Ce alimente sunt indicate când este caniculă

Iunie 28, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+15
Ce alimente sunt indicate când este caniculă

Cu cât este mai cald afară cu atât mai greu este să te decizi ce anume să mănânci astfel încât să ai energia necesară pentru a te mobiliza pe tot parcursul zilei.

Alimentația joacă un rol esențial în buna funcționare a organismului tău. Mai ales pe vreme caniculara este indicat să acorzi o atenție sporită acestui domeniu, deoarece există pericolul ca alimentele să se altereze mai ușor și în felul acesta vei fi expus mai ușor problemelor digestive.
"Alimentația joacă un rol esențial în buna funcționare a organismului tău"
Pentru a evita o astfel de situație îți recomandăm anumite alimente spre a le consuma, alimente cu un conținut mai mare de apă, nu atât de ușor de perisabile și ușoare de digerat.

Castravetele asigură hidratarea organismului

O sursă bună de vitamina C, indicați a fi consumați mai ales atunci când temperaturile de afară sunt în creștere. Optează pentru o salată de castraveți la care să adaugi pătrunjel din plin, mărar, zeama de la o lămâie, avocado și spanac.

Spanacul îți va aduce un aport bun de magneziu și luteină, substanțe benefice pentru a-ți proteja pielea de arsurile solare.

O salată ușoară pentru sistemul tău digestic, plină de vitamine și minerale, va avea grijă de silueta ta și îți va asigura energia necesară pentru a duce la bun sfârșit toate acțiunile tale din ziua în curs.

Pepenele, fructul sezonului

Fie că îți place pepenele galben sau roșu, ambele variante sunt indicate a fi consumate pe vreme caniculară. Ambeel fructe conțin foarte multă apă, au un aport semnificativ de vitamine și minerale. Te vor ajuta să te răcorești și vor contribui substanțial la menținerea frumuseții tale și a sănătății tractului digestiv.

Este bine să nu faci totuși exces de consum mai ales dacă nu vrei să stai toată ziua cu grija dusului la toaletă, pepenele roșu mai ales are un puternic efect diuretic dacă este consumat abuziv.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

În rest poți să optezi pentru un smoothie din pepene roșu, cu gheață și mentă din plin.

Bananele reduc temperatura corpului

Nu sunt recunoscute ca fiind fructe zemoase, însă chiar și așa se recomandă a nu fi evitate când este cald afară. Destul de sațioase, ajută la menținerea unei temperaturi constante a corpului, aportul de potasiu și magneziu va fi util organismului tău pentru a combate oboseala, anemia și să ai suficientă energie pentru întreaga zi.

Poți să optezi pentru clătitele din banane dimineața și un smoothie de banane. Nu uita ca pe parcursul zilei să te hidratezi corespunzător, în felul acesta vei ajuta substanțele nutritive din banane să funcționze mai ușor în favoarea ta.

Din aceiași categorie cu bananele sunt și dovleceii, au același beneficiu de a menține temperatura corpului, aportul lor mare de apă contribuie la hidratarea organismului, iar substanțele nutritive îți vor fi necesare pentru a simți senzația de sațietate pe tot parcursul zilei.

Roșia, leguma vedetă a verii

Deja celebra gustare de roșii cu brânză și puțin oregano sau busuioc, cu un strop de ulei de măsline nu mai are nevoie de nici o formă de prezentare. O sursă importantă de potasiu, vitamina C, licopen, care îți va proteja organismul de acțiuna nocivă a razelor ultraviolete.

Ajută la hidratarea și hrănirea organismului, poți să le consumi în orice perioadă a zilei și în foarte multe combinații.

În plus, consumând salate în zilele toride vei avea grijă și de silueta ta, aspect deloc de neglijat în acest sezon.

Chiar dacă alimentele prezentate în acest articol au un conținut mare de apă nu uita totuși și de cei doi litri de apă. Nu aștepta să simți senzația de sete pentru a bea apă.

Condimente picante la discreție

Chiar dacă simți că îți ia gura foc, condimentele picante sunt indicate a fi consumate pe timpul verii deoarece te ajută să transpiri, în felul acesta vei elimina mai multe toxine, apa în exces din organism, iar pielea ta va respira mult mai bine.

Un motiv în plus să bei mai multă apă și să faci sport, așa organismul tău se va mobiliza mai bine să lupte împotriva kilogramelor în plus. În cazul în care ai probleme cu stomacul este bine să nu faci exces de aceste condimente.

Nu uita de cireșele care se găsesc din plin pe piață, au foarte multe substanțe nutritive la fel ca și smochinele.Antioxidanții din aceste fructe îți vor susține organismul în toate activitățile tale.

Citeşte şi:
11 exercitii pentru gimnastica mintii»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+15
  • Boli și stări
  • Beneficii banane
  • combinarea alimentelor
  • pepene galben
  • condimente
  • rosii
  • canicula

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +14 / 0 +14
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8