Efectele adverse ale ghimbirului! Află cine nu ar trebui să-l consume!

Februarie 16, 2016 | sursa: one.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Efectele adverse ale ghimbirului! Află cine nu ar trebui să-l consume!

Ghimbirul este un condiment puternic cu multiple proprietăţi benefice asupra organismului. Virtuţiile terapeutice ale „plantei minune” sunt nenumărate, începând cu răceli până la reumatism, frigiditate, cataractă.

"consumul ghimbirului în cantităţi nepotrivite sau de anumite persoane care prezintă diferite afecţiuni, poate să aibă efecte negative destul de grave"Aplicaţiile acestuia nu se rezumă doar la domeniul culinar şi cel medical. Gimbirul este prezent şi în industria parfumurilor (graţie uleiului esenţial pe care îl conţine), în industria cosmeticelor (există loţiuni cu ghimbir pentru tonifierea şi revitalizarea părului, chiar şi loţiuni de corp pe bază de ghimbir cu efect de întinerire) şi în medicina alternativă (relaxează şi detensionează musculatura).

Cu toate că are atât de multe utilizări, consumul ghimbirului în cantităţi nepotrivite sau de anumite persoane care prezintă diferite afecţiuni, poate să aibă efecte negative destul de grave.

Fitoterapeuţii ne sfătuiesc să nu depăşim mai mult de 4 grame de ghimbir într-o singură zi. Dacă este consumat în cantităţi mai mari, ghimbirul poate provoca arsuri la stomac, gaze, balonare, greaţă, probleme ale intestinelor, poate chiar să crească riscul de sângerare, informează site-ul curejoy.com.

Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon

"Cea mai la îndemână metodă de a valorifica hreanul în scop medicinal este răzuirea sa..."

Citeşte mai mult:
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon»

Află cine NU ar trebui să consume ghimbir:

- Cei care au ulcer/boli inflamatorii intestinale
– ghimbirul proaspăt poate provoca blocaj intestinal dacă este consumat în cantităţi mai mari.

- Persoanele care au calculi biliari – consumul de ghimbir este contraindicat deoarece stimulează producţia de bilă

- Persoanele cu tulburări hemoragice nu trebuie să folosească ghimbirul. Planta stimulează circulaţia şi creşte fluxul, prevenind coagularea sângelui.

- Femeile însărcinate trebuie să fie atente la consumul de ghimbir, deoarece acesta poate provoca contracţii uterine. Ghimbirul interferază şi cu absorbţia fierului şi a vitaminelor liposolubile.

- Înainte de intervenţii chirurgicale - consumul de ghimbir înaintea unei operaţii creşte riscul de sângerare. E bine de ştiut că nu trebuie să consumi această plantă cu cel puţin 2 săptămâni înainte de intervenţie.

- Persoanele care suferă de diabet - în probleme diabetice trebuie evitat consumul de ghimbir deoarece scade glicemia, tensiunea arterială şi interacţioneza cu medicaţia prescrisă în cazul acestei afecţiuni.

Citeşte şi:
Topul celor mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Ghimbir
  • Diabet
  • Calculi biliari
  • ulcer
  • boli intestin
  • hemoragie

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8