Cum să reziști sevrajului de dulce

Noiembrie 14, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Cum să reziști sevrajului de dulce

Simți tot mai des nevoie de a mânca dulciuri și nu poți renunța la dependența de zahăr? Deși este greu de luptat cu o ea, nu este imposibil. În primul rând trebuie să depistezi problema, apoi să tai răul din rădăcină.

"zaharul vine la pachet cu o serie de probleme de sănătate deloc ușor de manevrat" Taie zahărul de pe lista de cumpărături, fă o mică pauză de cel puțin o zi în care să nu consumi deloc zahăr și apoi reintrodu-l treptat pe cel natural în alimentația ta.

Cu cât consumi mai mult zahăr, cu atât mai mari sunt șansele de a te confrunta cu anumite probleme de sănătate dintre care cea mai periculoasă fiind diabetul, deoarece această afecțiune vine la pachet cu o serie de probleme de sănătate deloc ușor de manevrat.

Senzația de iritabilitate și durerile de cap

Dependența de zahăr este una dintre cele ami puternice, imediat cum ai decis să renunți la el te poți confrunta cu probleme precum o senzație acută de iritabilitate, prezența durerilor severe de cap sau oboseală accentuată.

Potrivit celor de la Health.com cu cât vei consuma mai puțin zahăr cu atât mai bine va arăta atât pielea ta cât și întregul corp, fiind favorizat procesul de slăbire.

Spune nu zahărului indiferent de culoarea sa, alb sau brun, și nu îl reduce treptat deoarece nu vei putea astfel să îl scoți din alimentația ta. Trebuie scos de tot pentru cel puțin 3 zile la început. Chiar dacă te vei confrunta cu simptomele mai sus descrise, nu ceda, sănătatea ta este mult mai importantă.

Ești ceea ce mănânci

Alege să consumi alimente care să îți ofere energia necesară pentru a putea funcționa corespunzător pe tot parcursul zilei și aici ne referim bineînțeles la 3 porții de legume și una de fructe.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

Imediat cum vei scoate zahărul din tabieturile tale, organismul se va resimți ca dat peste cap deoarece el este obișnuit să primească doza sa zilnică și în lipsa acesteia va începe să își procure dulcele din alte surse.

Bea multă apă pentru a preveni durerile de cap și nevoia de a consuma dulce și alege gustările pline de fibre și grăsimi sănătoase cât și proteinele de bună calitate.

Obișnuiește-te să bei ceaiuri neîndulcite și dacă vrei să mănânci ceva dulce alege să îți condimentezi mâncarea un pic mai mult. Acest truc simplu va anihila pofta de dulce. Folosește tot mai multe ierburi și condimente la prepararea mâncărurilor tale și nu uita de apă.

Alege varianta naturală

Dacă ai rezistat cele 3 zile fără să pui pic de zahăr în gură, acum este momentul în care poți să reintroduci o porție de zahăr natural în alimentația ta. Optează pentru o linguriță de miere naturală, sirop de arțar pe care să le adaugi în cafea sau în ceai după ce acestea s-au mai răcit, iar temperatura optimă este aceea când poți ține cana de ceai sau cafea în mână fără să te frigă.

Acum poți începe să consumi și fructe însă nu mai mult de o porție pe zi. În sezonul rece poți să optezi pentru citrice, acestea având un aport vitaminic numai bun pentru imunitatea ta.

Lactatele de asemenea nu trebuie să conțină fructe, dacă îți place varianta cu fructe alege să îți adaugi tu fructe în iaurt și poți opta pentru caise, banane, piersică, mango sau rodie.

Vei observa că în doar câteva zile nici nu vei mai simți nevoie de a consuma zahăr. Dacă alegi să consumi la micul dejun iaurt cu cereale, semințe de in, susan, chia îți vei menține senzația de sațietate până la ora prânzului și rezultatele favorabile în legătură cu silueta ta nu vor întârzia să apară.

Citeşte şi:
Cum iti dai seama ca ai lipsa de vitamine, fara sa mergi la medic»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Boli și stări
  • Diabet
  • zahar
  • dependenta de zahar
  • dependenta de dulciuri

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +23 / -1 +22
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +16 / -1 +15
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10