Seminţele de măr pot fi toxice

Februarie 10, 2016 | sursa: www.csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Seminţele de măr pot fi toxice

Merele sunt unul dintre cele mai populare şi sănătoase fructe. Cojile de mere conţin cea mai mare sursă de antioxidanţi naturali, acid fenolic şi flavonoide, care acţionează ca un protector împotriva radicalilor liberi, toxinelor şi celulelor canceroase.

"Seminţele de măr conţin o cantitate mică de cianuri, responsabile de toxicitatea lor, dar suntem protejaţi de acţiunea toxinei prin învelişul puternic al seminţei"Un măr pe zi este recomandat pentru creşterea imunităţii, pentru prevenirea bolilor de inimă, atacul de cord şi diabetul.

Seminţele de măr conţin o cantitate mică de cianuri, responsabile de toxicitatea lor, dar suntem protejaţi de acţiunea toxinei prin învelişul puternic al seminţei. Dacă mâncaţi multe seminţe de măr fără să le mestecaţi, ci doar să le înghiţiţi, ele trec prin sistemul digestiv neatinse de sucurile gastrice.

Dacă mestecaţi seminţele, organsimul este expus substanţelor chimice conţinute în seminte, dar doza de toxină este mică, astfel încât organismul se poate detoxifica.

Ce efecte are cianura?

Dacă mâncaţi o sămânţă sau două de măr, nu veţi păţi nimic. De fapt, dacă înghiţiţi câteva seminţe intregi, veţi absorbi o cantitate mică de compuşi chimici.

Seminţele de măr conţin amigdalina (impropriu denumita vitamina B17). Amigdalina este o toxină de natură glicozidică ce se combină cu o enzimă gastrointestinală şi produce acidul prussic ((cianură de hidrogen, diferită de cianura de potasiu, cunoscuta otravă), toxicitatea fiind periculoasă când sunt sparţi.

Dependenta de zahar

"Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri..."

Citeşte mai mult:
Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri»

Chiar dacă obşinuieşti să mănânci mere cu tot cu sâmburi de când erai mic, nu există neapărat un motiv de îngrijorare, mai ales dacă nu mesteci sâmburii. Învelişul seminţelor de măr este destul de dur şi este posibil ca ele să nu fi fost descompse de sucul gastric, prin urmare, să nu-ţi fie afectat deloc organismul.

Ce cantitate de cianură este periculoasă?

Seminţele de măr conţin aproximativ 0.6 mg cianură per gram de seminţe. Doza letală de cianură este 50 mg, pentru care sunt necesare 85 de grame de seminţe, echivalentul a 200 de seminţe. Cee ce necesită multe mere! Din fericire, chiar şi aceia care obişnuiesc să mănânce mărul cu tot cu cotor nu au de ce să îţi facă griji. Ar fi nevoie de 100g de seminţe de măr ca să doboare o persoană de 70kg.

Printre simptomele de otrăvire uşoară se numără: tremurături, spasme, dureri de cap, ameţeli, confuzie, anxietate, slăbiciune, greaţă, agitaţie şi vărsături. Doze mai mari pot conduce la dificultăţi de respiraţie, tensiune arterială şi ritm cardiac crescute şi insuficienţă renală. Reacţiile pot include comă, convulsii şi moarte ca urmare a stopului respirator.

Expunerea la cantităţi mici de cianură poate provoca fi periculoasă pentru organism. Cianura poate avea efecte negative asupra sănătăţii creierului şi inimii. Ar fi bine să nu consumaţi nici sâmburii de cireşe, piersici şi caise. De fapt, multe alte produse alimentare, inclusiv boabele de fasole Lima, conţin, de asemenea, amigdalina în cantităţi mici, considerate inofensive.
Uleiul de seminţe de măr poate fi periculos?

Uleiul din seminţe de măr este folosit pentru propietăţile sale benefice asupra părului şi tenului. Unele studii sugerează că este o sursă bună de antioxidanţi şi poate acţiona ca un agent anticancerigen. Un alt studio a arătat că uleiul de seminţe de măr poate fi de ajutor împotriva bacteriilor. În plus, cantitatea de amigdalină găsită în uleiul de seminţe de măr este foarte mică.

Citeşte şi:
10 alimente care cresc senzaţia de foame»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Detoxifiere
  • Aparat digestiv
  • samburi amari
  • mere
  • seminte de mar
  • coaja mar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
5 mituri despre porumb desfiinţate
5 mituri despre porumb desfiinţate Porumbul fiert sau copt este una dintre mai simple şi mai delicioase plăceri ale vierii. Cu toate acestea, pe seama porumbului au apărut tot felul de mituri. Mulţi oameni sunt convinşi că acesta nu este sănătos. +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +8 / 0 +8