Top 5 înlocuitori pentru zahăr

Martie 2, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
Top 5 înlocuitori pentru zahăr

Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre.

O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte mari şi chiar dacă pe etichetă este specificat, nu ne atrage atenţia absolut deloc.

"oamenii s-au obişnuit să consume cel puţin de 2 ori această cantitate"Deşi doza zilnică recomandată este de doar 50 de grame, în ultimi 10 ani, oamenii s-au obişnuit să consume cel puţin de 2 ori această cantitate, prin intermediul consumului de băuturi răcoritoare, energizante, cereale sau chiar a banalului ketchup.

Aşa cum îşi imaginează toate lumea, este imposibil să renunţi definitiv la zahăr dar totuşi există o listă cu 5 îndulcitori naturali care te vor ajuta să “te îndulceşti” sănătos:

Mierea

Este înlocuitorul ideal pentru zahăr, reprezintă o sursă deosebit de valoroasă de vitamine şi minerale, conţine antioxidanţi şi are proprietăţi antiseptice, energizante şi regenerante.
Cercetările medicilor specialişti au scos la iveală faptul că dacă vom consuma timp de minim 4 săptămâni circa 5 linguri de miere pe zi, nivelul colesterolului va scădea cu aproximativ 4 procente.

În cazul în care doriţi să folosiţi mierea în prepararea prăjiturilor, trebuie să micşoraţi gramajul (în locul unei căni cu 200 de grame de zahăr folosiţi trei sferturi de cană cu miere) şi daţi cuptorul la o temperatură mai mică.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Siropul de arţar

Bogat în mangan şi zinc siropul de arţar are foarte puţine calorii. De asemenea, consumul siropului de arţar aduce un aport mare de minerale. În momentul în care cumpăraţi siropul de arţar, mare atenţie la variantele mai ieftine pentru că pot conţine sirop de fructoza, zahăr şi îndulcitori artificiali iar siropul de arţar este prezent într-o cantitate mult prea mică.

Nectarul de agave

Este în topul îndulcitorilor naturali atunci când vine vorba despre nivelul de îndulcire. Chiar dacă are cu 50% mai multe calorii decât zahărul, nu trebuie să vă îngrijoraţi pentru că veţi folosi o cantitate de 2 ori mai mică faţă de zahăr pentru a avea acelaşi rezultat.

Trebuie să ştiţi totuşi ca un consum prelungit de nectar de agave poate conduce la rezistenţă la insulină şi apariţia diabetului. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că aproape 90% din compoziţia nectarului este fructoza.

Siropul de ştevie

Este 100% natural şi de aproximativ 300 de ori mai dulce decât zahărul. Chiar şi aşa consumul siropului de ştevie nu creşte riscul de a dezechilibra nivelul de glucoză din sânge, evitând astfel instalarea diabetului.

Având în vedere că siropul de ştevie este extrem de dulce este recomandat ca mai întâi să faceţi câteva teste pe cantităţi mici pentru a descoperi cât de tare îndulceşte şi aveţi grijă dacă folosiţi pudră sau sirop pentru că au grade de îndulcire diferite.

Melasă

Datorită conţinutului extrem de bogat în fier, melasa este în topul îndulcitorilor naturali sănătoşi. O linguriţă de melasă poate asigura 15% din necesarul zilnic de fier ( necesar sexului feminin pentru a contracara instalarea menopauzei). De asemenea, consumând melasa ajutaţi organismul cu vitamine precum vitamina B6, magneziu, calciu dar şi alţi antioxidanţi.

Trebuie să reţineţi faptul că deşi aproape toţi îndulcitorii naturali sunt benefici pentru sănătate, aceştia au un conţinut caloric destul de mare, fapt pentru care trebuie evitaţi în cazul în care doriţi să urmaţi o dietă pentru a scăpa de kilogramele nedorite.

În concluzie, adevăratele beneficii pe care le prezintă îndulcitorii naturali sunt reprezentate de caracterul non-toxic al acestora faţă de zahărul care afectează majoritatea organelor vitale, chiar şi creierul.

Citeşte şi:
Topul uleiurilor sănătoase»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
  • Alimentatie echilibrata
  • Miere
  • Indulcitor Natural
  • melasa
  • sirop de stevie
  • nectar de agave
  • sirop de artar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +17 / 0 +17
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7