Cele mai sănătoase alimente ale toamnei

Septembrie 6, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei

După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon.

În culori și gusturi variate, atât fructele, cât și legumele de sezon îți vor furniza o porție bună de sănătate dacă alegi să le incluzi în dieta zilnică.
"Bucură-te din plin de toate nutrimentele oferite de natură și optează pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată"
Bucură-te din plin de toate nutrimentele oferite de natură și optează pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată.

Dovleacul redă stălucirea tenului

Este unul din cele mai bogate alimente ale toamnei în betacaroten și fibre care îmbunătățesc digestia. În plus, ajută pielea să-și recapete strălucirea datorită conținutului de vitamina A, potasiu și complexul vitaminic B. Poți alege să-l consumi copt sau fiert, în salate sau ca desert alături de cei dragi.

Poți să optezi de asemenea să-l prepari sub formă de piure sau supă-cremă, în smoothie, budincă sau chiar în tocăniță.

Prunele, remediu împotriva constipației

Vedetele toamnei se bucură de o mare cantitate de fibre indispensabile digestiei mai ales dacă te regăsești printre persoanele care se confruntă cu un tranzit lent. Dacă alegi să le introduci în alimentație, eliminând pe cât posibil făinoasele și alimentele procesate, vei observa în scurt timp cum organismul tău va deborda de energie.

Sunt indicate pentru buna funcționare a sistemului nervos tocmai pentru că se bucură de o cantitate semnificantă de potasiu, mangeziu, fier, calciu și seleniu.

Ananasul

"fructele de ananas sunt foarte bogate în apă, au un aport caloric redus şi conţin foarte puţine substanţe minerale şi vitamine..."

Citeşte mai mult:
Ce afecțiuni poți trata cu ananas»

La fel este indicat a se consuma și păstârnacul cât mai des posibil.

Perele te protejează de bolile cardiovasculare

Datorită puternicului efect antioxidant pe care îl oferă persoanelor care aleg să le consume, perele te ajută să elimini toxinele acumulate în organism, combat retenția de apă și au efect tonic asupra sistemului nervos. Vitaminele B și C alături de cupru, potasiu și fosfor vin în ajutorul tău și îți întăresc imunitatea.

Sfecla roşie susține buna funcționare a ficatului

Combate anemia, protejează inima și se bucură de un puternic efect detoxifiant la nivelul ficatului, îmbunătățește tranzitul și susține buna funcționare a sistemului nervos. Alege să adaugi câteva bucăți de sfeclă în salatele tale sau în smoothie și bucură-te din plin de toți nutrimeții pe care aceasta ți-i oferă.

Mere și gutui din plin

Gutuile ajută rinichii să filtreze mai ușor toxinele și sunt un aliat demn de luat în seamă în cazul în care vrei să scapi de surplusul de kilograme. Iar merele vin în ajutorul tău susținând buna funcționare a tranzitului. Alege să consumi fructele în starea lor proaspătă fără a adăuga zahăr sau alte condimente.

De asemenea strugurii îți oferă un puternic efect antioxidant mai intens decât lămâile, ajută la slăbire și îți prelungesc senzația de sațietate.

Vânăta, vedeta sezonului

Poți să prepari vinete la grătar, la cuptor, la rotisor și astfel vei obține preparate cu gust, savoare și substanțe nutritive benefice sănătății tale.

Nu conțin grăsimi și îți oferă o bună cantitate de potasiu, magneziu, vitaminele C, K, B6 dar și foarte multe fibre benefice pentru tranzitul tău.

Varza de asemenea este superalimentul ce îți oferă protecție împotriva cancerului. Atât cea roșie cât și cea albă se recomandă a se consuma mai ales sub formă de salată.

Citeşte şi:
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Boli și stări
  • sfecla
  • legume toamna
  • mere
  • dovleac
  • prune
  • medicamentul toamnei

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +11 / 0 +11
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +23 / -1 +22
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +14 / 0 +14
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea Fibrele de colagen se regăsesc în oase, muşchi, tendoane şi piele şi sunt vitale pentru sănătatea organismului nostru. Colagenul joacă, de asemenea, un rol important în aspectul pielii. +13 / 0 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8