Top 5 înlocuitori pentru zahăr

Martie 2, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
Top 5 înlocuitori pentru zahăr

Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre.

O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte mari şi chiar dacă pe etichetă este specificat, nu ne atrage atenţia absolut deloc.

"oamenii s-au obişnuit să consume cel puţin de 2 ori această cantitate"Deşi doza zilnică recomandată este de doar 50 de grame, în ultimi 10 ani, oamenii s-au obişnuit să consume cel puţin de 2 ori această cantitate, prin intermediul consumului de băuturi răcoritoare, energizante, cereale sau chiar a banalului ketchup.

Aşa cum îşi imaginează toate lumea, este imposibil să renunţi definitiv la zahăr dar totuşi există o listă cu 5 îndulcitori naturali care te vor ajuta să “te îndulceşti” sănătos:

Mierea

Este înlocuitorul ideal pentru zahăr, reprezintă o sursă deosebit de valoroasă de vitamine şi minerale, conţine antioxidanţi şi are proprietăţi antiseptice, energizante şi regenerante.
Cercetările medicilor specialişti au scos la iveală faptul că dacă vom consuma timp de minim 4 săptămâni circa 5 linguri de miere pe zi, nivelul colesterolului va scădea cu aproximativ 4 procente.

În cazul în care doriţi să folosiţi mierea în prepararea prăjiturilor, trebuie să micşoraţi gramajul (în locul unei căni cu 200 de grame de zahăr folosiţi trei sferturi de cană cu miere) şi daţi cuptorul la o temperatură mai mică.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Siropul de arţar

Bogat în mangan şi zinc siropul de arţar are foarte puţine calorii. De asemenea, consumul siropului de arţar aduce un aport mare de minerale. În momentul în care cumpăraţi siropul de arţar, mare atenţie la variantele mai ieftine pentru că pot conţine sirop de fructoza, zahăr şi îndulcitori artificiali iar siropul de arţar este prezent într-o cantitate mult prea mică.

Nectarul de agave

Este în topul îndulcitorilor naturali atunci când vine vorba despre nivelul de îndulcire. Chiar dacă are cu 50% mai multe calorii decât zahărul, nu trebuie să vă îngrijoraţi pentru că veţi folosi o cantitate de 2 ori mai mică faţă de zahăr pentru a avea acelaşi rezultat.

Trebuie să ştiţi totuşi ca un consum prelungit de nectar de agave poate conduce la rezistenţă la insulină şi apariţia diabetului. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că aproape 90% din compoziţia nectarului este fructoza.

Siropul de ştevie

Este 100% natural şi de aproximativ 300 de ori mai dulce decât zahărul. Chiar şi aşa consumul siropului de ştevie nu creşte riscul de a dezechilibra nivelul de glucoză din sânge, evitând astfel instalarea diabetului.

Având în vedere că siropul de ştevie este extrem de dulce este recomandat ca mai întâi să faceţi câteva teste pe cantităţi mici pentru a descoperi cât de tare îndulceşte şi aveţi grijă dacă folosiţi pudră sau sirop pentru că au grade de îndulcire diferite.

Melasă

Datorită conţinutului extrem de bogat în fier, melasa este în topul îndulcitorilor naturali sănătoşi. O linguriţă de melasă poate asigura 15% din necesarul zilnic de fier ( necesar sexului feminin pentru a contracara instalarea menopauzei). De asemenea, consumând melasa ajutaţi organismul cu vitamine precum vitamina B6, magneziu, calciu dar şi alţi antioxidanţi.

Trebuie să reţineţi faptul că deşi aproape toţi îndulcitorii naturali sunt benefici pentru sănătate, aceştia au un conţinut caloric destul de mare, fapt pentru care trebuie evitaţi în cazul în care doriţi să urmaţi o dietă pentru a scăpa de kilogramele nedorite.

În concluzie, adevăratele beneficii pe care le prezintă îndulcitorii naturali sunt reprezentate de caracterul non-toxic al acestora faţă de zahărul care afectează majoritatea organelor vitale, chiar şi creierul.

Citeşte şi:
Topul uleiurilor sănătoase»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
  • Alimentatie echilibrata
  • Miere
  • Indulcitor Natural
  • melasa
  • sirop de stevie
  • nectar de agave
  • sirop de artar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
Ce alimente sunt indicate când este caniculă
Ce alimente sunt indicate când este caniculă Cu cât este mai cald afară cu atât mai greu este să te decizi ce anume să mănânci astfel încât să ai energia necesară pentru a te mobiliza pe tot parcursul zilei. +15 / 0 +15
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +14 / 0 +14
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8