Nucul ține în frâu diabetul

Octombrie 16, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Dorina Novac
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
Nucul ține în frâu diabetul

Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei.

"conțin acizi grași esențiali Omega-3, precum și melatonină"Beneficiile consumului de nuci sunt numeroase. Nucile verzi conțin o cantitate foarte mare de iod și îți oferă energia de care ai nevoie, fiind printre alimentele aproape complete din punct de vedere nutritiv. Acestea sunt bogate în fibre și vitamine: A, E, cele din complexul B (B2, B6, B9, B12), magneziu și antioxidanți. De asemenea, conțin acizi grași esențiali Omega-3, precum și melatonină.

Cojile verzi ale nucilor au efecte antiinfecțioase, depurative și stimulatoare ale activității tiroidei. Frunzele de nuc au proprietăți hipoglicemiante, diuretice, previn și combat infecțiile tubului digestiv și pe cele renale.

Leac pentru diabetici

Nucile sunt foarte sărace în zahăr, ceea ce le face un aliment de bază pentru diabetici. Acestea conțin un procent mic de glucide, contribuind la ameliorarea acestei afecțiuni. În acest caz, se recomandă utilizarea următorului remediu:
Ia cojile verzi de nuc, strivește-le și pune peste ele alcool în raport de 5 la 1. Apoi, lasă-le să stea la macerat într-o sticlă închisă la culoare 30 de zile.

Cei care au diabet zaharat pot lua 1 linguriță din acest extract alcoolic de 3 ori pe zi. Poți folosi soluția și ca antiinflamator, antiseptic și bactericid. De asemenea, remediul ajută la stimularea digestiei.

Adjuvant în tulburările de stomac

Curele de nuci sunt un remediu bun pentru tulburările de stomac și intestine: ulcere, diaree, constipație. Poți mânca miez de nucă zilnic (100 de grame pe zi). Nucile se mestecă îndelung înainte de a fi înghițite. Se consumă proaspete sau ușor prăjite, pentru a fi mai ușor de digerat.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

„Doctor” de inimă

Antioxidanții conținuți în miezul fructului reglează pe cale naturală nivelul colesterolului și tensiunea arterială. De asemenea, consumul periodic de nuci întărește vasele de sânge și previne deteriorarea acestora, mai ales la vârstnici.

Iată o rețetă eficientă pentru sănătatea inimii: 3 miezuri de nucă pisate, 1 linguriță de polen și 2 linguri de miere se amestecă foarte bine, modelându-se sub forma unor bomboane. Tot acest amestec se ia zilnic, pe stomacul gol, dimineața.

Consumatorii de nuci prezintă un risc mai mic de a face un atac de cord, deoarece conțin vitamina E, care are valoare antioxidantă. Astfel, 8 nuci pe zi mențin inima sănătoasă și previn apariția atacului vascular cerebral.
Acidul alfa-linolenic din nuci este benefic pentru cei cu tulburări ale ritmului cardiac. Grăsimile bune din nuci înlătură efectele grăsimilor saturate.

Mănâncă nuci de cel puțin două ori pe săptămână și vei avea un risc de două ori mai mic de a suferi o criză cardiacă subită, față de cei care nu mănâncă deloc acest fruct.

Stimulent pentru memorie

Nuca este considerată un stimulent al memoriei și este recomandată celor ce depun un efort intelectual sporit. Conținutul bogat în zinc recomandă miezul de nucă în tratamentul asteniei, întârzierilor de creștere și al tulburărilor sistemului nervos.

Pentru cei surmenați și slăbiți, un pumn de miez mărunțit se amestecă cu 1 lingură de miere, după care se bea un pahar cu suc proaspăt de fructe. Pentru mărirea capacității de memorare în perioadele de învățare, se pot consuma zilnic 10-15 nuci amestecate cu 4 linguri de miere polifloră. Amestecul se mănâncă pe îndelete, mestecând bine.

Contraindicații

Consumă cu precauție remediile cu nuci dacă suferi de boli precum hepatita.

În cantități mari, nucile provoacă dureri de cap și favorizează instalarea constipației.

Extractele din coaja și frunza de nuc, utilizate în rețete tradiționale, prin supradoză, pot provoca intoxicații.

Sfat

Consumă nuci mai ales după o masă bogată în grăsimi pentru a atenua efectele negative ale acestora asupra organismului.

Citeşte şi:
Sâmburii amari - îți fac viața dulce»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
  • Boli și stări
  • Diabet
  • Boli de inima
  • nuci
  • ceai nuci
  • boli stomac
  • frunze de nuc

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / -1 +18
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +10 / 0 +10