Topul celor mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora

Aprilie 28, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+24
2
Topul celor mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora

În general, oamenii consideră fructele uscate ca fiind un înlocuitor optim pentru fructele proaspete. Unii dintre noi prefera varianta deshidratată a fructelor fie datorită faptului că fructele uscate sunt mai dulci, fie pentru că nu au fructe proaspete la îndemână.

Cât de sănătoase sunt fructele uscate?

"Atunci când sunt expuse la căldura uscată a unui aparat de deshidratare sau când sunt uscate la cuptor, fructele pierd mare parte din vitamina C pe care o conţin"Datorită faptului că au o dimensiune mai redusă, înclinam să consumăm o cantitate mai mare de fructe uscate decât dacă am consuma fructe proaspete. În plus, în procesul de uscare, fructele deshidratate pierd părţi însemnate din valoarea lor nutritivă. Atunci când sunt expuse la căldura uscată a unui aparat de deshidratare sau când sunt uscate la cuptor, fructele pierd mare parte din vitamina C pe care o conţin. La fel se întâmplă şi cu alte beneficii ale fructelor proaspete, sunt distruse de căldură în procesul deshidratării. Vestea bună este că fructele uscate îşi păstrează integral conţinutul de fibre şi fier.

Unele fructe uscate pe care le cumpărăm conţin conservanţi, de obicei sulfiţi, care pot agrava astmul, emfizemul, bolile cardiovasculare sau renale. Conservanţii apar pe etichetă ca E220 până la E228.

Vă prezentăm mai jos câteva dintre cele mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora:

10. CURMALELE

O să îţi vină greu să crezi dar coaja subţire care acoperă curmalele conţine toate vitaminele (mai puţin vitamina E şi H) şi o cantitate impresionantă de fier, fosfor, magneziu, calciu şi potasiu. De asemenea, curmalele conţin mai mulţi aminoacizi decât merele, portocalele sau bananele. Specialiştii le recomanda ca ajutor în lupta contra constipaţiei, tulburărilor intestinale, creşterii în greutate şi afecţiunilor cardiovasculare.

9. SMOCHINELE

Smochinele uscate reprezintă o gustare dulce, cu gust intens, textura granulată şi sunt bogate în nutrienţi esenţiali. În plus, conţin potasiu, magneziu, fier şi vitamina K. În cazul în care nu ştiaţi, acestea pot fi folosite în locul grăsimii pentru prepararea produselor de patiserie. Jumătate din cantitatea de grăsime care ar trebui folosită poate fi înlocuită cu piure de smochine şi vei avea garantat o savoare deosebită.

Secretele condimentelor

"Dacă le cunoşti secretele, te vor ajuta să previi diverse probleme de sănătate..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

8. Prunele

Prunele uscate sunt o sursă bogată de vitamine – A, C şi grupul B, şi minerale, precum calciu, magneziu, potasiu, seleniu şi fier. De asemenea, prunele uscate oferă organismului o bună doza de fibre care potolesc foamea şi o amâna pentru mai multe ore. Că mai toate fructele şi legumele de culoare închisă, de fapt, o culoare intermediară, intre indigo şi negru şi vişiniul cel mai închis, şi prunele au în compoziţia lor resveratrol, considerat cel mai puternic antioxidant cunoscut până acum.

7. BANANELE

Deşi le găsim pe tot parcursul anului în orice supermarket bananele sunt o alegere potrivită şi în varianta uscată. Bananele au în componenţa 3 tipuri de zahăr natural: zaharoza, glucoza şi fructoza iar combinarea acestora cu fibre sunt baza unei explozii de energie. Pe lângă aceste beneficii bananele uscate conţin potasiu, vitamina A, B, B6, B12, şi C.

Caise uscate6. CAISELE USCATE

Conţin vitamina A, C, B şi beta-caroten. Caisele îmbunătăţesc vederea şi ajuta la regenerarea ţesuturilor şi a nervilor. Prin aportul ridicat de fier, aceste fructe sunt recomandate în cazurile severe de anemie. Caisele uscate sunt o sursă bună de fibre alimentare şi potasiu, având un conţinut scăzut de grăsimi săturate, colesterol şi sodiu. Fructul este foarte nutritiv, laxativ, şi este recomandat în anemii, astenii, insomnii, convalescente.

5. AFINELE

Afinele uscate se număra printre cei mai puternici antioxidanţi din natură cu beneficii multiple pentru starea noastră de sănătate. Sunt recomandate în special persoanelor anemice dar şi persoanelor care u probleme de vedere. Afinele uscate, prin conţinutul ridicat de vitamine şi minerale, ajuta la regenerarea vaselor de sânge, la normalizarea glicemiei, la neutralizarea infecţiilor din intestin şi la protejarea organismului împotriva radioactivităţii.

4. MĂCEŞE

Vitaminizant de excepţie, astringent din cauza taninului, antidiareic, colagog, coleretic, antilitiazic, antiinflamator intestinal, elimina toxinele din corp, reface capilarele, scade permeabilitatea şi fragilitatea vaselor capilare, ajuta la funcţionarea glandelor endocrine, stimulează activitatea biliară, vermicid, dilata arterele, reface circulaţia până la nivelul creierului. Ajuta în cazul în care se dă interferon, ca acesta să aibă o acţiune mai puternică.

Citește următoarea pagină »
1 2
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+24
2
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Beneficiile fructelor
  • Alimentatie echilibrata
  • Boli și stări
  • fructe uscate
  • fructe deshidratate
  • fructe confiate
  • vitamine
  • fructe proaspete

Articole pe aceeași temă

  • Daniela / 2016-02-26 11:00:18

    Imteresant articolul ! Dar STAFIDELE de ce nu sunt incluse in acest top ???? Eu consum aproape zilnic 100gr de stafide uscate ! Astept un raspuns ! Va multumesc aticipat !

  • robert / 2015-12-14 04:02:46

    Proiect nou, de talie mondiala! Nu este necesara niciun fel de experienta,decat cunostinte minime de computer! Oferim curs de instruire gratuit si complet,de la zero,pe computer! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si corectitudine. Daca va intereseaza,va oferim alte detalii, dupa ce trimiteti un e-mail cu subiect ”Info” la adresa de email: robertionita55@gmail.com

Trimite-ne opinia ta
Nucul ține în frâu diabetul
Nucul ține în frâu diabetul Datorită conţinutului bogat de substanţe nutritive, nucile sunt recomandate pentru prevenirea bolilor de inimă, combaterea diabetului și pentru îmbunătăţirea memoriei. +11 / 0 +11
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ce alimente sunt indicate când este caniculă
Ce alimente sunt indicate când este caniculă Cu cât este mai cald afară cu atât mai greu este să te decizi ce anume să mănânci astfel încât să ai energia necesară pentru a te mobiliza pe tot parcursul zilei. +15 / 0 +15
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism
Beneficiile consumului de ciuperci pentru organism Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru sanatatea omului. Contin o serie de nutrienti, unii dintre acestia fiind un real suport terapeutic. Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumiti compusi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale. +14 / 0 +14
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea Fibrele de colagen se regăsesc în oase, muşchi, tendoane şi piele şi sunt vitale pentru sănătatea organismului nostru. Colagenul joacă, de asemenea, un rol important în aspectul pielii. +13 / 0 +13
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare
În sezonul rece ajută organismul consumând merişoare În mod tradiţional, romanii asociază merişorul cu masa de Crăciun şi curcanul fript. Este folosit în foarte multe reţete culinare ( sosuri sau chiar deserturi) şi se poate consuma proaspăt, uscat sau chiar sub formă de suc. +12 / 0 +12
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos!
Obiceiuri esențiale pentru un colon sănătos! Poate nu te-ai gândit până acum însă colonul este una dintre cele mai importante componente din organismul tău. Află cum să-l menții sănătos! +10 / 0 +10
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete
Ce boli poate ascunde senzaţia acută de foame sau de sete Foamea şi setea sunt senzaţii dirijate din creier. Ele activează nevoia de a te hrăni şi de a bea (instinctul de hrănire). Satisfacerea regulată îi permite organismului să menţină un echilibru interior biochimic. +9 / 0 +9
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8