Efectele pozitive ale consumului de ceai negru

Noiembrie 23, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+20
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru

Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața.

"infuzia are în general, nuanța de negru-roșiatic"Ceaiul negru dacă alegi să îl consumi fără zahăr și fără lapte poate fi o băutură constantă în viața ta, care îți va ajută organismul.

Plin de antioxidanți, denumirea de „ceai negru" se referă la culoarea frunzelor, deoarece infuzia are în general, nuanța de negru-roșiatic.

Este de ani buni considerat un aliat de nădejde al organismului, în special pentru că protejează organismul de diverse boli mai ales cele cardiovasculare, scade colesterolul și reglează greutatea corporală.

Conform studiilor făcute de compania Tea Trade Health Research Association, ceaiul negru este cel mai bun remediu al naturii care împiedică formarea plăcilor bacteriene și limitează creșterea bacteriilor, evitând astfel degradarea dinților.

Previne afecțiunile cardiace

Doar două căni de ceai negru pe zi, și inima ta va fi ferită de eventualele accidente cardiovasculare cu până la 21%. Și asta datorită polifenolilor ce îi conține. În plus, acești antioxidanți ajută la repararea structurii de ADN mai ales din cauza viciilor precum tutnul sau ate substanțe chimice. Față de tipul de antioxidanți ce îi poți lua din fructe și legume, cei din ceaiul negru sunt mult mai benefici.

Flavonoidele regăsite în frunzele de ceai negru ajută la menținerea sănătății arterelor, la relaxarea vaselor de sânge, oferind totodată și protecție împotriva maladiei Parkinson.

Menține sănătatea osoasă

Datorită produselor fitochimice ce se regăsesc în ceaiul negru, consumul constant ajută la menținerea osoasă și la scăderea șanselor de a dezvolta artrită.

Studiile făcute pe seama compoziției sale, au scos la iveală și faptul că acest tip de ceai oferă o numită protecție inclusiv împotriva apariției diabetului de tip 2.

Secretele din pliculetele de ceai

"un pliculeţ de ceai poate să devină într-o clipă cel mai de nădejde ajutor din bucătărie..."

Citeşte mai mult:
7 secrete ascunse în pliculeţele de ceai»

Doar o singură cană de ceai este mai mult decât suficient pentru a te ajuta să te simți mai bine și să uiți de griji.

Are efect diuretic

Motivul pentru care este așa bun prieten cu silueta este acela că ajută la eliminarea toxinelor, prin efectul său diuretic. În plus polifenolul și catechinele ajută la prevenirea apariției diferitelor forme de cancer, în special pe cel ovarian în cazul femeilor.

Bineînțeles că nu este suficient doar să bei ceai negru, trebuie să ai parte de un stil de viață cât mai echilibrat.

Este de asemenea un excelent stimulent al activității cerebrale, și asta datorită cantității de cafeină ce se regăsește în cantități reduse în ceaiul negru, fiind un stimulent minunat ce contribuie la reglarea circulației sângelui către creier.

Contraindicațiile ceaiului negru

În cazul în care ai probleme cu absorbția fierului în organism atunci este contraindicat să consumi ceai negru, decât cu o oră înainte d emasă, însă nu pe termen lung.

Deoarece are totuși un conținut de cofeină, poate favoriza creșterea tensiunii arteriale, poate predispune la insomnie mai ales dacă îl bei seara.

În cantități foarte mari consumat, ceaiul negru favorizează pierderea mineralelor mai ales a potasiului, calciului și sodiului din organism prin intermediul urinei.

Citeşte şi:
Cum să reziști sevrajului de dulce»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+20
  • Sanatate
  • Cafeina
  • Ceai
  • Digestie usoara
  • inima
  • zahar
  • ceai negru

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Mărarul menține echilibrul hormonal
Mărarul menține echilibrul hormonal Folosit în preparatele culinare pentru gustul său aromat, mărarul este apreciat deopotrivă pentru multitudinea proprietăților sale terapeutice, precum reglarea dezechilibrelor hormonale, îmbunătățirea digestiei, tratarea insomniei și protejarea sistemului osos. +3 / 0 +3
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +23 / -1 +22
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +18 / 0 +18
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10