Descoperă beneficiile bananelor

Ianuarie 18, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
Descoperă beneficiile bananelor

Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia.

APORTUL DE ENERGIE

Bananele oferă instant o explozie de energie datorită celor trei zaharuri naturale combinate cu fibre: sucroza, fructoza şi glucoză.

Bananele sunt fructele de bază pentru cei mai mulţi sportivi din lume. Doar 2 banane pot asigura suficientă energie pentru un antrenament intens de aproximativ 90 de minute. Energia nu este singurul beneficiu rezultat în urma consumului de banane. Acest fruct ne ajută să prevenim o multitudine de afecţiuni şi boli iar asta transformă banana într-un fruct vedetă.
"Dacă ştii că eşti uşor anemic sau ai probleme cu asimilarea fierului consumă cu încredere banane proaspete"
DEPRESIA

Datorită conţinutului de triptofan, proteina pe care organismul o transformă în serotonină (substanţa care induce starea de relaxare şi fericire) putem consuma bananele şi pentru a înlătura depresia. Studiile au arătat că o banană la micul dejun (timp de 20 de zile), consumată fie într-un shake sau pur şi simplu, te va face să ai o dispoziţie bună pe tot parcursul zilei. De asemenea, vitamina B6 din glucoză, ajuta la reglarea stării de spirit.

ANEMIA

Dacă ştii că eşti uşor anemic sau ai probleme cu asimilarea fierului consumă cu încredere banane proaspete şi producţia de hemoglobină va fi stimulată.

PRESIUNEA SÂNGELUI

Consumul unei banana în fiecare zi scade cu 50% riscul de accident vascular sau tensiune arterială. Acest lucru este posibil datorită conţinutului bogat în potasiu şi absenţa sării.

PUTEREA CREIERULUI

Este cunoscut faptul că alimentele bogate în potasiu ajuta la o bună funcţionare a creierului. Astfel, consumul regulat de banane va ajuta să vă păstraţi concentrarea şi să gândiţi mai alert.

Cat de multe fructe mananci zilnic

"Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați. Ați putea fi unul dintre cei care..."

Citeşte mai mult:
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?»

CONSTIPAȚIE

O alimentaţie echilibrată şi o banană pe zi ajuta la reglarea tranzitului intestinal datorită fibrelor care se regăsesc în acest fruct. Urmând acest sfat veţi uita de laxative.

MAHMUREALĂ

Dacă aveţi o dimineaţă grea se recomanda un amestec din 2 banane, 500 ml de lapte şi 3-4 linguri de miere pe care să le mixaţi într-un blender. Bananele au rolul de a calma stomacul, mierea aduce la normal nivelul de zahăr din sânge iar laptele are rolul de calmare şi rehidratare.

ARSURI LA STOMAC

În cazul în care suferiţi de arsuri la stomac se recomanda consumul unei banane pentru a beneficia de un calmant. Bananele au un efect antiacid natural.

ÎNȚEPĂTURILE DE ȚÂNȚARI

Înainte de a recurge la tot felul de creme pline de chimicale este recomandat să frecaţi zona afectată cu interiorul unei coji de banană. Cei care au încercat considera că acest lucru are un efect miraculos.

NERVI
Bogate în vitamina B, bananele ajută la o bună funcţionare a sistemului nervos.

STRESUL LA LOCUL DE MUNCĂ ȘI GREUTATEA

Studiile au demonstrat că stresul provoacă tendinţa de a ne îmbuiba cu mâncare pentru a ajunge la un confort psihic oferit de substanţele ce se pot găsi în chipsuri sau ciocolată. Medicii au descoperit că mai mult de jumătate din persoanele obeze au locuri de muncă stresante. Raportul studiului a evidenţiat faptul că avem nevoie de alimente care să ne regleze nivelul zahărului din sânge şi astfel bananele sunt în topul alimentelor recomandate.

ULCERUL GASTRIC

Bananele sunt cunoscute ca având proprietatea de neutralizare a hiperacidităţii şi ajuta la reconstrucţia mucoasei stomacului. Astfel, medicii le recomanda chiar şi în cazurile grave de ulcer.

CONTROLUL TEMPERATURII

În cazul în care aveţi febră, chiar şi din cauze infecţioase consumul de banane pot ajuta în reglarea temperaturii. În ţări precum Thailanda, femeile aflate în travaliu mănâncă banana pentru a micşora temperatura corpului şi a ajuta naşterea.

Deci, banana într-adevăr este un remediu natural pentru multe boli. Atunci când o compari cu un măr, are de patru ori mai multe proteine, carbohidrați – de două ori, de trei ori – fosfor, de cinci ori mai multă vitamina A şi fier, și de două ori mai multe alte vitamine și minerale. De asemenea, este bogată în potasiu și este unul dintre acele alimente care te îndreptățesc un slogan. „O banană pe zi ține doctorul departe!”

Citeşte şi:
Cum să combaţi carenţa de vitamine prin alimentaţie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Beneficiile fructelor
  • Alimentatie echilibrata
  • Proprietati banane
  • Beneficii banane
  • Antiacid natural

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +23 / -1 +22
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +16 / -1 +15
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10