Nucile - vedete în fiecare toamnă

Octombrie 1, 2015 | incomemagazine.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
Nucile - vedete în fiecare toamnă

Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase.

Reduc nivelul colesterolului „rău”

Cele mai recente studii arată beneficiile nucilor asupra inimii şi a sistemului cardiovascular. Datorită conţinutului de grăsimi nesaturate, în proporţie de aproximativ 60%, precum şi a potasiului şi magneziului, nucile sunt recomandate persoanelor care suferă de diverse boli de inimă sau de hipertensiune arterială. Studiile au arătat că acestea reduc nivelul colesterolului „rău”, LDL, din sânge şi întăresc pereţii vaselor de sânge. Astfel, persoanele care consumă aproximativ 30 de grame de nuci de două sau de trei ori pe săptămână au un risc mult mai mic de apariţie a bolilor cardiovasculare. Aşadar, nucile îţi tin arterele flexibile, inima sănătoasă şi previn apariţia atacului cerebral.

"Pentru diabetici, nucile reprezintă un aliment preţios, deoarece au un procent mic de glucide"Împotriva diabetului

Pentru diabetici, nucile reprezintă un aliment preţios, deoarece au un procent mic de glucide. Ele pot fi consumate de persoanele cu diabet, deoarece acestora nu le este recomandat consumul de carne, nucile fiind un înlocuitor perfect al acesteia. În plus, nucile au şi un efect de scădere a glicemiei.

Împotriva cancerului

O alimentaţie bogată în nuci previne apariţia cancerului la sân, datorită conţinutului de acizi graşi Omega 3, a unor antioxidanţi, polifenoli şi fitosteroli.

Benefice pentru piele

Datorită conţinutului de grăsimi, nucile sunt recomandate mai ales în perioada iernii, când factorii externi au un efect negativ asupra pielii. Totodată, ele îmbunătăţesc elasticitatea pielii, iar consumul lor este indicat şi persoanelor care suferă de diverse eczeme sau psoriazis.

Îmbunătăţesc memoria

Cercetările arată că substanţele active din conţinutul nucilor au un efect benefic asupra vaselor de sânge care irigă creierul. Astfel, ele ajută la îmbunătăţirea memoriei şi a capacităţii de concentrare. Pentru mărirea capacităţii de concentrare se recomandă consumul zilnic a opt sau zece nuci amestecate cu patru lingurie de miere polifloră.

Secretele din pliculetele de ceai

"un pliculeţ de ceai poate să devină într-o clipă cel mai de nădejde ajutor din bucătărie..."

Citeşte mai mult:
7 secrete ascunse în pliculeţele de ceai»

Împotriva afecţiunilor tiroidiene

Prin conţinutul bogat de iod, nucile sunt recomandate în cazul afecţiunilor asociate glandei tiroide.

Împotriva stresului

Durerile de cap şi stresul pot fi combătute cu un preparat sub formă de pastă de nuci. Amestecă foarte bine, până se obţine o pastă, miezul a zece nuci verzi cu o lingură de miere şi adaugă apoi un pahar natural de fructe. Acest preparat are efect energizant şi combate stresul. Pentru ca efectul să fie vizibil se recomandă să urmezi acest tratament timp de patru săptămâni.

Coaja, bună pentru stomac

În această perioadă, decojim nucile verzi şi aruncăm coaja, fără să ştim că are efecte benefice asupra sănătăţii. Coaja nucilor verzi este indicată pentru combaterea afecţiunilor la nivelul stomacului, precum infecţiile intestinale acute. Preparare: în 300 ml de apă adaugă aproximativ cinci linguriţe de coji de nuci verzi mărunţite şi lasă-le la macerat zece ore. Se strecoară, iar amestecul rămas se fierbe cu 300 ml de apă timp de cinci minute. Combină apoi cele două preparate şi bea aproximativ un litru pe parcursul unei zile pentru a remedia problemele.

Tratează reumatismul

Bogate în săruri de zinc, magneziu, fier, sulf, calciu şi vitaminele A, B şi E, nucile au o mare valoare energetică. Se recomandă consumul zilnic al miezului de la şase nuci, care se vor mastica foarte bine. Extern, cataplasmele cu frunze de nuc, aplicate local, reduc durerile reumatice.

Te ajută să slăbeşti

Nu sunt puţine persoanele care susţin că nucile îngraşă. În realitate, ele sunt bogate în grăsimi şi proteine, dar nu schimbă metabolismul. De aceea, în cantităţi moderate, nucile pot fi incluse în regimurile de slăbire pentru că asigură senzaţia de saţietate şi stopează tendinţa de a mânca mai mult.

Atenţie cum le consumi!

Consumul de nuci nu este contraindicat persoanelor care suferă de hepatită, dar acestea trebuie să consume cantităţi mici. Nucile nu provoacă tulburări digestive dacă sunt corect asociate. Nu mânca niciodată nuci la o masă copioasă, de prânz sau cină. Se pot asocia cu crudităţi, dar nu se recomandă combinarea cu făinoase, carne, amidon, produse de patiserie şi dulciuri.

Citeşte şi:
10 afecţiuni care pot fi tratate cu muguri de brad»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+10
  • Evita stresul
  • Reumatism
  • Aminoacizi
  • Durere stomac
  • Aliatul diabeticilor
  • Stimularea memoriei
  • tiroida
  • proteine
  • nuci

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia Dacă există un aliment care poate fi numit sfânt, acesta trebuie să fie Chia! Pline de vitamine şi minerale, ajutând la reglarea greutăţii, controlarea poftei de dulce şi luptând împotriva radicalilor liberi, aceste seminţe sunt, cu adevărat, o minune pentru sănătate, cu beneficii infinite! Iată 8 motive pentru care să începi... +3 / 0 +3
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci Sunt delicioase, iar despre cât de nutritive şi de benefice sănătăţii sunt vă lăsăm să descoperiţi în rândurile de mai jos. Nucile stimulează creierul, îmbunătăţesc digestia, fortifică oasele, reduc inflamaţia, menţin echilibrul glicemiei şi inima sănătoasă. Acestea conţin o mulţime de vitamine şi minerale esenţiale,... +7 / 0 +7