Laptele de capră, mai sănătos?

Noiembrie 14, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Florentina Ionescu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
Laptele de capră, mai sănătos?

Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive.

"moleculele de grăsime din el sunt mai mici comparativ cu cele din laptele de vacă"Din punct de vedere nutriţional, laptele de capră prezintă multe asemănări cu cel de vacă. Cea mai importantă diferenţă dintre cele două produse este faptul că laptele de vacă proaspăt, nepasteurizat, formează deasupra o peliculă de grăsime (smântână) distinctă, pe când cel de capră nu formează acest strat. Motivul? Laptele de capră este omogenizat în mod natural, ceea ce înseamnă că moleculele de grăsime din el sunt mai mici comparativ cu cele din laptele de vacă şi astfel sunt distribuite în mod egal.

Pentru că globulele de grăsime sunt mai mici, laptele de capră poate fi digerat mai uşor de unele persoane, însă acest lucru nu este valabil pentru toată lumea. De exemplu, persoanele care au o formă uşoară de intoleranţă la lactoză pot beneficia de pe urma consumului laptelui de capră. Acesta conţine mai puţină lactoză decât cel de vacă, aşa că persoanele care au probleme în ceea ce priveşte digestia pot găsi în laptele de capră o alternativă.

Ideal pentru oase puternice

Calciul, atât de necesar pentru sănătatea sistemului osos, este nelipsit din lactate, aşa că nici cel de capră nu este o excepţie. Laptele de capră oferă cantităţi considerabile de calciu, la fel ca şi cel de vacă. Totuși, laptele de capră oferă organismului 33% din valoarea zilnică recomandată de calciu, adică mai mult decât valoarea variantei de vacă (28% din doza zilnică recomandată).

Cum sa te lupti cu micoza piciorului

"în pantofi, unde este întuneric, cald şi umed – toate condiţii perfecte pentru ca boala să se dezvolte..."

Citeşte mai mult:
Cum să combateţi micoza unghiei?»

Substanţele nutritive sunt absorbite uşor

Conţinutul de minerale al laptelui de capră nu este atât de diferit de cel al laptelui de vacă. Cu toate acestea, sunt dovezi care arată că substanţele nutritive din laptele de capră sunt absorbite mai uşor. Unele studii au demonstrat că mineralele importante din acesta (precum calciul, fierul, fosforul şi magneziul) sunt digerate mai bine. Asta înseamnă că laptele de capră ar putea fi un tratament pentru diferite afecţiuni ce au la bază deficienţele, cum ar fi demineralizarea osoasă (pierderea densităţii osoase) şi anemia (lipsa de fier).

Benefic pentru piele

Acizii graşi din compoziţia laptelui de capră au calităţi hidratante, care menţin pielea moale, iar nivelurile mari de vitamina A din acest produs îmbunătăţesc starea de sănătate a pielii şi luptă contra acneei.

Sfatul specialistului
Dr. Corina Zugravu, medic primar Nutriţie şi Igiena Alimentaţiei, Institutul de Sănătate Publică, Bucureşti

Laptele de capră este extrem de asemănător cu orice alt tip de lapte de mamifer, din punctul de vedere al compoziţiei. Diferenţele minimale sunt, practic, nesemnificative. Faptul că un tip de lapte are cu trei procente mai mult sau mai puţin dintr-o vitamină este neimportant.

Nu aduce niciun beneficiu mai deosebit, ba chiar este puţin mai gras decât cel de vacă, ceea ce este rău, pentru că grăsimile laptelui, în general, sunt mai mult saturate şi pline de colesterol. Şi, desigur, mai multe grăsimi înseamnă mai multe calorii. Ca orice alt lapte, cel de capră este o bună sursă de calciu, aduce vitamina D şi are proteine de calitate superioară.

Informaţii nutriţionale

1 cană de lapte de capră integral conţine 168 de calorii, 9 g de proteine, 11 g de carbohidraţi şi 10 g de grăsime (printre care 7 g sunt saturate). Pe de altă parte, aceeaşi cantitate de lapte de vacă integral oferă organismului 149 de calorii, 8 g de proteine, 12 g de carbohidraţi şi 8 g de grăsime, dintre care 5 g saturate. Laptele de vacă are mai puţine calorii şi mai puţine grăsimi (implicit grăsimi saturate) decât cel de capră şi, totodată, are mai puţine proteine.

Info

Laptele de capră este o sursă foarte bună de proteine, care sunt esenţiale pentru creştere şi dezvoltare. Proteinele ajută la construirea celulelor, ţesuturilor, muşchilor şi oaselor.

Citeşte şi:
10 moduri simple de eliminare a petelor maro de pe piele»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
  • Lapte
  • Nutritie
  • piele
  • proteine
  • calorii
  • lapte de capra

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății. +9 / 0 +9