Între mit şi realitate: efectele cafelei asupra sănătăţii

August 28, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
Între mit şi realitate: efectele cafelei asupra sănătăţii

Există două opinii foarte diferite referitoare la impactul cafelei asupra organismului uman. Primul susţine că băutura are un efect negativ şi ar trebui evitată, în timp ce a doua opinie pretinde că un consum moderat de cafea nu este numai inofensiv, dar are chiar un efect benefic asupra sănătăţii. Care opinie este mai aproape de adevăr şi cum ar trebui să procedaţi când prietenii vă invită la o ceaşcă de cafea?

Componenta cafelei pusă cel mai des în discuţie este substanţa cafeină. O ceaşcă de cafea conţine între 50 şi 150 mg de cafeină (în funcţie de modul cum a fost fiartă). În acelaşi timp, o ceaşcă de ceai conţine 50 mg de cafeină, iar un pahar de Coca-Cola conţine 35 mg de cafeină.

Prin urmare, ce mai importantă sursă de cafeină este cafeaua. Totuşi băuturile energizante conţin chiar mai multă cafeină, deoarece doza de cafeină în asemenea băuturi poate fi de până la 4 ori mai ridicată decât într-o ceaşcă de cafea. Potrivit specialiştilor, nu există un impact negativ asupra organismului atâta timp cât aportul zilnic de cafeină nu depăşeşte 300 mg (aproximativ 3 ceşti de cafea). Interesant este faptul că doza fatală de cafeină este 200 mg pe 1 kg/corp, ceea ce înseamnă că pentru o persoană de 70 de kilograme, cantitatea fatală ar fi de 14 kilograme de cafeină, adică în jur de 140 de ceşti de cafea. Cu greu ar putea cineva face faţă unei asemenea cantităţi!

"medicii susţin că numai o mică parte din oameni sunt dependenţi fizic de cafea"Dependenţa este un alt aspect important de luat în considerare. Există părerea generală că oamenii devin dependenţi de cafea în acelaşi mod în care devin dependenţi de fumat, alcool sau droguri. Totuşi, medicii susţin că numai o mică parte din oameni sunt dependenţi fizic de cafea. Oamenii au de obicei dependenţă psihologică faţă de sentimentul de bună dispoziţie asociat cu băutul cafelei, care este indispensabilă în timpul conversaţiilor de dimineaţă de la serviciu,în timpul întâlnirilor cu prietenii şi ne încălzeşte în timpul zilelor friguroase de iarnă. Evident, cafeaua nu este doar asociată cu buna dispoziţie, ea ne învigorează corpul şi creşte nivelul de energie.

Când vorbim despre efectele cafelei asupra sănătăţii şi, de fapt, al tuturor alimentelor şi băuturilor, cuvântul cheie este MODERAŢIE. Orice aliment sau băutură, care fie este consumat în exces, fie nu este consumat suficient, devine nesănătos. Ca atare, este util să se analizeze care este consumul normal zilnic de cafea pentru o persoană obişnuită. Medicii recomandă să nu se depăşească 2-3 ceşti de cafea pe zi, în funcţie de sensibilitatea persoanei şi reacţiile fizice la cafeină. Unele persoane pot bea cafeaua ca pe apă, în timp ce pentru alţii două ceşti de cafea pot provoca probleme cu stomacul şi o accelerare a bătăilor inimii. Prin urmare, fiecare individ trebuie să înveţe care ar trebui să fie doza lui proprie de cafea, în funcţie de problemele de sănătate.

 Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

" Aici vă oferim lista alimentelor pe care ar trebui să le includeţi în meniul personal.

Citește mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

În legătură cu efectele negative sau pozitive ale cafelei asupra sănătăţii, este important să se menţioneze că efectele negative apar numai când este consumată prea multă cafea. Dimpotrivă, un consum regulat de 1 până la 3 ceşti pe zi poate avea efecte pozitive. Aşadar, care sunt efectele cele mai des întâlnite ale cafelei asupra corpului, fie ele pozitive sau negative?

Efecte negative:

• Cafeina creşte ritmul cardiac şi pulsul. Prea multă cafea duce la atac de cord.
• Cafeina creşte efectul analgezicelor. Cafeina luată împreună cu medicamente care conţin paracetamol poate deteriora ficatul. De aceea, ar trebui să consumaţi mai puţină cafea când sunteţi bolnav.
• Cafeina învigorează corpul, crescând energia. Dacă beţi o ceaşcă de cafea seara, s-ar putea să suferiţi de insomnie.

Efecte pozitive:

• Cafeaua stimulează creşterea părului şi îl protejează de deteriorare. Însă acest lucru nu este de ajutor bărbaţilor care chelesc – pentru a reduce pierderea părului, ar trebui să se consume o cantitate imposibilă de cafea.
• Cafeaua ajută la menţinerea elasticităţii pielii şi previne celulita.
• Cafeaua ajută la prevenirea cirozei la ficat, provocată de alcool, şi a altor boli de ficat.

Prin urmare, există multe păreri referitoare la efectele cafelei asupra organismului. Cel mai important este faptul că dacă vă face să vă simţiţi bine, iar medicii sunt de acord, atunci n-ar trebui să vă temeţi să consumaţi o ceaşcă sau două pe zi. Savuraţi! 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
  • Alimentatie echilibrata
  • Efectele cafelei
  • Cafeina
  • Dependenta de cafea
  • Prevenirea cirozei
  • Consumul de cafea

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii! Îţi este mereu foame şi nu ai idee de ce? Senzaţia de foame poate fi provocată de o mulţime de elemente pe care trebuie să le iei în considerare: hormonii, factorii emoţionali, stresul, regimul alimentar, hidratarea, oboseală, etc. +23 / 0 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Pigmentul violet din alimente,remediul naturii pentru cancer
Pigmentul violet din alimente,remediul naturii pentru cancer Un organism sănătos are nevoie de toată gama de nutrimenți, motiv pentru care se recomandă o dietă echilibrată și vastă. Alimentele de culoare închisă îți oferă o doză de antioxidanți de calitate. +8 / 0 +8
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie Pentru a te ajuta sa obtii un boost de energie, in mijlocul zilei, am decis sa facem un top practic al acelor fructe care iti dau energie, care te invioreaza rapid, exact cand ai nevoie! +8 / 0 +8