Seminţele de măr pot fi toxice

Februarie 10, 2016 | sursa: www.csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
Seminţele de măr pot fi toxice

Merele sunt unul dintre cele mai populare şi sănătoase fructe. Cojile de mere conţin cea mai mare sursă de antioxidanţi naturali, acid fenolic şi flavonoide, care acţionează ca un protector împotriva radicalilor liberi, toxinelor şi celulelor canceroase.

"Seminţele de măr conţin o cantitate mică de cianuri, responsabile de toxicitatea lor, dar suntem protejaţi de acţiunea toxinei prin învelişul puternic al seminţei"Un măr pe zi este recomandat pentru creşterea imunităţii, pentru prevenirea bolilor de inimă, atacul de cord şi diabetul.

Seminţele de măr conţin o cantitate mică de cianuri, responsabile de toxicitatea lor, dar suntem protejaţi de acţiunea toxinei prin învelişul puternic al seminţei. Dacă mâncaţi multe seminţe de măr fără să le mestecaţi, ci doar să le înghiţiţi, ele trec prin sistemul digestiv neatinse de sucurile gastrice.

Dacă mestecaţi seminţele, organsimul este expus substanţelor chimice conţinute în seminte, dar doza de toxină este mică, astfel încât organismul se poate detoxifica.

Ce efecte are cianura?

Dacă mâncaţi o sămânţă sau două de măr, nu veţi păţi nimic. De fapt, dacă înghiţiţi câteva seminţe intregi, veţi absorbi o cantitate mică de compuşi chimici.

Seminţele de măr conţin amigdalina (impropriu denumita vitamina B17). Amigdalina este o toxină de natură glicozidică ce se combină cu o enzimă gastrointestinală şi produce acidul prussic ((cianură de hidrogen, diferită de cianura de potasiu, cunoscuta otravă), toxicitatea fiind periculoasă când sunt sparţi.

Dependenta de zahar

"Dependenţa de zahăr este similară cu dependenţa de ţigări, alcool sau droguri..."

Citeşte mai mult:
Cum să scapi de dependenţa de zahăr şi dulciuri»

Chiar dacă obşinuieşti să mănânci mere cu tot cu sâmburi de când erai mic, nu există neapărat un motiv de îngrijorare, mai ales dacă nu mesteci sâmburii. Învelişul seminţelor de măr este destul de dur şi este posibil ca ele să nu fi fost descompse de sucul gastric, prin urmare, să nu-ţi fie afectat deloc organismul.

Ce cantitate de cianură este periculoasă?

Seminţele de măr conţin aproximativ 0.6 mg cianură per gram de seminţe. Doza letală de cianură este 50 mg, pentru care sunt necesare 85 de grame de seminţe, echivalentul a 200 de seminţe. Cee ce necesită multe mere! Din fericire, chiar şi aceia care obişnuiesc să mănânce mărul cu tot cu cotor nu au de ce să îţi facă griji. Ar fi nevoie de 100g de seminţe de măr ca să doboare o persoană de 70kg.

Printre simptomele de otrăvire uşoară se numără: tremurături, spasme, dureri de cap, ameţeli, confuzie, anxietate, slăbiciune, greaţă, agitaţie şi vărsături. Doze mai mari pot conduce la dificultăţi de respiraţie, tensiune arterială şi ritm cardiac crescute şi insuficienţă renală. Reacţiile pot include comă, convulsii şi moarte ca urmare a stopului respirator.

Expunerea la cantităţi mici de cianură poate provoca fi periculoasă pentru organism. Cianura poate avea efecte negative asupra sănătăţii creierului şi inimii. Ar fi bine să nu consumaţi nici sâmburii de cireşe, piersici şi caise. De fapt, multe alte produse alimentare, inclusiv boabele de fasole Lima, conţin, de asemenea, amigdalina în cantităţi mici, considerate inofensive.
Uleiul de seminţe de măr poate fi periculos?

Uleiul din seminţe de măr este folosit pentru propietăţile sale benefice asupra părului şi tenului. Unele studii sugerează că este o sursă bună de antioxidanţi şi poate acţiona ca un agent anticancerigen. Un alt studio a arătat că uleiul de seminţe de măr poate fi de ajutor împotriva bacteriilor. În plus, cantitatea de amigdalină găsită în uleiul de seminţe de măr este foarte mică.

Citeşte şi:
10 alimente care cresc senzaţia de foame»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+7
  • Detoxifiere
  • Aparat digestiv
  • samburi amari
  • mere
  • seminte de mar
  • coaja mar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9
Cat de sanatos este porumbul si care este mai bun: cel fiert sau cel copt
Cat de sanatos este porumbul si care este mai bun: cel fiert sau cel copt Porumbul fiert sau copt este foarte apreciat in aceasta perioada. Si tocmai pentru ca nu putini suntem cei care adoram gustul lui, am stat de vorba cu dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice, pentru a afla cat este de sanatos. +8 / 0 +8
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie
Fructele care iti dau cea mai mare cantitate de energie Pentru a te ajuta sa obtii un boost de energie, in mijlocul zilei, am decis sa facem un top practic al acelor fructe care iti dau energie, care te invioreaza rapid, exact cand ai nevoie! +8 / 0 +8
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă
5 alimente care îţi menţin inima sănătoasă Ca să ai o inimă sănătoasă este indicat să mănânci alimente bogate în vitamine şi în minerale. În acest sens, iată ce legume şi fructe nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. +7 / 0 +7
Ce este, de fapt, leurda. Mănânci vreodată această plantă?
Ce este, de fapt, leurda. Mănânci vreodată această plantă? Leurdă, supranumită şi „usturoiul sălbatic”, datorită mirosului pe care îl emană, este unul dintre primii vestitori ai primăverii şi este o plantă extraordinar de sănătoasă, având efecte miraculoase asupra organismului nostru. +7 / 0 +7