Cele mai sănătoase alimente ale toamnei

Septembrie 6, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei

După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon.

În culori și gusturi variate, atât fructele, cât și legumele de sezon îți vor furniza o porție bună de sănătate dacă alegi să le incluzi în dieta zilnică.
"Bucură-te din plin de toate nutrimentele oferite de natură și optează pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată"
Bucură-te din plin de toate nutrimentele oferite de natură și optează pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată.

Dovleacul redă stălucirea tenului

Este unul din cele mai bogate alimente ale toamnei în betacaroten și fibre care îmbunătățesc digestia. În plus, ajută pielea să-și recapete strălucirea datorită conținutului de vitamina A, potasiu și complexul vitaminic B. Poți alege să-l consumi copt sau fiert, în salate sau ca desert alături de cei dragi.

Poți să optezi de asemenea să-l prepari sub formă de piure sau supă-cremă, în smoothie, budincă sau chiar în tocăniță.

Prunele, remediu împotriva constipației

Vedetele toamnei se bucură de o mare cantitate de fibre indispensabile digestiei mai ales dacă te regăsești printre persoanele care se confruntă cu un tranzit lent. Dacă alegi să le introduci în alimentație, eliminând pe cât posibil făinoasele și alimentele procesate, vei observa în scurt timp cum organismul tău va deborda de energie.

Sunt indicate pentru buna funcționare a sistemului nervos tocmai pentru că se bucură de o cantitate semnificantă de potasiu, mangeziu, fier, calciu și seleniu.

Ananasul

"fructele de ananas sunt foarte bogate în apă, au un aport caloric redus şi conţin foarte puţine substanţe minerale şi vitamine..."

Citeşte mai mult:
Ce afecțiuni poți trata cu ananas»

La fel este indicat a se consuma și păstârnacul cât mai des posibil.

Perele te protejează de bolile cardiovasculare

Datorită puternicului efect antioxidant pe care îl oferă persoanelor care aleg să le consume, perele te ajută să elimini toxinele acumulate în organism, combat retenția de apă și au efect tonic asupra sistemului nervos. Vitaminele B și C alături de cupru, potasiu și fosfor vin în ajutorul tău și îți întăresc imunitatea.

Sfecla roşie susține buna funcționare a ficatului

Combate anemia, protejează inima și se bucură de un puternic efect detoxifiant la nivelul ficatului, îmbunătățește tranzitul și susține buna funcționare a sistemului nervos. Alege să adaugi câteva bucăți de sfeclă în salatele tale sau în smoothie și bucură-te din plin de toți nutrimeții pe care aceasta ți-i oferă.

Mere și gutui din plin

Gutuile ajută rinichii să filtreze mai ușor toxinele și sunt un aliat demn de luat în seamă în cazul în care vrei să scapi de surplusul de kilograme. Iar merele vin în ajutorul tău susținând buna funcționare a tranzitului. Alege să consumi fructele în starea lor proaspătă fără a adăuga zahăr sau alte condimente.

De asemenea strugurii îți oferă un puternic efect antioxidant mai intens decât lămâile, ajută la slăbire și îți prelungesc senzația de sațietate.

Vânăta, vedeta sezonului

Poți să prepari vinete la grătar, la cuptor, la rotisor și astfel vei obține preparate cu gust, savoare și substanțe nutritive benefice sănătății tale.

Nu conțin grăsimi și îți oferă o bună cantitate de potasiu, magneziu, vitaminele C, K, B6 dar și foarte multe fibre benefice pentru tranzitul tău.

Varza de asemenea este superalimentul ce îți oferă protecție împotriva cancerului. Atât cea roșie cât și cea albă se recomandă a se consuma mai ales sub formă de salată.

Citeşte şi:
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Boli și stări
  • sfecla
  • legume toamna
  • mere
  • dovleac
  • prune
  • medicamentul toamnei

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Când devin ciupercile toxice?
Când devin ciupercile toxice? Gustoase, sățioase, ciupercile pot să înlocuiască cu succes carnea în diferite preparate, însă dacă nu ești atent pot fi destul de periculoase. +30 / -5 +25
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +18 / 0 +18
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +15 / -1 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +10 / 0 +10