Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Iulie 8, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați. Ați putea fi unul dintre cei care depășește cu ușurință cantitățile recomandate, dar pentru mulți alții, una sau două porții - sau chiar deloc - poate fi o obișnuință. Din fericire, există metode eficiente de a mări consumul.

Există multe diferențe în cantitățile recomandate de diferite țări. În Regatul Unit se recomandă cinci...dar în Australia șapte, iar Institutul Național pentru Cancer din America recomandă o cantitate ideală minimă de nouă porţii pentru bărbați.

Dacă ar fi un motiv pentru cantităţile mici recomandate de Regatul Unit și Irlanda , acesta derivă probabil din eforturile multor oameni din această parte a lumii să atingă cel puțin o țintă sărăcăcioasă, cu un consum obişnuit de două până la trei porții în cazul multor dintre noi.

Cât înseamnă o porție de fructe și legume?

O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei banane, un măr, o portocală, două prune, un pumn de struguri, o felie de ananas și o lingură de stafide.

De este atât de important să mâncăm fructe și legume?

Cerința minimă specificată de cinci porţii de fructe și legume pe zi derivă din simplul fapt că aceasta este cerința minimă pentru funcționarea ideală a corpului și minții.

Această cantitate este necesară pentru prevenirea problemelor de sănătate precum bolile de inimă, cancerul și depresia, precum și a bolilor asociate deficiențelor precum scorbutul, mulțumită mineralelor, fibrelor vitaminelor și microelementelor pe care fructele și legumele le furnizează.

Cum să măriţi consumul de fructe și legume

Deși pare dificil, există metode a atinge cantitatea magică de cinci porții de fructe și legume. Ceea ce ajută cu siguranță este dezvoltarea unui atașament emoțional față de beneficiile oferite de cantitățile mai mari.

"Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este..."De exemplu, imaginați-vă spre sfârșitul vieții, fără să fi mâncat minimul zilnic de cinci porții. Imaginați-vă cu niveluri scăzute de energie și probleme de sănătate care au apărut ca rezultat. Apoi, imaginați-vă la sfârșitul unei vieți în care ați mărit cu succes consumul. Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este mult mai bună și aveți mult mai multă energie.

Chiar alocați timp să simțiți acele sentimente și decideți de acum să măriți cantitatea zilnică de fructe și legume. Nu există niciun exercițiu de imaginație mai eficient decât acesta de a vă face să renunțați la acele obiceiuri proaste.

Fiți creativ când măriți consumul

Asigurați-vă ca măriți consumul treptat, cu o porție pe săptămână, astfel încât să nu cauzați vreun șoc corpului dumneavoastră. Pe lângă aceasta, puteți experimenta orice în atingerea pragului magic de cinci porţii pe zi.

Beți multe sucuri preparate proaspăt din legume, includeți legume crude printre gustările dumneavoastră, tocați mere, pere și afine pentru a le combina cu cereale sau adăugați legume la orice - toate vă ajută să atingeți acel obiectiv important.

Citește și:
Număratul caloriilor și alimentația echilibrată »

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Aportul de fructe si legume
  • Echilibrul dintre fructe si legume
  • Beneficiile fructelor
  • Consumul de fructe si legume
  • Vitamine

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7