Spirulina, super-alimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentaţie

Februarie 11, 2016 | sursa: csid.ro - Paula Rotaru
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Spirulina, super-alimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentaţie

Spirulina este o algă marină 100% naturală şi prezintă importante calităţi nutritive, motiv pentru care de-a lungul timpului a constituit un aliment de bază pentru populaţii renumite prin longevitatea şi sănătatea lor.

"Oferă de 10 ori mai mult betacaroten decât morcovii"Iată 3 motive pentru care spirulina trebuie să facă parte din regimul tău alimentar:

Oferă de 10 ori mai mult betacaroten decât morcovii, ceea ce face din această algă un aliat imbatabil împotriva radicalilor liberi, care cauzează îmbătrânirea celulară şi care favorizează apariţia multor probleme de sănătate.

Antioxidanţii din spirulină au rolul de a întări sistemul imunitar, îmbunătăţesc digestia, reduc senzaţia de oboseală, au efect detoxifiant, cresc nivelul de energie, controlează apetitul, menţine funcţiile cardiovasculare, reduc inflamaţiile din corp şi pot fi de mare folos celor care suferă de alergii.

Este bogată în proteine, fiind de mare ajutor persoanelor care doresc să îţi dezvolte şi să-şi menţină musculatura, dar şi vegetarienilor, cărora refuzul de a mânca alimente de origine animală îi poate priva de necesarul de proteine.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Organismul are nevoie de colesterol, dar trebuie precizat că acesta se împarte în două categorii – colesterol „bun“ sau HDL și colesterol „rău“ sau LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

Spirulina deţine în proporţie de 85-95% proteine uşor de digerat, ceea ce o situază imediat după ou în topul alimentelor cele mai bogate în proteine.

Faptul că proteinele sunt uşor digeralbile fac din spirulină un aliment indicat persoanelor care suferă de absorbţie intestinală defectuoasă sau celor cu tulburări digestive.

De asemenea, când este administrată copiilor care suferă de malnutriţie, spirulina este mai eficientă chiar şi decât laptele din punct de vedere nutriţional, petnru că acidul lactic poate împiedica absorbţia şi digestia substanţelor nutritive.

Spirulina, cocteil de vitamine şi nutrienţi
spirulina
Aminoacizii şi grăsimile nesaturate din compoziţia spirulinei ajută la buna funcţionare a organsimului, iar vitamina B12 poate stimula producerea de celule roşii, care asigură transportul eficient al sângelui.

De asemenea, fierul şi fibrele fac din acest aliment unul ideal pentru persoanele aflate la regim, pentru că oferă energie şi conferă senzaţia de saţietate, ţinând la distanţă poftele alimentare.

Spirulina poate fi consumată sub formă de pudră, care are culoarea verde închis sau albastru-verzui, în smoothie-uri, sucuri naturale, apă etc.

Deoarece nu are un gust tocmai plăcut, începătorii ar putea respinge ideea de a lua astfel de suplimente, însă dacă sunt amestecate cu o băutură răcoritoare, de preferat suc proaspăt de fructe, rece, aceştia se vor obişnui rapid şi vor vedea că efectele benefice întrec orice gust respingător.

Există totuşi şi contraindicaţii, iar acestea sunt îndreptate spre bolnavii de hiperparatiroidism, cei cu alergii severe la fructe de mare sau alge şi celor care prezintă febră excesiv de ridicată.

Citeşte şi:
Seminţele de măr pot fi toxice»
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Alimentaţie sănătoasă
  • spirulina
  • antioxidanti
  • proteine
  • nutrienti
  • alge marine

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / -1 +18
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10