Nucul ține în frâu diabetul

Octombrie 16, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Dorina Novac
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
Nucul ține în frâu diabetul

Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei.

"conțin acizi grași esențiali Omega-3, precum și melatonină"Beneficiile consumului de nuci sunt numeroase. Nucile verzi conțin o cantitate foarte mare de iod și îți oferă energia de care ai nevoie, fiind printre alimentele aproape complete din punct de vedere nutritiv. Acestea sunt bogate în fibre și vitamine: A, E, cele din complexul B (B2, B6, B9, B12), magneziu și antioxidanți. De asemenea, conțin acizi grași esențiali Omega-3, precum și melatonină.

Cojile verzi ale nucilor au efecte antiinfecțioase, depurative și stimulatoare ale activității tiroidei. Frunzele de nuc au proprietăți hipoglicemiante, diuretice, previn și combat infecțiile tubului digestiv și pe cele renale.

Leac pentru diabetici

Nucile sunt foarte sărace în zahăr, ceea ce le face un aliment de bază pentru diabetici. Acestea conțin un procent mic de glucide, contribuind la ameliorarea acestei afecțiuni. În acest caz, se recomandă utilizarea următorului remediu:
Ia cojile verzi de nuc, strivește-le și pune peste ele alcool în raport de 5 la 1. Apoi, lasă-le să stea la macerat într-o sticlă închisă la culoare 30 de zile.

Cei care au diabet zaharat pot lua 1 linguriță din acest extract alcoolic de 3 ori pe zi. Poți folosi soluția și ca antiinflamator, antiseptic și bactericid. De asemenea, remediul ajută la stimularea digestiei.

Adjuvant în tulburările de stomac

Curele de nuci sunt un remediu bun pentru tulburările de stomac și intestine: ulcere, diaree, constipație. Poți mânca miez de nucă zilnic (100 de grame pe zi). Nucile se mestecă îndelung înainte de a fi înghițite. Se consumă proaspete sau ușor prăjite, pentru a fi mai ușor de digerat.

Cartoful

"Există peste 100 de sortimente de cartofi comestibili, fiind clasificaţi după culoare, formă, mărime, conţinut de amidon şi aromă..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

„Doctor” de inimă

Antioxidanții conținuți în miezul fructului reglează pe cale naturală nivelul colesterolului și tensiunea arterială. De asemenea, consumul periodic de nuci întărește vasele de sânge și previne deteriorarea acestora, mai ales la vârstnici.

Iată o rețetă eficientă pentru sănătatea inimii: 3 miezuri de nucă pisate, 1 linguriță de polen și 2 linguri de miere se amestecă foarte bine, modelându-se sub forma unor bomboane. Tot acest amestec se ia zilnic, pe stomacul gol, dimineața.

Consumatorii de nuci prezintă un risc mai mic de a face un atac de cord, deoarece conțin vitamina E, care are valoare antioxidantă. Astfel, 8 nuci pe zi mențin inima sănătoasă și previn apariția atacului vascular cerebral.
Acidul alfa-linolenic din nuci este benefic pentru cei cu tulburări ale ritmului cardiac. Grăsimile bune din nuci înlătură efectele grăsimilor saturate.

Mănâncă nuci de cel puțin două ori pe săptămână și vei avea un risc de două ori mai mic de a suferi o criză cardiacă subită, față de cei care nu mănâncă deloc acest fruct.

Stimulent pentru memorie

Nuca este considerată un stimulent al memoriei și este recomandată celor ce depun un efort intelectual sporit. Conținutul bogat în zinc recomandă miezul de nucă în tratamentul asteniei, întârzierilor de creștere și al tulburărilor sistemului nervos.

Pentru cei surmenați și slăbiți, un pumn de miez mărunțit se amestecă cu 1 lingură de miere, după care se bea un pahar cu suc proaspăt de fructe. Pentru mărirea capacității de memorare în perioadele de învățare, se pot consuma zilnic 10-15 nuci amestecate cu 4 linguri de miere polifloră. Amestecul se mănâncă pe îndelete, mestecând bine.

Contraindicații

Consumă cu precauție remediile cu nuci dacă suferi de boli precum hepatita.

În cantități mari, nucile provoacă dureri de cap și favorizează instalarea constipației.

Extractele din coaja și frunza de nuc, utilizate în rețete tradiționale, prin supradoză, pot provoca intoxicații.

Sfat

Consumă nuci mai ales după o masă bogată în grăsimi pentru a atenua efectele negative ale acestora asupra organismului.

Citeşte şi:
Sâmburii amari - îți fac viața dulce»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+12
  • Boli și stări
  • Diabet
  • Boli de inima
  • nuci
  • ceai nuci
  • boli stomac
  • frunze de nuc

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății. +9 / 0 +9