Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui

Octombrie 25, 2015 | sursa: jurnalul.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+13
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui

Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

Potrivit acesteia, peştele este unul dintre cele mai sănătoase alimente, care poate înlocui cu succes orice fel de altă carne, atuurile acestuia fiind proteinele de calitate şi grăsimile cu valoare biologică ridicată - renumiţii acizi graşi omega 3, capabili să ţină la distanţă numeroase boli.

"Piramida nutriţională are la bază, produsele cerealiere integrale şi aici cel mai la îndemână ne este pâinea""Ei sunt capabili să îmbunătăţească activitatea intelectuală, mai exact stimulează buna funcţionare a creierului. Peştele are de asemenea un conţinut valoros de vitamine din grupul B - importante pentru sistemul nervos, vitamina A - necesară pentru sănătatea pielii şi a ochilor, vitamina D - esenţială pentru asimilarea calciului în oase, dar şi minerale - fosfor, iod, calciu, zinc, fier", a afirmat Lygia Alexandrescu.

Ea a spus că nucile care au formă asemănătoare cu a creierului uman sunt considerate un aliment complet şi au efect benefic pentru creier întrucât sunt bogate în acizi graşi omega 3, energie şi fier, care asigură o bună oxigenare a acestuia şi îi cresc abilitatea de se menţine alert şi de a reţine mai uşor informaţia.

"Piramida nutriţională are la bază, produsele cerealiere integrale şi aici cel mai la îndemână ne este pâinea. Lăsând la o parte gustul ei bun, trebuie menţionat faptul că pâinea făcută din făină integrală este un aliment foarte hrănitor şi bogat în energie. În comparaţie cu făina alba, făina integrală conţine de opt ori mai multe minerale, de zece ori mai multe vitamine şi de trei ori mai multe fibre", a explicat nutriţionistul.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Lygia Alexandrescu a arătat că mărul este o sursă bogată de antioxidanţi, mai ales quercitina, substanţă nutritivă care creşte capacitatea de a memora, de enzime sănătoase care ajută digestia, dar şi de vitamina C şi fibre esenţiale pentru buna funcţionare a organismului.

Legumele crucifere printre care se numără varza, conopida, broccoli şi varza de Bruxelles au un puternic efect protector asupra sistemului nervos, mucoaselor, în special ale sistemelor respirator şi digestiv, fiind prin aceasta adevăraţi paznici ai acestor organe împotriva infecţiilor, a spus Lygia Alexandrescu.

Aceste legume sunt bogate în nutrienţi antioxidanţi ca betacarotenul, vitamina C sau seleniul care protejează organismul de toate toxinele absorbite din mediul poluat.

"Spanacul este o plantă din familia amarantaceelor ce conţine o serie de substanţe nutritive necesare pentru o bună activitate cerebrală şi un sistem imunitar funcţional: fier, calciu, clorofilă, beta-caroten (necesar pentru formarea vitaminei A), vitamina C, B6, sodiu şi potasiu. Sulful pe care-l conţine spanacul ajută la eliminarea toxinelor din organism, iar vitamina A ajuta la îmbunătăţirea vederii pe timp de noapte. Datorită conţinutului mare de compuşi flavonoizi, spanacul este un aliment medicament", a susţinut nutriţionistul.

De asemenea, oul este un aliment complet care conţine proteine de cea mai bună calitate.

"Gălbenuşul conţine un nivel ridicat de colină (vitamina B7) şi lecitină care contribuie la îmbunătăţirea funcţiilor neurologice, la reducerea inflamaţiilor din organism, la dezvoltarea creierului în diverse stadii de creştere şi la producerea serotoninei şi dopaminei, cunoscute drept hormoni ai stării de bine, ai fericirii", a mai arătat Lygia Alexandrescu.

Citeşte şi:
6 beneficii neştiute ale dovleacului»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+13
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Dieta cu ouă
  • proteine
  • omega 3
  • mar proaspat
  • spanac

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face Puține persoane ştiu că, atât varza murată, cât și zeama sau moarea, cum i se mai spune prin diferite părți ale țării, sunt adevărate depozite de medicamente naturale care pot preveni și vindeca diferite boli. Conținutul bogat de substanțe nutritive din zeama de varză murată revitalizează organismul și-l tonifică. +8 / 0 +8
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism Curmalele – un fruct extraordinar, care în multe țări este descris drept unul ce întărește sănătatea și prelungește viața. Se spune că în China există un grup de oameni centenari, ce au ca aliment de bază curmalele. În orice caz, aceste fructe sunt foarte folositoare și se recomandă a fi consumate în loc de dulce. +7 / 0 +7
Remediul care distruge celule canceroase
Remediul care distruge celule canceroase Profesorul Hristo Mermerski îți dezvăluie secretul unui corp sănătos. Rețeta realizată de specialist are beneficii miraculoase asupra corpului - curăță vasele de sânge, vindecă inima, reface sistemul imunitar, curăță ficatul, rinichii și sistemul digestiv. +7 / 0 +7