Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos

Mai 3, 2016 | sursa: csid.ro - Paula Rotaru
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos

Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington Post.

Aceste lucruri pot provoca confuzii, însă comunitatea medicală arată că nu trebuie confundat colesterolul din dietă cu cel din sânge, care este asociat cu un risc crescut de infarct şi accident cerebral.

"comunitatea medicală arată că nu trebuie confundat colesterolul din dietă cu cel din sânge""Există probleme mai mari, în ceea ce priveşte dieta alimentară a americanilor, decât colesterolul", spune Drew Ramsey, profesor psihiatru la Columbia University, care studiază asocierile dintre stilul de viaţă şi sănătatea psihică.

"Nu există date care să sugereze că (colesterolul, n.r.) trebuie să se afle pe primul loc în topul îngrijorărilor legate de alegerile alimentare. Toată lumea este de acord cu următorul lucru: diabetul şi obezitatea sunt provocate de consumul exagerat de alimente procesate", mai spune Ramsey.

Prezentăm mai jos şapte din cele mai importante beneficii ale consumului de gălbenuşuri (sau ouă întregi):

Ochi - gălbenuşul conţine luteină şi zeaxantină, două carotenoide asociate cu o reducere a riscului de apariţie a cataractei şi a degenerescenţei maculare.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Organismul are nevoie de colesterol, dar trebuie precizat că acesta se împarte în două categorii – colesterol „bun“ sau HDL și colesterol „rău“ sau LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

Inimă - consumul regulat de ouă (unul pe zi) contribuie la reducerea riscurilor de formare a cheagurilor de sânge şi de producere infarctului şi accidentului cerebral.

Creier - gălbenuşul, deşi bogat în colesterol, aduce mari beneficii asupra sănătăţii generale, printre acestea numărându-se şi faptul că el conţine un nivel ridicat de colină (vitamina B7), care contribuie la îmbunătăţirea funcţiilor neurologice, la reducerea inflamaţiilor din organism, la dezvoltarea creierului în stadiul intrauterin (consumat de femeile însărcinate) şi la producerea serotoninei şi dopaminei, cunoscute drept hormoni ai fericirii.

Sâni - colina din gălbenuş ajută şi la prevenirea cancerului mamar, potrivit anumitor studii, mai ales dacă acest consum regulat de ouă a început încă din adolescenţă. Alte studii au stabilit o asociere între consumul de ouă şi o rată mai scăzută de cazuri de cancer mamar, însă cu o menţiune: consumul a maximum două ouă pe săptămână este asociat cu un risc mai scăzut de cancer mamar, în timp ce consumul a şapte ouă pe săptămână contribuie la creşterea acestui risc.

Păr, unghii, piele - ouăle sunt bogate în sulf, un ingredient esenţial pentru absorbţia vitaminelor B, utile unei bune funcţionări a ficatului, dar şi pentru producerea colagenului şi cheratinei, care ajută la menţinerea sănătăţii pielii, unghiilor şi părului, oferind în plus strălucire.

Dezvoltarea muşchilor - cu şase grame de proteine pe ou, alături de aminoacizii conţinuţi, ouăle sunt o alegere perfectă pentru încurajarea dezvoltării musculare.

Menţinerea unei greutăţi optime - mai multe studii au demonstrat că un consum regulat de ouă la micul dejun ajută la combaterea surplusului ponderal. Persoanele care au consumat ouă la micul dejun, timp de 8 săptămâni, au înregistrat o reducere cu 61% a indicelui de masă corporală (IMC), comparativ cu persoanele care au consumat la această masă un colac cu acelaşi conţinut caloric. IMC este obţinut prin împărţirea greutăţii (în kilograme) la pătratul înălţimii (în metri).

Citeşte mai mult:
Coada-şoricelului, planta femeilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • inima
  • dieta
  • muschi
  • creier
  • oua
  • galbenus
  • ou fiert

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie Pentru a te ajuta sa obtii un boost de energie, in mijlocul zilei, am decis sa facem un top practic al acelor fructe care iti dau energie, care te invioreaza rapid, exact cand ai nevoie! +8 / 0 +8
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism Curmalele – un fruct extraordinar, care în multe țări este descris drept unul ce întărește sănătatea și prelungește viața. Se spune că în China există un grup de oameni centenari, ce au ca aliment de bază curmalele. În orice caz, aceste fructe sunt foarte folositoare și se recomandă a fi consumate în loc de dulce. +7 / 0 +7