Spirulina, super-alimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentaţie

Februarie 11, 2016 | sursa: csid.ro - Paula Rotaru
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
Spirulina, super-alimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentaţie

Spirulina este o algă marină 100% naturală şi prezintă importante calităţi nutritive, motiv pentru care de-a lungul timpului a constituit un aliment de bază pentru populaţii renumite prin longevitatea şi sănătatea lor.

"Oferă de 10 ori mai mult betacaroten decât morcovii"Iată 3 motive pentru care spirulina trebuie să facă parte din regimul tău alimentar:

Oferă de 10 ori mai mult betacaroten decât morcovii, ceea ce face din această algă un aliat imbatabil împotriva radicalilor liberi, care cauzează îmbătrânirea celulară şi care favorizează apariţia multor probleme de sănătate.

Antioxidanţii din spirulină au rolul de a întări sistemul imunitar, îmbunătăţesc digestia, reduc senzaţia de oboseală, au efect detoxifiant, cresc nivelul de energie, controlează apetitul, menţine funcţiile cardiovasculare, reduc inflamaţiile din corp şi pot fi de mare folos celor care suferă de alergii.

Este bogată în proteine, fiind de mare ajutor persoanelor care doresc să îţi dezvolte şi să-şi menţină musculatura, dar şi vegetarienilor, cărora refuzul de a mânca alimente de origine animală îi poate priva de necesarul de proteine.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Organismul are nevoie de colesterol, dar trebuie precizat că acesta se împarte în două categorii – colesterol „bun“ sau HDL și colesterol „rău“ sau LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

Spirulina deţine în proporţie de 85-95% proteine uşor de digerat, ceea ce o situază imediat după ou în topul alimentelor cele mai bogate în proteine.

Faptul că proteinele sunt uşor digeralbile fac din spirulină un aliment indicat persoanelor care suferă de absorbţie intestinală defectuoasă sau celor cu tulburări digestive.

De asemenea, când este administrată copiilor care suferă de malnutriţie, spirulina este mai eficientă chiar şi decât laptele din punct de vedere nutriţional, petnru că acidul lactic poate împiedica absorbţia şi digestia substanţelor nutritive.

Spirulina, cocteil de vitamine şi nutrienţi
spirulina
Aminoacizii şi grăsimile nesaturate din compoziţia spirulinei ajută la buna funcţionare a organsimului, iar vitamina B12 poate stimula producerea de celule roşii, care asigură transportul eficient al sângelui.

De asemenea, fierul şi fibrele fac din acest aliment unul ideal pentru persoanele aflate la regim, pentru că oferă energie şi conferă senzaţia de saţietate, ţinând la distanţă poftele alimentare.

Spirulina poate fi consumată sub formă de pudră, care are culoarea verde închis sau albastru-verzui, în smoothie-uri, sucuri naturale, apă etc.

Deoarece nu are un gust tocmai plăcut, începătorii ar putea respinge ideea de a lua astfel de suplimente, însă dacă sunt amestecate cu o băutură răcoritoare, de preferat suc proaspăt de fructe, rece, aceştia se vor obişnui rapid şi vor vedea că efectele benefice întrec orice gust respingător.

Există totuşi şi contraindicaţii, iar acestea sunt îndreptate spre bolnavii de hiperparatiroidism, cei cu alergii severe la fructe de mare sau alge şi celor care prezintă febră excesiv de ridicată.

Citeşte şi:
Seminţele de măr pot fi toxice»
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+5
  • Alimentaţie sănătoasă
  • spirulina
  • antioxidanti
  • proteine
  • nutrienti
  • alge marine

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru
Efectele pozitive ale consumului de ceai negru Băut zilnic, ceaiul negru îți vei păstra o siluetă de invidiat, deoarece ajută la stimularea digestiei și intensificarea arderilor corporale. O ceașcă de ceai negru poate înlocui cu brio ceașca de cafea dimineața. +20 / 0 +20
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +15 / 0 +15
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație
Pericolul din apa minerală. Persoanele care trebuie s-o elimine din alimentație Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru 60% dintre decesele din România, spre deosebire de media europeană de 46%. Moştenirea genetică, fumatul, sedentarismul şi alimentaţia sunt cele mai importante cauze. +14 / 0 +14
Topul uleiurilor sănătoase
Topul uleiurilor sănătoase Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase. Probabil unii dintre voi nu mai consuma demult timp mezeluri, sau margarina şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii... +14 / 0 +14
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9