Cum să reziști sevrajului de dulce

Noiembrie 14, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Cum să reziști sevrajului de dulce

Simți tot mai des nevoie de a mânca dulciuri și nu poți renunța la dependența de zahăr? Deși este greu de luptat cu o ea, nu este imposibil. În primul rând trebuie să depistezi problema, apoi să tai răul din rădăcină.

"zaharul vine la pachet cu o serie de probleme de sănătate deloc ușor de manevrat" Taie zahărul de pe lista de cumpărături, fă o mică pauză de cel puțin o zi în care să nu consumi deloc zahăr și apoi reintrodu-l treptat pe cel natural în alimentația ta.

Cu cât consumi mai mult zahăr, cu atât mai mari sunt șansele de a te confrunta cu anumite probleme de sănătate dintre care cea mai periculoasă fiind diabetul, deoarece această afecțiune vine la pachet cu o serie de probleme de sănătate deloc ușor de manevrat.

Senzația de iritabilitate și durerile de cap

Dependența de zahăr este una dintre cele ami puternice, imediat cum ai decis să renunți la el te poți confrunta cu probleme precum o senzație acută de iritabilitate, prezența durerilor severe de cap sau oboseală accentuată.

Potrivit celor de la Health.com cu cât vei consuma mai puțin zahăr cu atât mai bine va arăta atât pielea ta cât și întregul corp, fiind favorizat procesul de slăbire.

Spune nu zahărului indiferent de culoarea sa, alb sau brun, și nu îl reduce treptat deoarece nu vei putea astfel să îl scoți din alimentația ta. Trebuie scos de tot pentru cel puțin 3 zile la început. Chiar dacă te vei confrunta cu simptomele mai sus descrise, nu ceda, sănătatea ta este mult mai importantă.

Ești ceea ce mănânci

Alege să consumi alimente care să îți ofere energia necesară pentru a putea funcționa corespunzător pe tot parcursul zilei și aici ne referim bineînțeles la 3 porții de legume și una de fructe.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

Imediat cum vei scoate zahărul din tabieturile tale, organismul se va resimți ca dat peste cap deoarece el este obișnuit să primească doza sa zilnică și în lipsa acesteia va începe să își procure dulcele din alte surse.

Bea multă apă pentru a preveni durerile de cap și nevoia de a consuma dulce și alege gustările pline de fibre și grăsimi sănătoase cât și proteinele de bună calitate.

Obișnuiește-te să bei ceaiuri neîndulcite și dacă vrei să mănânci ceva dulce alege să îți condimentezi mâncarea un pic mai mult. Acest truc simplu va anihila pofta de dulce. Folosește tot mai multe ierburi și condimente la prepararea mâncărurilor tale și nu uita de apă.

Alege varianta naturală

Dacă ai rezistat cele 3 zile fără să pui pic de zahăr în gură, acum este momentul în care poți să reintroduci o porție de zahăr natural în alimentația ta. Optează pentru o linguriță de miere naturală, sirop de arțar pe care să le adaugi în cafea sau în ceai după ce acestea s-au mai răcit, iar temperatura optimă este aceea când poți ține cana de ceai sau cafea în mână fără să te frigă.

Acum poți începe să consumi și fructe însă nu mai mult de o porție pe zi. În sezonul rece poți să optezi pentru citrice, acestea având un aport vitaminic numai bun pentru imunitatea ta.

Lactatele de asemenea nu trebuie să conțină fructe, dacă îți place varianta cu fructe alege să îți adaugi tu fructe în iaurt și poți opta pentru caise, banane, piersică, mango sau rodie.

Vei observa că în doar câteva zile nici nu vei mai simți nevoie de a consuma zahăr. Dacă alegi să consumi la micul dejun iaurt cu cereale, semințe de in, susan, chia îți vei menține senzația de sațietate până la ora prânzului și rezultatele favorabile în legătură cu silueta ta nu vor întârzia să apară.

Citeşte şi:
Cum iti dai seama ca ai lipsa de vitamine, fara sa mergi la medic»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Boli și stări
  • Diabet
  • zahar
  • dependenta de zahar
  • dependenta de dulciuri

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9