În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare

Ianuarie 7, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare

În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc.

În afara calităţilor culinare, merişorul este în topul recomandărilor medicilor şi a specialiştilor în medicină naturistă ca tratament contra infecţiilor urinare acute. Merişoarele se pot folosi atât pentru prevenţie cât şi pentru tratament.

"Pe lângă tratarea infecţiilor urinare, merişoarele sunt folosite şi pentru alte probleme: hepatice, gastrice sau scăderea poftei de mâncare"Pentru că în sezonul rece riscul acestor infecţii este crescut iată cum poţi le poţi rezolva cu un remediu miraculos! Originare din America de Nord, tufele de merişoare au apărut de ani buni şi în Europa. Se pot cultiva chiar la tine în grădina dar trebuie să ai grijă pentru că preferă solul foarte umed.

Pe lângă tratarea infecţiilor urinare, merişoarele sunt folosite şi pentru alte probleme: hepatice, gastrice sau scăderea poftei de mâncare. Sucul de merişor este recomandat pentru cei care suferă de incontinenta urinară sau pentru a reduce mirosul neplăcut al urinei.

Sucul de merişoare ajută şi la prevenirea cariilor, a căderii dinţilor şi ajută la înlăturarea bacteriilor ce provoacă placa bacteriană.

Merişoarele sunt o excelentă sursa de taninuri, antoacianine antioxidante (care ajuta la îmbunătăţirea vederii pe timp de noapte) şi acizi graşi Omega-3. De asemenea, sunt bogate în vitamina C. În cazul în care vrem să consumăm sucul de merişoare va trebui să îl diluăm pentru a nu afecta smalţul dinţilor dar evitaţi să îl îndulciţi cu foarte mult zahăr.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, nu este cazul în general, deoarece sunt deseori condiţionate de alte circumstanţe. Din acest motiv, vă sugerăm să vă..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Combaterea infecţiilor vezicii urinare

Modul de acţionare al merişoarelor asupra tractului urinar diferă. Acum ceva timp se spunea că produce acidifierea urinei şi că măreşte nivelul acidului hipuric fapt ce creează un mediu neprielnic pentru dezvoltarea bacteriilor Ecoli sau a altor bacterii ce pot pătrunde prin tractul urinar.

Deşi merişoarele au un caracter acid, acest lucru nu determină aciditatea urinei. În această perioadă cercetătorii îşi îndreaptă atenţia asupra conţinutului de fructoză şi antioxidanţi. S-a demonstrat că aceste substanţe previn înmulţirea bacteriilor în tractul urinar. De asemenea, fiind bogate în vitamina C, consumul de merişoare ajută organismul în lupta contra infecţiilor.

Beneficii sanguine

În urma studiilor făcute s-a demonstrat că sucul de merişoare poate să mărească nivelul colesterolului “bun” (HDL) din sânge. De asemenea, măreşte nivelul antioxidanţilor, previne bolile cardiovasculare, însă pentru a avea aceste rezultate e nevoie de un consum destul de mare, aproximativ trei pahare pe zi timp de trei luni. Cercetătorii au demonstrat şi faptul că, merişoarele ajută la recuperarea după accidentele vasculare.

Cât de multe merişoare şi cât de des?

Medicii specialişti susţin că pentru a preveni infecţiile urinare este nevoie de un consum de minim 800 mg de merişoare zilnic. Dacă le consumăm sub formă de suc nediluat, cantitatea recomandată este de 500 mg pe zi. Din păcate sucul de merişoare care se găseşte în magazine este prea diluat pentru a fi eficient.

Sucul de merişoare poate fi preparat în propria locuinţă cu ajutorul unui storcător de fructe sau îl poţi cumpăra din magazinele naturiste , dar mare atenţie la etichetă pentru a nu fi diluat. Dacă sucul nediluat este prea acru pentru gusturile tale, încearcă să îl îndulceşti cu suc natural de afine sau cu sucul de mere care ar trebui să fie dulce în mod natural.

Trebuie menţionat faptul că merişoarele, sub orice formă, nu sunt recomandate persoanelor care au probleme de coagulare a sângelui sau urmează un tratament cu warfarina deoarece pot determina sângerări severe.

De asemenea, îţi recomandăm să consulţi un medic specialist înainte de a consuma merişoare dacă: suferi de o boală la rinichi sau ai probleme cu prostata. Merişoarele conţin oxalati iar consumul unei cantităţi mari pe o perioadă îndelungată poate creşte riscul apariţiei calculilor biliari.

Citeşte şi:
Cum să combaţi carenţa de vitamine prin alimentaţie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
  • Alimentatie echilibrata
  • Antioxidanti
  • Infectii urinare
  • Continut bogat in antioxidanti
  • Vitamina C
  • Tract urinar
  • Suc merisoare

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +15 / 0 +15
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9