În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare

Ianuarie 7, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare

În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc.

În afara calităţilor culinare, merişorul este în topul recomandărilor medicilor şi a specialiştilor în medicină naturistă ca tratament contra infecţiilor urinare acute. Merişoarele se pot folosi atât pentru prevenţie cât şi pentru tratament.

"Pe lângă tratarea infecţiilor urinare, merişoarele sunt folosite şi pentru alte probleme: hepatice, gastrice sau scăderea poftei de mâncare"Pentru că în sezonul rece riscul acestor infecţii este crescut iată cum poţi le poţi rezolva cu un remediu miraculos! Originare din America de Nord, tufele de merişoare au apărut de ani buni şi în Europa. Se pot cultiva chiar la tine în grădina dar trebuie să ai grijă pentru că preferă solul foarte umed.

Pe lângă tratarea infecţiilor urinare, merişoarele sunt folosite şi pentru alte probleme: hepatice, gastrice sau scăderea poftei de mâncare. Sucul de merişor este recomandat pentru cei care suferă de incontinenta urinară sau pentru a reduce mirosul neplăcut al urinei.

Sucul de merişoare ajută şi la prevenirea cariilor, a căderii dinţilor şi ajută la înlăturarea bacteriilor ce provoacă placa bacteriană.

Merişoarele sunt o excelentă sursa de taninuri, antoacianine antioxidante (care ajuta la îmbunătăţirea vederii pe timp de noapte) şi acizi graşi Omega-3. De asemenea, sunt bogate în vitamina C. În cazul în care vrem să consumăm sucul de merişoare va trebui să îl diluăm pentru a nu afecta smalţul dinţilor dar evitaţi să îl îndulciţi cu foarte mult zahăr.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, nu este cazul în general, deoarece sunt deseori condiţionate de alte circumstanţe. Din acest motiv, vă sugerăm să vă..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Combaterea infecţiilor vezicii urinare

Modul de acţionare al merişoarelor asupra tractului urinar diferă. Acum ceva timp se spunea că produce acidifierea urinei şi că măreşte nivelul acidului hipuric fapt ce creează un mediu neprielnic pentru dezvoltarea bacteriilor Ecoli sau a altor bacterii ce pot pătrunde prin tractul urinar.

Deşi merişoarele au un caracter acid, acest lucru nu determină aciditatea urinei. În această perioadă cercetătorii îşi îndreaptă atenţia asupra conţinutului de fructoză şi antioxidanţi. S-a demonstrat că aceste substanţe previn înmulţirea bacteriilor în tractul urinar. De asemenea, fiind bogate în vitamina C, consumul de merişoare ajută organismul în lupta contra infecţiilor.

Beneficii sanguine

În urma studiilor făcute s-a demonstrat că sucul de merişoare poate să mărească nivelul colesterolului “bun” (HDL) din sânge. De asemenea, măreşte nivelul antioxidanţilor, previne bolile cardiovasculare, însă pentru a avea aceste rezultate e nevoie de un consum destul de mare, aproximativ trei pahare pe zi timp de trei luni. Cercetătorii au demonstrat şi faptul că, merişoarele ajută la recuperarea după accidentele vasculare.

Cât de multe merişoare şi cât de des?

Medicii specialişti susţin că pentru a preveni infecţiile urinare este nevoie de un consum de minim 800 mg de merişoare zilnic. Dacă le consumăm sub formă de suc nediluat, cantitatea recomandată este de 500 mg pe zi. Din păcate sucul de merişoare care se găseşte în magazine este prea diluat pentru a fi eficient.

Sucul de merişoare poate fi preparat în propria locuinţă cu ajutorul unui storcător de fructe sau îl poţi cumpăra din magazinele naturiste , dar mare atenţie la etichetă pentru a nu fi diluat. Dacă sucul nediluat este prea acru pentru gusturile tale, încearcă să îl îndulceşti cu suc natural de afine sau cu sucul de mere care ar trebui să fie dulce în mod natural.

Trebuie menţionat faptul că merişoarele, sub orice formă, nu sunt recomandate persoanelor care au probleme de coagulare a sângelui sau urmează un tratament cu warfarina deoarece pot determina sângerări severe.

De asemenea, îţi recomandăm să consulţi un medic specialist înainte de a consuma merişoare dacă: suferi de o boală la rinichi sau ai probleme cu prostata. Merişoarele conţin oxalati iar consumul unei cantităţi mari pe o perioadă îndelungată poate creşte riscul apariţiei calculilor biliari.

Citeşte şi:
Cum să combaţi carenţa de vitamine prin alimentaţie»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
  • Alimentatie echilibrata
  • Antioxidanti
  • Infectii urinare
  • Continut bogat in antioxidanti
  • Vitamina C
  • Tract urinar
  • Suc merisoare

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7