Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate

Iulie 16, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate

Ai observat vreodată ca rafturile cu iaurturi le-au depăşit de mult pe cele pentru brânzeturi? Singura motivaţie pentru acest fapt este ca nevoia unei alimentaţii sănătoase a ajuns sa fie din ce in ce mai acuta. Produsele lactate tradiţionale trec pe planul secund in acest caz.

Care sunt beneficiile iaurtului?

In primul rand, trebuie sa ştii ca organismul tau are nevoie de o oarecare cantitate de bacterii benefice, care sa acţioneze asupra tractului digestiv. Multe dintre iaurturile care se găsesc de vânzare au in componenta lor culturi vii de bacterii. Un aspect vital in ceea ce priveşte acest produs, este cel probiotic. Cuvântul "probiotic" are la baza principiul "pro vita", si se refera la maniera in care anumite organisme vii pot avea un rol benefic atunci când sunt ingerate in cantităţi corespunzătoare.

"rolul pozitiv pe care îl are iaurtul in ceea ce priveşte sănătatea, convinge din ce in ce mai multe persoane sa transforme consumarea acestuia într-un obicei zilnic"Unele bacterii de acest fel îşi aduc aportul prin ajustarea microflorei (ponderea fireasca a numărului de bacterii) intestinale, ori prin acţiunea directa asupra funcţiilor organismului (digestie sau sistem imunitar). Ceea ce trebuie sa reţii este ca doar acele iaurturi care conţin indicaţia "conţine culturi vii" sunt probiotice.

În plus, să nu uităm ca iaurtul provine din lapte. Astfel, odată cu acesta, vom beneficia si de proteine animale plus o serie de alte nutriente specifice produselor lactate, cum ar fi: calciu, vitamina B2, vitamina B12, potasiu si magneziu. De fapt, rolul pozitiv pe care îl are iaurtul in ceea ce priveşte sănătatea, convinge din ce in ce mai multe persoane sa transforme consumarea acestuia într-un obicei zilnic. In continuare, iţi dezvăluim 5 posibile beneficii care apar daca mănânci iaurt in fiecare zi:

1. Ar putea preveni apariţia osteoporozei

Vitamina D si calciul joaca un rol determinant in evitarea apariţiei osteoporozei. De fapt, alimentaţia controlata este foarte importanta atât pentru a preveni, cat si pentru a trata aceasta afecţiune. S-a demonstrat ca prezenta calciului in oase are un rol determinant in stabilirea densităţii acestora, indiferent de vârstă. Cu toate acestea, aportul zilnic de calciu si vitamina D ar putea creste odată cu înaintarea in vârsta, când diversele boli cronice influenţează negativ depunerea fireasca a acestor nutriente.

Cat de multe fructe mananci zilnic

"O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei..."

Citeşte mai mult:
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?»

Pentru vârstnici, vitamina D este vitala. Ea se găseşte in multe dintre produsele lactate existente pe piaţă, insa e bine de ştiut ca unele iaurturi au adaosuri de vitamina D. Tot ce trebuie sa faci, este sa citeşti cu atenţie eticheta produselor, pentru a face alegerea corecta.

2. Ar putea reduce hipertensiunea arteriala

Un studiu recent efectuat in Spania pe parcursul a doi ani, a descoperit existenta unei legături intre consumul zilnic de lactate si apariţia hipertensiunii arteriale. Rezultatele au concluzionat ca riscul apariţiei acestei afecţiuni se diminuează cu pana la jumătate in cazul persoanelor care mănâncă 2-3 porţii de iaurt degresat pe zi. Eşantionul care a luat parte la cercetare, a fost comparat cu un altul, alcătuit din persoane care nu au mâncat iaurt decât ocazional sau deloc.

3. Culturile vii din iaurt - benefice pentru intestine

Iaurturile de acest fel pot ajuta la prevenirea sau ameliorarea unor afecţiuni gastrointestinale, cum ar fi:

- intoleranta fata de lactoza

- constipaţie

- diaree

- cancer de colon

- balonare

- diverse infecţii intestinale

Beneficiile sunt consecinţa directă a:

- modificărilor de la nivelul florei intestinale

- întărirea sistemului imunitar

- timpul de deplasare a bolului alimentar

4. Culturile vii descurajează apariţia infecţiilor vaginale

Cea mai des întâlnită infecţie a vaginului este cauzata de o bacterie numita Candida Albicios. Mai frecventa in cazul femeilor care suferă de diabet, ea infectează cu precădere si femeile însărcinate sau care tocmai au născut. Un studiu recent a relevat faptul ca iaurtul poate avea un rol ameliorator in cazul acelor paciente diabetice, care suferă de candidoza cronica. Rezultatul este scăderea nivelului glicemiei.

5. Este îndestulător

Cercetările unui grup de oameni de ştiinţă restrâns de la Universitatea din Washington, Seattle, au studiat un grup de 36 de bărbaţi si femei. Aceştia au luat o gustare de 200 de calorii, iar cercetătorii au avut in vedere gradul de saturare al acestora, precum si cel de foame pe care ei l-au încercat. Gustarea a constat într-una dintre variantele de mai jos:

- iaurt semisolid, cu bucatele de piersica, mâncat cu linguriţa
- acelaşi iaurt, in forma lichida
- iaurt de băut, cu aroma de piersica
- suc de piersica

Desi cei care au ales gustarea pe baza de iaurt, nu au mâncat mai puţine calorii la următoarea masa, ambele gustări alese le-au oferit o senzaţie mai mare de saţietate decât celelalte variante.

Motive pentru a cumpăra si consuma iaurt

1. Alege intre lapte integral, iaurt parţial degresat sau cu 0% grăsime!
Trebuie sa ştii ca unele produse au mai multe calorii decât altele. Daca ai o marca preferata, asigură-te ca produsul este de calitate. In plus, trebuie ca textura si componenta lui sa se potrivească cu particularităţile tale digestive.

2. Alege cu atenţie îndulcitorii!
Întrebarea este in ce măsură accepţi sa mănânci iaurt care conţine zahar, si in ce măsură optezi pentru un produs de acest fel îndulcit artificial. Zaharul are mai multe calorii, deci îngraşă. Daca tii o dieta, este firesc sa iţi doreşti sa eviţi iaurturile fara zahar. De aceea, te sfătuim sa cauţi produsele special destinate celor care ţin cura. Gama este variata, insa gustul; ar putea diferi un pic, de la marca la marca.

3. Mănâncă iaurt pe post de gustare!
Bogat in calciu, iaurtul reprezintă o alegere ideala atunci când vrei sa mănânci putin si sa fii sătulă pentru mult timp. Asortează acestuia o porţie de fructe confiate sau cereale, si va fi nu doar gustos, ci si foarte sănătos. Vei asigura organismului atât aportul de vitamina D, cat si cel de fibre, atât de necesar.

Citeşte si:
Topul alimentelor care te ajută să arzi grăsimea»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Boli și stări
  • dieta
  • iaurt
  • iaurt sanatos

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Cat de sanatos este porumbul si care este mai bun: cel fiert sau cel copt
Cat de sanatos este porumbul si care este mai bun: cel fiert sau cel copt Porumbul fiert sau copt este foarte apreciat in aceasta perioada. Si tocmai pentru ca nu putini suntem cei care adoram gustul lui, am stat de vorba cu dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice, pentru a afla cat este de sanatos. +8 / 0 +8
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie Pentru a te ajuta sa obtii un boost de energie, in mijlocul zilei, am decis sa facem un top practic al acelor fructe care iti dau energie, care te invioreaza rapid, exact cand ai nevoie! +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7