Topul celor mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora

Aprilie 28, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+22
2
Topul celor mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora

În general, oamenii consideră fructele uscate ca fiind un înlocuitor optim pentru fructele proaspete. Unii dintre noi prefera varianta deshidratată a fructelor fie datorită faptului că fructele uscate sunt mai dulci, fie pentru că nu au fructe proaspete la îndemână.

Cât de sănătoase sunt fructele uscate?

"Atunci când sunt expuse la căldura uscată a unui aparat de deshidratare sau când sunt uscate la cuptor, fructele pierd mare parte din vitamina C pe care o conţin"Datorită faptului că au o dimensiune mai redusă, înclinam să consumăm o cantitate mai mare de fructe uscate decât dacă am consuma fructe proaspete. În plus, în procesul de uscare, fructele deshidratate pierd părţi însemnate din valoarea lor nutritivă. Atunci când sunt expuse la căldura uscată a unui aparat de deshidratare sau când sunt uscate la cuptor, fructele pierd mare parte din vitamina C pe care o conţin. La fel se întâmplă şi cu alte beneficii ale fructelor proaspete, sunt distruse de căldură în procesul deshidratării. Vestea bună este că fructele uscate îşi păstrează integral conţinutul de fibre şi fier.

Unele fructe uscate pe care le cumpărăm conţin conservanţi, de obicei sulfiţi, care pot agrava astmul, emfizemul, bolile cardiovasculare sau renale. Conservanţii apar pe etichetă ca E220 până la E228.

Vă prezentăm mai jos câteva dintre cele mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora:

10. CURMALELE

O să îţi vină greu să crezi dar coaja subţire care acoperă curmalele conţine toate vitaminele (mai puţin vitamina E şi H) şi o cantitate impresionantă de fier, fosfor, magneziu, calciu şi potasiu. De asemenea, curmalele conţin mai mulţi aminoacizi decât merele, portocalele sau bananele. Specialiştii le recomanda ca ajutor în lupta contra constipaţiei, tulburărilor intestinale, creşterii în greutate şi afecţiunilor cardiovasculare.

9. SMOCHINELE

Smochinele uscate reprezintă o gustare dulce, cu gust intens, textura granulată şi sunt bogate în nutrienţi esenţiali. În plus, conţin potasiu, magneziu, fier şi vitamina K. În cazul în care nu ştiaţi, acestea pot fi folosite în locul grăsimii pentru prepararea produselor de patiserie. Jumătate din cantitatea de grăsime care ar trebui folosită poate fi înlocuită cu piure de smochine şi vei avea garantat o savoare deosebită.

Secretele condimentelor

"Dacă le cunoşti secretele, te vor ajuta să previi diverse probleme de sănătate..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

8. Prunele

Prunele uscate sunt o sursă bogată de vitamine – A, C şi grupul B, şi minerale, precum calciu, magneziu, potasiu, seleniu şi fier. De asemenea, prunele uscate oferă organismului o bună doza de fibre care potolesc foamea şi o amâna pentru mai multe ore. Că mai toate fructele şi legumele de culoare închisă, de fapt, o culoare intermediară, intre indigo şi negru şi vişiniul cel mai închis, şi prunele au în compoziţia lor resveratrol, considerat cel mai puternic antioxidant cunoscut până acum.

7. BANANELE

Deşi le găsim pe tot parcursul anului în orice supermarket bananele sunt o alegere potrivită şi în varianta uscată. Bananele au în componenţa 3 tipuri de zahăr natural: zaharoza, glucoza şi fructoza iar combinarea acestora cu fibre sunt baza unei explozii de energie. Pe lângă aceste beneficii bananele uscate conţin potasiu, vitamina A, B, B6, B12, şi C.

Caise uscate6. CAISELE USCATE

Conţin vitamina A, C, B şi beta-caroten. Caisele îmbunătăţesc vederea şi ajuta la regenerarea ţesuturilor şi a nervilor. Prin aportul ridicat de fier, aceste fructe sunt recomandate în cazurile severe de anemie. Caisele uscate sunt o sursă bună de fibre alimentare şi potasiu, având un conţinut scăzut de grăsimi săturate, colesterol şi sodiu. Fructul este foarte nutritiv, laxativ, şi este recomandat în anemii, astenii, insomnii, convalescente.

5. AFINELE

Afinele uscate se număra printre cei mai puternici antioxidanţi din natură cu beneficii multiple pentru starea noastră de sănătate. Sunt recomandate în special persoanelor anemice dar şi persoanelor care u probleme de vedere. Afinele uscate, prin conţinutul ridicat de vitamine şi minerale, ajuta la regenerarea vaselor de sânge, la normalizarea glicemiei, la neutralizarea infecţiilor din intestin şi la protejarea organismului împotriva radioactivităţii.

4. MĂCEŞE

Vitaminizant de excepţie, astringent din cauza taninului, antidiareic, colagog, coleretic, antilitiazic, antiinflamator intestinal, elimina toxinele din corp, reface capilarele, scade permeabilitatea şi fragilitatea vaselor capilare, ajuta la funcţionarea glandelor endocrine, stimulează activitatea biliară, vermicid, dilata arterele, reface circulaţia până la nivelul creierului. Ajuta în cazul în care se dă interferon, ca acesta să aibă o acţiune mai puternică.

Citește următoarea pagină »
1 2
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+22
2
  • Alimentaţie sănătoasă
  • Beneficiile fructelor
  • Alimentatie echilibrata
  • Boli și stări
  • fructe uscate
  • fructe deshidratate
  • fructe confiate
  • vitamine
  • fructe proaspete

Articole pe aceeași temă

  • Daniela / 2016-02-26 11:00:18

    Imteresant articolul ! Dar STAFIDELE de ce nu sunt incluse in acest top ???? Eu consum aproape zilnic 100gr de stafide uscate ! Astept un raspuns ! Va multumesc aticipat !

  • robert / 2015-12-14 04:02:46

    Proiect nou, de talie mondiala! Nu este necesara niciun fel de experienta,decat cunostinte minime de computer! Oferim curs de instruire gratuit si complet,de la zero,pe computer! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si corectitudine. Daca va intereseaza,va oferim alte detalii, dupa ce trimiteti un e-mail cu subiect ”Info” la adresa de email: robertionita55@gmail.com

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +17 / 0 +17
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate?
2 litri de apă pe zi - mit sau realitate? Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi”. E, deja, o afirmaţie înrădăcinată adânc în creierul nostru. Un fel de axiomă ce nu mai are nevoie de nicio demonstraţie ca să o credem pe cuvânt. 1 +16 / -2 +14
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7