Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă

Decembrie 7, 2015 | sursa: adevarul.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă

Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?!

În comerţ, pe rafturile supermarketurilor şi la plafare, se găsesc numeroase tipuri de cereale integrale, motiv pentru care alegerea ideală este, în unele cazuri, dificil de făcut. Iată ce trebuie să urmăriţi pe eticheta produsului dacă vreţi că cumpăraţi cele mai sănătoase cereale integrale!

  • Optaţi pentru cereale integrale fără indulcitori (nici naturali, nici artificiali)
  • Aportul de fibre pe 100 de grame să fie de cel puţin 3 grame
  • Să nu conţină mai mult de 250 de grame de sodiu pe suta de grame
  • Să nu conţină grăsimi hidrogenate

"Dieta bogată în orz, ovăz, grâu, mei, hrişcă şi secară întăreşte sistemul imunitar"Tipuri de cereale integrale sănătoase

Dieta bogată în orz, ovăz, grâu, mei, hrişcă şi secară întăreşte sistemul imunitar, stimulează formarea de globule roşii, întreţine sănătatea creierului şi contribuie la menţinerea în limite normale a greutăţii corporale. Specialiştii site-ului everydiet.org ne spun care sunt cerealele pe care trebuie să le integrăm în meniul de zi cu zi.

Orzul
Orzul este una dintre cerealele care au fost cultivate din cele mai vechi timpuri. Spre deosebire de alte tipuri de cereale, acesta îşi păstrează proprietăţile nutritive mai mult timp. Orzul contribuie la întărirea ligamentelor, a ţesuturilor conexe şi discurilor intervertebrale. Calmează stările inflamatorii ale mucoasei tractului digestiv. Orzul hrăneşte atât muşchii cât şi nervii, datorită conţinutului bogat de zahăr şi vitamina B1. Este bogat în fibre, proteine, antioxidanţi, vitamine şi minerale esenţiale pentru sănătate. Spre deosebire de alte cereale, are în compoziţie mai puţin amidon. S-a demonstrat în urma studiilor că orzul ajută la reducerea riscului apariţiei cancerului datorită conţinutului său ridicat de beta-glucan. Totodată, orzul scade valorile colesterolului, îmbunătăţeşte funcţia sistemului imunitar şi contribuie la diminuarea probabilităţilor declanşării bolilor cardiovasculare. Din toate aceste motive orzul face parte din cele mai sănătoase cereale integrale.

Micul dejun

"E uşor să sărim peste micul dejun când avem o viaţă atât de ocupată în zilele noastre. Totuşi, cei care lucrează în domeniul sănătăţii şi psihologii..."

Citeşte mai mult:
Micul dejun – când să mâncaţi şi ce să mâncaţi?»

Secara
Pâinea cu secară sau alimentele amestecate cu aceste cereale sunt bogate în potasiu şi sunt foarte benefice ficatului, întăresc inima, plămânii şi membrele.

Ovăzul
Ovăzul este ideal pentru reglarea colesterolului, pentru inimă şi circulaţia sângelui în organism dar şi pentru prevenirea aterosclerozei. Ovăzul contine proteine, grăsimi esenţiale şi minerale, inclusiv calciu, magneziu, vitamine din grupul B, fier şi multe altele. Ovăzul este bogat în fibre solubile, în mod special beta-glucan, esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului digestiv, dar şi pentru stimularea sistemului imunitar şi inhibarea tumorilor. Aşadar, este tot una dintre cele mai sănătoase cereale integrale pe care ar trebui să le includeţi în alimentaţia zilnică.

Grâul
Grâul hrăneşte organismul uman prin conţinutul său bogat de vitamine, dintre care cele mai importante sunt vitaminele B6 şi B12, esenţiale pentru buna funcţionare a creierului.

Hrişca
Hrişca este bogată în fibre solubile esenţiale pentru dieta persoanelor care suferă de diabet zaharat, întrucât ajută la reglarea nivelului de glucoză din sange. Aceasta încetineşte rata de metabolizare şi absorbţie a glucozei în intestine. Hrisca este bogată într-un antioxidant numit rutina şi ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine, dar şi la prevenirea blocării vaselor de sânge cu aterom sau colesterol rău, intrând astfel în topul celor mai sănătoase cereale integrale.

Meiul
Rolul meiului în alimentaţie este de a întări organismul în urma dezechilibrelor cauzate de stres sau alimentaţie nesănătoasă. Meiul conţine şi fluor, util în prevenirea cariilor dentare. Meiul decorticat contine fibre, vitamina B, proteine şi minerale. Nu conţine gluten şi nu determină formarea de acid gastric în timpul digestiei, fiind foarte usor de digerat. Este recomandat mai ales persoanelor care suferă de probleme digestive, dar şi de alergii alimentare.

Quinoa
Quinoa este un aliment versatil şi delicios, cu un conţinut important de proteine, calciu, potasiu, acizi graşi sănătoşi, aminoacizi esenţiali şi fibre solubile. Contribuie la controlul apetitului alimentar şi poate fi folosită cu succes în curele de slăbire. Are o textura unică, nu conţine gluten şi are un gust uşor dulceag. Quinoa poate fi folosita cu succes în dieta persoanelor care suferă de hipertensiune arterială, clasându-se la rândul său printre cele mai sănătoase cereale integrale.

Citeşte şi:
5 lucruri care îţi pot scădea IQ-ul»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Dieta cu hrișcă
  • Quinoa
  • orz
  • cereale integrale
  • ovaz
  • grau

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7