Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Iulie 8, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați. Ați putea fi unul dintre cei care depășește cu ușurință cantitățile recomandate, dar pentru mulți alții, una sau două porții - sau chiar deloc - poate fi o obișnuință. Din fericire, există metode eficiente de a mări consumul.

Există multe diferențe în cantitățile recomandate de diferite țări. În Regatul Unit se recomandă cinci...dar în Australia șapte, iar Institutul Național pentru Cancer din America recomandă o cantitate ideală minimă de nouă porţii pentru bărbați.

Dacă ar fi un motiv pentru cantităţile mici recomandate de Regatul Unit și Irlanda , acesta derivă probabil din eforturile multor oameni din această parte a lumii să atingă cel puțin o țintă sărăcăcioasă, cu un consum obişnuit de două până la trei porții în cazul multor dintre noi.

Cât înseamnă o porție de fructe și legume?

O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei banane, un măr, o portocală, două prune, un pumn de struguri, o felie de ananas și o lingură de stafide.

De este atât de important să mâncăm fructe și legume?

Cerința minimă specificată de cinci porţii de fructe și legume pe zi derivă din simplul fapt că aceasta este cerința minimă pentru funcționarea ideală a corpului și minții.

Această cantitate este necesară pentru prevenirea problemelor de sănătate precum bolile de inimă, cancerul și depresia, precum și a bolilor asociate deficiențelor precum scorbutul, mulțumită mineralelor, fibrelor vitaminelor și microelementelor pe care fructele și legumele le furnizează.

Cum să măriţi consumul de fructe și legume

Deși pare dificil, există metode a atinge cantitatea magică de cinci porții de fructe și legume. Ceea ce ajută cu siguranță este dezvoltarea unui atașament emoțional față de beneficiile oferite de cantitățile mai mari.

"Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este..."De exemplu, imaginați-vă spre sfârșitul vieții, fără să fi mâncat minimul zilnic de cinci porții. Imaginați-vă cu niveluri scăzute de energie și probleme de sănătate care au apărut ca rezultat. Apoi, imaginați-vă la sfârșitul unei vieți în care ați mărit cu succes consumul. Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este mult mai bună și aveți mult mai multă energie.

Chiar alocați timp să simțiți acele sentimente și decideți de acum să măriți cantitatea zilnică de fructe și legume. Nu există niciun exercițiu de imaginație mai eficient decât acesta de a vă face să renunțați la acele obiceiuri proaste.

Fiți creativ când măriți consumul

Asigurați-vă ca măriți consumul treptat, cu o porție pe săptămână, astfel încât să nu cauzați vreun șoc corpului dumneavoastră. Pe lângă aceasta, puteți experimenta orice în atingerea pragului magic de cinci porţii pe zi.

Beți multe sucuri preparate proaspăt din legume, includeți legume crude printre gustările dumneavoastră, tocați mere, pere și afine pentru a le combina cu cereale sau adăugați legume la orice - toate vă ajută să atingeți acel obiectiv important.

Citește și:
Număratul caloriilor și alimentația echilibrată »

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Aportul de fructe si legume
  • Echilibrul dintre fructe si legume
  • Beneficiile fructelor
  • Consumul de fructe si legume
  • Vitamine

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +15 / 0 +15
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9