Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri

Februarie 2, 2016 | sursa: sanatate.acasa.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri

O dietă bogată în zaharuri duce la îngrăşare excesivă. Odată cu kilogramele în plus apar şi alte probleme de sănătate precum diabet sau afecţiuni cardiovasculare. Prin îndepărtarea zahărului din alimentaţie vei putea să îţi controlezi mult mai bine greutatea, vei evita obezitatea şi vei avea un tonus general mult mai bun.

"Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri"Zahărul este prezent în jurul nostru în alimente, sucuri sau dulciuri. Pentru mulţi dintre noi zahărul este aliatul de nădejde în momentele în care avem nevoie de energie.

Zahărul este unul dintre inamicii ascunşi ai sănătăţii noastre. Semnele dependenţei de zahăr sunt destul de greu de depistat. Multe persoane nu conştientizează cantităţile de zahăr pe care le consuma zilnic. Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri.

Atunci când consumi cantităţi mari de zahăr, organismul devine dependent de acest tip de drog, iar stoparea poate fi foarte dificilă.

Iată câteva semne ale dependenţei de zahăr:

  • te simţi obosit în permanenţă, în special după ce mănânci dulciuri şi produse cu zahăr
  • nu poţi rezista mai mult de 24 de ore fără a mânca ceva dulce
  • eşti nervos atunci când nu poţi consuma dulciuri
  • nu poţi rezista în faţa unei prăjituri
  • dulciurile reprezintă alimentele preponderente ale alimentaţiei tale
  • bei mai mult de un pahar de sucuri acidulate pe zi
  • te îngraşi mult şi ai probleme în a scăpa de kilogramele acumulate
  • cheltui mai mult de 15% din bugetul tău pe dulciuri.

Iată câteva trucuri care să te ajute să scapi de dependenţa de zahăr:

1. Arunca toate dulciurile din casă. Acest lucru poate fi dificil, însă este important să arunci toate dulciurile şi produsele cu zahăr pe care le ai în casă. Aşadar, chiar dacă vei fi tentat să consumi zahăr nu vei găsi în casă.

Curata ficatul in cateva zile

"Lista pe care am pregătit-o reprezintă un şir de remedii naturale, care vă vor curăţa ficatul fără nici un fel de efecte colaterale. Vă recomandăm să includeţi măcar o parte din ele în meniul dvs. săptămânal..."

Citeşte mai mult:
14 produse alimentare care vă vor curăţa ficatul în câteva zile»

2. Consuma mai multe cereale integrale . Produsele de patiserie şi panificaţie rafinate conţin cantităţi mari de zahăr, care îţi vor afecta sănătatea în acelaşi mod precum dulciurile. Este astfel indicat să le eviţi şi să consumi mai multe cereale integrale. Alege pâinea neagră, orezul brun sau pastele integrale. Dacă nu îţi place gustul acestora, poţi încerca la început să combini cerealele integrale cu cele rafinate.

3. Cumpăra produse fără zahăr . Când eşti la cumpărături, optează pentru produsele care nu conţin zahăr. Este însă indicat să eviţi şi aceste produse, însă dacă ai poftă de ceva dulce alege-le pe cele care nu conţin zahăr.

4. Bea mai multă apă. Dacă eşti dependent de dulciuri, este foarte posibil să nu te hidratezi suficient. Bea cel puţin 3 pahare de apă pe zi. Evită sucurile îndulcite sau carbogazoase.

5. Mănâncă mai multe legume. Cu cât vei consuma mai multe legume, cu atât nu vei mai simţi nevoia de zaharuri şi dulciuri. O masă pe bază de legume îţi va lua mai mult timp şi vei uita de pofta de dulciuri.

6. Fă mai multă mişcare. Pe lângă faptul că exerciţiile fizice te vor face mai sănătos şi mai puternic, vei reuşi să scapi şi de dependenţa de zahăr. De asemenea, vei fi mult mai puţin stresat şi plictisit şi în acest fel nu vei mai consuma dulciuri atunci când nu trebuie.

Stii ce fel de dieta ti se potriveste?

"Rafturile librăriilor sunt pline de cărți care descriu beneficiile fiecărui tip de dietă imaginabil. Deci, cum decideți care dietă vi se potrivește cel mai bine? Citiți în continuare ghidul care vă poate ajuta să alegeți…"

Citeşte mai mult:
Pentru o siluetă ideală: cele mai bune trei diete»

7. Înlocuieşte zahărul cu fructe. Zahărul din fructe este digerat în mod diferit faţă de zaharurile din alimentele procesate. Fibrele din fructe încetinesc şi absorbţia zaharului în sânge.

8. Odihneşte-te suficient. Zahărul afectează circulaţia sângelui, ceea ce duce la modificări de energie. Încearcă să îţi schimbi programul şi să dormi în fiecare seară la aceeaşi oră. Dormi 7 - 8 ore pe noapte. În acest fel nu vei mai simţi nevoia să consumi dulciuri, pentru a suplini nivelul scăzut de energie.

9. Spală-te pe dinţi când ai poftă de ceva dulce. Pasta de dinţi îţi va împrospăta respiraţia şi îţi va lăsa şi un uşor gust dulce. Astfel, pofta de dulciuri se va reduce.

10. Consuma mai mult peste. Creierul are nevoie de acizii graşi Omega 3. Aceşti acizi ajută la arderea grăsimilor. În acest fel nu vei mai avea poftă de dulciuri, iar organismul va învăţa să îşi procure zaharurile din fructe.

Citeşte şi:
Oţetul de mere: utilizări surprinzătoare»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Deshidratarea
  • Diabet
  • Abuzul de alcool
  • fructe proaspete
  • zahar
  • dependenta de zahar
  • dependenta de dulciuri

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8