Topul uleiurilor sănătoase

Februarie 6, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Topul uleiurilor sănătoase

Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase.
Probabil unii dintre voi nu mai consumă de mult timp mezeluri, sau margarină şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii că ai nevoie şi de grăsimi, mai exact acizi graşi esenţiali cum ar fi omega-3 şi omega-6.

Aşadar, ştii să faci diferenţa?

În zilele noastre majoritatea celor interesaţi de sănătate vorbesc despre grăsimi bune. Aţi auzit de foarte multe ori ca uleiul de măsline este un “aliment” grozav dar şi alte uleiuri sunt un subiect bun de dezbătut. Chiar şi fast-food-urile ultra cunoscute apelează la moda grăsimilor bune şi înlătură grăsimile de tip trans (acizi graşi nesaturaţi ale căror molecule conţin legături duble de tip trans) încercând să atragă astfel clienţii.

Un celebru restaurant cu origini americane apelează la uleiul de soia – ulei organic, cu un gust neutru, bun aproape pentru orice.
"Chiar dacă prepararea acestor produse se apropie de o gătire sănătoasă pe etichetele nutriţionale găsim totuşi menţiuni precum “produsul poate conţine uleiuri vegetale şi grăsimi trans”"
Este bine de ştiut că uleiul de soia conţine omega -3 şi omega -6 dar pe lângă acestea conţine şi grăsimi monosaturate (benefice) şi grăsimi săturate. Un concurent al primului restaurant susţine că a înlocuit untul cu o margarină lipsită de grăsimi trans şi un amestec de margarină fără grăsimi trans. Chiar dacă prepararea acestor produse se apropie de o gătire sănătoasă pe etichetele nutriţionale găsim totuşi menţiuni precum “produsul poate conţine uleiuri vegetale şi grăsimi trans” şi astfel aceste produse vor fi încadrate tot pe lista neagră.

NU TOATE GRĂSIMILE SUNT IDENTICE!

Chiar dacă uneori considerăm uleiurile pentru gătit ca fiind nocive, trebuie menţionat că putem găsi cu uşurinţă şi plusuri ale acestor uleiuri.

Iată care sunt proprietăţile lor binefăcătoare:

Uleiul de răpită (canola): este preparat de peste 3000 de ani şi este extras din răpită de muştar. Conţine cel mai mic procent de grăsimi săturate (cele care înfundă arterele) şi este plin de grăsimi monosaturate. Grăsimile monosaturate ne ajută să ţinem sub control colesterolul din sânge şi sunt recomandate pentru menţinerea sănătăţii inimii.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Uleiul de cocos: este cunoscut drept un ulei benefic pentru organism şi are o multitudine de întrebuinţări. Are proprietăţi antivirale şi antimicrobiene datorită conţinutului bogat în acid lauric. În plus, conţine acid caprilic ceea ce ajută organismul la întărirea sistemului imunitar, tocmai din acest motiv fiind folosit ca armă împotriva infecţiilor precum candidoza. De asemenea, se foloseşte foarte des în cosmetică pentru hidratarea pielii şi a părului.

Ulei de luminiţa serii: chiar dacă nu este foarte cunoscut este extrem de benefic pentru organism datorită conţinutului de acid gamma-linoleic (GLA), un acid gras esenţial. Medicii specialişti afirmă că acidul GLA poate anula efectele sindromului premenstrual şi simptomele menopauzei.

Uleiul de peste: dacă suferi de artrită îţi recomandăm să consumi ulei de peste datorită conţinutului mare de omega -3 EPA şi DHA. În plus medicii îl recomandă ca fiind o adevărat comoară pentru buna funcţionare a creierului datorită acidului omega-3. Uleiul de peşte este recomandat de medici şi pentru a preveni bolile de inimă.

Uleiul de seminţe de in: dacă vrem să enumerăm proprietăţile acestui ulei ar trebui să ne uităm mai sus la uleiul de lumina serii. Are aceleaşi proprietăţi datorită conţinutului de acid alfalinoleic şi în plus este recomandat contra atacurilor cerebrale.

Uleiul din seminţe de struguri: bogat în antioxidanţi ajută la prevenirea bolilor precum cancerul şi bolile de inimă. Conform cardiologilor îndeplineşte cu succes rolul de a scădea nivelul colesterolului. Este ideal pentru gătit deoarece poate fi gătit şi la temperaturi foarte înalte şi are un gust mai plăcut decât uleiul de masline extravirgin.

Uleiul de avocado: este uşor şi cremos şi în plus este bogat în grăsimi monosaturate. Acest ulei reduce nivelul de colesterol şi riscul afecţiunilor cardiace. Fitochimicalele prezente în uleiul de avocado reduc şi efectele nocive ale radiaţiilor UV. Uleiul de avocado are cel mai ridicat punct de fierbere dintre toate uleiurile de plante. Este ideal pentru gătitul la temperaturi foarte ridicate. Poate fi stropit şi peste salate, având un gust special.

Ulei de nuci: este recomandat pentru reducerea stresului şi a afecţiunilor cardiovasculare. Atenţie însă pentru ca uleiul de nuci trebuie păstrat în frigider şi nu poate fi păstrat mai mult de 12 luni.

Citeşte şi:
Descoperă beneficiile bananelor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Stil de viata sanatos
  • grasimi sanatoase
  • acizi nesaturati
  • ulei de rapita
  • ulei de cocos
  • ulei de avocado

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă
Ce ulei nu ar trebui să-ți lipsească iarna din casă Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru gătit este uleiul de cocos. Compoziția acestuia rămâne neschimbată chiar și la temperaturi ridicate. +15 / 0 +15
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume! Condimentele sunt cele ce iti vor transforma o mancare banala intr-o delocatesa. Mai mult decat atat, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorita continutului ridicat de vitamine si minerale benefice organismului. Descopera la ce te ajuta ele! Condimentele nu vor aduce un surplus de calorii ci doar savoare preparatului. Daca le... +24 / -2 +22
Alimente pe care uităm să le includem în meniu
Alimente pe care uităm să le includem în meniu Obiceiurile noastre alimentare sunt influenţate de tradiţiile familiale, cultura alimentară etnică, preţurile alimentelor şi sortimentele din magazine. +18 / 0 +18
6 beneficii neştiute ale dovleacului
6 beneficii neştiute ale dovleacului Plăcintă de dovleac, supă de dovleac, dovleac la cuptor, alegerile preparatelor cu dovleac sunt nesfârşite şi, cu adevărat, delicioase! Şi pentru că este vedeta acestui sezon, m-am gândit că ar fi bine să ştii şi că pe lângă aroma şi gustul puternic, dovleacul are şi numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi ajutorul pe... +18 / -3 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea
6 alimente care te ajută să încetineşti îmbătrânirea Fibrele de colagen se regăsesc în oase, muşchi, tendoane şi piele şi sunt vitale pentru sănătatea organismului nostru. Colagenul joacă, de asemenea, un rol important în aspectul pielii. +13 / 0 +13
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba?
De ce ar trebui sa renuntam la painea alba? Painea alba mai este numita si "alimentul gol", deoarece contine numai amidon, pe care organismul il transforma in zahar si grasimi. +10 / 0 +10
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame Dacă vrei să slăbeşti, evită aceste alimente care îţi măresc mai mult senzaţia de foame. +9 / 0 +9