Top 5 înlocuitori pentru zahăr

Martie 2, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
Top 5 înlocuitori pentru zahăr

Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre.

O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte mari şi chiar dacă pe etichetă este specificat, nu ne atrage atenţia absolut deloc.

"oamenii s-au obişnuit să consume cel puţin de 2 ori această cantitate"Deşi doza zilnică recomandată este de doar 50 de grame, în ultimi 10 ani, oamenii s-au obişnuit să consume cel puţin de 2 ori această cantitate, prin intermediul consumului de băuturi răcoritoare, energizante, cereale sau chiar a banalului ketchup.

Aşa cum îşi imaginează toate lumea, este imposibil să renunţi definitiv la zahăr dar totuşi există o listă cu 5 îndulcitori naturali care te vor ajuta să “te îndulceşti” sănătos:

Mierea

Este înlocuitorul ideal pentru zahăr, reprezintă o sursă deosebit de valoroasă de vitamine şi minerale, conţine antioxidanţi şi are proprietăţi antiseptice, energizante şi regenerante.
Cercetările medicilor specialişti au scos la iveală faptul că dacă vom consuma timp de minim 4 săptămâni circa 5 linguri de miere pe zi, nivelul colesterolului va scădea cu aproximativ 4 procente.

În cazul în care doriţi să folosiţi mierea în prepararea prăjiturilor, trebuie să micşoraţi gramajul (în locul unei căni cu 200 de grame de zahăr folosiţi trei sferturi de cană cu miere) şi daţi cuptorul la o temperatură mai mică.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită conţinutului ridicat de..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Siropul de arţar

Bogat în mangan şi zinc siropul de arţar are foarte puţine calorii. De asemenea, consumul siropului de arţar aduce un aport mare de minerale. În momentul în care cumpăraţi siropul de arţar, mare atenţie la variantele mai ieftine pentru că pot conţine sirop de fructoza, zahăr şi îndulcitori artificiali iar siropul de arţar este prezent într-o cantitate mult prea mică.

Nectarul de agave

Este în topul îndulcitorilor naturali atunci când vine vorba despre nivelul de îndulcire. Chiar dacă are cu 50% mai multe calorii decât zahărul, nu trebuie să vă îngrijoraţi pentru că veţi folosi o cantitate de 2 ori mai mică faţă de zahăr pentru a avea acelaşi rezultat.

Trebuie să ştiţi totuşi ca un consum prelungit de nectar de agave poate conduce la rezistenţă la insulină şi apariţia diabetului. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că aproape 90% din compoziţia nectarului este fructoza.

Siropul de ştevie

Este 100% natural şi de aproximativ 300 de ori mai dulce decât zahărul. Chiar şi aşa consumul siropului de ştevie nu creşte riscul de a dezechilibra nivelul de glucoză din sânge, evitând astfel instalarea diabetului.

Având în vedere că siropul de ştevie este extrem de dulce este recomandat ca mai întâi să faceţi câteva teste pe cantităţi mici pentru a descoperi cât de tare îndulceşte şi aveţi grijă dacă folosiţi pudră sau sirop pentru că au grade de îndulcire diferite.

Melasă

Datorită conţinutului extrem de bogat în fier, melasa este în topul îndulcitorilor naturali sănătoşi. O linguriţă de melasă poate asigura 15% din necesarul zilnic de fier ( necesar sexului feminin pentru a contracara instalarea menopauzei). De asemenea, consumând melasa ajutaţi organismul cu vitamine precum vitamina B6, magneziu, calciu dar şi alţi antioxidanţi.

Trebuie să reţineţi faptul că deşi aproape toţi îndulcitorii naturali sunt benefici pentru sănătate, aceştia au un conţinut caloric destul de mare, fapt pentru care trebuie evitaţi în cazul în care doriţi să urmaţi o dietă pentru a scăpa de kilogramele nedorite.

În concluzie, adevăratele beneficii pe care le prezintă îndulcitorii naturali sunt reprezentate de caracterul non-toxic al acestora faţă de zahărul care afectează majoritatea organelor vitale, chiar şi creierul.

Citeşte şi:
Topul uleiurilor sănătoase»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+19
  • Alimentatie echilibrata
  • Miere
  • Indulcitor Natural
  • melasa
  • sirop de stevie
  • nectar de agave
  • sirop de artar

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +15 / 0 +15
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui
Ce alimente trebuie să consumăm pentru buna funcţionare a creierelui Este important de ştiut că ceea ce mâncăm influenţează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar şi, în general, starea noastră emoţională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăţi, prin consumarea lor, funcţiile creierului, susţine nutriţionistul Lygia Alexandrescu. +15 / -1 +14
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea Fibrele de colagen se regăsesc în oase, muşchi, tendoane şi piele şi sunt vitale pentru sănătatea organismului nostru. Colagenul joacă, de asemenea, un rol important în aspectul pielii. +13 / 0 +13
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9