Seminţele de măr pot fi toxice

Februarie 10, 2016 | sursa: www.csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Seminţele de măr pot fi toxice

Merele sunt unul dintre cele mai populare şi sănătoase fructe. Cojile de mere conţin cea mai mare sursă de antioxidanţi naturali, acid fenolic şi flavonoide, care acţionează ca un protector împotriva radicalilor liberi, toxinelor şi celulelor canceroase.

"Seminţele de măr conţin o cantitate mică de cianuri, responsabile de toxicitatea lor, dar suntem protejaţi de acţiunea toxinei prin învelişul puternic al seminţei"Un măr pe zi este recomandat pentru creşterea imunităţii, pentru prevenirea bolilor de inimă, atacul de cord şi diabetul.

Seminţele de măr conţin o cantitate mică de cianuri, responsabile de toxicitatea lor, dar suntem protejaţi de acţiunea toxinei prin învelişul puternic al seminţei. Dacă mâncaţi multe seminţe de măr fără să le mestecaţi, ci doar să le înghiţiţi, ele trec prin sistemul digestiv neatinse de sucurile gastrice.

Dacă mestecaţi seminţele, organsimul este expus substanţelor chimice conţinute în seminte, dar doza de toxină este mică, astfel încât organismul se poate detoxifica.

Ce efecte are cianura?

Dacă mâncaţi o sămânţă sau două de măr, nu veţi păţi nimic. De fapt, dacă înghiţiţi câteva seminţe intregi, veţi absorbi o cantitate mică de compuşi chimici.

Seminţele de măr conţin amigdalina (impropriu denumita vitamina B17). Amigdalina este o toxină de natură glicozidică ce se combină cu o enzimă gastrointestinală şi produce acidul prussic ((cianură de hidrogen, diferită de cianura de potasiu, cunoscuta otravă), toxicitatea fiind periculoasă când sunt sparţi.

Dependenta de zahar

"Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri..."

Citeşte mai mult:
Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri»

Chiar dacă obşinuieşti să mănânci mere cu tot cu sâmburi de când erai mic, nu există neapărat un motiv de îngrijorare, mai ales dacă nu mesteci sâmburii. Învelişul seminţelor de măr este destul de dur şi este posibil ca ele să nu fi fost descompse de sucul gastric, prin urmare, să nu-ţi fie afectat deloc organismul.

Ce cantitate de cianură este periculoasă?

Seminţele de măr conţin aproximativ 0.6 mg cianură per gram de seminţe. Doza letală de cianură este 50 mg, pentru care sunt necesare 85 de grame de seminţe, echivalentul a 200 de seminţe. Cee ce necesită multe mere! Din fericire, chiar şi aceia care obişnuiesc să mănânce mărul cu tot cu cotor nu au de ce să îţi facă griji. Ar fi nevoie de 100g de seminţe de măr ca să doboare o persoană de 70kg.

Printre simptomele de otrăvire uşoară se numără: tremurături, spasme, dureri de cap, ameţeli, confuzie, anxietate, slăbiciune, greaţă, agitaţie şi vărsături. Doze mai mari pot conduce la dificultăţi de respiraţie, tensiune arterială şi ritm cardiac crescute şi insuficienţă renală. Reacţiile pot include comă, convulsii şi moarte ca urmare a stopului respirator.

Expunerea la cantităţi mici de cianură poate provoca fi periculoasă pentru organism. Cianura poate avea efecte negative asupra sănătăţii creierului şi inimii. Ar fi bine să nu consumaţi nici sâmburii de cireşe, piersici şi caise. De fapt, multe alte produse alimentare, inclusiv boabele de fasole Lima, conţin, de asemenea, amigdalina în cantităţi mici, considerate inofensive.
Uleiul de seminţe de măr poate fi periculos?

Uleiul din seminţe de măr este folosit pentru propietăţile sale benefice asupra părului şi tenului. Unele studii sugerează că este o sursă bună de antioxidanţi şi poate acţiona ca un agent anticancerigen. Un alt studio a arătat că uleiul de seminţe de măr poate fi de ajutor împotriva bacteriilor. În plus, cantitatea de amigdalină găsită în uleiul de seminţe de măr este foarte mică.

Citeşte şi:
10 alimente care cresc senzaţia de foame»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Detoxifiere
  • Aparat digestiv
  • samburi amari
  • mere
  • seminte de mar
  • coaja mar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim? Totul ar fi mult mai simplu dacă ar exista o vitamină-minune care să prevină apariţia diabetului, osteoporozei, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei, nu-i aşa? +5 / 0 +5
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +14 / -1 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +10 / 0 +10
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase
8 lucruri care se întâmplă cu organismul tău când te laşi de băuturi carbogazoase Sucurile racoritoare dau dependenta la fel precum tigarile, alcoolul sau drogurile. Te simti bine atunci cand le consumi, insa au efecte nocive asupra organismului pe termen lung. Iata ce se intampla cu corpul tau atunci cand te lasi de bauturile carbogazoase. +9 / 0 +9
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate
Iaurtul şi secretele lui pentru sănătate Ai observat vreodată ca rafturile cu iaurturi le-au depăşit de mult pe cele pentru brânzeturi? Singura motivaţie pentru acest fapt este ca nevoia unei alimentaţii sănătoase a ajuns sa fie din ce in ce mai acuta. Produsele lactate tradiţionale trec pe planul secund in acest caz. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7