Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate

Mai 7, 2015 | SURSA: sanatate.bzi.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate

Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie:

Previne cancerul

"Dintre toate legumele, despre sfeclă se spune că are cea mai eficientă acţiune antitumorala şi poate preveni dezvoltarea cancerului"Dintre toate legumele, despre sfeclă se spune că are cea mai eficientă acţiune antitumorala şi poate preveni dezvoltarea cancerului. Unul dintre cei mai faimoşi terapeuţi, Rudolf Breuss, susţine că persoanele care ţin o cură de 42 de zile cu sucuri proaspete de legume, printre care şi suc de sfeclă roşie, poate preveni leucemia, cancerul pulmonar şi cel gastric.

Scade riscul bolilor cardiovasculare

Nitraţii din sfecla roşie reduc tensiunea arterială şi te protejează cu succes împotriva bolilor cardiovasculare. Circulaţia sângelui este mult îmbunătăţită printr-un consum constant de sfeclă roşie, astfel că dacă vrei să ai o inimă sănătoasă, trebuie să incluzi aceasta legumă în alimentaţia ta.

Previne formarea varicelor

Specialiştii susţin că un consum regulat, dar moderat de sfeclă poate preveni formarea varicelor, prin îmbunătăţirea circulaţiei sângelui.

Alimente pe care uiti sa le incluzi in meniu

"Deşi uneori poate părea că ne alegem singuri obiceiurile alimentare, nu este cazul în general, deoarece sunt deseori condiţionate de..."

Citeşte mai mult:
Alimente pe care uităm să le includem în meniu»

Previne bolile hepatice

Sfecla conţine ingrediente active care contribuie la regenerarea celulelor ficatului şi împiedica dezvoltarea bolilor hepatice. Sucul de sfeclă roşie, de exemplu, este un detoxifiant excelent pentru ficat, deoarece topeşte grăsimile acumulate la nivelul lui.

Combate anemia

Dacă ai stări anemice, este indicat să consumi regulat sfeclă. Datorită conţinutului ridicat de fier, aceasta legumă poate combate anemia şi îţi poate îmbunătăţi condiţia fizică.

Combate problemele gastrointestinale

Sfecla are un conţinut ridicat de fibre (80%) şi te ajută să combaţi problemele gastrointestinale, astfel că dacă ai un tranzit intestinal lent, este bine să consumi suc de sfeclă sau salată de sfeclă fiartă.

Contraindicaţii în consumul de sfeclă

Dacă suferi de diabet, consumul de sfeclă roşie nu îţi este recomandat, deoarece furnizează organismului o cantitate destul de mare de zahăr. De asemenea, dacă suferi de afecţiuni ale rinichilor sau ale vezicii biliare, este bine să consulţi un medic înainte de a urma o cură cu sfecla, deoarece legumă conţine oxalaţi, compuşi care, în cantităţi mari, se pot cristaliza şi pot favoriza formarea nisipului sau a pietrelor la rinichi.

Medicii susţin că un consum prelungit de sfeclă roşie poate modifica uşor culoarea urinei, aceasta dobândind o nuanţă roşiatică. Manifestarea este cunoscută sub denumirea de beturie şi nu semnalează o boală. De asemenea, un consum exagerat de sfeclă este contraindicat, deoarece poate cauza paralizia temporară a corzilor vocale.

Citeşte şi:
Topul celor mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
  • Alimentatie echilibrata
  • Sfecla rosie
  • boli vasculare
  • sfecla
  • boli hepatice
  • consum de sfecla

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia Dacă există un aliment care poate fi numit sfânt, acesta trebuie să fie Chia! Pline de vitamine şi minerale, ajutând la reglarea greutăţii, controlarea poftei de dulce şi luptând împotriva radicalilor liberi, aceste seminţe sunt, cu adevărat, o minune pentru sănătate, cu beneficii infinite! Iată 8 motive pentru care să începi... +3 / 0 +3
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul Cu peste 100 de proprietăţi benefice asupra organismului, gutuia este un panaceu şi un remediu pentru foarte multe afecţiuni, de la sâmburi, la frunze şi fructul în sine. +16 / 0 +16
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci Sunt delicioase, iar despre cât de nutritive şi de benefice sănătăţii sunt vă lăsăm să descoperiţi în rândurile de mai jos. Nucile stimulează creierul, îmbunătăţesc digestia, fortifică oasele, reduc inflamaţia, menţin echilibrul glicemiei şi inima sănătoasă. Acestea conţin o mulţime de vitamine şi minerale esenţiale,... +7 / 0 +7