Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul

Octombrie 29, 2015 | sursa: Alice Bursuc - elle.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+16
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul

Cu peste 100 de proprietăţi benefice asupra organismului, gutuia este un panaceu şi un remediu pentru foarte multe afecţiuni, de la sâmburi, la frunze şi fructul în sine.

Toamna asta mi-am propus să mănânc mai multe gutui ca niciodată şi fac asta de când toţi nutriţioniştii cu care am vorbit, îmi repeta să consum, prioritar, fructe de sezon. Aşa că asta fac – mă bucur de roadele toamnei şi preiau nutrienţii fructelor şi legumelor specifice sezonului. Să fiu sinceră, nici nu e greu pentru că toamna este plină de arome delicioase, de la pere, struguri, mere, la gutui sau dovleac şi orice vizită în piaţa este chiar o plăcere! Te tentez şi pe tine să schimbi foaia şi să treci pe fructele toamnei, făcând din fiecare gustare, o porţie de sănătate. Astăzi, vorbim de gutui, acest fruct care ne agită papilele gustative şi care deţine o "La noi, gutuia se consuma deseori în formă crudă, dar americanii, de exemplu, o folosesc coaptă"listă formidabilă de beneficii.

Datorită virtuţilor sale terapeutice, în medicina naturistă, se folosesc atât frunzele, cât şi sâmburii, nu doar fructul. La noi, gutuia se consumă deseori în formă crudă, dar americanii, de exemplu, o folosesc coaptă. Gutuia poate fi “prelucrată” în multe feluri: sub formă de infuzie, decoct, macerat, emulsie sau sirop medicinal. Totuşi, rămân la părerea că gutuia crudă are farmecul ei, chiar şi aşa, cu gustul ei inconfundabil, astringent (asta nu înseamnă că nu gust dulceaţa de gutui a mamei, în fiecare toamnă!).

Secretele din pliculetele de ceai

"Pliculeţele de ceai nu sunt benefice doar atunci când sunt consumate în infuzie, ca o băutură. Dr. Oz a descoperit numeroase alte beneficii ale pliculeţelor de ceai şi le împărtăşeşte şi cu noi..."

Citeşte mai mult:
7 secrete ascunse în pliculeţele de ceai»

Gutuia este bogată în fibre şi slabă în calorii (57 de calorii/fruct), fiind bună pentru cele care vor să slăbească. Consumul de gutui este încurajat şi în cazul celor care suferă de ulcer gastric; de fapt, acest fruct, nu doar ajută digestia, în general, dar reduce semnificativ nivelul colesterolului. Gutuia poate fi folosită în salate, proaspătă, în amestec cu alte fructe, ca mărul. Când îţi este greaţă, consumă câteva felii de gutuie şi te vei simţi mai bine! Tratamentul natural cu gutui (infuzie sau decoct) este recomandat în cazul indigestiei sau balonării.

Este un fruct cu proprietăţi antioxidante, luptând împotriva radicalilor liberi. De când muşcăm din gutuie, până la digestia ei, ne face doar bine! Am aflat că gutuia, consumată dimineaţa, mineralizează dinţii şi menţine sănătatea gingiilor. Fructul mai este bun şi ca tratament pentru piele (răni, eczeme, iritaţii): se face o emulsie din sâmburii de gutuie, lăsaţi peste noapte în apă caldă, şi se plasează direct pe zona afectată.

Gutuia antrenează şi funcţiile hepatice, stimulând imunitatea organismului – sunt indicate cure din suc de gutui sau piure, ambele cu rol hepatic protector.

Ceaiul din frunze de gutui este un bun calmant în cazul insomniilor, a stărilor de agitaţie şi a nevrozelor, având acţiune sedativă.

Ce conţine gutuia?

O mare concentraţie de potasiu (caracteristică ce ajută la scăderea presiunii vasculare), săruri de fier, magneziu, tanina, pectina, vitaminele A, B, C şi PP.

Medicii atribuie gutuilor peste 100 de proprietăţi, printre care se numără şi acţiunea antiinflamatoare, astringentă, analgezică, tonică, emolientă şi expectorantă. Avem toate motivele să mâncăm mai multe gutui, toamna asta!

Citeşte şi:
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+16
  • Beneficiile fructelor
  • Imunitate
  • Antioxidanti
  • Nutritie
  • Vitamina C
  • colesterol
  • terapeutic
  • gutuie

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7