Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul

Octombrie 29, 2015 | sursa: Alice Bursuc - elle.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+17
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul

Cu peste 100 de proprietăţi benefice asupra organismului, gutuia este un panaceu şi un remediu pentru foarte multe afecţiuni, de la sâmburi, la frunze şi fructul în sine.

Toamna asta mi-am propus să mănânc mai multe gutui ca niciodată şi fac asta de când toţi nutriţioniştii cu care am vorbit, îmi repeta să consum, prioritar, fructe de sezon. Aşa că asta fac – mă bucur de roadele toamnei şi preiau nutrienţii fructelor şi legumelor specifice sezonului. Să fiu sinceră, nici nu e greu pentru că toamna este plină de arome delicioase, de la pere, struguri, mere, la gutui sau dovleac şi orice vizită în piaţa este chiar o plăcere! Te tentez şi pe tine să schimbi foaia şi să treci pe fructele toamnei, făcând din fiecare gustare, o porţie de sănătate. Astăzi, vorbim de gutui, acest fruct care ne agită papilele gustative şi care deţine o "La noi, gutuia se consuma deseori în formă crudă, dar americanii, de exemplu, o folosesc coaptă"listă formidabilă de beneficii.

Datorită virtuţilor sale terapeutice, în medicina naturistă, se folosesc atât frunzele, cât şi sâmburii, nu doar fructul. La noi, gutuia se consumă deseori în formă crudă, dar americanii, de exemplu, o folosesc coaptă. Gutuia poate fi “prelucrată” în multe feluri: sub formă de infuzie, decoct, macerat, emulsie sau sirop medicinal. Totuşi, rămân la părerea că gutuia crudă are farmecul ei, chiar şi aşa, cu gustul ei inconfundabil, astringent (asta nu înseamnă că nu gust dulceaţa de gutui a mamei, în fiecare toamnă!).

Secretele din pliculetele de ceai

"Pliculeţele de ceai nu sunt benefice doar atunci când sunt consumate în infuzie, ca o băutură. Dr. Oz a descoperit numeroase alte beneficii ale pliculeţelor de ceai şi le împărtăşeşte şi cu noi..."

Citeşte mai mult:
7 secrete ascunse în pliculeţele de ceai»

Gutuia este bogată în fibre şi slabă în calorii (57 de calorii/fruct), fiind bună pentru cele care vor să slăbească. Consumul de gutui este încurajat şi în cazul celor care suferă de ulcer gastric; de fapt, acest fruct, nu doar ajută digestia, în general, dar reduce semnificativ nivelul colesterolului. Gutuia poate fi folosită în salate, proaspătă, în amestec cu alte fructe, ca mărul. Când îţi este greaţă, consumă câteva felii de gutuie şi te vei simţi mai bine! Tratamentul natural cu gutui (infuzie sau decoct) este recomandat în cazul indigestiei sau balonării.

Este un fruct cu proprietăţi antioxidante, luptând împotriva radicalilor liberi. De când muşcăm din gutuie, până la digestia ei, ne face doar bine! Am aflat că gutuia, consumată dimineaţa, mineralizează dinţii şi menţine sănătatea gingiilor. Fructul mai este bun şi ca tratament pentru piele (răni, eczeme, iritaţii): se face o emulsie din sâmburii de gutuie, lăsaţi peste noapte în apă caldă, şi se plasează direct pe zona afectată.

Gutuia antrenează şi funcţiile hepatice, stimulând imunitatea organismului – sunt indicate cure din suc de gutui sau piure, ambele cu rol hepatic protector.

Ceaiul din frunze de gutui este un bun calmant în cazul insomniilor, a stărilor de agitaţie şi a nevrozelor, având acţiune sedativă.

Ce conţine gutuia?

O mare concentraţie de potasiu (caracteristică ce ajută la scăderea presiunii vasculare), săruri de fier, magneziu, tanina, pectina, vitaminele A, B, C şi PP.

Medicii atribuie gutuilor peste 100 de proprietăţi, printre care se numără şi acţiunea antiinflamatoare, astringentă, analgezică, tonică, emolientă şi expectorantă. Avem toate motivele să mâncăm mai multe gutui, toamna asta!

Citeşte şi:
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+17
  • Beneficiile fructelor
  • Imunitate
  • Antioxidanti
  • Nutritie
  • Vitamina C
  • colesterol
  • terapeutic
  • gutuie

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7