Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate

Iulie 16, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate

Ai observat vreodată ca rafturile cu iaurturi le-au depăşit de mult pe cele pentru brânzeturi? Singura motivaţie pentru acest fapt este ca nevoia unei alimentaţii sănătoase a ajuns sa fie din ce in ce mai acuta. Produsele lactate tradiţionale trec pe planul secund in acest caz.

Care sunt beneficiile iaurtului?

In primul rand, trebuie sa ştii ca organismul tau are nevoie de o oarecare cantitate de bacterii benefice, care sa acţioneze asupra tractului digestiv. Multe dintre iaurturile care se găsesc de vânzare au in componenta lor culturi vii de bacterii. Un aspect vital in ceea ce priveşte acest produs, este cel probiotic. Cuvântul "probiotic" are la baza principiul "pro vita", si se refera la maniera in care anumite organisme vii pot avea un rol benefic atunci când sunt ingerate in cantităţi corespunzătoare.

"rolul pozitiv pe care îl are iaurtul in ceea ce priveşte sănătatea, convinge din ce in ce mai multe persoane sa transforme consumarea acestuia într-un obicei zilnic"Unele bacterii de acest fel îşi aduc aportul prin ajustarea microflorei (ponderea fireasca a numărului de bacterii) intestinale, ori prin acţiunea directa asupra funcţiilor organismului (digestie sau sistem imunitar). Ceea ce trebuie sa reţii este ca doar acele iaurturi care conţin indicaţia "conţine culturi vii" sunt probiotice.

În plus, să nu uităm ca iaurtul provine din lapte. Astfel, odată cu acesta, vom beneficia si de proteine animale plus o serie de alte nutriente specifice produselor lactate, cum ar fi: calciu, vitamina B2, vitamina B12, potasiu si magneziu. De fapt, rolul pozitiv pe care îl are iaurtul in ceea ce priveşte sănătatea, convinge din ce in ce mai multe persoane sa transforme consumarea acestuia într-un obicei zilnic. In continuare, iţi dezvăluim 5 posibile beneficii care apar daca mănânci iaurt in fiecare zi:

1. Ar putea preveni apariţia osteoporozei

Vitamina D si calciul joaca un rol determinant in evitarea apariţiei osteoporozei. De fapt, alimentaţia controlata este foarte importanta atât pentru a preveni, cat si pentru a trata aceasta afecţiune. S-a demonstrat ca prezenta calciului in oase are un rol determinant in stabilirea densităţii acestora, indiferent de vârstă. Cu toate acestea, aportul zilnic de calciu si vitamina D ar putea creste odată cu înaintarea in vârsta, când diversele boli cronice influenţează negativ depunerea fireasca a acestor nutriente.

Cat de multe fructe mananci zilnic

"O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei..."

Citeşte mai mult:
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?»

Pentru vârstnici, vitamina D este vitala. Ea se găseşte in multe dintre produsele lactate existente pe piaţă, insa e bine de ştiut ca unele iaurturi au adaosuri de vitamina D. Tot ce trebuie sa faci, este sa citeşti cu atenţie eticheta produselor, pentru a face alegerea corecta.

2. Ar putea reduce hipertensiunea arteriala

Un studiu recent efectuat in Spania pe parcursul a doi ani, a descoperit existenta unei legături intre consumul zilnic de lactate si apariţia hipertensiunii arteriale. Rezultatele au concluzionat ca riscul apariţiei acestei afecţiuni se diminuează cu pana la jumătate in cazul persoanelor care mănâncă 2-3 porţii de iaurt degresat pe zi. Eşantionul care a luat parte la cercetare, a fost comparat cu un altul, alcătuit din persoane care nu au mâncat iaurt decât ocazional sau deloc.

3. Culturile vii din iaurt - benefice pentru intestine

Iaurturile de acest fel pot ajuta la prevenirea sau ameliorarea unor afecţiuni gastrointestinale, cum ar fi:

- intoleranta fata de lactoza

- constipaţie

- diaree

- cancer de colon

- balonare

- diverse infecţii intestinale

Beneficiile sunt consecinţa directă a:

- modificărilor de la nivelul florei intestinale

- întărirea sistemului imunitar

- timpul de deplasare a bolului alimentar

4. Culturile vii descurajează apariţia infecţiilor vaginale

Cea mai des întâlnită infecţie a vaginului este cauzata de o bacterie numita Candida Albicios. Mai frecventa in cazul femeilor care suferă de diabet, ea infectează cu precădere si femeile însărcinate sau care tocmai au născut. Un studiu recent a relevat faptul ca iaurtul poate avea un rol ameliorator in cazul acelor paciente diabetice, care suferă de candidoza cronica. Rezultatul este scăderea nivelului glicemiei.

5. Este îndestulător

Cercetările unui grup de oameni de ştiinţă restrâns de la Universitatea din Washington, Seattle, au studiat un grup de 36 de bărbaţi si femei. Aceştia au luat o gustare de 200 de calorii, iar cercetătorii au avut in vedere gradul de saturare al acestora, precum si cel de foame pe care ei l-au încercat. Gustarea a constat într-una dintre variantele de mai jos:

- iaurt semisolid, cu bucatele de piersica, mâncat cu linguriţa
- acelaşi iaurt, in forma lichida
- iaurt de băut, cu aroma de piersica
- suc de piersica

Desi cei care au ales gustarea pe baza de iaurt, nu au mâncat mai puţine calorii la următoarea masa, ambele gustări alese le-au oferit o senzaţie mai mare de saţietate decât celelalte variante.

Motive pentru a cumpăra si consuma iaurt

1. Alege intre lapte integral, iaurt parţial degresat sau cu 0% grăsime!
Trebuie sa ştii ca unele produse au mai multe calorii decât altele. Daca ai o marca preferata, asigură-te ca produsul este de calitate. In plus, trebuie ca textura si componenta lui sa se potrivească cu particularităţile tale digestive.

2. Alege cu atenţie îndulcitorii!
Întrebarea este in ce măsură accepţi sa mănânci iaurt care conţine zahar, si in ce măsură optezi pentru un produs de acest fel îndulcit artificial. Zaharul are mai multe calorii, deci îngraşă. Daca tii o dieta, este firesc sa iţi doreşti sa eviţi iaurturile fara zahar. De aceea, te sfătuim sa cauţi produsele special destinate celor care ţin cura. Gama este variata, insa gustul; ar putea diferi un pic, de la marca la marca.

3. Mănâncă iaurt pe post de gustare!
Bogat in calciu, iaurtul reprezintă o alegere ideala atunci când vrei sa mănânci putin si sa fii sătulă pentru mult timp. Asortează acestuia o porţie de fructe confiate sau cereale, si va fi nu doar gustos, ci si foarte sănătos. Vei asigura organismului atât aportul de vitamina D, cat si cel de fibre, atât de necesar.

Citeşte si:
Topul alimentelor care te ajută să arzi grăsimea»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+8
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Boli și stări
  • dieta
  • iaurt
  • iaurt sanatos

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8