Topul celor mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora

Aprilie 28, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+22
2
Topul celor mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora

În general, oamenii consideră fructele uscate ca fiind un înlocuitor optim pentru fructele proaspete. Unii dintre noi prefera varianta deshidratată a fructelor fie datorită faptului că fructele uscate sunt mai dulci, fie pentru că nu au fructe proaspete la îndemână.

Cât de sănătoase sunt fructele uscate?

"Atunci când sunt expuse la căldura uscată a unui aparat de deshidratare sau când sunt uscate la cuptor, fructele pierd mare parte din vitamina C pe care o conţin"Datorită faptului că au o dimensiune mai redusă, înclinam să consumăm o cantitate mai mare de fructe uscate decât dacă am consuma fructe proaspete. În plus, în procesul de uscare, fructele deshidratate pierd părţi însemnate din valoarea lor nutritivă. Atunci când sunt expuse la căldura uscată a unui aparat de deshidratare sau când sunt uscate la cuptor, fructele pierd mare parte din vitamina C pe care o conţin. La fel se întâmplă şi cu alte beneficii ale fructelor proaspete, sunt distruse de căldură în procesul deshidratării. Vestea bună este că fructele uscate îşi păstrează integral conţinutul de fibre şi fier.

Unele fructe uscate pe care le cumpărăm conţin conservanţi, de obicei sulfiţi, care pot agrava astmul, emfizemul, bolile cardiovasculare sau renale. Conservanţii apar pe etichetă ca E220 până la E228.

Vă prezentăm mai jos câteva dintre cele mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora:

10. CURMALELE

O să îţi vină greu să crezi dar coaja subţire care acoperă curmalele conţine toate vitaminele (mai puţin vitamina E şi H) şi o cantitate impresionantă de fier, fosfor, magneziu, calciu şi potasiu. De asemenea, curmalele conţin mai mulţi aminoacizi decât merele, portocalele sau bananele. Specialiştii le recomanda ca ajutor în lupta contra constipaţiei, tulburărilor intestinale, creşterii în greutate şi afecţiunilor cardiovasculare.

9. SMOCHINELE

Smochinele uscate reprezintă o gustare dulce, cu gust intens, textura granulată şi sunt bogate în nutrienţi esenţiali. În plus, conţin potasiu, magneziu, fier şi vitamina K. În cazul în care nu ştiaţi, acestea pot fi folosite în locul grăsimii pentru prepararea produselor de patiserie. Jumătate din cantitatea de grăsime care ar trebui folosită poate fi înlocuită cu piure de smochine şi vei avea garantat o savoare deosebită.

Secretele condimentelor

"Dacă le cunoşti secretele, te vor ajuta să previi diverse probleme de sănătate..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

8. Prunele

Prunele uscate sunt o sursă bogată de vitamine – A, C şi grupul B, şi minerale, precum calciu, magneziu, potasiu, seleniu şi fier. De asemenea, prunele uscate oferă organismului o bună doza de fibre care potolesc foamea şi o amâna pentru mai multe ore. Că mai toate fructele şi legumele de culoare închisă, de fapt, o culoare intermediară, intre indigo şi negru şi vişiniul cel mai închis, şi prunele au în compoziţia lor resveratrol, considerat cel mai puternic antioxidant cunoscut până acum.

7. BANANELE

Deşi le găsim pe tot parcursul anului în orice supermarket bananele sunt o alegere potrivită şi în varianta uscată. Bananele au în componenţa 3 tipuri de zahăr natural: zaharoza, glucoza şi fructoza iar combinarea acestora cu fibre sunt baza unei explozii de energie. Pe lângă aceste beneficii bananele uscate conţin potasiu, vitamina A, B, B6, B12, şi C.

Caise uscate6. CAISELE USCATE

Conţin vitamina A, C, B şi beta-caroten. Caisele îmbunătăţesc vederea şi ajuta la regenerarea ţesuturilor şi a nervilor. Prin aportul ridicat de fier, aceste fructe sunt recomandate în cazurile severe de anemie. Caisele uscate sunt o sursă bună de fibre alimentare şi potasiu, având un conţinut scăzut de grăsimi săturate, colesterol şi sodiu. Fructul este foarte nutritiv, laxativ, şi este recomandat în anemii, astenii, insomnii, convalescente.

5. AFINELE

Afinele uscate se număra printre cei mai puternici antioxidanţi din natură cu beneficii multiple pentru starea noastră de sănătate. Sunt recomandate în special persoanelor anemice dar şi persoanelor care u probleme de vedere. Afinele uscate, prin conţinutul ridicat de vitamine şi minerale, ajuta la regenerarea vaselor de sânge, la normalizarea glicemiei, la neutralizarea infecţiilor din intestin şi la protejarea organismului împotriva radioactivităţii.

4. MĂCEŞE

Vitaminizant de excepţie, astringent din cauza taninului, antidiareic, colagog, coleretic, antilitiazic, antiinflamator intestinal, elimina toxinele din corp, reface capilarele, scade permeabilitatea şi fragilitatea vaselor capilare, ajuta la funcţionarea glandelor endocrine, stimulează activitatea biliară, vermicid, dilata arterele, reface circulaţia până la nivelul creierului. Ajuta în cazul în care se dă interferon, ca acesta să aibă o acţiune mai puternică.

Citește următoarea pagină »
1 2
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+22
2
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Beneficiile fructelor
  • Alimentatie echilibrata
  • Boli și stări
  • fructe uscate
  • fructe deshidratate
  • fructe confiate
  • vitamine
  • fructe proaspete

Articole pe aceeași temă

  • Daniela / 2016-02-26 11:00:18

    Imteresant articolul ! Dar STAFIDELE de ce nu sunt incluse in acest top ???? Eu consum aproape zilnic 100gr de stafide uscate ! Astept un raspuns ! Va multumesc aticipat !

  • robert / 2015-12-14 04:02:46

    Proiect nou, de talie mondiala! Nu este necesara niciun fel de experienta,decat cunostinte minime de computer! Oferim curs de instruire gratuit si complet,de la zero,pe computer! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si corectitudine. Daca va intereseaza,va oferim alte detalii, dupa ce trimiteti un e-mail cu subiect ”Info” la adresa de email: robertionita55@gmail.com

Trimite-ne opinia ta
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia
Beneficiile surprinzătoare ale seminţelor de chia Dacă există un aliment care poate fi numit sfânt, acesta trebuie să fie Chia! Pline de vitamine şi minerale, ajutând la reglarea greutăţii, controlarea poftei de dulce şi luptând împotriva radicalilor liberi, aceste seminţe sunt, cu adevărat, o minune pentru sănătate, cu beneficii infinite! Iată 8 motive pentru care să începi... +3 / 0 +3
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul
Gutuia: fructul de toamna care scade colesterolul Cu peste 100 de proprietăţi benefice asupra organismului, gutuia este un panaceu şi un remediu pentru foarte multe afecţiuni, de la sâmburi, la frunze şi fructul în sine. +16 / 0 +16
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
De ce este periculos zahărul
De ce este periculos zahărul Dacă astăzi e o banalitate pentru toată lumea, acum câteva secole zahărul era o delicatesă pe care puţini şi-o permiteau. Indienii au deţinut mult timp secretul zahărului vânzând delicatesa dulce la preţuri exorbitante. Nu degeaba i s-a spus „aurul alb”. Se crede că europenii l-au descoperit abia în secolul XI şi de atunci... +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat
Oul, uzină de energie nutrițională. 5 mituri despre acest aliment controversat Despre ouă s-au spus multe lucruri, făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare, mulți au început să evite ouăle și să le înlocuiască cu alte alimente. Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă... +7 / 0 +7
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci
10 beneficii impresionante ale consumului de nuci Sunt delicioase, iar despre cât de nutritive şi de benefice sănătăţii sunt vă lăsăm să descoperiţi în rândurile de mai jos. Nucile stimulează creierul, îmbunătăţesc digestia, fortifică oasele, reduc inflamaţia, menţin echilibrul glicemiei şi inima sănătoasă. Acestea conţin o mulţime de vitamine şi minerale esenţiale,... +7 / 0 +7