Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui

Octombrie 25, 2015 | sursa: jurnalul.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui

Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

Potrivit acesteia, peştele este unul dintre cele mai sănătoase alimente, care poate înlocui cu succes orice fel de altă carne, atuurile acestuia fiind proteinele de calitate şi grăsimile cu valoare biologică ridicată - renumiţii acizi graşi omega 3, capabili să ţină la distanţă numeroase boli.

"Piramida nutriţională are la bază, produsele cerealiere integrale şi aici cel mai la îndemână ne este pâinea""Ei sunt capabili să îmbunătăţească activitatea intelectuală, mai exact stimulează buna funcţionare a creierului. Peştele are de asemenea un conţinut valoros de vitamine din grupul B - importante pentru sistemul nervos, vitamina A - necesară pentru sănătatea pielii şi a ochilor, vitamina D - esenţială pentru asimilarea calciului în oase, dar şi minerale - fosfor, iod, calciu, zinc, fier", a afirmat Lygia Alexandrescu.

Ea a spus că nucile care au formă asemănătoare cu a creierului uman sunt considerate un aliment complet şi au efect benefic pentru creier întrucât sunt bogate în acizi graşi omega 3, energie şi fier, care asigură o bună oxigenare a acestuia şi îi cresc abilitatea de se menţine alert şi de a reţine mai uşor informaţia.

"Piramida nutriţională are la bază, produsele cerealiere integrale şi aici cel mai la îndemână ne este pâinea. Lăsând la o parte gustul ei bun, trebuie menţionat faptul că pâinea făcută din făină integrală este un aliment foarte hrănitor şi bogat în energie. În comparaţie cu făina alba, făina integrală conţine de opt ori mai multe minerale, de zece ori mai multe vitamine şi de trei ori mai multe fibre", a explicat nutriţionistul.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Lygia Alexandrescu a arătat că mărul este o sursă bogată de antioxidanţi, mai ales quercitina, substanţă nutritivă care creşte capacitatea de a memora, de enzime sănătoase care ajută digestia, dar şi de vitamina C şi fibre esenţiale pentru buna funcţionare a organismului.

Legumele crucifere printre care se numără varza, conopida, broccoli şi varza de Bruxelles au un puternic efect protector asupra sistemului nervos, mucoaselor, în special ale sistemelor respirator şi digestiv, fiind prin aceasta adevăraţi paznici ai acestor organe împotriva infecţiilor, a spus Lygia Alexandrescu.

Aceste legume sunt bogate în nutrienţi antioxidanţi ca betacarotenul, vitamina C sau seleniul care protejează organismul de toate toxinele absorbite din mediul poluat.

"Spanacul este o plantă din familia amarantaceelor ce conţine o serie de substanţe nutritive necesare pentru o bună activitate cerebrală şi un sistem imunitar funcţional: fier, calciu, clorofilă, beta-caroten (necesar pentru formarea vitaminei A), vitamina C, B6, sodiu şi potasiu. Sulful pe care-l conţine spanacul ajută la eliminarea toxinelor din organism, iar vitamina A ajuta la îmbunătăţirea vederii pe timp de noapte. Datorită conţinutului mare de compuşi flavonoizi, spanacul este un aliment medicament", a susţinut nutriţionistul.

De asemenea, oul este un aliment complet care conţine proteine de cea mai bună calitate.

"Gălbenuşul conţine un nivel ridicat de colină (vitamina B7) şi lecitină care contribuie la îmbunătăţirea funcţiilor neurologice, la reducerea inflamaţiilor din organism, la dezvoltarea creierului în diverse stadii de creştere şi la producerea serotoninei şi dopaminei, cunoscute drept hormoni ai stării de bine, ai fericirii", a mai arătat Lygia Alexandrescu.

Citeşte şi:
6 beneficii neştiute ale dovleacului»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Dieta cu ouă
  • proteine
  • omega 3
  • mar proaspat
  • spanac

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / 0 +19
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +10 / 0 +10