Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri

Februarie 2, 2016 | sursa: sanatate.acasa.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri

O dietă bogată în zaharuri duce la îngrăşare excesivă. Odată cu kilogramele în plus apar şi alte probleme de sănătate precum diabet sau afecţiuni cardiovasculare. Prin îndepărtarea zahărului din alimentaţie vei putea să îţi controlezi mult mai bine greutatea, vei evita obezitatea şi vei avea un tonus general mult mai bun.

"Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri"Zahărul este prezent în jurul nostru în alimente, sucuri sau dulciuri. Pentru mulţi dintre noi zahărul este aliatul de nădejde în momentele în care avem nevoie de energie.

Zahărul este unul dintre inamicii ascunşi ai sănătăţii noastre. Semnele dependenţei de zahăr sunt destul de greu de depistat. Multe persoane nu conştientizează cantităţile de zahăr pe care le consuma zilnic. Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri.

Atunci când consumi cantităţi mari de zahăr, organismul devine dependent de acest tip de drog, iar stoparea poate fi foarte dificilă.

Iată câteva semne ale dependenţei de zahăr:

  • te simţi obosit în permanenţă, în special după ce mănânci dulciuri şi produse cu zahăr
  • nu poţi rezista mai mult de 24 de ore fără a mânca ceva dulce
  • eşti nervos atunci când nu poţi consuma dulciuri
  • nu poţi rezista în faţa unei prăjituri
  • dulciurile reprezintă alimentele preponderente ale alimentaţiei tale
  • bei mai mult de un pahar de sucuri acidulate pe zi
  • te îngraşi mult şi ai probleme în a scăpa de kilogramele acumulate
  • cheltui mai mult de 15% din bugetul tău pe dulciuri.

Iată câteva trucuri care să te ajute să scapi de dependenţa de zahăr:

1. Arunca toate dulciurile din casă. Acest lucru poate fi dificil, însă este important să arunci toate dulciurile şi produsele cu zahăr pe care le ai în casă. Aşadar, chiar dacă vei fi tentat să consumi zahăr nu vei găsi în casă.

Curata ficatul in cateva zile

"Lista pe care am pregătit-o reprezintă un şir de remedii naturale, care vă vor curăţa ficatul fără nici un fel de efecte colaterale. Vă recomandăm să includeţi măcar o parte din ele în meniul dvs. săptămânal..."

Citeşte mai mult:
14 produse alimentare care vă vor curăţa ficatul în câteva zile»

2. Consuma mai multe cereale integrale . Produsele de patiserie şi panificaţie rafinate conţin cantităţi mari de zahăr, care îţi vor afecta sănătatea în acelaşi mod precum dulciurile. Este astfel indicat să le eviţi şi să consumi mai multe cereale integrale. Alege pâinea neagră, orezul brun sau pastele integrale. Dacă nu îţi place gustul acestora, poţi încerca la început să combini cerealele integrale cu cele rafinate.

3. Cumpăra produse fără zahăr . Când eşti la cumpărături, optează pentru produsele care nu conţin zahăr. Este însă indicat să eviţi şi aceste produse, însă dacă ai poftă de ceva dulce alege-le pe cele care nu conţin zahăr.

4. Bea mai multă apă. Dacă eşti dependent de dulciuri, este foarte posibil să nu te hidratezi suficient. Bea cel puţin 3 pahare de apă pe zi. Evită sucurile îndulcite sau carbogazoase.

5. Mănâncă mai multe legume. Cu cât vei consuma mai multe legume, cu atât nu vei mai simţi nevoia de zaharuri şi dulciuri. O masă pe bază de legume îţi va lua mai mult timp şi vei uita de pofta de dulciuri.

6. Fă mai multă mişcare. Pe lângă faptul că exerciţiile fizice te vor face mai sănătos şi mai puternic, vei reuşi să scapi şi de dependenţa de zahăr. De asemenea, vei fi mult mai puţin stresat şi plictisit şi în acest fel nu vei mai consuma dulciuri atunci când nu trebuie.

Stii ce fel de dieta ti se potriveste?

"Rafturile librăriilor sunt pline de cărți care descriu beneficiile fiecărui tip de dietă imaginabil. Deci, cum decideți care dietă vi se potrivește cel mai bine? Citiți în continuare ghidul care vă poate ajuta să alegeți…"

Citeşte mai mult:
Pentru o siluetă ideală: cele mai bune trei diete»

7. Înlocuieşte zahărul cu fructe. Zahărul din fructe este digerat în mod diferit faţă de zaharurile din alimentele procesate. Fibrele din fructe încetinesc şi absorbţia zaharului în sânge.

8. Odihneşte-te suficient. Zahărul afectează circulaţia sângelui, ceea ce duce la modificări de energie. Încearcă să îţi schimbi programul şi să dormi în fiecare seară la aceeaşi oră. Dormi 7 - 8 ore pe noapte. În acest fel nu vei mai simţi nevoia să consumi dulciuri, pentru a suplini nivelul scăzut de energie.

9. Spală-te pe dinţi când ai poftă de ceva dulce. Pasta de dinţi îţi va împrospăta respiraţia şi îţi va lăsa şi un uşor gust dulce. Astfel, pofta de dulciuri se va reduce.

10. Consuma mai mult peste. Creierul are nevoie de acizii graşi Omega 3. Aceşti acizi ajută la arderea grăsimilor. În acest fel nu vei mai avea poftă de dulciuri, iar organismul va învăţa să îşi procure zaharurile din fructe.

Citeşte şi:
Oţetul de mere: utilizări surprinzătoare»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Deshidratarea
  • Diabet
  • Abuzul de alcool
  • fructe proaspete
  • zahar
  • dependenta de zahar
  • dependenta de dulciuri

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate Ai observat vreodată ca rafturile cu iaurturi le-au depăşit de mult pe cele pentru brânzeturi? Singura motivaţie pentru acest fapt este ca nevoia unei alimentaţii sănătoase a ajuns sa fie din ce in ce mai acuta. Produsele lactate tradiţionale trec pe planul secund in acest caz. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7