Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon

Februarie 12, 2016 | sursa: www.csid.ro - Mădălina Drăgoi
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon

Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor.

Cu cât temperatura din termometre scade, cu atât mai mult simţim nevoia să ne încălzim sufletele cu mâncare bună la care am adăugat puţin hrean proaspăt ras. Preparatele se pot numi: rasol de vită, pui, curcan sau porc, legume fierte sau salată de sfeclă roşie. Până la urmă orice legumă, chiar şi cartoful copt, îşi îmbogăţeşte gustul alături de rădăcina cu virtuţi terapeutice.

Hrean - proprietăţi şi beneficii

"Cea mai la îndemână metodă de a valorifica hreanul în scop medicinal este răzuirea sa. "Printre darurile pe care le primim de la această plantă, deloc pretenţioasă la condiţiile de mediu, se numără: vitamina C, calciu, potasiu, substanţe cu acţiune antibacteriană şi uleiuri eterice.

Cea mai la îndemână metodă de a valorifica hreanul în scop medicinal este răzuirea sa. Principalul scop este decongestionarea căilor respiratorii. De asemenea, putem îmblânzi tusea, dacă preparăm o mixtură din câteva linguri de hrean ras cu puţină miere. Se recomandă câte o linguriţă în crizele de tuse.

Cine doreşte să aibă o inimă puternică şi vase de sânge tinere trebuie să-şi facă din hrean un prieten, deoarece substanţele pe care le conţine ajută la reglarea tensiunii arteriale, sunt anticoagulante, îmbunătăţesc elasticitatea vaselor de sânge şi stimulează circulaţia în zonele periferice.

Extractele din hrean se mai păstrează şi sub formă de tinctură, energizant, sirop sau de vin tonic. Acestea luptă împotriva gripei, anorexiei, a reumatismului şi îmbunătăţesc memoria.

Spirulina, super-alimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentaţie

"Spirulina este o algă marină 100% naturală şi prezintă importante calităţi nutritive, motiv pentru care de-a lungul timpului a constituit..."

Citeşte mai mult:
Spirulina, super-alimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentaţie»

Hreanul este bogat în vitamine şi minerale, iar medicii nutriţionişti spun că acest condiment este considerat un antibiotic natural, deoarece are proprietăţi benefice în lupta împotriva microbilor care ne pun în pericol sănătatea. În plus, prin compoziţia sa, hreanul ajută la distrugerea celulelor cancerigene din corp, iar specialiştii spun că, în cazul persoanelor bolnave de această boală, condimentul suprimă creşterea celulelor cancerigene din organsim.

În cazul persoanelor care suferă de sinuzită sau rinită, medicii spun că aceste afecţiuni pot fi ameliorate cu uşurinţă dacă se pune pe frunte o compresă cu hrean ras, deoarece această plantă are capacitatea de a desfunda imediat nasul. În cazul bronşitelor, a pneumoniilor sau a gripelor sezoniere, se recomandă o compresă îmbibată cu esenţă de hrean.

Aceasta se va pune pe piept şi va fi lăsată în jur de o oră. Specialiştii spun că, dacă apare senzaţia de usturime, compresa trebuie înlăturată imediat. În acelaşi timp, hreanul, spun medicii, este o sursă bogată de vitamina C, care întăreşte sistemul imunitar, mai ales în perioada aceasta, ţinând răceala la distanţă.

În plus, medicii nutriţionişti spun că substanţa care dă gustul picant al hreanului creşte secreţia de suc gastric şi redă pofta de mâncare în cazul persoanelor anorexice şi anemice. Pe de altă parte, hreanul are şi capacitatea de a acţiona asupra grăsimilor, fiind recomandat persoanelor care sunt la cură de slăbire.

10 antibiotice naturale

"Multe plante au fost folosite din timpuri străvechi pentru a trata acele infecţii cauzate de bacterii care sunt acum rezistente la antibiotice..."

Citeşte mai mult:
10 antibiotice din plante medicinale!»

Atenţie: a nu se consuma hrean pe stomacul gol deoarece poate fi iritant pentru mucoasa gastrică!

Muştar - proprietăţi şi beneficii

Chiar dacă pentru mulţi români, muştarul rimează cu mici, bere şi iarbă verde, virtuţile boabelor de muştar depăşesc sfera gustului. Dar să începem cu o scurtă prezentare. Din cele mai vechi timpuri, muştarul a fost considerat deopotrivă un aliment, un medicament şi un condiment. Planta provine din Asia, iar seminţele sale conţin o cantitate mare de fitonutrienţi, Omega 3, fier, mangan, zinc, proteine, calciu, fibre dietetice, seleniu, magneziu, vitamina B9 etc.

De asemenea, seminţele de muştar au proprietăţi antibacteriene, antiseptice şi antifungice. Dacă se consumă cu 15 minute înainte de masă, seminţele de muştar negru stimulează pofta de mâncare. Alte beneficii? Îmbunătăţesc digestia, au proprietăţi antiinflamatorii, calmează migrenele, se recomandă în caz de astm sau artrită reumatoidă.

În plus, uleiul din seminţe de muştar are capacitatea de a scădea tensiunea arterială cu valori peste limite. De aceea, sunt indicate sortimentele cu seminţe integrale de muştar. Putem să ne întărim sănătatea cu ajutorul seminţelor de muştar şi prin tratamente externe.

Cataplasme cu făină de muştar negru aşezate pe zona toracelui ajută la ameliorarea bronşitelor, crizelor de astm şi a pneumoniilor. Baia în apă cu seminţe de muştar negru se recomandă în caz de dureri reumatice şi nevralgii.

Citeşte şi:
Seminţele de măr pot fi toxice»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Alimentatie echilibrata
  • Reumatism
  • Vitamina C
  • vitamine
  • gripa
  • hrean
  • mustar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7