Top 5 înlocuitori pentru zahăr

Martie 2, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
Top 5 înlocuitori pentru zahăr

Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre.

O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte mari şi chiar dacă pe etichetă este specificat, nu ne atrage atenţia absolut deloc.

"oamenii s-au obişnuit să consume cel puţin de 2 ori această cantitate"Deşi doza zilnică recomandată este de doar 50 de grame, în ultimi 10 ani, oamenii s-au obişnuit să consume cel puţin de 2 ori această cantitate, prin intermediul consumului de băuturi răcoritoare, energizante, cereale sau chiar a banalului ketchup.

Aşa cum îşi imaginează toate lumea, este imposibil să renunţi definitiv la zahăr dar totuşi există o listă cu 5 îndulcitori naturali care te vor ajuta să “te îndulceşti” sănătos:

Mierea

Este înlocuitorul ideal pentru zahăr, reprezintă o sursă deosebit de valoroasă de vitamine şi minerale, conţine antioxidanţi şi are proprietăţi antiseptice, energizante şi regenerante.
Cercetările medicilor specialişti au scos la iveală faptul că dacă vom consuma timp de minim 4 săptămâni circa 5 linguri de miere pe zi, nivelul colesterolului va scădea cu aproximativ 4 procente.

În cazul în care doriţi să folosiţi mierea în prepararea prăjiturilor, trebuie să micşoraţi gramajul (în locul unei căni cu 200 de grame de zahăr folosiţi trei sferturi de cană cu miere) şi daţi cuptorul la o temperatură mai mică.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Siropul de arţar

Bogat în mangan şi zinc siropul de arţar are foarte puţine calorii. De asemenea, consumul siropului de arţar aduce un aport mare de minerale. În momentul în care cumpăraţi siropul de arţar, mare atenţie la variantele mai ieftine pentru că pot conţine sirop de fructoza, zahăr şi îndulcitori artificiali iar siropul de arţar este prezent într-o cantitate mult prea mică.

Nectarul de agave

Este în topul îndulcitorilor naturali atunci când vine vorba despre nivelul de îndulcire. Chiar dacă are cu 50% mai multe calorii decât zahărul, nu trebuie să vă îngrijoraţi pentru că veţi folosi o cantitate de 2 ori mai mică faţă de zahăr pentru a avea acelaşi rezultat.

Trebuie să ştiţi totuşi ca un consum prelungit de nectar de agave poate conduce la rezistenţă la insulină şi apariţia diabetului. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că aproape 90% din compoziţia nectarului este fructoza.

Siropul de ştevie

Este 100% natural şi de aproximativ 300 de ori mai dulce decât zahărul. Chiar şi aşa consumul siropului de ştevie nu creşte riscul de a dezechilibra nivelul de glucoză din sânge, evitând astfel instalarea diabetului.

Având în vedere că siropul de ştevie este extrem de dulce este recomandat ca mai întâi să faceţi câteva teste pe cantităţi mici pentru a descoperi cât de tare îndulceşte şi aveţi grijă dacă folosiţi pudră sau sirop pentru că au grade de îndulcire diferite.

Melasă

Datorită conţinutului extrem de bogat în fier, melasa este în topul îndulcitorilor naturali sănătoşi. O linguriţă de melasă poate asigura 15% din necesarul zilnic de fier ( necesar sexului feminin pentru a contracara instalarea menopauzei). De asemenea, consumând melasa ajutaţi organismul cu vitamine precum vitamina B6, magneziu, calciu dar şi alţi antioxidanţi.

Trebuie să reţineţi faptul că deşi aproape toţi îndulcitorii naturali sunt benefici pentru sănătate, aceştia au un conţinut caloric destul de mare, fapt pentru care trebuie evitaţi în cazul în care doriţi să urmaţi o dietă pentru a scăpa de kilogramele nedorite.

În concluzie, adevăratele beneficii pe care le prezintă îndulcitorii naturali sunt reprezentate de caracterul non-toxic al acestora faţă de zahărul care afectează majoritatea organelor vitale, chiar şi creierul.

Citeşte şi:
Topul uleiurilor sănătoase»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
  • Alimentatie echilibrata
  • Miere
  • Indulcitor Natural
  • melasa
  • sirop de stevie
  • nectar de agave
  • sirop de artar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon
Hreanul şi muştarul, medicamente naturale de sezon Cum ar fi o masă fără condimente? Cu siguranţă una fără gust. Avem numai de câştigat dacă asezonăm mâncarea cu hrean sau boabe de muştar. Ele sunt socotite a fi medicamente naturale, fiind indicate mai ales în anotimpul răcelilor. +19 / -1 +18
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +24 / -1 +23
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +19 / 0 +19
Ce alimente sunt indicate când este caniculă
Ce alimente sunt indicate când este caniculă Cu cât este mai cald afară cu atât mai greu este să te decizi ce anume să mănânci astfel încât să ai energia necesară pentru a te mobiliza pe tot parcursul zilei. +15 / 0 +15
Tratează naturist constipația
Tratează naturist constipația Problemele legate de un tranzit lent îți pot provoca anumite neplăceri, printre care și constipația. Apelează cu încredere la remediile oferite de natură pentru a-ți menține sănătatea! +14 / 0 +14
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +15 / -1 +14
Proprietatile magice ale sucului de morcovi
Proprietatile magice ale sucului de morcovi Stoarcerea fructelor si legumelor este calea rapida spre o sanatate optima. Folosirea legumelor si fructelor organice stoarse va permite sa consumati maximum de nutrienti din acestea decat daca le-ati gati. Masa de legume si fructe concentrata, in forma lichida este asimilata usor de organism, ceea ce face ca stoarcerea fructelor si legumelor sa... +13 / 0 +13
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +12 / 0 +12
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +10 / 0 +10