Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Iulie 8, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați. Ați putea fi unul dintre cei care depășește cu ușurință cantitățile recomandate, dar pentru mulți alții, una sau două porții - sau chiar deloc - poate fi o obișnuință. Din fericire, există metode eficiente de a mări consumul.

Există multe diferențe în cantitățile recomandate de diferite țări. În Regatul Unit se recomandă cinci...dar în Australia șapte, iar Institutul Național pentru Cancer din America recomandă o cantitate ideală minimă de nouă porţii pentru bărbați.

Dacă ar fi un motiv pentru cantităţile mici recomandate de Regatul Unit și Irlanda , acesta derivă probabil din eforturile multor oameni din această parte a lumii să atingă cel puțin o țintă sărăcăcioasă, cu un consum obişnuit de două până la trei porții în cazul multor dintre noi.

Cât înseamnă o porție de fructe și legume?

O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei banane, un măr, o portocală, două prune, un pumn de struguri, o felie de ananas și o lingură de stafide.

De este atât de important să mâncăm fructe și legume?

Cerința minimă specificată de cinci porţii de fructe și legume pe zi derivă din simplul fapt că aceasta este cerința minimă pentru funcționarea ideală a corpului și minții.

Această cantitate este necesară pentru prevenirea problemelor de sănătate precum bolile de inimă, cancerul și depresia, precum și a bolilor asociate deficiențelor precum scorbutul, mulțumită mineralelor, fibrelor vitaminelor și microelementelor pe care fructele și legumele le furnizează.

Cum să măriţi consumul de fructe și legume

Deși pare dificil, există metode a atinge cantitatea magică de cinci porții de fructe și legume. Ceea ce ajută cu siguranță este dezvoltarea unui atașament emoțional față de beneficiile oferite de cantitățile mai mari.

"Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este..."De exemplu, imaginați-vă spre sfârșitul vieții, fără să fi mâncat minimul zilnic de cinci porții. Imaginați-vă cu niveluri scăzute de energie și probleme de sănătate care au apărut ca rezultat. Apoi, imaginați-vă la sfârșitul unei vieți în care ați mărit cu succes consumul. Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este mult mai bună și aveți mult mai multă energie.

Chiar alocați timp să simțiți acele sentimente și decideți de acum să măriți cantitatea zilnică de fructe și legume. Nu există niciun exercițiu de imaginație mai eficient decât acesta de a vă face să renunțați la acele obiceiuri proaste.

Fiți creativ când măriți consumul

Asigurați-vă ca măriți consumul treptat, cu o porție pe săptămână, astfel încât să nu cauzați vreun șoc corpului dumneavoastră. Pe lângă aceasta, puteți experimenta orice în atingerea pragului magic de cinci porţii pe zi.

Beți multe sucuri preparate proaspăt din legume, includeți legume crude printre gustările dumneavoastră, tocați mere, pere și afine pentru a le combina cu cereale sau adăugați legume la orice - toate vă ajută să atingeți acel obiectiv important.

Citește și:
Număratul caloriilor și alimentația echilibrată »

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Aportul de fructe si legume
  • Echilibrul dintre fructe si legume
  • Beneficiile fructelor
  • Consumul de fructe si legume
  • Vitamine

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face
Beți zeama de varză? Iată ce minuni medicale poate face Puține persoane ştiu că, atât varza murată, cât și zeama sau moarea, cum i se mai spune prin diferite părți ale țării, sunt adevărate depozite de medicamente naturale care pot preveni și vindeca diferite boli. Conținutul bogat de substanțe nutritive din zeama de varză murată revitalizează organismul și-l tonifică. +8 / 0 +8
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism
Incredibil – o singură curmală cauzează un proces ireversibil în organism Curmalele – un fruct extraordinar, care în multe țări este descris drept unul ce întărește sănătatea și prelungește viața. Se spune că în China există un grup de oameni centenari, ce au ca aliment de bază curmalele. În orice caz, aceste fructe sunt foarte folositoare și se recomandă a fi consumate în loc de dulce. +7 / 0 +7
Remediul care distruge celule canceroase
Remediul care distruge celule canceroase Profesorul Hristo Mermerski îți dezvăluie secretul unui corp sănătos. Rețeta realizată de specialist are beneficii miraculoase asupra corpului - curăță vasele de sânge, vindecă inima, reface sistemul imunitar, curăță ficatul, rinichii și sistemul digestiv. +7 / 0 +7