Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui

Octombrie 25, 2015 | sursa: jurnalul.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui

Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

Potrivit acesteia, peştele este unul dintre cele mai sănătoase alimente, care poate înlocui cu succes orice fel de altă carne, atuurile acestuia fiind proteinele de calitate şi grăsimile cu valoare biologică ridicată - renumiţii acizi graşi omega 3, capabili să ţină la distanţă numeroase boli.

"Piramida nutriţională are la bază, produsele cerealiere integrale şi aici cel mai la îndemână ne este pâinea""Ei sunt capabili să îmbunătăţească activitatea intelectuală, mai exact stimulează buna funcţionare a creierului. Peştele are de asemenea un conţinut valoros de vitamine din grupul B - importante pentru sistemul nervos, vitamina A - necesară pentru sănătatea pielii şi a ochilor, vitamina D - esenţială pentru asimilarea calciului în oase, dar şi minerale - fosfor, iod, calciu, zinc, fier", a afirmat Lygia Alexandrescu.

Ea a spus că nucile care au formă asemănătoare cu a creierului uman sunt considerate un aliment complet şi au efect benefic pentru creier întrucât sunt bogate în acizi graşi omega 3, energie şi fier, care asigură o bună oxigenare a acestuia şi îi cresc abilitatea de se menţine alert şi de a reţine mai uşor informaţia.

"Piramida nutriţională are la bază, produsele cerealiere integrale şi aici cel mai la îndemână ne este pâinea. Lăsând la o parte gustul ei bun, trebuie menţionat faptul că pâinea făcută din făină integrală este un aliment foarte hrănitor şi bogat în energie. În comparaţie cu făina alba, făina integrală conţine de opt ori mai multe minerale, de zece ori mai multe vitamine şi de trei ori mai multe fibre", a explicat nutriţionistul.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Lygia Alexandrescu a arătat că mărul este o sursă bogată de antioxidanţi, mai ales quercitina, substanţă nutritivă care creşte capacitatea de a memora, de enzime sănătoase care ajută digestia, dar şi de vitamina C şi fibre esenţiale pentru buna funcţionare a organismului.

Legumele crucifere printre care se numără varza, conopida, broccoli şi varza de Bruxelles au un puternic efect protector asupra sistemului nervos, mucoaselor, în special ale sistemelor respirator şi digestiv, fiind prin aceasta adevăraţi paznici ai acestor organe împotriva infecţiilor, a spus Lygia Alexandrescu.

Aceste legume sunt bogate în nutrienţi antioxidanţi ca betacarotenul, vitamina C sau seleniul care protejează organismul de toate toxinele absorbite din mediul poluat.

"Spanacul este o plantă din familia amarantaceelor ce conţine o serie de substanţe nutritive necesare pentru o bună activitate cerebrală şi un sistem imunitar funcţional: fier, calciu, clorofilă, beta-caroten (necesar pentru formarea vitaminei A), vitamina C, B6, sodiu şi potasiu. Sulful pe care-l conţine spanacul ajută la eliminarea toxinelor din organism, iar vitamina A ajuta la îmbunătăţirea vederii pe timp de noapte. Datorită conţinutului mare de compuşi flavonoizi, spanacul este un aliment medicament", a susţinut nutriţionistul.

De asemenea, oul este un aliment complet care conţine proteine de cea mai bună calitate.

"Gălbenuşul conţine un nivel ridicat de colină (vitamina B7) şi lecitină care contribuie la îmbunătăţirea funcţiilor neurologice, la reducerea inflamaţiilor din organism, la dezvoltarea creierului în diverse stadii de creştere şi la producerea serotoninei şi dopaminei, cunoscute drept hormoni ai stării de bine, ai fericirii", a mai arătat Lygia Alexandrescu.

Citeşte şi:
6 beneficii neştiute ale dovleacului»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Dieta cu ouă
  • proteine
  • omega 3
  • mar proaspat
  • spanac

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7