Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă

Decembrie 7, 2015 | sursa: adevarul.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă

Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?!

În comerţ, pe rafturile supermarketurilor şi la plafare, se găsesc numeroase tipuri de cereale integrale, motiv pentru care alegerea ideală este, în unele cazuri, dificil de făcut. Iată ce trebuie să urmăriţi pe eticheta produsului dacă vreţi că cumpăraţi cele mai sănătoase cereale integrale!

  • Optaţi pentru cereale integrale fără indulcitori (nici naturali, nici artificiali)
  • Aportul de fibre pe 100 de grame să fie de cel puţin 3 grame
  • Să nu conţină mai mult de 250 de grame de sodiu pe suta de grame
  • Să nu conţină grăsimi hidrogenate

"Dieta bogată în orz, ovăz, grâu, mei, hrişcă şi secară întăreşte sistemul imunitar"Tipuri de cereale integrale sănătoase

Dieta bogată în orz, ovăz, grâu, mei, hrişcă şi secară întăreşte sistemul imunitar, stimulează formarea de globule roşii, întreţine sănătatea creierului şi contribuie la menţinerea în limite normale a greutăţii corporale. Specialiştii site-ului everydiet.org ne spun care sunt cerealele pe care trebuie să le integrăm în meniul de zi cu zi.

Orzul
Orzul este una dintre cerealele care au fost cultivate din cele mai vechi timpuri. Spre deosebire de alte tipuri de cereale, acesta îşi păstrează proprietăţile nutritive mai mult timp. Orzul contribuie la întărirea ligamentelor, a ţesuturilor conexe şi discurilor intervertebrale. Calmează stările inflamatorii ale mucoasei tractului digestiv. Orzul hrăneşte atât muşchii cât şi nervii, datorită conţinutului bogat de zahăr şi vitamina B1. Este bogat în fibre, proteine, antioxidanţi, vitamine şi minerale esenţiale pentru sănătate. Spre deosebire de alte cereale, are în compoziţie mai puţin amidon. S-a demonstrat în urma studiilor că orzul ajută la reducerea riscului apariţiei cancerului datorită conţinutului său ridicat de beta-glucan. Totodată, orzul scade valorile colesterolului, îmbunătăţeşte funcţia sistemului imunitar şi contribuie la diminuarea probabilităţilor declanşării bolilor cardiovasculare. Din toate aceste motive orzul face parte din cele mai sănătoase cereale integrale.

Micul dejun

"E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Secara
Pâinea cu secară sau alimentele amestecate cu aceste cereale sunt bogate în potasiu şi sunt foarte benefice ficatului, întăresc inima, plămânii şi membrele.

Ovăzul
Ovăzul este ideal pentru reglarea colesterolului, pentru inimă şi circulaţia sângelui în organism dar şi pentru prevenirea aterosclerozei. Ovăzul contine proteine, grăsimi esenţiale şi minerale, inclusiv calciu, magneziu, vitamine din grupul B, fier şi multe altele. Ovăzul este bogat în fibre solubile, în mod special beta-glucan, esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului digestiv, dar şi pentru stimularea sistemului imunitar şi inhibarea tumorilor. Aşadar, este tot una dintre cele mai sănătoase cereale integrale pe care ar trebui să le includeţi în alimentaţia zilnică.

Grâul
Grâul hrăneşte organismul uman prin conţinutul său bogat de vitamine, dintre care cele mai importante sunt vitaminele B6 şi B12, esenţiale pentru buna funcţionare a creierului.

Hrişca
Hrişca este bogată în fibre solubile esenţiale pentru dieta persoanelor care suferă de diabet zaharat, întrucât ajută la reglarea nivelului de glucoză din sange. Aceasta încetineşte rata de metabolizare şi absorbţie a glucozei în intestine. Hrisca este bogată într-un antioxidant numit rutina şi ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine, dar şi la prevenirea blocării vaselor de sânge cu aterom sau colesterol rău, intrând astfel în topul celor mai sănătoase cereale integrale.

Meiul
Rolul meiului în alimentaţie este de a întări organismul în urma dezechilibrelor cauzate de stres sau alimentaţie nesănătoasă. Meiul conţine şi fluor, util în prevenirea cariilor dentare. Meiul decorticat contine fibre, vitamina B, proteine şi minerale. Nu conţine gluten şi nu determină formarea de acid gastric în timpul digestiei, fiind foarte usor de digerat. Este recomandat mai ales persoanelor care suferă de probleme digestive, dar şi de alergii alimentare.

Quinoa
Quinoa este un aliment versatil şi delicios, cu un conţinut important de proteine, calciu, potasiu, acizi graşi sănătoşi, aminoacizi esenţiali şi fibre solubile. Contribuie la controlul apetitului alimentar şi poate fi folosită cu succes în curele de slăbire. Are o textura unică, nu conţine gluten şi are un gust uşor dulceag. Quinoa poate fi folosita cu succes în dieta persoanelor care suferă de hipertensiune arterială, clasându-se la rândul său printre cele mai sănătoase cereale integrale.

Citeşte şi:
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Dieta cu hrișcă
  • Quinoa
  • orz
  • cereale integrale
  • ovaz
  • grau

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8