Descoperă beneficiile bananelor

Ianuarie 18, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
Descoperă beneficiile bananelor

Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia.

APORTUL DE ENERGIE

Bananele oferă instant o explozie de energie datorită celor trei zaharuri naturale combinate cu fibre: sucroza, fructoza şi glucoză.

Bananele sunt fructele de bază pentru cei mai mulţi sportivi din lume. Doar 2 banane pot asigura suficientă energie pentru un antrenament intens de aproximativ 90 de minute. Energia nu este singurul beneficiu rezultat în urma consumului de banane. Acest fruct ne ajută să prevenim o multitudine de afecţiuni şi boli iar asta transformă banana într-un fruct vedetă.
"Dacă ştii că eşti uşor anemic sau ai probleme cu asimilarea fierului consumă cu încredere banane proaspete"
DEPRESIA

Datorită conţinutului de triptofan, proteina pe care organismul o transformă în serotonină (substanţa care induce starea de relaxare şi fericire) putem consuma bananele şi pentru a înlătura depresia. Studiile au arătat că o banană la micul dejun (timp de 20 de zile), consumată fie într-un shake sau pur şi simplu, te va face să ai o dispoziţie bună pe tot parcursul zilei. De asemenea, vitamina B6 din glucoză, ajuta la reglarea stării de spirit.

ANEMIA

Dacă ştii că eşti uşor anemic sau ai probleme cu asimilarea fierului consumă cu încredere banane proaspete şi producţia de hemoglobină va fi stimulată.

PRESIUNEA SÂNGELUI

Consumul unei banana în fiecare zi scade cu 50% riscul de accident vascular sau tensiune arterială. Acest lucru este posibil datorită conţinutului bogat în potasiu şi absenţa sării.

PUTEREA CREIERULUI

Este cunoscut faptul că alimentele bogate în potasiu ajuta la o bună funcţionare a creierului. Astfel, consumul regulat de banane va ajuta să vă păstraţi concentrarea şi să gândiţi mai alert.

Cat de multe fructe mananci zilnic

"Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați. Ați putea fi unul dintre cei care..."

Citeşte mai mult:
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?»

CONSTIPAȚIE

O alimentaţie echilibrată şi o banană pe zi ajuta la reglarea tranzitului intestinal datorită fibrelor care se regăsesc în acest fruct. Urmând acest sfat veţi uita de laxative.

MAHMUREALĂ

Dacă aveţi o dimineaţă grea se recomanda un amestec din 2 banane, 500 ml de lapte şi 3-4 linguri de miere pe care să le mixaţi într-un blender. Bananele au rolul de a calma stomacul, mierea aduce la normal nivelul de zahăr din sânge iar laptele are rolul de calmare şi rehidratare.

ARSURI LA STOMAC

În cazul în care suferiţi de arsuri la stomac se recomanda consumul unei banane pentru a beneficia de un calmant. Bananele au un efect antiacid natural.

ÎNȚEPĂTURILE DE ȚÂNȚARI

Înainte de a recurge la tot felul de creme pline de chimicale este recomandat să frecaţi zona afectată cu interiorul unei coji de banană. Cei care au încercat considera că acest lucru are un efect miraculos.

NERVI
Bogate în vitamina B, bananele ajută la o bună funcţionare a sistemului nervos.

STRESUL LA LOCUL DE MUNCĂ ȘI GREUTATEA

Studiile au demonstrat că stresul provoacă tendinţa de a ne îmbuiba cu mâncare pentru a ajunge la un confort psihic oferit de substanţele ce se pot găsi în chipsuri sau ciocolată. Medicii au descoperit că mai mult de jumătate din persoanele obeze au locuri de muncă stresante. Raportul studiului a evidenţiat faptul că avem nevoie de alimente care să ne regleze nivelul zahărului din sânge şi astfel bananele sunt în topul alimentelor recomandate.

ULCERUL GASTRIC

Bananele sunt cunoscute ca având proprietatea de neutralizare a hiperacidităţii şi ajuta la reconstrucţia mucoasei stomacului. Astfel, medicii le recomanda chiar şi în cazurile grave de ulcer.

CONTROLUL TEMPERATURII

În cazul în care aveţi febră, chiar şi din cauze infecţioase consumul de banane pot ajuta în reglarea temperaturii. În ţări precum Thailanda, femeile aflate în travaliu mănâncă banana pentru a micşora temperatura corpului şi a ajuta naşterea.

Deci, banana într-adevăr este un remediu natural pentru multe boli. Atunci când o compari cu un măr, are de patru ori mai multe proteine, carbohidrați – de două ori, de trei ori – fosfor, de cinci ori mai multă vitamina A şi fier, și de două ori mai multe alte vitamine și minerale. De asemenea, este bogată în potasiu și este unul dintre acele alimente care te îndreptățesc un slogan. „O banană pe zi ține doctorul departe!”

Citeşte şi:
Cum să combaţi carenţa de vitamine prin alimentaţie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Beneficiile fructelor
  • Alimentatie echilibrata
  • Proprietati banane
  • Beneficii banane
  • Antiacid natural

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8