Piersicile - gustoase, dar și sănătoase

Iulie 31, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Diana David
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
Piersicile - gustoase, dar și sănătoase

Coajă pufoasă, parfum îmbietor, miez dulce și zemos... Piersicile sunt unul dintre cele mai apetisante fructe. Pe deasupra, au și efecte benefice asupra sănătății.

"Piersicile uscate au de 6 ori mai multe calorii decât cele proaspete"Piersicile proaspete, coapte, sunt un aliment gustos, ușor de digerat și sărac în calorii. Un fruct de mărime medie cântărește cam 100 g și conține 30 de calorii. Piersicile uscate au de 6 ori mai multe calorii decât cele proaspete. Dar 50 g de fructe uscate asigură mai mult de o treime din necesarul zilnic de fier al unui organism și o bună parte din cel de potasiu.

Iată cum contribuie piersicile la sănătatea noastră!

Vitamina C. Dacă o mâncăm cu coajă, o piersică ne furnizează mai mult de 3 sferturi din necesarul zilnic de vitamina C. Dar, atenție: în compot, își pierd peste 80% din conținutul de vitamina C al fructului crud.

Provitamina A. Numită și betacaroten, aceasta oferă o protecție importantă pentru piele. În organism, este transformată parțial în vitamina A – motiv pentru care se numește provitamina A.

Vitamina B1. Este o vitamină importantă pentru sistemul nervos.

Vitamina B2. Este cunoscută și ca riboflavină și are un rol însemnat în metabolizarea grăsimilor, a proteinelor și a carbohidraților.

Calciu. Este responsabil pentru sănătatea oaselor și a dinților, dar are un rol important și în buna funcționare a mușchilor.

Cartoful

"Cartoful este o plantă erbacee din familia solanaceelor, cu flori albe sau violete şi tulpini subterane terminate cu tuberculi de formă rotundă, ovală sau alungită, comestibili, bogaţi în amidon..."

Citeşte mai mult:
Cartoful - proprietăţi, beneficii şi contraindicaţii»

Fier. Un mineral necesar pentru formarea de globule roșii în sânge și pentru capacitatea acestora de a transporta oxigenul în organism.

Fosfor. Este necesar pentru asimilarea nutrimenților în organism.

Sodiu. Reglează echilibrul apei în organism, presiunea arterială, contracția musculară și transmiterea impulsurilor nervoase.

Zinc. Contribuie la menținerea echilibrului hormonal, la înnoirea țesuturilor și întărește imunitatea organismului.

Betacriptoxantină. Este un antioxidant care, în combinație cu zeaxantina, reduce riscul de artrită, potrivit unei cercetări recente. De asemenea, zeaxantina și luteina au un efect benefic în prevenirea degenerescenței maculare, o afecțiune a ochilor asociată cu îmbătrânirea.

Enzime care facilitează digestia și îi conferă un efect laxativ ușor.

Flavonoide, cu rol anticancerigen.

Citeşte şi:
Trucuri de detoxificare fără efort»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+9
  • Boli și stări
  • depozite de calciu
  • bicarbonat de sodiu
  • zinc
  • fier
  • vitamina B1
  • Piersicile

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii! Îţi este mereu foame şi nu ai idee de ce? Senzaţia de foame poate fi provocată de o mulţime de elemente pe care trebuie să le iei în considerare: hormonii, factorii emoţionali, stresul, regimul alimentar, hidratarea, oboseală, etc. +23 / 0 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8