Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Iulie 8, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați. Ați putea fi unul dintre cei care depășește cu ușurință cantitățile recomandate, dar pentru mulți alții, una sau două porții - sau chiar deloc - poate fi o obișnuință. Din fericire, există metode eficiente de a mări consumul.

Există multe diferențe în cantitățile recomandate de diferite țări. În Regatul Unit se recomandă cinci...dar în Australia șapte, iar Institutul Național pentru Cancer din America recomandă o cantitate ideală minimă de nouă porţii pentru bărbați.

Dacă ar fi un motiv pentru cantităţile mici recomandate de Regatul Unit și Irlanda , acesta derivă probabil din eforturile multor oameni din această parte a lumii să atingă cel puțin o țintă sărăcăcioasă, cu un consum obişnuit de două până la trei porții în cazul multor dintre noi.

Cât înseamnă o porție de fructe și legume?

O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei banane, un măr, o portocală, două prune, un pumn de struguri, o felie de ananas și o lingură de stafide.

De este atât de important să mâncăm fructe și legume?

Cerința minimă specificată de cinci porţii de fructe și legume pe zi derivă din simplul fapt că aceasta este cerința minimă pentru funcționarea ideală a corpului și minții.

Această cantitate este necesară pentru prevenirea problemelor de sănătate precum bolile de inimă, cancerul și depresia, precum și a bolilor asociate deficiențelor precum scorbutul, mulțumită mineralelor, fibrelor vitaminelor și microelementelor pe care fructele și legumele le furnizează.

Cum să măriţi consumul de fructe și legume

Deși pare dificil, există metode a atinge cantitatea magică de cinci porții de fructe și legume. Ceea ce ajută cu siguranță este dezvoltarea unui atașament emoțional față de beneficiile oferite de cantitățile mai mari.

"Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este..."De exemplu, imaginați-vă spre sfârșitul vieții, fără să fi mâncat minimul zilnic de cinci porții. Imaginați-vă cu niveluri scăzute de energie și probleme de sănătate care au apărut ca rezultat. Apoi, imaginați-vă la sfârșitul unei vieți în care ați mărit cu succes consumul. Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este mult mai bună și aveți mult mai multă energie.

Chiar alocați timp să simțiți acele sentimente și decideți de acum să măriți cantitatea zilnică de fructe și legume. Nu există niciun exercițiu de imaginație mai eficient decât acesta de a vă face să renunțați la acele obiceiuri proaste.

Fiți creativ când măriți consumul

Asigurați-vă ca măriți consumul treptat, cu o porție pe săptămână, astfel încât să nu cauzați vreun șoc corpului dumneavoastră. Pe lângă aceasta, puteți experimenta orice în atingerea pragului magic de cinci porţii pe zi.

Beți multe sucuri preparate proaspăt din legume, includeți legume crude printre gustările dumneavoastră, tocați mere, pere și afine pentru a le combina cu cereale sau adăugați legume la orice - toate vă ajută să atingeți acel obiectiv important.

Citește și:
Număratul caloriilor și alimentația echilibrată »

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Aportul de fructe si legume
  • Echilibrul dintre fructe si legume
  • Beneficiile fructelor
  • Consumul de fructe si legume
  • Vitamine

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7