Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul

Octombrie 29, 2015 | sursa: Alice Bursuc - elle.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+17
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul

Cu peste 100 de proprietăţi benefice asupra organismului, gutuia este un panaceu şi un remediu pentru foarte multe afecţiuni, de la sâmburi, la frunze şi fructul în sine.

Toamna asta mi-am propus să mănânc mai multe gutui ca niciodată şi fac asta de când toţi nutriţioniştii cu care am vorbit, îmi repeta să consum, prioritar, fructe de sezon. Aşa că asta fac – mă bucur de roadele toamnei şi preiau nutrienţii fructelor şi legumelor specifice sezonului. Să fiu sinceră, nici nu e greu pentru că toamna este plină de arome delicioase, de la pere, struguri, mere, la gutui sau dovleac şi orice vizită în piaţa este chiar o plăcere! Te tentez şi pe tine să schimbi foaia şi să treci pe fructele toamnei, făcând din fiecare gustare, o porţie de sănătate. Astăzi, vorbim de gutui, acest fruct care ne agită papilele gustative şi care deţine o "La noi, gutuia se consuma deseori în formă crudă, dar americanii, de exemplu, o folosesc coaptă"listă formidabilă de beneficii.

Datorită virtuţilor sale terapeutice, în medicina naturistă, se folosesc atât frunzele, cât şi sâmburii, nu doar fructul. La noi, gutuia se consumă deseori în formă crudă, dar americanii, de exemplu, o folosesc coaptă. Gutuia poate fi “prelucrată” în multe feluri: sub formă de infuzie, decoct, macerat, emulsie sau sirop medicinal. Totuşi, rămân la părerea că gutuia crudă are farmecul ei, chiar şi aşa, cu gustul ei inconfundabil, astringent (asta nu înseamnă că nu gust dulceaţa de gutui a mamei, în fiecare toamnă!).

Secretele din pliculetele de ceai

"Pliculeţele de ceai nu sunt benefice doar atunci când sunt consumate în infuzie, ca o băutură. Dr. Oz a descoperit numeroase alte beneficii ale pliculeţelor de ceai şi le împărtăşeşte şi cu noi..."

Citeşte mai mult:
7 secrete ascunse în pliculeţele de ceai»

Gutuia este bogată în fibre şi slabă în calorii (57 de calorii/fruct), fiind bună pentru cele care vor să slăbească. Consumul de gutui este încurajat şi în cazul celor care suferă de ulcer gastric; de fapt, acest fruct, nu doar ajută digestia, în general, dar reduce semnificativ nivelul colesterolului. Gutuia poate fi folosită în salate, proaspătă, în amestec cu alte fructe, ca mărul. Când îţi este greaţă, consumă câteva felii de gutuie şi te vei simţi mai bine! Tratamentul natural cu gutui (infuzie sau decoct) este recomandat în cazul indigestiei sau balonării.

Este un fruct cu proprietăţi antioxidante, luptând împotriva radicalilor liberi. De când muşcăm din gutuie, până la digestia ei, ne face doar bine! Am aflat că gutuia, consumată dimineaţa, mineralizează dinţii şi menţine sănătatea gingiilor. Fructul mai este bun şi ca tratament pentru piele (răni, eczeme, iritaţii): se face o emulsie din sâmburii de gutuie, lăsaţi peste noapte în apă caldă, şi se plasează direct pe zona afectată.

Gutuia antrenează şi funcţiile hepatice, stimulând imunitatea organismului – sunt indicate cure din suc de gutui sau piure, ambele cu rol hepatic protector.

Ceaiul din frunze de gutui este un bun calmant în cazul insomniilor, a stărilor de agitaţie şi a nevrozelor, având acţiune sedativă.

Ce conţine gutuia?

O mare concentraţie de potasiu (caracteristică ce ajută la scăderea presiunii vasculare), săruri de fier, magneziu, tanina, pectina, vitaminele A, B, C şi PP.

Medicii atribuie gutuilor peste 100 de proprietăţi, printre care se numără şi acţiunea antiinflamatoare, astringentă, analgezică, tonică, emolientă şi expectorantă. Avem toate motivele să mâncăm mai multe gutui, toamna asta!

Citeşte şi:
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+17
  • Beneficiile fructelor
  • Imunitate
  • Antioxidanti
  • Nutritie
  • Vitamina C
  • colesterol
  • terapeutic
  • gutuie

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
Ce alimente sunt indicate când este caniculă
Ce alimente sunt indicate când este caniculă Cu cât este mai cald afară cu atât mai greu este să te decizi ce anume să mănânci astfel încât să ai energia necesară pentru a te mobiliza pe tot parcursul zilei. +15 / 0 +15
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +14 / 0 +14
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8