Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!

August 22, 2017 | sursa: www.csid.ro - Cristiana Trifu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+23
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!

Îţi este mereu foame şi nu ai idee de ce? Senzaţia de foame poate fi provocată de o mulţime de elemente pe care trebuie să le iei în considerare: hormonii, factorii emoţionali, stresul, regimul alimentar, hidratarea, oboseală, etc.

Iată 13 cauze posibile pentru mâncatul haotic!

"Alimentele procesate excesiv, băuturile dulci, produsele de patiserie, dulciurile sunt gustoase, însă nu vă dau energie"1. Eşti adeptul alimentelor de tip fast food şi dulciurilor

Cercetătorii au descoperit că dacă eşti adeptul alimentelor tip fast-food eşti predispus să devii dependent de aceste alimente, iar apetitul creşte odată cu cantitatea de alimente ingerate. Alimentele procesate excesiv, băuturile dulci, produsele de patiserie, dulciurile sunt gustoase, însă nu vă dau energie, iar peste puţin timp senzaţia de foame îşi va face iar apariţia. Optaţi pentru alegeri săţioase şi sănătoase: alimente bogate în fibre, fructe, legume, cereale integrale, grăsimi sănătoase (somon, nuci, avocado) şi proteine slabe (cum ar fi ouă, fasole, pui la grătar).

2. Eşti stresat

Stresul şi senzaţia de foame merg mână în mână. Dacă la început se secretă adrenalină pentru a ţine sub control foamea, prea multe griji fac ca nivelul cortizonului să crească şi implicit vă doriţi să devoraţi tot ce se găseşte în frigider. Pe măsură ce nivelul hormonului scade şi apetitul dumneavostră revine la normal.

3. Eşti însetat

O simplă senzaţie de sete poate provoca sentimentul de oboseală şi epuizare şi, la fel ca şi cu lipsa de somn, corpul caută energie în altă parte. Aici apare nevoia de a mânca, ceea ce înseamnă că s-ar putea să crezi că ţi-e foame când, de fapt, ţi-e doar sete. Experţii în nutriţie sugerează să consumi un pahar mare de apă atunci când această senzaţie apare şi să aştepţi câteva minute înainte să te arunci la mâncare.

4. Nu dormi suficient

Cercetătorii de la Tubingen University din Germania şi Upsalla University din Suedia afirmă că lipsa de somn este în strânsă legătură cu senzaţia continuă de foame. Astfel, cu cât orele de somn sunt mai puţine, cu atât senzaţia de foame e mai intensă. Ca şi cum nu ar fi destul, atunci când somnul nu este suficient, corpul tău va cere alimente bogate în calorii şi carbohidraţi pentru a compensa lipsa de energie generată de odihnă.

5. Mânânci prea repede

Chiar dacă stomacul se umple cu fiecare înghiţitură de mâncare, procesarea informaţiilor în organism durează încă circa 20-30 de minute în plus. Aşa că abia după această perioadă vă veţi simţi cu adevărat sătui. Nutriţioniştii recomandă să luaţi muşcături mici, să mestecaţi bine şi să savuraţi mâncarea, astfel veţi consuma mai puţine calorii în timpul mesei.

Leacuri cu efect antibiotic

"Dacă ai nevoie de un tratament antibacterian care să nu-ți afecteze imunitatea, optează pentru remedii cu efect antibiotic..."

Citeşte mai mult:
Leacuri cu efect antibiotic»

6. Eşti suspect de diabet

Nivelul crescut al glucozei în sânge sau hiperglicemia este o condiţie definitorie pentru diabetul zaharat. Glucoza reprezintă cea mai importanta sursă de energie a organismului şi provine în principal din alimente bogate în carbohidraţi. În urma procesului de digestie, este eliberată glucoza în sânge şi apoi transportată la nivelul celulelor pentru a fi utilizată în metabolismul celular.

Exista doi hormoni importanţi pentru reglarea nivelului glucozei în sânge: glucagonul şi insulina.Insulina este un hormon sintetizat de pancreas care are rolul de a transporta glucoza din sânge la nivel celular, pentru a fi utilizată ca sursă de energie şi creştere, având ca efect scăderea glucozei în sânge.

Ce se întâmplă în diabet?

Nivelul glucozei în sânge rămâne crescut deoarece procesul fiziologic de transfer al glucozei către celule este alterat, fie pentru că pancreasul nu produce suficientă insulină, fie pentru că celulele nu răspund la insulina produsă (prezintă rezistenţă la insulină). Consecinţele sunt privarea celulelor organismului de sursa lor de energie şi afectarea unor organe sau ţesuturi (retină, rinichi, ţesut nervos) care sunt mai expuse fluxului sanguin, deci nivelului anormal(crescut) de glucoză.

7. Eşti însărcinată

Dacă vă e foame tot timpul este posibil să fiţi însărcinate. În timp ce unele femei, în primele săptămâni de sarcină, au greţuri şi nu pot mânca prea mult, altele pot avea diverse pofte alimentare. Fă un test de sarcină şi consultă medicul!

8. Eşti în “acea perioadă a lunii”

Majoritatea femeilor iau asta ca pe un mit însă există probe solide care susţin această teorie. În timpul menstruaţiei, producţia de progesteron creşte, provocându-ţi astfel atât senzaţia de foame, cât şi întregul disconfort din timpul acestei perioade.

9. Nu respecţi programul meselor

Programul neregulat al meselor duce la apariţia senzaţiei de foame. Asta pentru că, neştiind când va primi următoarea masă, organismul îşi face provizii, cerând tot mai multă mâncare, tot timpul. Dacă te numeri printre cei care nu pot mânca micul dejun, încearcă să consumi măcar ceva uşor şi vei vedea schimbări.

10. Vezi peste tot imagini cu mâncare sau ai mirosit ceva delicios

Imaginile cu mâncare par a fi peste tot, iar mirosurile te fac să tânjeşti după alimente nesănătoase. Potrivit studiilor, conexiunea între ceea ce vedem şi ceea ce ne dorim este foarte puternică. De aceea este bine să observi dacă eşti cu adevărat înfometat sau este o poftă iraţională.

11. Iei anumite medicamente

Printre efectele secundare ale medicamentelor se poate numără şi senzaţia de foame. Unele medicamente vă pot afecta apetitul. De aceea, înainte să iei orice medicament, citeşte prospectul. Iar dacă medicamentele prescrise de doctor îţi provoacă foame, vorbeşte să îţi ofere alternative.

12. Mâncatul emoţional

Mâncatul emoţional se referă la nevoia de a mânca în funcţie de starea emoţională pe care o avem, fără vreo legătură cu foamea. De obicei alegem alimentele care ne cresc secretţa de endorfine şi serotonine, substanţe supranumite şi „hormonii fericirii“, care ne oferă acea stare de linişte şi relaxare. Pentru a depăşi mâncatul emoţional, primul pas este să reînveţi să îţi asculţi corpul şi să distingi între foamea fizică şi foamea emoţională.

13. Suferi de hipertiroidism

Foamea persistentă, mai ales după ce tocmai ai mancat, poate fi un semn al unor grave probleme de sănătate şi trebuie să consulţi un doctor. Afecţiunile posibile includ o glandă tiroidă hiperactivă, probleme digestive şi probleme hepatice. Acelaşi lucru este valabil şi pentru absenţa completă a senzaţiei de foame.

Citeşte şi:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+23
  • Stresul
  • Diabet
  • combinarea alimentelor
  • apetit
  • foame
  • mancat excesiv

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +11 / 0 +11
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ce alimente sunt indicate când este caniculă
Ce alimente sunt indicate când este caniculă Cu cât este mai cald afară cu atât mai greu este să te decizi ce anume să mănânci astfel încât să ai energia necesară pentru a te mobiliza pe tot parcursul zilei. +15 / 0 +15
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +14 / 0 +14
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea Fibrele de colagen se regăsesc în oase, muşchi, tendoane şi piele şi sunt vitale pentru sănătatea organismului nostru. Colagenul joacă, de asemenea, un rol important în aspectul pielii. +13 / 0 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8