Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Iulie 8, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?

Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați. Ați putea fi unul dintre cei care depășește cu ușurință cantitățile recomandate, dar pentru mulți alții, una sau două porții - sau chiar deloc - poate fi o obișnuință. Din fericire, există metode eficiente de a mări consumul.

Există multe diferențe în cantitățile recomandate de diferite țări. În Regatul Unit se recomandă cinci...dar în Australia șapte, iar Institutul Național pentru Cancer din America recomandă o cantitate ideală minimă de nouă porţii pentru bărbați.

Dacă ar fi un motiv pentru cantităţile mici recomandate de Regatul Unit și Irlanda , acesta derivă probabil din eforturile multor oameni din această parte a lumii să atingă cel puțin o țintă sărăcăcioasă, cu un consum obişnuit de două până la trei porții în cazul multor dintre noi.

Cât înseamnă o porție de fructe și legume?

O porție este considerată a conţine aproximativ 80 gr. de fructe și legume. Aceasta este echivalentul aproximativ al unei banane, un măr, o portocală, două prune, un pumn de struguri, o felie de ananas și o lingură de stafide.

De este atât de important să mâncăm fructe și legume?

Cerința minimă specificată de cinci porţii de fructe și legume pe zi derivă din simplul fapt că aceasta este cerința minimă pentru funcționarea ideală a corpului și minții.

Această cantitate este necesară pentru prevenirea problemelor de sănătate precum bolile de inimă, cancerul și depresia, precum și a bolilor asociate deficiențelor precum scorbutul, mulțumită mineralelor, fibrelor vitaminelor și microelementelor pe care fructele și legumele le furnizează.

Cum să măriţi consumul de fructe și legume

Deși pare dificil, există metode a atinge cantitatea magică de cinci porții de fructe și legume. Ceea ce ajută cu siguranță este dezvoltarea unui atașament emoțional față de beneficiile oferite de cantitățile mai mari.

"Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este..."De exemplu, imaginați-vă spre sfârșitul vieții, fără să fi mâncat minimul zilnic de cinci porții. Imaginați-vă cu niveluri scăzute de energie și probleme de sănătate care au apărut ca rezultat. Apoi, imaginați-vă la sfârșitul unei vieți în care ați mărit cu succes consumul. Observați diferența pozitivă semnificativă în experiența dumneavoastră, cum sănătatea este mult mai bună și aveți mult mai multă energie.

Chiar alocați timp să simțiți acele sentimente și decideți de acum să măriți cantitatea zilnică de fructe și legume. Nu există niciun exercițiu de imaginație mai eficient decât acesta de a vă face să renunțați la acele obiceiuri proaste.

Fiți creativ când măriți consumul

Asigurați-vă ca măriți consumul treptat, cu o porție pe săptămână, astfel încât să nu cauzați vreun șoc corpului dumneavoastră. Pe lângă aceasta, puteți experimenta orice în atingerea pragului magic de cinci porţii pe zi.

Beți multe sucuri preparate proaspăt din legume, includeți legume crude printre gustările dumneavoastră, tocați mere, pere și afine pentru a le combina cu cereale sau adăugați legume la orice - toate vă ajută să atingeți acel obiectiv important.

Citește și:
Număratul caloriilor și alimentația echilibrată »

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+11
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Aportul de fructe si legume
  • Echilibrul dintre fructe si legume
  • Beneficiile fructelor
  • Consumul de fructe si legume
  • Vitamine

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +18 / 0 +18
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +10 / 0 +10