Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri

Februarie 2, 2016 | sursa: sanatate.acasa.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri

O dietă bogată în zaharuri duce la îngrăşare excesivă. Odată cu kilogramele în plus apar şi alte probleme de sănătate precum diabet sau afecţiuni cardiovasculare. Prin îndepărtarea zahărului din alimentaţie vei putea să îţi controlezi mult mai bine greutatea, vei evita obezitatea şi vei avea un tonus general mult mai bun.

"Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri"Zahărul este prezent în jurul nostru în alimente, sucuri sau dulciuri. Pentru mulţi dintre noi zahărul este aliatul de nădejde în momentele în care avem nevoie de energie.

Zahărul este unul dintre inamicii ascunşi ai sănătăţii noastre. Semnele dependenţei de zahăr sunt destul de greu de depistat. Multe persoane nu conştientizează cantităţile de zahăr pe care le consuma zilnic. Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri.

Atunci când consumi cantităţi mari de zahăr, organismul devine dependent de acest tip de drog, iar stoparea poate fi foarte dificilă.

Iată câteva semne ale dependenţei de zahăr:

  • te simţi obosit în permanenţă, în special după ce mănânci dulciuri şi produse cu zahăr
  • nu poţi rezista mai mult de 24 de ore fără a mânca ceva dulce
  • eşti nervos atunci când nu poţi consuma dulciuri
  • nu poţi rezista în faţa unei prăjituri
  • dulciurile reprezintă alimentele preponderente ale alimentaţiei tale
  • bei mai mult de un pahar de sucuri acidulate pe zi
  • te îngraşi mult şi ai probleme în a scăpa de kilogramele acumulate
  • cheltui mai mult de 15% din bugetul tău pe dulciuri.

Iată câteva trucuri care să te ajute să scapi de dependenţa de zahăr:

1. Arunca toate dulciurile din casă. Acest lucru poate fi dificil, însă este important să arunci toate dulciurile şi produsele cu zahăr pe care le ai în casă. Aşadar, chiar dacă vei fi tentat să consumi zahăr nu vei găsi în casă.

Curata ficatul in cateva zile

"Lista pe care am pregătit-o reprezintă un şir de remedii naturale, care vă vor curăţa ficatul fără nici un fel de efecte colaterale. Vă recomandăm să includeţi măcar o parte din ele în meniul dvs. săptămânal..."

Citeşte mai mult:
14 produse alimentare care vă vor curăţa ficatul în câteva zile»

2. Consuma mai multe cereale integrale . Produsele de patiserie şi panificaţie rafinate conţin cantităţi mari de zahăr, care îţi vor afecta sănătatea în acelaşi mod precum dulciurile. Este astfel indicat să le eviţi şi să consumi mai multe cereale integrale. Alege pâinea neagră, orezul brun sau pastele integrale. Dacă nu îţi place gustul acestora, poţi încerca la început să combini cerealele integrale cu cele rafinate.

3. Cumpăra produse fără zahăr . Când eşti la cumpărături, optează pentru produsele care nu conţin zahăr. Este însă indicat să eviţi şi aceste produse, însă dacă ai poftă de ceva dulce alege-le pe cele care nu conţin zahăr.

4. Bea mai multă apă. Dacă eşti dependent de dulciuri, este foarte posibil să nu te hidratezi suficient. Bea cel puţin 3 pahare de apă pe zi. Evită sucurile îndulcite sau carbogazoase.

5. Mănâncă mai multe legume. Cu cât vei consuma mai multe legume, cu atât nu vei mai simţi nevoia de zaharuri şi dulciuri. O masă pe bază de legume îţi va lua mai mult timp şi vei uita de pofta de dulciuri.

6. Fă mai multă mişcare. Pe lângă faptul că exerciţiile fizice te vor face mai sănătos şi mai puternic, vei reuşi să scapi şi de dependenţa de zahăr. De asemenea, vei fi mult mai puţin stresat şi plictisit şi în acest fel nu vei mai consuma dulciuri atunci când nu trebuie.

Stii ce fel de dieta ti se potriveste?

"Rafturile librăriilor sunt pline de cărți care descriu beneficiile fiecărui tip de dietă imaginabil. Deci, cum decideți care dietă vi se potrivește cel mai bine? Citiți în continuare ghidul care vă poate ajuta să alegeți…"

Citeşte mai mult:
Pentru o siluetă ideală: cele mai bune trei diete»

7. Înlocuieşte zahărul cu fructe. Zahărul din fructe este digerat în mod diferit faţă de zaharurile din alimentele procesate. Fibrele din fructe încetinesc şi absorbţia zaharului în sânge.

8. Odihneşte-te suficient. Zahărul afectează circulaţia sângelui, ceea ce duce la modificări de energie. Încearcă să îţi schimbi programul şi să dormi în fiecare seară la aceeaşi oră. Dormi 7 - 8 ore pe noapte. În acest fel nu vei mai simţi nevoia să consumi dulciuri, pentru a suplini nivelul scăzut de energie.

9. Spală-te pe dinţi când ai poftă de ceva dulce. Pasta de dinţi îţi va împrospăta respiraţia şi îţi va lăsa şi un uşor gust dulce. Astfel, pofta de dulciuri se va reduce.

10. Consuma mai mult peste. Creierul are nevoie de acizii graşi Omega 3. Aceşti acizi ajută la arderea grăsimilor. În acest fel nu vei mai avea poftă de dulciuri, iar organismul va învăţa să îşi procure zaharurile din fructe.

Citeşte şi:
Oţetul de mere: utilizări surprinzătoare»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Deshidratarea
  • Diabet
  • Abuzul de alcool
  • fructe proaspete
  • zahar
  • dependenta de zahar
  • dependenta de dulciuri

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9