Topul uleiurilor sănătoase

Februarie 6, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Topul uleiurilor sănătoase

Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase.
Probabil unii dintre voi nu mai consumă de mult timp mezeluri, sau margarină şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii că ai nevoie şi de grăsimi, mai exact acizi graşi esenţiali cum ar fi omega-3 şi omega-6.

Aşadar, ştii să faci diferenţa?

În zilele noastre majoritatea celor interesaţi de sănătate vorbesc despre grăsimi bune. Aţi auzit de foarte multe ori ca uleiul de măsline este un “aliment” grozav dar şi alte uleiuri sunt un subiect bun de dezbătut. Chiar şi fast-food-urile ultra cunoscute apelează la moda grăsimilor bune şi înlătură grăsimile de tip trans (acizi graşi nesaturaţi ale căror molecule conţin legături duble de tip trans) încercând să atragă astfel clienţii.

Un celebru restaurant cu origini americane apelează la uleiul de soia – ulei organic, cu un gust neutru, bun aproape pentru orice.
"Chiar dacă prepararea acestor produse se apropie de o gătire sănătoasă pe etichetele nutriţionale găsim totuşi menţiuni precum “produsul poate conţine uleiuri vegetale şi grăsimi trans”"
Este bine de ştiut că uleiul de soia conţine omega -3 şi omega -6 dar pe lângă acestea conţine şi grăsimi monosaturate (benefice) şi grăsimi săturate. Un concurent al primului restaurant susţine că a înlocuit untul cu o margarină lipsită de grăsimi trans şi un amestec de margarină fără grăsimi trans. Chiar dacă prepararea acestor produse se apropie de o gătire sănătoasă pe etichetele nutriţionale găsim totuşi menţiuni precum “produsul poate conţine uleiuri vegetale şi grăsimi trans” şi astfel aceste produse vor fi încadrate tot pe lista neagră.

NU TOATE GRĂSIMILE SUNT IDENTICE!

Chiar dacă uneori considerăm uleiurile pentru gătit ca fiind nocive, trebuie menţionat că putem găsi cu uşurinţă şi plusuri ale acestor uleiuri.

Iată care sunt proprietăţile lor binefăcătoare:

Uleiul de răpită (canola): este preparat de peste 3000 de ani şi este extras din răpită de muştar. Conţine cel mai mic procent de grăsimi săturate (cele care înfundă arterele) şi este plin de grăsimi monosaturate. Grăsimile monosaturate ne ajută să ţinem sub control colesterolul din sânge şi sunt recomandate pentru menţinerea sănătăţii inimii.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Uleiul de cocos: este cunoscut drept un ulei benefic pentru organism şi are o multitudine de întrebuinţări. Are proprietăţi antivirale şi antimicrobiene datorită conţinutului bogat în acid lauric. În plus, conţine acid caprilic ceea ce ajută organismul la întărirea sistemului imunitar, tocmai din acest motiv fiind folosit ca armă împotriva infecţiilor precum candidoza. De asemenea, se foloseşte foarte des în cosmetică pentru hidratarea pielii şi a părului.

Ulei de luminiţa serii: chiar dacă nu este foarte cunoscut este extrem de benefic pentru organism datorită conţinutului de acid gamma-linoleic (GLA), un acid gras esenţial. Medicii specialişti afirmă că acidul GLA poate anula efectele sindromului premenstrual şi simptomele menopauzei.

Uleiul de peste: dacă suferi de artrită îţi recomandăm să consumi ulei de peste datorită conţinutului mare de omega -3 EPA şi DHA. În plus medicii îl recomandă ca fiind o adevărat comoară pentru buna funcţionare a creierului datorită acidului omega-3. Uleiul de peşte este recomandat de medici şi pentru a preveni bolile de inimă.

Uleiul de seminţe de in: dacă vrem să enumerăm proprietăţile acestui ulei ar trebui să ne uităm mai sus la uleiul de lumina serii. Are aceleaşi proprietăţi datorită conţinutului de acid alfalinoleic şi în plus este recomandat contra atacurilor cerebrale.

Uleiul din seminţe de struguri: bogat în antioxidanţi ajută la prevenirea bolilor precum cancerul şi bolile de inimă. Conform cardiologilor îndeplineşte cu succes rolul de a scădea nivelul colesterolului. Este ideal pentru gătit deoarece poate fi gătit şi la temperaturi foarte înalte şi are un gust mai plăcut decât uleiul de masline extravirgin.

Uleiul de avocado: este uşor şi cremos şi în plus este bogat în grăsimi monosaturate. Acest ulei reduce nivelul de colesterol şi riscul afecţiunilor cardiace. Fitochimicalele prezente în uleiul de avocado reduc şi efectele nocive ale radiaţiilor UV. Uleiul de avocado are cel mai ridicat punct de fierbere dintre toate uleiurile de plante. Este ideal pentru gătitul la temperaturi foarte ridicate. Poate fi stropit şi peste salate, având un gust special.

Ulei de nuci: este recomandat pentru reducerea stresului şi a afecţiunilor cardiovasculare. Atenţie însă pentru ca uleiul de nuci trebuie păstrat în frigider şi nu poate fi păstrat mai mult de 12 luni.

Citeşte şi:
Descoperă beneficiile bananelor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Stil de viata sanatos
  • grasimi sanatoase
  • acizi nesaturati
  • ulei de rapita
  • ulei de cocos
  • ulei de avocado

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii!
Murăturile: beneficii şi contraindicaţii! Dacă nu ai apucat încă să pui murăturile de iarnă, acum vei afla ce mare lucru ai pierdut, căci vitaminele şi mineralele sunt la mare preţ în sezonul rece şi, cum nu avem la îndemână tot timpul anului legume proaspete, murăturile sunt aliaţii noştri de seamă în lupta cu temutele viroze şi afecţiuni respiratorii. +10 / 0 +10
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate
Sfecla roşie şi beneficiile ei pentru sănătate Cu un gust dulceag şi o culoare minunată, sfecla roşie te poate ţine departe de cele mai crunte boli precum cancerul, bolile hepatice sau cardiovasculare. Iată, pe larg, care sunt beneficiile unui consum regulat de sfeclă roşie: +22 / -1 +21
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie?
De ce e bine sa bei dimineata un pahar de apa cu lamaie? Daca iti doresti sa iti detoxifiezi organismul si nu vrei sa tii o dieta stricta, cea mai buna metoda este sa bei in fiecare dimineata un pahar de apa plata cu cateva felii de lamaie. Consumul de apa cu lamaie dimineata iti aduce tot felul de beneficii, de aceea incearca sa il introduci cat mai mult in rutina ta. Daca suferi de gastrita sau... +15 / 0 +15
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei
Cele mai sănătoase alimente ale toamnei După o vară toridă, toamna vine la pachet cu o doză de vitamine și minerale pe care ți le pune la dispoziție prin intermediul fructelor și legumelor de sezon. +14 / 0 +14
20 de cireşe echivalentul unei aspirine
20 de cireşe echivalentul unei aspirine Timp de secole, oamenii au folosit cireşele atât pentru gustul lor extraordinar, dar mai ales în scopuri terapeutice. Acest lucru a fost confirmat de numeroasele studii ştiinţifice, care au demonstrat că cireşele sunt bogate în antioxidanţi şi flavanoide, având un impact favorabil asupra bolilor de inimă, bolilor osoase dar şi un... +14 / -1 +13
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul?
Mâncați îndeajuns de multe fructe - și dacă nu, cum puteți mări consumul? Se spune deseori că ar trebui să consumăm cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi - iar în anumite părți din lume, cantitatea recomandată poate fi și mai mare. Întrebați-vă cu sinceritate câte porții consumați... +11 / 0 +11
Descoperă beneficiile bananelor
Descoperă beneficiile bananelor Dacă treci peste prejudecăţi şi îţi scoţi din cap toate legăturile pe care le faci apropo de banane, vei descoperi că mâncatul acestora reprezintă lucruri foarte serioase şi asta implica multe beneficii pentru organism şi sănătatea acestuia. +10 / 0 +10
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe?
Poate un măr pe zi să ţină doctorul departe? Cu toate că mărul are o mulţime de nutrienţi valoroşi, dacă mănânci nesănătos, stai zilnic patru ore în faţa televizorului şi nu faci mişcare, cu siguranţă rişti să mergi regulat la doctor. Mărul singur nu poate să anuleze efectele sedentarismului şi ale proastelor obiceiuri alimentare +9 / 0 +9
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor
Beneficii pentru sănătate ale măslinelor Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de... +8 / 0 +8
Turmericul – condimentul medicament
Turmericul – condimentul medicament În ultimul timp se aude din ce în ce mai des, în presă sau la televizor, despre beneficiile unor produse, cum ar fi sucul de Noni sau fructele de Goji, despre care nu se ştia prea multe până acum, dar care au în spate puternice campanii de marketing cu ajutorul cărora multe dintre acestea au fost aduse în centrul atenţiei noastre. +8 / 0 +8