În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare

Ianuarie 7, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare

În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc.

În afara calităţilor culinare, merişorul este în topul recomandărilor medicilor şi a specialiştilor în medicină naturistă ca tratament contra infecţiilor urinare acute. Merişoarele se pot folosi atât pentru prevenţie cât şi pentru tratament.

"Pe lângă tratarea infecţiilor urinare, merişoarele sunt folosite şi pentru alte probleme: hepatice, gastrice sau scăderea poftei de mâncare"Pentru că în sezonul rece riscul acestor infecţii este crescut iată cum poţi le poţi rezolva cu un remediu miraculos! Originare din America de Nord, tufele de merişoare au apărut de ani buni şi în Europa. Se pot cultiva chiar la tine în grădina dar trebuie să ai grijă pentru că preferă solul foarte umed.

Pe lângă tratarea infecţiilor urinare, merişoarele sunt folosite şi pentru alte probleme: hepatice, gastrice sau scăderea poftei de mâncare. Sucul de merişor este recomandat pentru cei care suferă de incontinenta urinară sau pentru a reduce mirosul neplăcut al urinei.

Sucul de merişoare ajută şi la prevenirea cariilor, a căderii dinţilor şi ajută la înlăturarea bacteriilor ce provoacă placa bacteriană.

Merişoarele sunt o excelentă sursa de taninuri, antoacianine antioxidante (care ajuta la îmbunătăţirea vederii pe timp de noapte) şi acizi graşi Omega-3. De asemenea, sunt bogate în vitamina C. În cazul în care vrem să consumăm sucul de merişoare va trebui să îl diluăm pentru a nu afecta smalţul dinţilor dar evitaţi să îl îndulciţi cu foarte mult zahăr.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, nu este cazul în general, deoarece sunt deseori condiţionate de alte circumstanţe. Din acest motiv, vă sugerăm să vă..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Combaterea infecţiilor vezicii urinare

Modul de acţionare al merişoarelor asupra tractului urinar diferă. Acum ceva timp se spunea că produce acidifierea urinei şi că măreşte nivelul acidului hipuric fapt ce creează un mediu neprielnic pentru dezvoltarea bacteriilor Ecoli sau a altor bacterii ce pot pătrunde prin tractul urinar.

Deşi merişoarele au un caracter acid, acest lucru nu determină aciditatea urinei. În această perioadă cercetătorii îşi îndreaptă atenţia asupra conţinutului de fructoză şi antioxidanţi. S-a demonstrat că aceste substanţe previn înmulţirea bacteriilor în tractul urinar. De asemenea, fiind bogate în vitamina C, consumul de merişoare ajută organismul în lupta contra infecţiilor.

Beneficii sanguine

În urma studiilor făcute s-a demonstrat că sucul de merişoare poate să mărească nivelul colesterolului “bun” (HDL) din sânge. De asemenea, măreşte nivelul antioxidanţilor, previne bolile cardiovasculare, însă pentru a avea aceste rezultate e nevoie de un consum destul de mare, aproximativ trei pahare pe zi timp de trei luni. Cercetătorii au demonstrat şi faptul că, merişoarele ajută la recuperarea după accidentele vasculare.

Cât de multe merişoare şi cât de des?

Medicii specialişti susţin că pentru a preveni infecţiile urinare este nevoie de un consum de minim 800 mg de merişoare zilnic. Dacă le consumăm sub formă de suc nediluat, cantitatea recomandată este de 500 mg pe zi. Din păcate sucul de merişoare care se găseşte în magazine este prea diluat pentru a fi eficient.

Sucul de merişoare poate fi preparat în propria locuinţă cu ajutorul unui storcător de fructe sau îl poţi cumpăra din magazinele naturiste , dar mare atenţie la etichetă pentru a nu fi diluat. Dacă sucul nediluat este prea acru pentru gusturile tale, încearcă să îl îndulceşti cu suc natural de afine sau cu sucul de mere care ar trebui să fie dulce în mod natural.

Trebuie menţionat faptul că merişoarele, sub orice formă, nu sunt recomandate persoanelor care au probleme de coagulare a sângelui sau urmează un tratament cu warfarina deoarece pot determina sângerări severe.

De asemenea, îţi recomandăm să consulţi un medic specialist înainte de a consuma merişoare dacă: suferi de o boală la rinichi sau ai probleme cu prostata. Merişoarele conţin oxalati iar consumul unei cantităţi mari pe o perioadă îndelungată poate creşte riscul apariţiei calculilor biliari.

Citeşte şi:
Cum să combaţi carenţa de vitamine prin alimentaţie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
  • Alimentatie echilibrata
  • Antioxidanti
  • Infectii urinare
  • Continut bogat in antioxidanti
  • Vitamina C
  • Tract urinar
  • Suc merisoare

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7