Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă

Decembrie 7, 2015 | sursa: adevarul.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă

Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?!

În comerţ, pe rafturile supermarketurilor şi la plafare, se găsesc numeroase tipuri de cereale integrale, motiv pentru care alegerea ideală este, în unele cazuri, dificil de făcut. Iată ce trebuie să urmăriţi pe eticheta produsului dacă vreţi că cumpăraţi cele mai sănătoase cereale integrale!

  • Optaţi pentru cereale integrale fără indulcitori (nici naturali, nici artificiali)
  • Aportul de fibre pe 100 de grame să fie de cel puţin 3 grame
  • Să nu conţină mai mult de 250 de grame de sodiu pe suta de grame
  • Să nu conţină grăsimi hidrogenate

"Dieta bogată în orz, ovăz, grâu, mei, hrişcă şi secară întăreşte sistemul imunitar"Tipuri de cereale integrale sănătoase

Dieta bogată în orz, ovăz, grâu, mei, hrişcă şi secară întăreşte sistemul imunitar, stimulează formarea de globule roşii, întreţine sănătatea creierului şi contribuie la menţinerea în limite normale a greutăţii corporale. Specialiştii site-ului everydiet.org ne spun care sunt cerealele pe care trebuie să le integrăm în meniul de zi cu zi.

Orzul
Orzul este una dintre cerealele care au fost cultivate din cele mai vechi timpuri. Spre deosebire de alte tipuri de cereale, acesta îşi păstrează proprietăţile nutritive mai mult timp. Orzul contribuie la întărirea ligamentelor, a ţesuturilor conexe şi discurilor intervertebrale. Calmează stările inflamatorii ale mucoasei tractului digestiv. Orzul hrăneşte atât muşchii cât şi nervii, datorită conţinutului bogat de zahăr şi vitamina B1. Este bogat în fibre, proteine, antioxidanţi, vitamine şi minerale esenţiale pentru sănătate. Spre deosebire de alte cereale, are în compoziţie mai puţin amidon. S-a demonstrat în urma studiilor că orzul ajută la reducerea riscului apariţiei cancerului datorită conţinutului său ridicat de beta-glucan. Totodată, orzul scade valorile colesterolului, îmbunătăţeşte funcţia sistemului imunitar şi contribuie la diminuarea probabilităţilor declanşării bolilor cardiovasculare. Din toate aceste motive orzul face parte din cele mai sănătoase cereale integrale.

Micul dejun

"E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Secara
Pâinea cu secară sau alimentele amestecate cu aceste cereale sunt bogate în potasiu şi sunt foarte benefice ficatului, întăresc inima, plămânii şi membrele.

Ovăzul
Ovăzul este ideal pentru reglarea colesterolului, pentru inimă şi circulaţia sângelui în organism dar şi pentru prevenirea aterosclerozei. Ovăzul contine proteine, grăsimi esenţiale şi minerale, inclusiv calciu, magneziu, vitamine din grupul B, fier şi multe altele. Ovăzul este bogat în fibre solubile, în mod special beta-glucan, esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului digestiv, dar şi pentru stimularea sistemului imunitar şi inhibarea tumorilor. Aşadar, este tot una dintre cele mai sănătoase cereale integrale pe care ar trebui să le includeţi în alimentaţia zilnică.

Grâul
Grâul hrăneşte organismul uman prin conţinutul său bogat de vitamine, dintre care cele mai importante sunt vitaminele B6 şi B12, esenţiale pentru buna funcţionare a creierului.

Hrişca
Hrişca este bogată în fibre solubile esenţiale pentru dieta persoanelor care suferă de diabet zaharat, întrucât ajută la reglarea nivelului de glucoză din sange. Aceasta încetineşte rata de metabolizare şi absorbţie a glucozei în intestine. Hrisca este bogată într-un antioxidant numit rutina şi ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine, dar şi la prevenirea blocării vaselor de sânge cu aterom sau colesterol rău, intrând astfel în topul celor mai sănătoase cereale integrale.

Meiul
Rolul meiului în alimentaţie este de a întări organismul în urma dezechilibrelor cauzate de stres sau alimentaţie nesănătoasă. Meiul conţine şi fluor, util în prevenirea cariilor dentare. Meiul decorticat contine fibre, vitamina B, proteine şi minerale. Nu conţine gluten şi nu determină formarea de acid gastric în timpul digestiei, fiind foarte usor de digerat. Este recomandat mai ales persoanelor care suferă de probleme digestive, dar şi de alergii alimentare.

Quinoa
Quinoa este un aliment versatil şi delicios, cu un conţinut important de proteine, calciu, potasiu, acizi graşi sănătoşi, aminoacizi esenţiali şi fibre solubile. Contribuie la controlul apetitului alimentar şi poate fi folosită cu succes în curele de slăbire. Are o textura unică, nu conţine gluten şi are un gust uşor dulceag. Quinoa poate fi folosita cu succes în dieta persoanelor care suferă de hipertensiune arterială, clasându-se la rândul său printre cele mai sănătoase cereale integrale.

Citeşte şi:
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Dieta cu hrișcă
  • Quinoa
  • orz
  • cereale integrale
  • ovaz
  • grau

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face Puține persoane ştiu că, atât varza murată, cât și zeama sau moarea, cum i se mai spune prin diferite părți ale țării, sunt adevărate depozite de medicamente naturale care pot preveni și vindeca diferite boli. Conținutul bogat de substanțe nutritive din zeama de varză murată revitalizează organismul și-l tonifică. +8 / 0 +8
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism Curmalele – un fruct extraordinar, care în multe țări este descris drept unul ce întărește sănătatea și prelungește viața. Se spune că în China există un grup de oameni centenari, ce au ca aliment de bază curmalele. În orice caz, aceste fructe sunt foarte folositoare și se recomandă a fi consumate în loc de dulce. +7 / 0 +7
Remediul care distruge celule canceroase
Remediul care distruge celule canceroase Profesorul Hristo Mermerski îți dezvăluie secretul unui corp sănătos. Rețeta realizată de specialist are beneficii miraculoase asupra corpului - curăță vasele de sânge, vindecă inima, reface sistemul imunitar, curăță ficatul, rinichii și sistemul digestiv. +7 / 0 +7