Cum să reziști sevrajului de dulce

Noiembrie 14, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Cum să reziști sevrajului de dulce

Simți tot mai des nevoie de a mânca dulciuri și nu poți renunța la dependența de zahăr? Deși este greu de luptat cu o ea, nu este imposibil. În primul rând trebuie să depistezi problema, apoi să tai răul din rădăcină.

"zaharul vine la pachet cu o serie de probleme de sănătate deloc ușor de manevrat" Taie zahărul de pe lista de cumpărături, fă o mică pauză de cel puțin o zi în care să nu consumi deloc zahăr și apoi reintrodu-l treptat pe cel natural în alimentația ta.

Cu cât consumi mai mult zahăr, cu atât mai mari sunt șansele de a te confrunta cu anumite probleme de sănătate dintre care cea mai periculoasă fiind diabetul, deoarece această afecțiune vine la pachet cu o serie de probleme de sănătate deloc ușor de manevrat.

Senzația de iritabilitate și durerile de cap

Dependența de zahăr este una dintre cele ami puternice, imediat cum ai decis să renunți la el te poți confrunta cu probleme precum o senzație acută de iritabilitate, prezența durerilor severe de cap sau oboseală accentuată.

Potrivit celor de la Health.com cu cât vei consuma mai puțin zahăr cu atât mai bine va arăta atât pielea ta cât și întregul corp, fiind favorizat procesul de slăbire.

Spune nu zahărului indiferent de culoarea sa, alb sau brun, și nu îl reduce treptat deoarece nu vei putea astfel să îl scoți din alimentația ta. Trebuie scos de tot pentru cel puțin 3 zile la început. Chiar dacă te vei confrunta cu simptomele mai sus descrise, nu ceda, sănătatea ta este mult mai importantă.

Ești ceea ce mănânci

Alege să consumi alimente care să îți ofere energia necesară pentru a putea funcționa corespunzător pe tot parcursul zilei și aici ne referim bineînțeles la 3 porții de legume și una de fructe.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

Imediat cum vei scoate zahărul din tabieturile tale, organismul se va resimți ca dat peste cap deoarece el este obișnuit să primească doza sa zilnică și în lipsa acesteia va începe să își procure dulcele din alte surse.

Bea multă apă pentru a preveni durerile de cap și nevoia de a consuma dulce și alege gustările pline de fibre și grăsimi sănătoase cât și proteinele de bună calitate.

Obișnuiește-te să bei ceaiuri neîndulcite și dacă vrei să mănânci ceva dulce alege să îți condimentezi mâncarea un pic mai mult. Acest truc simplu va anihila pofta de dulce. Folosește tot mai multe ierburi și condimente la prepararea mâncărurilor tale și nu uita de apă.

Alege varianta naturală

Dacă ai rezistat cele 3 zile fără să pui pic de zahăr în gură, acum este momentul în care poți să reintroduci o porție de zahăr natural în alimentația ta. Optează pentru o linguriță de miere naturală, sirop de arțar pe care să le adaugi în cafea sau în ceai după ce acestea s-au mai răcit, iar temperatura optimă este aceea când poți ține cana de ceai sau cafea în mână fără să te frigă.

Acum poți începe să consumi și fructe însă nu mai mult de o porție pe zi. În sezonul rece poți să optezi pentru citrice, acestea având un aport vitaminic numai bun pentru imunitatea ta.

Lactatele de asemenea nu trebuie să conțină fructe, dacă îți place varianta cu fructe alege să îți adaugi tu fructe în iaurt și poți opta pentru caise, banane, piersică, mango sau rodie.

Vei observa că în doar câteva zile nici nu vei mai simți nevoie de a consuma zahăr. Dacă alegi să consumi la micul dejun iaurt cu cereale, semințe de in, susan, chia îți vei menține senzația de sațietate până la ora prânzului și rezultatele favorabile în legătură cu silueta ta nu vor întârzia să apară.

Citeşte şi:
Cum iti dai seama ca ai lipsa de vitamine, fara sa mergi la medic»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Boli și stări
  • Diabet
  • zahar
  • dependenta de zahar
  • dependenta de dulciuri

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / -1 +18
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10