Loboda: planta de sezon cu beneficii uimitoare pentru sănătate!

Martie 8, 2017 | sursa: csid.ro - Iulia Pocol
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
Loboda: planta de sezon cu beneficii uimitoare pentru sănătate!

Loboda este una dintre verdeţurile “vedetă” ale acestui sezon, nu numai datorită gustului delicios pe care îl oferă mâncărurilor ci mai ales datorită beneficiilor uimitoare pentru sănătate pe care aceasta le oferă organismului.

"consum regulat de lobodă ar putea ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer şi boli cronice"Încă din antichitate, loboda a fost utilizată în scop terapeutic pentru prevenţia şi tratarea unor afecţiuni digestive sau cardiovasculare, dar şi pentru proprietăţile sale antioxidante. Conţine numeroşi nutrienţi şi vitamine benefice organismului şi o găseşti în piaţă şi, în această perioadă a anului, la orice supermarket.

Deşi gustul ei poate să fie uşor acid, o poţi folosi în mâncăruri în combinaţie cu spanacul sau alte legume verzi.

Loboda – beneficii pentru sănătate
Unele dintre cele mai cunoscute beneficii pentru sănătate ale lobodei includ capacitatea sa de a regla digestia, de a îmbunătăţi sănătatea rinichilor, de a întări sistemul imunitar, de a detoxifia sângele sau de a regla cardiovascularitatea. De asemenea, unii specialişti susţin faptul că un consum regulat de lobodă ar putea ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer şi boli cronice.

Sănătatea digestivă:
Ca multe alte legume cu frunze verzi, loboda este bună pentru stimularea digestiei datorită nivelurilor de fibre alimentare şi alte minerale pe care le conţine şi care optimizează procesele digestive. Astfel, consumând-o, poţi reduce şansele de constipaţie, precum şi problemele gastrointestinale mai grave, cum ar fi ulcerele gastrice sau chiar cancerul de colon.

Secretele din pliculetele de ceai

"pliculeţele de ceai nu sunt benefice doar atunci când sunt consumate în infuzie, ca o băutură. Dr. Oz a descoperit numeroase alte beneficii ale pliculeţelor de ceai şi le împărtăşeşte şi cu noi..."

Citeşte mai mult:
7 secrete ascunse în pliculeţele de ceai»

Funcţionarea rinichilor:
S-a dovedit ştiinţific faptul că loboda are un efect laxativ şi diuretic uşor, ceea ce înseamn că stimulează urinarea. Acest lucru ajută la purificarea rinichilor şi elimină rapid toxinele, excesul de săruri, apă sau chiar grăsime din organism. Prin urinarea frecventă, te poţi asigura de faptul că rinichii funcţionează corect. În plus, consumul de lobodă este considerat a fi benefic şi pentru sănătatea vezicii biliare.

Îmbunătăţirea metabolismului:
Proteinele, mineralele şi vitaminele pe care le conţine loboda ajută la reglarea hormonală, necesară pentru menţinerea corectă a funcţionării întregului organism. De asemenea, nivelurile ridicate de fier şi calciu stimulează crearea celulelor roşii în sânge, ajutând circulaţia, precum şi oxigenarea ţesuturilor şi organelor, crescând astfel nivelul metabolismului.

Întărirea sistemului imunitar:
Loboda are aproape de două ori mai multă cantitate de vitamina C decât o lamiae sau un kiwi, fructe considerate alimente de top în ceea ce priveşte necesarul de vitamina C. Acest conţinut ridicat de acid ascorbic (vitamina C) face ca sistemul imunitar să primească un “impuls”, stimulând celulele albe din sânge şi producând o regenerare celulară şi vindecare a organismului mai rapide. De asemenea, s-a constatat că loboda poate să fie extrem de benefică în tratamentul împotriva icterului.

Prevenirea cancerului:
Loboda conţine anumiţi compuşi antioxidanţi care pot preveni cancerul şi pot neutraliza radicalii liberi care cauzează stresul oxidative la organele şi celulele corpului. Nivelurile ridicate de anociani şi carotenoide din această plantă ajută la reducerea semnelor de îmbătrânire prematură, la menţinerea sănătăţii ochilor şi chiar la prevenirea unor mutaţii celulare care pot cauza pe termen lung anumite tipuri de cancer.

Loboda – valori nutriţionale
Aşa cum am menţionat mai sus, această plantă “minune” conţine niveluri semnificative de vitamina C, vitamina K, calciu, magneziu, fosfor, fier, carotenoizi, proteine, zinc, seleniu, triptofan şi fibre alimentare, toate acestea fiind benefice sănătăţii într-o varietate de moduri.

Atenţie! În mod similar cu spanacul, loboda conţine niveluri semnificative de acid oxalic, ceea ce înseamnă că persoanele care suferă de pietre la rinichi, pietre biliare sau gută ar trebui să evite consumul său.

Citeşte mai mult:
Ceaiurile care pot face rău sănătății»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+2
  • Boli și stări
  • Sistem imunitar
  • Boala Digestiva
  • Boli De Rinichi
  • Tratament Cancer
  • Metabolism
  • loboda

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8