Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!

August 22, 2017 | sursa: www.csid.ro - Cristiana Trifu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+23
Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!

Îţi este mereu foame şi nu ai idee de ce? Senzaţia de foame poate fi provocată de o mulţime de elemente pe care trebuie să le iei în considerare: hormonii, factorii emoţionali, stresul, regimul alimentar, hidratarea, oboseală, etc.

Iată 13 cauze posibile pentru mâncatul haotic!

"Alimentele procesate excesiv, băuturile dulci, produsele de patiserie, dulciurile sunt gustoase, însă nu vă dau energie"1. Eşti adeptul alimentelor de tip fast food şi dulciurilor

Cercetătorii au descoperit că dacă eşti adeptul alimentelor tip fast-food eşti predispus să devii dependent de aceste alimente, iar apetitul creşte odată cu cantitatea de alimente ingerate. Alimentele procesate excesiv, băuturile dulci, produsele de patiserie, dulciurile sunt gustoase, însă nu vă dau energie, iar peste puţin timp senzaţia de foame îşi va face iar apariţia. Optaţi pentru alegeri săţioase şi sănătoase: alimente bogate în fibre, fructe, legume, cereale integrale, grăsimi sănătoase (somon, nuci, avocado) şi proteine slabe (cum ar fi ouă, fasole, pui la grătar).

2. Eşti stresat

Stresul şi senzaţia de foame merg mână în mână. Dacă la început se secretă adrenalină pentru a ţine sub control foamea, prea multe griji fac ca nivelul cortizonului să crească şi implicit vă doriţi să devoraţi tot ce se găseşte în frigider. Pe măsură ce nivelul hormonului scade şi apetitul dumneavostră revine la normal.

3. Eşti însetat

O simplă senzaţie de sete poate provoca sentimentul de oboseală şi epuizare şi, la fel ca şi cu lipsa de somn, corpul caută energie în altă parte. Aici apare nevoia de a mânca, ceea ce înseamnă că s-ar putea să crezi că ţi-e foame când, de fapt, ţi-e doar sete. Experţii în nutriţie sugerează să consumi un pahar mare de apă atunci când această senzaţie apare şi să aştepţi câteva minute înainte să te arunci la mâncare.

4. Nu dormi suficient

Cercetătorii de la Tubingen University din Germania şi Upsalla University din Suedia afirmă că lipsa de somn este în strânsă legătură cu senzaţia continuă de foame. Astfel, cu cât orele de somn sunt mai puţine, cu atât senzaţia de foame e mai intensă. Ca şi cum nu ar fi destul, atunci când somnul nu este suficient, corpul tău va cere alimente bogate în calorii şi carbohidraţi pentru a compensa lipsa de energie generată de odihnă.

5. Mânânci prea repede

Chiar dacă stomacul se umple cu fiecare înghiţitură de mâncare, procesarea informaţiilor în organism durează încă circa 20-30 de minute în plus. Aşa că abia după această perioadă vă veţi simţi cu adevărat sătui. Nutriţioniştii recomandă să luaţi muşcături mici, să mestecaţi bine şi să savuraţi mâncarea, astfel veţi consuma mai puţine calorii în timpul mesei.

Leacuri cu efect antibiotic

"Dacă ai nevoie de un tratament antibacterian care să nu-ți afecteze imunitatea, optează pentru remedii cu efect antibiotic..."

Citeşte mai mult:
Leacuri cu efect antibiotic»

6. Eşti suspect de diabet

Nivelul crescut al glucozei în sânge sau hiperglicemia este o condiţie definitorie pentru diabetul zaharat. Glucoza reprezintă cea mai importanta sursă de energie a organismului şi provine în principal din alimente bogate în carbohidraţi. În urma procesului de digestie, este eliberată glucoza în sânge şi apoi transportată la nivelul celulelor pentru a fi utilizată în metabolismul celular.

Exista doi hormoni importanţi pentru reglarea nivelului glucozei în sânge: glucagonul şi insulina.Insulina este un hormon sintetizat de pancreas care are rolul de a transporta glucoza din sânge la nivel celular, pentru a fi utilizată ca sursă de energie şi creştere, având ca efect scăderea glucozei în sânge.

Ce se întâmplă în diabet?

Nivelul glucozei în sânge rămâne crescut deoarece procesul fiziologic de transfer al glucozei către celule este alterat, fie pentru că pancreasul nu produce suficientă insulină, fie pentru că celulele nu răspund la insulina produsă (prezintă rezistenţă la insulină). Consecinţele sunt privarea celulelor organismului de sursa lor de energie şi afectarea unor organe sau ţesuturi (retină, rinichi, ţesut nervos) care sunt mai expuse fluxului sanguin, deci nivelului anormal(crescut) de glucoză.

7. Eşti însărcinată

Dacă vă e foame tot timpul este posibil să fiţi însărcinate. În timp ce unele femei, în primele săptămâni de sarcină, au greţuri şi nu pot mânca prea mult, altele pot avea diverse pofte alimentare. Fă un test de sarcină şi consultă medicul!

8. Eşti în “acea perioadă a lunii”

Majoritatea femeilor iau asta ca pe un mit însă există probe solide care susţin această teorie. În timpul menstruaţiei, producţia de progesteron creşte, provocându-ţi astfel atât senzaţia de foame, cât şi întregul disconfort din timpul acestei perioade.

9. Nu respecţi programul meselor

Programul neregulat al meselor duce la apariţia senzaţiei de foame. Asta pentru că, neştiind când va primi următoarea masă, organismul îşi face provizii, cerând tot mai multă mâncare, tot timpul. Dacă te numeri printre cei care nu pot mânca micul dejun, încearcă să consumi măcar ceva uşor şi vei vedea schimbări.

10. Vezi peste tot imagini cu mâncare sau ai mirosit ceva delicios

Imaginile cu mâncare par a fi peste tot, iar mirosurile te fac să tânjeşti după alimente nesănătoase. Potrivit studiilor, conexiunea între ceea ce vedem şi ceea ce ne dorim este foarte puternică. De aceea este bine să observi dacă eşti cu adevărat înfometat sau este o poftă iraţională.

11. Iei anumite medicamente

Printre efectele secundare ale medicamentelor se poate numără şi senzaţia de foame. Unele medicamente vă pot afecta apetitul. De aceea, înainte să iei orice medicament, citeşte prospectul. Iar dacă medicamentele prescrise de doctor îţi provoacă foame, vorbeşte să îţi ofere alternative.

12. Mâncatul emoţional

Mâncatul emoţional se referă la nevoia de a mânca în funcţie de starea emoţională pe care o avem, fără vreo legătură cu foamea. De obicei alegem alimentele care ne cresc secretţa de endorfine şi serotonine, substanţe supranumite şi „hormonii fericirii“, care ne oferă acea stare de linişte şi relaxare. Pentru a depăşi mâncatul emoţional, primul pas este să reînveţi să îţi asculţi corpul şi să distingi între foamea fizică şi foamea emoţională.

13. Suferi de hipertiroidism

Foamea persistentă, mai ales după ce tocmai ai mancat, poate fi un semn al unor grave probleme de sănătate şi trebuie să consulţi un doctor. Afecţiunile posibile includ o glandă tiroidă hiperactivă, probleme digestive şi probleme hepatice. Acelaşi lucru este valabil şi pentru absenţa completă a senzaţiei de foame.

Citeşte şi:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+23
  • Stresul
  • Diabet
  • combinarea alimentelor
  • apetit
  • foame
  • mancat excesiv

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Mărarul menține echilibrul hormonal
Mărarul menține echilibrul hormonal Folosit în preparatele culinare pentru gustul său aromat, mărarul este apreciat deopotrivă pentru multitudinea proprietăților sale terapeutice, precum reglarea dezechilibrelor hormonale, îmbunătățirea digestiei, tratarea insomniei și protejarea sistemului osos. +3 / 0 +3
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +18 / 0 +18
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine?
Știi ce remedii naturiste poți face din cojile de mandarine? Mandarinele fac parte din categoria deliciilor sănătoase pe care le poți mânca ori de câte ori simți nevoia să-ți răsfeți papilele gustative. Nu le arunca la final cojile! +13 / 0 +13
Laptele de capră, mai sănătos?
Laptele de capră, mai sănătos? Deşi nu este un tip de lapte foarte popular la noi în ţară, laptele de capră este unul dintre cele mai consumate produse lactate în multe zone de pe glob. Beneficiile lui sunt multiple, fiind o excelentă sursă de calciu, bogat în substanţe nutritive. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10