Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui

Octombrie 25, 2015 | sursa: jurnalul.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui

Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

Potrivit acesteia, peştele este unul dintre cele mai sănătoase alimente, care poate înlocui cu succes orice fel de altă carne, atuurile acestuia fiind proteinele de calitate şi grăsimile cu valoare biologică ridicată - renumiţii acizi graşi omega 3, capabili să ţină la distanţă numeroase boli.

"Piramida nutriţională are la bază, produsele cerealiere integrale şi aici cel mai la îndemână ne este pâinea""Ei sunt capabili să îmbunătăţească activitatea intelectuală, mai exact stimulează buna funcţionare a creierului. Peştele are de asemenea un conţinut valoros de vitamine din grupul B - importante pentru sistemul nervos, vitamina A - necesară pentru sănătatea pielii şi a ochilor, vitamina D - esenţială pentru asimilarea calciului în oase, dar şi minerale - fosfor, iod, calciu, zinc, fier", a afirmat Lygia Alexandrescu.

Ea a spus că nucile care au formă asemănătoare cu a creierului uman sunt considerate un aliment complet şi au efect benefic pentru creier întrucât sunt bogate în acizi graşi omega 3, energie şi fier, care asigură o bună oxigenare a acestuia şi îi cresc abilitatea de se menţine alert şi de a reţine mai uşor informaţia.

"Piramida nutriţională are la bază, produsele cerealiere integrale şi aici cel mai la îndemână ne este pâinea. Lăsând la o parte gustul ei bun, trebuie menţionat faptul că pâinea făcută din făină integrală este un aliment foarte hrănitor şi bogat în energie. În comparaţie cu făina alba, făina integrală conţine de opt ori mai multe minerale, de zece ori mai multe vitamine şi de trei ori mai multe fibre", a explicat nutriţionistul.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Lygia Alexandrescu a arătat că mărul este o sursă bogată de antioxidanţi, mai ales quercitina, substanţă nutritivă care creşte capacitatea de a memora, de enzime sănătoase care ajută digestia, dar şi de vitamina C şi fibre esenţiale pentru buna funcţionare a organismului.

Legumele crucifere printre care se numără varza, conopida, broccoli şi varza de Bruxelles au un puternic efect protector asupra sistemului nervos, mucoaselor, în special ale sistemelor respirator şi digestiv, fiind prin aceasta adevăraţi paznici ai acestor organe împotriva infecţiilor, a spus Lygia Alexandrescu.

Aceste legume sunt bogate în nutrienţi antioxidanţi ca betacarotenul, vitamina C sau seleniul care protejează organismul de toate toxinele absorbite din mediul poluat.

"Spanacul este o plantă din familia amarantaceelor ce conţine o serie de substanţe nutritive necesare pentru o bună activitate cerebrală şi un sistem imunitar funcţional: fier, calciu, clorofilă, beta-caroten (necesar pentru formarea vitaminei A), vitamina C, B6, sodiu şi potasiu. Sulful pe care-l conţine spanacul ajută la eliminarea toxinelor din organism, iar vitamina A ajuta la îmbunătăţirea vederii pe timp de noapte. Datorită conţinutului mare de compuşi flavonoizi, spanacul este un aliment medicament", a susţinut nutriţionistul.

De asemenea, oul este un aliment complet care conţine proteine de cea mai bună calitate.

"Gălbenuşul conţine un nivel ridicat de colină (vitamina B7) şi lecitină care contribuie la îmbunătăţirea funcţiilor neurologice, la reducerea inflamaţiilor din organism, la dezvoltarea creierului în diverse stadii de creştere şi la producerea serotoninei şi dopaminei, cunoscute drept hormoni ai stării de bine, ai fericirii", a mai arătat Lygia Alexandrescu.

Citeşte şi:
6 beneficii neştiute ale dovleacului»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Dieta cu ouă
  • proteine
  • omega 3
  • mar proaspat
  • spanac

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +15 / 0 +15
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea Fibrele de colagen se regăsesc în oase, muşchi, tendoane şi piele şi sunt vitale pentru sănătatea organismului nostru. Colagenul joacă, de asemenea, un rol important în aspectul pielii. +13 / 0 +13
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9