Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație

Octombrie 25, 2017 | sursa: digi24.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație

Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. Ce trebuie să mâncăm pentru a ne proteja inima aflăm de la dr. Clara Alexandrescu, medic cardiolog.

"carne roşie o singură dată pe săpătămână, pește, pui, alimente de tip legume şi fructe cât mai multe şi cât mai puţin procesate"„Alimentaţia pacientului ar trebui să fie urmărită de un dietetician sau la ieşirea din spital sau după prima consultaţie cu medicul cardiolog din ambulatoriu. Sunt foarte puţini cei care spun că fac erori alimentare şi de atunci se referă strict la o friptură de weekend sau mici româneşti. În fapt, pacientul cardiac trebuie să ştie că trebuie să mănânce cât mai puţină mâncare procesată. Este celebră şi indicată în boală cardiacă dietă cretană, adică dietă mediateraneană care spune: carne roşie o singură dată pe săpătămână, pește, pui, alimente de tip legume şi fructe cât mai multe şi cât mai puţin procesate, adică crude în salate cu ulei de masline şi cu un pahar de vin roşu la masă”, afirmă Clara Alexandrescu, medic cardiolog.

„În România mâncăm carne multă faţă de restul Europei şi mai ales mâncăm carne tocată foarte multă în celebrii cârnaţi sau mici româneşti”, adaugă medicul cardiolog.

„E interzis zahărul. Pacientul ar trebui să nu mănânce dulciuri. Zahărul e peste tot, nu doar în dulciuri”, afirmă Clara Alexandrescu.

„Cu mirare când mai facem câte o oră de educaţie medicală la recuperare, pacientul nu ştie că în iaurt e zahăr, deşi el e diabetic de ani de zile, nu ştie că există zahăr în fiecare biscuit sărat. Toate aceste lucruri sunt puţin cunoscute”, precizează medicul cardiolog.

Ananasul

"fructele de ananas sunt foarte bogate în apă, au un aport caloric redus şi conţin foarte puţine substanţe minerale şi vitamine..."

Citeşte mai mult:
Ce afecțiuni poți trata cu ananas»

„Cu sarea e cea mai mare problema în România. Românii mănâncă cam 12 grame pe zi ceea ce este mult peste media europeană. Avem şi o chestie: că ne iubim că sarea-n bucate. Francezii mănâncă 6 grame pe zi şi sunt una din naţiile chiar mănâncă sărat”.

„Dacă îl sfătuieşti pe pacient să renunţe la sare îţi spune: de mâine dispare sarea, solniţa de pe masă. Am mai vorbit despre asta că 95% din aportul de sare într-o zi nu vine din sarea pe care am adăugat-o la masă, vine din ceea ce mâncăm, din ceea ce mâncăm procesat sau din mâncarea reîncălzită, România fiind un mare fan al gătesc lunea şi joia şi am mâncare pe toată săptămâna. Există sare în bicarbonatul de sodiu pentru că sarea are o formulă care se numeşte natrium clor, iar natrium se găseşte şi în bicarbonatul de sodiu şi în glutamatul de sodiu. Sodiu se găseşte foarte mult în apă minerală din România, care este extrem de sărată”, menționează Clara Alexandrescu.

„Am făcut o încercare din a află de la pacienţi, câţi dintre ei ştiu cât de sărată este apa pe care o cumpără. Din 100, răspunsul a fost că nu s-au gândit niciodată să se uite pe eticheta de la apă minerală. Pacientul cardiac francez este educat pentru asta. Când îi spunem să mănânce mai puţin sărat, nu înţelege doar că nu mai trebuie să pună sare din solniţa peste roşii şi castraveţi, ci că este foarte atent la ceea ce mănâncă”, adaugă Clara Alexandrescu, medic cardiolog.

Este important de ştiut că 80% din sarea consumată vine din produsele procesate cumpărate, 15% din sarea din solniţa adăugată la masă şi 5% din alimentele în stare naturală.

Citiţi eticheta înainte a cumpără. Este mai simplu să controlezi mâncarea gătită în casă. Nu uitaţi că aveţi nevoie de 2g de sare pe zi, iar în mod normal consumăm peste 10g.

Citeşte şi:
Oprește căderea părului cu brusture»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Boli și stări
  • Hipertensiune
  • apa minerala
  • acumulari de sare
  • consum sare

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății. +9 / 0 +9