Număratul caloriilor și alimentația echilibrată

Iulie 7, 2014
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
Număratul caloriilor și alimentația echilibrată

Una dintre cele mai simple și eficiente metode de la regla greutatea este număratul caloriilor. Principiul este simplu – când consumați mai puține calorii decât folosește corpul dumneavoastră, lipsa ulterioară de energie favorizează topirea acelor kilograme nedorite. Acest articol relatează ceea ce trebuie să luați în considerare când intenționați să numărați caloriile pentru a slăbi.

Cum se numără caloriile

Probabil că ați observat că ambalajele alimentelor conțin mereu un tabel de calorii - indicații cu privire la câte kilocalorii sunt în 100 de grame de aliment. Această informație poate fi utilizată când cumpărați diferite produse alimentare, pentru a număra caloriile pe care le veți consuma. Normele obișnuite de calorii pot fi găsite pe internet și furnizează estimări adecvate pentru produse precum carne, legume, lapte etc. Mai jos este un exemplu cu privire la modul de numărare a caloriilor:

Să zicem că știți că 100 de grame de mere au 40 kcal. De asemenea, știți că fructele pe care numai ce le-ați consumat cântăreau 200 de grame. De aceea, înmulțiți 40 kcal cu doi și știți că numai ce ați consumat 80 de kilocalorii.

Câteva sfaturi pentru numărare:

  • "În acest fel, dacă vă îngrășați la loc puteți citi în urmă și afla de ce. De asemenea, vă veți putea analiza dieta pentru a vă asigura că este echilibrată. La începutul acestei diete lucrurile pot părea complicate..."Nu aruncați ambalajele și etichetele alimentelor până nu număraţi conținutul de calorii.
  • Țineți mereu un tabel al caloriilor într-un loc vizibil, astfel încât să vedeți conținutul de calorii din mâncarea pe care o preparați.
  • Cumpărați un set de cântare - vă va ajuta să numărați caloriile cu precizie.
  • De asemenea, ar trebui să numărați caloriile chiar și când luați o gustare - câteodată gustările pot avea mai multe calorii decât mesele complete.
  • Evitați alcoolul – are multe calorii și provoacă foamea. Numărați caloriile și scrieți-le într-un caiet. În acest fel, dacă vă îngrășați la loc puteți citi în urmă și afla de ce. De asemenea, vă veți putea analiza dieta pentru a vă asigura că este echilibrată. La începutul acestei diete lucrurile pot părea complicate – odată ce ați numărat caloriile o perioadă de timp, vă veți obișnui cu procesul și veți asocia automat orice aliment pe care îl consumați nu numai cu gustul, mirosul sau prețul, ci și cu numărul de calorii pe care îl conține.

Câte calorii trebuie consumate

Fiecare persoană are o cantitate zilnică permisă diferită. Aceasta variază în funcție de sex, nivel de activitate fizică, înălțime, greutate și metabolism. În funcție de cât vreți să slăbiți și cât de repede, trebuie să scădeți cantitatea zilnică permisă de calorii cu 200-700 de kilocalorii.

Tipuri de diete

"Aceste diete pot stimula o reacție de detoxifiere în corp, deoarece toxinele aflate în grăsimea corporală sunt eliberate în sânge. Anumite persoane care țin dietă..."

Citește mai mult:
Pentru o siluetă ideală: cele mai bune trei diete» 

Această formulă oferă o indicație a numărului de calorii de care aveți nevoie pe zi:

Pentru femei: 655,1 + (1,85 x înălţimea în centimetri) + (9,6 x greutatea în kilograme) – (4,68 x vârsta dumneavoastră)

Pentru bărbaţi: 664,7 + (5 x înălţimea în centimetri) + (13,75 x greutatea în kilograme) – (6,74 x vârsta dumneavoastră)

În funcţie de nivelul de activitate fizică, s-ar putea să fie nevoie să înmulțiți suma pe care o obțineți cu 1,38 ( de câte ori faceți exerciții pe săptămână), 1,55 (dacă faceți exerciții mai frecvent de o dată la trei zile), 1,73 ( dacă faceți exerciții zilnic). Astfel veți obține o indicație precisă a porției zilnice de calorii de care aveți nevoie. Dacă o reduceți pe aceasta cu câteva sute de calorii, greutatea dumneavoastră va începe să scadă.

Alimentație echilibrată

Totuși, doar faptul că mâncați mai puțin decât are corpul nevoie nu este îndeajuns. Va favoriza pierderea în greutate, dar fără alimentația necesară s-ar putea să aveți probleme de sănătate. Dacă doriți să rămâneți sănătos și să aveți grijă de corpul dumneavoastră, urmați aceste principii pentru o dietă echilibrată:

  • Beţi multe lichide pentru hidratare şi pentru eliminarea toxinelor. Încercaţi să beţi cel puţin 1,5 litri de lichide pe zi. Dacă ziua este foarte caldă sau dacă faceți exerciții beți 3 litri.
     
  • Combinarea alimentelor face digestia mai ușoară și vă oferă mai multă energie: nu mâncaţi carne cu cartofi, mâncaţi carne cu legume sau cartofi cu legume. Principiul combinării alimentelor recomandă evitarea amestecării alimentelor cu carbohidraţi şi proteine, deoarece această combinaţie solicită sistemul digestiv şi împiedică absorbţia eficientă a substanţelor nutritive.
     
  • Mâncaţi produse sănătoase, neprocesate. Din moment ce porţia zilnică permisă de calorii va scădea, este important să vă asiguraţi că alimentaţia dumneavoastră este bogată în substanţe nutritive. Alimentele care sunt procesate chimic sau conţin mulţi conservanţi tind să aibă valori nutriţionale mai mici şi pun presiune pe ficat deoarece are mai mult de muncă pentru a face faţă aditivilor chimici.
     
  • Este important să încercaţi să menţineţi echilibrul între grupurile de alimente pe care le consumaţi. Mare parte din energie ar trebui consumată în formă de carbohidraţi (aproximativ 60%), iar o mare parte din aceasta ar trebui să fie produse din cereale şi fibre (fructe, legume). Aproximativ 25% din calorii trebuie să provină din alimente cu proteine ( pește proaspăt, carne fiartă etc.). Restul de aport de calorii trebuie să fie din grăsimi ( ulei de măsline sau altă grăsime mai sănătoasă).

Menținerea unei alimentații echilibrate face cel mai bine corpului dumneavoastră când sunteți activ fizic. Exercițiile vă vor face să vă simțiți mai sănătos și îmbunătățesc dispoziția. Deci slăbiți cu zâmbetul pe buze - mâncând alimente sănătoase, delicioase și bucurându-vă de exercițiile care vi se potrivesc.

Citește și:
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?» 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+3
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Număratul caloriilor
  • Alimentatie echilibrata
  • Tabel de calorii
  • Dieta echilibrata

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
10 beneficii ale consumului de mere
10 beneficii ale consumului de mere Merele sunt fructele cel mai bine comercializate, alături de banane şi portocale. Te-ai întrebat vreodată de ce? Să fie doar gustul acestora cauza sau există şi beneficii Noi am găsit 10 dintre cele mai cunoscute! +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Cat de sanatos este porumbul si care este mai bun: cel fiert sau cel copt
Cat de sanatos este porumbul si care este mai bun: cel fiert sau cel copt Porumbul fiert sau copt este foarte apreciat in aceasta perioada. Si tocmai pentru ca nu putini suntem cei care adoram gustul lui, am stat de vorba cu dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice, pentru a afla cat este de sanatos. +8 / 0 +8
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie Pentru a te ajuta sa obtii un boost de energie, in mijlocul zilei, am decis sa facem un top practic al acelor fructe care iti dau energie, care te invioreaza rapid, exact cand ai nevoie! +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +7 / 0 +7
Ce este, de fapt, leurda. Mănânci vreodată această plantă?
Ce este, de fapt, leurda. Mănânci vreodată această plantă? Leurdă, supranumită şi „usturoiul sălbatic”, datorită mirosului pe care îl emană, este unul dintre primii vestitori ai primăverii şi este o plantă extraordinar de sănătoasă, având efecte miraculoase asupra organismului nostru. +7 / 0 +7