Îmbunătățește sănătatea oaselor cu alimente bogate în calciu

August 8, 2017 | sursa: clickpentrufemei.ro - Adriana Maria
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Îmbunătățește sănătatea oaselor cu alimente bogate în calciu

Mineralul esențial pentru sănătatea oaselor este calciul. Dar acest mineral are nevoie de vitamina D pentru a putea fi asimilat de organism. Așadar, include în dietă alimentele care conțin o cantitate importantă de minerale și astfel vor fi prevenite afecțiunile osoase.

"Include oul în alimentație, măcar de două-trei ori pe săptămână."Alimentele care sunt sursă bogată de calciu includ:

Ou
Pe lângă vitamine și minerale, oul mai conține și aminoacizi. Albușul este sursă bogată de calciu, un mineral esențial pentru menținerea sănătății oaselor. Include oul în alimentație, măcar de două-trei ori pe săptămână.

Spanac
Această legumă verde este sursă bogată de antioxidanți și calciu. 100 de grame de spanac proaspăt (3 cești) are 210 mg calciu. Dar cantitatea scade atunci când spanacul este gătit. Cea mai bună modalitate prin care te poți bucura de toate substanțele nutritive care se găsesc în spanac este să-l incluzi în smoothie-uri și salate.

Ulei de pește
Uleiul de pește este un produs complet – conține calciu și vitamina D - și ideal pentru menținerea sănătății sistemului osos. Aceste substanțe nutritive sunt esențiale pentru conservarea densității oaselor și prevenirea deteriorării ligamentelor și tendoanelor. Pe de altă parte, peștele este cea mai importantă sursă de acizi grași Omega-3, Aceste grăsimi sănătoase combat inflamația și îmbătrânirea prematură. Cele mai bune soiuri de pește sunt: sardinele, somonul, heringul, codul și tonul.

Hipertensiunea arteriala

"Activităţi precum fumatul şi consumul de alcool măresc considerabil riscul de apariţie a hipertensiunii..."

Citeşte mai mult:
Hipertensiunea arterială - cum trebuie tratată»

Ceapă
Ceapa este o legumă cu foarte puține calorii, și a fost utilizată de-a lungul timpului pentru prevenirea mai multor afecțiuni. Ceapa conține vitamine, aminoacizi și minerale. În plus, calciul împreună cu antioxidanții previn deteriorarea prematură a oaselor, reducând riscul osteoporozei.

Brânză
Toate produsele lactate sunt sursă bogată de calciu. Acest mineral contribuie la îmbunătățirea sistemului osos și previne afecțiunile articulare. Dar nu este recomandat să mănânci brânză în cantități mari, din cauză că are multe calorii și grăsimi.

Iaurt
Iaurtul natural conține o cantitate mare de vitamina D și calciu. Aceste două substanțe nutritive sunt esențiale pentru sănătatea oaselor. O porție de iaurt natural are 30% din doza zilnică recomandată de calciu.

Citeşte şi:
Învaţă cum să scapi rapid de balonare»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Densitate osoasa
  • depozite de calciu
  • durere oase
  • iaurt
  • ceapa
  • peste

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +12 / 0 +12
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +23 / -1 +22
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Pigmentul violet din alimente,remediul naturii pentru cancer
Pigmentul violet din alimente,remediul naturii pentru cancer Un organism sănătos are nevoie de toată gama de nutrimenți, motiv pentru care se recomandă o dietă echilibrată și vastă. Alimentele de culoare închisă îți oferă o doză de antioxidanți de calitate. +8 / 0 +8