin foarte puţine substanţe minerale şi vitamine..."

Citeşte mai mult:
Ce afecțiuni poți trata cu ananas»

Au rol protector!

Te protejează de factorii nocivi ai mediului înconjurător, cum ar fi: poluarea, alcoolul, fumul de ţigară sau razele UV. Pentru o protecţie optimă, încearcă să consumi Chia în fiecare zi. Pe lângă faptul că sunt nişte nutrienţi puternici care ajută la distrugerea radicalilor liberi sunt, de asemenea, şi cei mai „longevivi”, rămânând proaspeţi mult timp.

Sunt o sursă naturală de energie!

Dacă vrei ceva care să te ţină trează întreaga zi, seminţele de Chia sunt răspunsul! De asemenea, dacă vrei ceva care să te „pună în priză” înainte de a merge la sală, tot Chia e răspunsul!

Îţi asigură o talie de viespe!

Nu, nu este o glumă! Seminţele de Chia sunt soluţia pentru a te menţine în formă: în combinaţie cu suscurile gastrice, formează o structură care îţi va ţine de foame mult timp, ajutând, de asemenea, la digestie!

Ajută la formarea masei musculare!

Datorită faptului că îţi oferă energie şi sunt bogate în fibre, proteine perfect digerabie şi ajută la regenerarea ţesuturilor, seminţele de Chia sunt aliatul perfect atunci când vrei să ai un corp fit, bine definit.

Ameliorează durerile articulare!

Suferi de dureri articulare? Acizii Omega-3 pe care îi conţin seminţele de Chia (da, puteţi lua o pauză de la ton ), ajută la reducerea semnificativă sau chiar stoparea completă a durerilor de articulaţii!

Au efect detoxifiant!

Datorită proprietăţiilor detoxifiante, seminţele de Chia funcţionează ca un „detergent” 100% natural, pentru organismul tău! Gândeşte-te la Chia ca şi la un aspirator – pe lângă faptul că te umple de vitamine şi minerale benefice, îţi mai şi „aspiră” toate substanţele nocive din organism, ajutând la curăţarea completă a sistemului digestiv.

Te-am convins? Sper că da! Pentru că dacă ai citit până la capăt, ar trebui nu doar să fii convinsă, ci să fii deja în drum spre magazinul naturist!

Citeşte şi:
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
  • Detoxifiere
  • depozite de calciu
  • energie
  • dieta
  • masa musculara
  • ananas
  • seminte chia

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +15 / 0 +15
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății. +9 / 0 +9