Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos

Mai 3, 2016 | sursa: csid.ro - Paula Rotaru
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos

Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington Post.

Aceste lucruri pot provoca confuzii, însă comunitatea medicală arată că nu trebuie confundat colesterolul din dietă cu cel din sânge, care este asociat cu un risc crescut de infarct şi accident cerebral.

"comunitatea medicală arată că nu trebuie confundat colesterolul din dietă cu cel din sânge""Există probleme mai mari, în ceea ce priveşte dieta alimentară a americanilor, decât colesterolul", spune Drew Ramsey, profesor psihiatru la Columbia University, care studiază asocierile dintre stilul de viaţă şi sănătatea psihică.

"Nu există date care să sugereze că (colesterolul, n.r.) trebuie să se afle pe primul loc în topul îngrijorărilor legate de alegerile alimentare. Toată lumea este de acord cu următorul lucru: diabetul şi obezitatea sunt provocate de consumul exagerat de alimente procesate", mai spune Ramsey.

Prezentăm mai jos şapte din cele mai importante beneficii ale consumului de gălbenuşuri (sau ouă întregi):

Ochi - gălbenuşul conţine luteină şi zeaxantină, două carotenoide asociate cu o reducere a riscului de apariţie a cataractei şi a degenerescenţei maculare.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Organismul are nevoie de colesterol, dar trebuie precizat că acesta se împarte în două categorii – colesterol „bun“ sau HDL și colesterol „rău“ sau LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

Inimă - consumul regulat de ouă (unul pe zi) contribuie la reducerea riscurilor de formare a cheagurilor de sânge şi de producere infarctului şi accidentului cerebral.

Creier - gălbenuşul, deşi bogat în colesterol, aduce mari beneficii asupra sănătăţii generale, printre acestea numărându-se şi faptul că el conţine un nivel ridicat de colină (vitamina B7), care contribuie la îmbunătăţirea funcţiilor neurologice, la reducerea inflamaţiilor din organism, la dezvoltarea creierului în stadiul intrauterin (consumat de femeile însărcinate) şi la producerea serotoninei şi dopaminei, cunoscute drept hormoni ai fericirii.

Sâni - colina din gălbenuş ajută şi la prevenirea cancerului mamar, potrivit anumitor studii, mai ales dacă acest consum regulat de ouă a început încă din adolescenţă. Alte studii au stabilit o asociere între consumul de ouă şi o rată mai scăzută de cazuri de cancer mamar, însă cu o menţiune: consumul a maximum două ouă pe săptămână este asociat cu un risc mai scăzut de cancer mamar, în timp ce consumul a şapte ouă pe săptămână contribuie la creşterea acestui risc.

Păr, unghii, piele - ouăle sunt bogate în sulf, un ingredient esenţial pentru absorbţia vitaminelor B, utile unei bune funcţionări a ficatului, dar şi pentru producerea colagenului şi cheratinei, care ajută la menţinerea sănătăţii pielii, unghiilor şi părului, oferind în plus strălucire.

Dezvoltarea muşchilor - cu şase grame de proteine pe ou, alături de aminoacizii conţinuţi, ouăle sunt o alegere perfectă pentru încurajarea dezvoltării musculare.

Menţinerea unei greutăţi optime - mai multe studii au demonstrat că un consum regulat de ouă la micul dejun ajută la combaterea surplusului ponderal. Persoanele care au consumat ouă la micul dejun, timp de 8 săptămâni, au înregistrat o reducere cu 61% a indicelui de masă corporală (IMC), comparativ cu persoanele care au consumat la această masă un colac cu acelaşi conţinut caloric. IMC este obţinut prin împărţirea greutăţii (în kilograme) la pătratul înălţimii (în metri).

Citeşte mai mult:
Coada-şoricelului, planta femeilor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • inima
  • dieta
  • muschi
  • creier
  • oua
  • galbenus
  • ou fiert

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate Ai observat vreodată ca rafturile cu iaurturi le-au depăşit de mult pe cele pentru brânzeturi? Singura motivaţie pentru acest fapt este ca nevoia unei alimentaţii sănătoase a ajuns sa fie din ce in ce mai acuta. Produsele lactate tradiţionale trec pe planul secund in acest caz. +8 / 0 +8
Remediul care distruge celule canceroase
Remediul care distruge celule canceroase Profesorul Hristo Mermerski îți dezvăluie secretul unui corp sănătos. Rețeta realizată de specialist are beneficii miraculoase asupra corpului - curăță vasele de sânge, vindecă inima, reface sistemul imunitar, curăță ficatul, rinichii și sistemul digestiv. +7 / 0 +7