Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă

Decembrie 7, 2015 | sursa: adevarul.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă

Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?!

În comerţ, pe rafturile supermarketurilor şi la plafare, se găsesc numeroase tipuri de cereale integrale, motiv pentru care alegerea ideală este, în unele cazuri, dificil de făcut. Iată ce trebuie să urmăriţi pe eticheta produsului dacă vreţi că cumpăraţi cele mai sănătoase cereale integrale!

  • Optaţi pentru cereale integrale fără indulcitori (nici naturali, nici artificiali)
  • Aportul de fibre pe 100 de grame să fie de cel puţin 3 grame
  • Să nu conţină mai mult de 250 de grame de sodiu pe suta de grame
  • Să nu conţină grăsimi hidrogenate

"Dieta bogată în orz, ovăz, grâu, mei, hrişcă şi secară întăreşte sistemul imunitar"Tipuri de cereale integrale sănătoase

Dieta bogată în orz, ovăz, grâu, mei, hrişcă şi secară întăreşte sistemul imunitar, stimulează formarea de globule roşii, întreţine sănătatea creierului şi contribuie la menţinerea în limite normale a greutăţii corporale. Specialiştii site-ului everydiet.org ne spun care sunt cerealele pe care trebuie să le integrăm în meniul de zi cu zi.

Orzul
Orzul este una dintre cerealele care au fost cultivate din cele mai vechi timpuri. Spre deosebire de alte tipuri de cereale, acesta îşi păstrează proprietăţile nutritive mai mult timp. Orzul contribuie la întărirea ligamentelor, a ţesuturilor conexe şi discurilor intervertebrale. Calmează stările inflamatorii ale mucoasei tractului digestiv. Orzul hrăneşte atât muşchii cât şi nervii, datorită conţinutului bogat de zahăr şi vitamina B1. Este bogat în fibre, proteine, antioxidanţi, vitamine şi minerale esenţiale pentru sănătate. Spre deosebire de alte cereale, are în compoziţie mai puţin amidon. S-a demonstrat în urma studiilor că orzul ajută la reducerea riscului apariţiei cancerului datorită conţinutului său ridicat de beta-glucan. Totodată, orzul scade valorile colesterolului, îmbunătăţeşte funcţia sistemului imunitar şi contribuie la diminuarea probabilităţilor declanşării bolilor cardiovasculare. Din toate aceste motive orzul face parte din cele mai sănătoase cereale integrale.

Micul dejun

"E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Secara
Pâinea cu secară sau alimentele amestecate cu aceste cereale sunt bogate în potasiu şi sunt foarte benefice ficatului, întăresc inima, plămânii şi membrele.

Ovăzul
Ovăzul este ideal pentru reglarea colesterolului, pentru inimă şi circulaţia sângelui în organism dar şi pentru prevenirea aterosclerozei. Ovăzul contine proteine, grăsimi esenţiale şi minerale, inclusiv calciu, magneziu, vitamine din grupul B, fier şi multe altele. Ovăzul este bogat în fibre solubile, în mod special beta-glucan, esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului digestiv, dar şi pentru stimularea sistemului imunitar şi inhibarea tumorilor. Aşadar, este tot una dintre cele mai sănătoase cereale integrale pe care ar trebui să le includeţi în alimentaţia zilnică.

Grâul
Grâul hrăneşte organismul uman prin conţinutul său bogat de vitamine, dintre care cele mai importante sunt vitaminele B6 şi B12, esenţiale pentru buna funcţionare a creierului.

Hrişca
Hrişca este bogată în fibre solubile esenţiale pentru dieta persoanelor care suferă de diabet zaharat, întrucât ajută la reglarea nivelului de glucoză din sange. Aceasta încetineşte rata de metabolizare şi absorbţie a glucozei în intestine. Hrisca este bogată într-un antioxidant numit rutina şi ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine, dar şi la prevenirea blocării vaselor de sânge cu aterom sau colesterol rău, intrând astfel în topul celor mai sănătoase cereale integrale.

Meiul
Rolul meiului în alimentaţie este de a întări organismul în urma dezechilibrelor cauzate de stres sau alimentaţie nesănătoasă. Meiul conţine şi fluor, util în prevenirea cariilor dentare. Meiul decorticat contine fibre, vitamina B, proteine şi minerale. Nu conţine gluten şi nu determină formarea de acid gastric în timpul digestiei, fiind foarte usor de digerat. Este recomandat mai ales persoanelor care suferă de probleme digestive, dar şi de alergii alimentare.

Quinoa
Quinoa este un aliment versatil şi delicios, cu un conţinut important de proteine, calciu, potasiu, acizi graşi sănătoşi, aminoacizi esenţiali şi fibre solubile. Contribuie la controlul apetitului alimentar şi poate fi folosită cu succes în curele de slăbire. Are o textura unică, nu conţine gluten şi are un gust uşor dulceag. Quinoa poate fi folosita cu succes în dieta persoanelor care suferă de hipertensiune arterială, clasându-se la rândul său printre cele mai sănătoase cereale integrale.

Citeşte şi:
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Dieta cu hrișcă
  • Quinoa
  • orz
  • cereale integrale
  • ovaz
  • grau

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / 0 +19
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10