Laptele de capră, mai sănătos?

Noiembrie 14, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Florentina Ionescu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
Laptele de capră, mai sănătos?

Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive.

"moleculele de grăsime din el sunt mai mici comparativ cu cele din laptele de vacă"Din punct de vedere nutriţional, laptele de capră prezintă multe asemănări cu cel de vacă. Cea mai importantă diferenţă dintre cele două produse este faptul că laptele de vacă proaspăt, nepasteurizat, formează deasupra o peliculă de grăsime (smântână) distinctă, pe când cel de capră nu formează acest strat. Motivul? Laptele de capră este omogenizat în mod natural, ceea ce înseamnă că moleculele de grăsime din el sunt mai mici comparativ cu cele din laptele de vacă şi astfel sunt distribuite în mod egal.

Pentru că globulele de grăsime sunt mai mici, laptele de capră poate fi digerat mai uşor de unele persoane, însă acest lucru nu este valabil pentru toată lumea. De exemplu, persoanele care au o formă uşoară de intoleranţă la lactoză pot beneficia de pe urma consumului laptelui de capră. Acesta conţine mai puţină lactoză decât cel de vacă, aşa că persoanele care au probleme în ceea ce priveşte digestia pot găsi în laptele de capră o alternativă.

Ideal pentru oase puternice

Calciul, atât de necesar pentru sănătatea sistemului osos, este nelipsit din lactate, aşa că nici cel de capră nu este o excepţie. Laptele de capră oferă cantităţi considerabile de calciu, la fel ca şi cel de vacă. Totuși, laptele de capră oferă organismului 33% din valoarea zilnică recomandată de calciu, adică mai mult decât valoarea variantei de vacă (28% din doza zilnică recomandată).

Cum sa te lupti cu micoza piciorului

"în pantofi, unde este întuneric, cald şi umed – toate condiţii perfecte pentru ca boala să se dezvolte..."

Citeşte mai mult:
Cum să combateţi micoza unghiei?»

Substanţele nutritive sunt absorbite uşor

Conţinutul de minerale al laptelui de capră nu este atât de diferit de cel al laptelui de vacă. Cu toate acestea, sunt dovezi care arată că substanţele nutritive din laptele de capră sunt absorbite mai uşor. Unele studii au demonstrat că mineralele importante din acesta (precum calciul, fierul, fosforul şi magneziul) sunt digerate mai bine. Asta înseamnă că laptele de capră ar putea fi un tratament pentru diferite afecţiuni ce au la bază deficienţele, cum ar fi demineralizarea osoasă (pierderea densităţii osoase) şi anemia (lipsa de fier).

Benefic pentru piele

Acizii graşi din compoziţia laptelui de capră au calităţi hidratante, care menţin pielea moale, iar nivelurile mari de vitamina A din acest produs îmbunătăţesc starea de sănătate a pielii şi luptă contra acneei.

Sfatul specialistului
Dr. Corina Zugravu, medic primar Nutriţie şi Igiena Alimentaţiei, Institutul de Sănătate Publică, Bucureşti

Laptele de capră este extrem de asemănător cu orice alt tip de lapte de mamifer, din punctul de vedere al compoziţiei. Diferenţele minimale sunt, practic, nesemnificative. Faptul că un tip de lapte are cu trei procente mai mult sau mai puţin dintr-o vitamină este neimportant.

Nu aduce niciun beneficiu mai deosebit, ba chiar este puţin mai gras decât cel de vacă, ceea ce este rău, pentru că grăsimile laptelui, în general, sunt mai mult saturate şi pline de colesterol. Şi, desigur, mai multe grăsimi înseamnă mai multe calorii. Ca orice alt lapte, cel de capră este o bună sursă de calciu, aduce vitamina D şi are proteine de calitate superioară.

Informaţii nutriţionale

1 cană de lapte de capră integral conţine 168 de calorii, 9 g de proteine, 11 g de carbohidraţi şi 10 g de grăsime (printre care 7 g sunt saturate). Pe de altă parte, aceeaşi cantitate de lapte de vacă integral oferă organismului 149 de calorii, 8 g de proteine, 12 g de carbohidraţi şi 8 g de grăsime, dintre care 5 g saturate. Laptele de vacă are mai puţine calorii şi mai puţine grăsimi (implicit grăsimi saturate) decât cel de capră şi, totodată, are mai puţine proteine.

Info

Laptele de capră este o sursă foarte bună de proteine, care sunt esenţiale pentru creştere şi dezvoltare. Proteinele ajută la construirea celulelor, ţesuturilor, muşchilor şi oaselor.

Citeşte şi:
10 moduri simple de eliminare a petelor maro de pe piele»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
  • Lapte
  • Nutritie
  • piele
  • proteine
  • calorii
  • lapte de capra

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / -1 +18
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii! Îţi este mereu foame şi nu ai idee de ce? Senzaţia de foame poate fi provocată de o mulţime de elemente pe care trebuie să le iei în considerare: hormonii, factorii emoţionali, stresul, regimul alimentar, hidratarea, oboseală, etc. +23 / 0 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +10 / 0 +10