Descoperă beneficiile bananelor

Ianuarie 18, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
Descoperă beneficiile bananelor

Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia.

APORTUL DE ENERGIE

Bananele oferă instant o explozie de energie datorită celor trei zaharuri naturale combinate cu fibre: sucroza, fructoza şi glucoză.

Bananele sunt fructele de bază pentru cei mai mulţi sportivi din lume. Doar 2 banane pot asigura suficientă energie pentru un antrenament intens de aproximativ 90 de minute. Energia nu este singurul beneficiu rezultat în urma consumului de banane. Acest fruct ne ajută să prevenim o multitudine de afecţiuni şi boli iar asta transformă banana într-un fruct vedetă.
"Dacă ştii că eşti uşor anemic sau ai probleme cu asimilarea fierului consumă cu încredere banane proaspete"
DEPRESIA

Datorită conţinutului de triptofan, proteina pe care organismul o transformă în serotonină (substanţa care induce starea de relaxare şi fericire) putem consuma bananele şi pentru a înlătura depresia. Studiile au arătat că o banană la micul dejun (timp de 20 de zile), consumată fie într-un shake sau pur şi simplu, te va face să ai o dispoziţie bună pe tot parcursul zilei. De asemenea, vitamina B6 din glucoză, ajuta la reglarea stării de spirit.

ANEMIA

Dacă ştii că eşti uşor anemic sau ai probleme cu asimilarea fierului consumă cu încredere banane proaspete şi producţia de hemoglobină va fi stimulată.

PRESIUNEA SÂNGELUI

Consumul unei banana în fiecare zi scade cu 50% riscul de accident vascular sau tensiune arterială. Acest lucru este posibil datorită conţinutului bogat în potasiu şi absenţa sării.

PUTEREA CREIERULUI

Este cunoscut faptul că alimentele bogate în potasiu ajuta la o bună funcţionare a creierului. Astfel, consumul regulat de banane va ajuta să vă păstraţi concentrarea şi să gândiţi mai alert.

Cat de multe fructe mananci zilnic

"Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați. Ați putea fi unul dintre cei care..."

Citeşte mai mult:
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?»

CONSTIPAȚIE

O alimentaţie echilibrată şi o banană pe zi ajuta la reglarea tranzitului intestinal datorită fibrelor care se regăsesc în acest fruct. Urmând acest sfat veţi uita de laxative.

MAHMUREALĂ

Dacă aveţi o dimineaţă grea se recomanda un amestec din 2 banane, 500 ml de lapte şi 3-4 linguri de miere pe care să le mixaţi într-un blender. Bananele au rolul de a calma stomacul, mierea aduce la normal nivelul de zahăr din sânge iar laptele are rolul de calmare şi rehidratare.

ARSURI LA STOMAC

În cazul în care suferiţi de arsuri la stomac se recomanda consumul unei banane pentru a beneficia de un calmant. Bananele au un efect antiacid natural.

ÎNȚEPĂTURILE DE ȚÂNȚARI

Înainte de a recurge la tot felul de creme pline de chimicale este recomandat să frecaţi zona afectată cu interiorul unei coji de banană. Cei care au încercat considera că acest lucru are un efect miraculos.

NERVI
Bogate în vitamina B, bananele ajută la o bună funcţionare a sistemului nervos.

STRESUL LA LOCUL DE MUNCĂ ȘI GREUTATEA

Studiile au demonstrat că stresul provoacă tendinţa de a ne îmbuiba cu mâncare pentru a ajunge la un confort psihic oferit de substanţele ce se pot găsi în chipsuri sau ciocolată. Medicii au descoperit că mai mult de jumătate din persoanele obeze au locuri de muncă stresante. Raportul studiului a evidenţiat faptul că avem nevoie de alimente care să ne regleze nivelul zahărului din sânge şi astfel bananele sunt în topul alimentelor recomandate.

ULCERUL GASTRIC

Bananele sunt cunoscute ca având proprietatea de neutralizare a hiperacidităţii şi ajuta la reconstrucţia mucoasei stomacului. Astfel, medicii le recomanda chiar şi în cazurile grave de ulcer.

CONTROLUL TEMPERATURII

În cazul în care aveţi febră, chiar şi din cauze infecţioase consumul de banane pot ajuta în reglarea temperaturii. În ţări precum Thailanda, femeile aflate în travaliu mănâncă banana pentru a micşora temperatura corpului şi a ajuta naşterea.

Deci, banana într-adevăr este un remediu natural pentru multe boli. Atunci când o compari cu un măr, are de patru ori mai multe proteine, carbohidrați – de două ori, de trei ori – fosfor, de cinci ori mai multă vitamina A şi fier, și de două ori mai multe alte vitamine și minerale. De asemenea, este bogată în potasiu și este unul dintre acele alimente care te îndreptățesc un slogan. „O banană pe zi ține doctorul departe!”

Citeşte şi:
Cum să combaţi carenţa de vitamine prin alimentaţie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Beneficiile fructelor
  • Alimentatie echilibrata
  • Proprietati banane
  • Beneficii banane
  • Antiacid natural

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7