Topul uleiurilor sănătoase

Februarie 6, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
Topul uleiurilor sănătoase

Grăsimile sunt în topul listei cu cele mai discutate subiecte de medicii nutriţionişti din toată lumea. Auzim peste tot că există grăsimi bine, grăsimi rele, sănătoase sau nesănătoase.
Probabil unii dintre voi nu mai consumă de mult timp mezeluri, sau margarină şi rareori consuma ulei de măsline. Cu toate astea trebuie să ştii că ai nevoie şi de grăsimi, mai exact acizi graşi esenţiali cum ar fi omega-3 şi omega-6.

Aşadar, ştii să faci diferenţa?

În zilele noastre majoritatea celor interesaţi de sănătate vorbesc despre grăsimi bune. Aţi auzit de foarte multe ori ca uleiul de măsline este un “aliment” grozav dar şi alte uleiuri sunt un subiect bun de dezbătut. Chiar şi fast-food-urile ultra cunoscute apelează la moda grăsimilor bune şi înlătură grăsimile de tip trans (acizi graşi nesaturaţi ale căror molecule conţin legături duble de tip trans) încercând să atragă astfel clienţii.

Un celebru restaurant cu origini americane apelează la uleiul de soia – ulei organic, cu un gust neutru, bun aproape pentru orice.
"Chiar dacă prepararea acestor produse se apropie de o gătire sănătoasă pe etichetele nutriţionale găsim totuşi menţiuni precum “produsul poate conţine uleiuri vegetale şi grăsimi trans”"
Este bine de ştiut că uleiul de soia conţine omega -3 şi omega -6 dar pe lângă acestea conţine şi grăsimi monosaturate (benefice) şi grăsimi săturate. Un concurent al primului restaurant susţine că a înlocuit untul cu o margarină lipsită de grăsimi trans şi un amestec de margarină fără grăsimi trans. Chiar dacă prepararea acestor produse se apropie de o gătire sănătoasă pe etichetele nutriţionale găsim totuşi menţiuni precum “produsul poate conţine uleiuri vegetale şi grăsimi trans” şi astfel aceste produse vor fi încadrate tot pe lista neagră.

NU TOATE GRĂSIMILE SUNT IDENTICE!

Chiar dacă uneori considerăm uleiurile pentru gătit ca fiind nocive, trebuie menţionat că putem găsi cu uşurinţă şi plusuri ale acestor uleiuri.

Iată care sunt proprietăţile lor binefăcătoare:

Uleiul de răpită (canola): este preparat de peste 3000 de ani şi este extras din răpită de muştar. Conţine cel mai mic procent de grăsimi săturate (cele care înfundă arterele) şi este plin de grăsimi monosaturate. Grăsimile monosaturate ne ajută să ţinem sub control colesterolul din sânge şi sunt recomandate pentru menţinerea sănătăţii inimii.

Secretele condimentelor

"Condimentele sunt cele ce iţi vor transforma o mâncare banală într-o delicatesă. Mai mult decât atât, acestea pot fi baza unui sistem imunitar puternic datorită..."

Citeşte mai mult:
Descoperă topul celor mai sănătoase 10 condimente din lume!»

Uleiul de cocos: este cunoscut drept un ulei benefic pentru organism şi are o multitudine de întrebuinţări. Are proprietăţi antivirale şi antimicrobiene datorită conţinutului bogat în acid lauric. În plus, conţine acid caprilic ceea ce ajută organismul la întărirea sistemului imunitar, tocmai din acest motiv fiind folosit ca armă împotriva infecţiilor precum candidoza. De asemenea, se foloseşte foarte des în cosmetică pentru hidratarea pielii şi a părului.

Ulei de luminiţa serii: chiar dacă nu este foarte cunoscut este extrem de benefic pentru organism datorită conţinutului de acid gamma-linoleic (GLA), un acid gras esenţial. Medicii specialişti afirmă că acidul GLA poate anula efectele sindromului premenstrual şi simptomele menopauzei.

Uleiul de peste: dacă suferi de artrită îţi recomandăm să consumi ulei de peste datorită conţinutului mare de omega -3 EPA şi DHA. În plus medicii îl recomandă ca fiind o adevărat comoară pentru buna funcţionare a creierului datorită acidului omega-3. Uleiul de peşte este recomandat de medici şi pentru a preveni bolile de inimă.

Uleiul de seminţe de in: dacă vrem să enumerăm proprietăţile acestui ulei ar trebui să ne uităm mai sus la uleiul de lumina serii. Are aceleaşi proprietăţi datorită conţinutului de acid alfalinoleic şi în plus este recomandat contra atacurilor cerebrale.

Uleiul din seminţe de struguri: bogat în antioxidanţi ajută la prevenirea bolilor precum cancerul şi bolile de inimă. Conform cardiologilor îndeplineşte cu succes rolul de a scădea nivelul colesterolului. Este ideal pentru gătit deoarece poate fi gătit şi la temperaturi foarte înalte şi are un gust mai plăcut decât uleiul de masline extravirgin.

Uleiul de avocado: este uşor şi cremos şi în plus este bogat în grăsimi monosaturate. Acest ulei reduce nivelul de colesterol şi riscul afecţiunilor cardiace. Fitochimicalele prezente în uleiul de avocado reduc şi efectele nocive ale radiaţiilor UV. Uleiul de avocado are cel mai ridicat punct de fierbere dintre toate uleiurile de plante. Este ideal pentru gătitul la temperaturi foarte ridicate. Poate fi stropit şi peste salate, având un gust special.

Ulei de nuci: este recomandat pentru reducerea stresului şi a afecţiunilor cardiovasculare. Atenţie însă pentru ca uleiul de nuci trebuie păstrat în frigider şi nu poate fi păstrat mai mult de 12 luni.

Citeşte şi:
Descoperă beneficiile bananelor»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+14
  • Stil de viata sanatos
  • grasimi sanatoase
  • acizi nesaturati
  • ulei de rapita
  • ulei de cocos
  • ulei de avocado

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti
Fenicul – proprietăţi nutritive, beneficii şi cum să-l găteşti Feniculul face parte din familia plantelor perene şi este o plantă ce are un miros dulce, originară din Europa de Sud, din zona Mediteranei. Deşi acesta s-a răspândit în toată lumea, folosirea feniculului predomină în bucătăria grecească şi în cea italiană. +4 / 0 +4
Top 5 înlocuitori pentru zahăr
Top 5 înlocuitori pentru zahăr Chiar dacă auzim în fiecare zi mesaje ce ne sfătuiesc să reducem consumul de zahăr, puţini dintre noi luăm măsuri să înlocuim acest duşman al sănătăţii şi siluetei noastre. O mare parte din alimentele pe care le consumăm zilnic, şi nu mă refer în special la prăjituri sau dulciuri, conţin zahăr în cantităţi foarte... +19 / 0 +19
Ouăle - vedete la masa de Paşte
Ouăle - vedete la masa de Paşte Oul este reprezintă un aliment valoros pentru alimentaţia omului încă din cele mai vechi timpuri. Se întâmpla acest lucru datorită nutrienţilor ce se găsesc în ouă dar şi datorită gradului ridicat de asimilare a nutrienţilor din compoziţia lor. +15 / 0 +15
6 alimente banale pentru o sanătate de fier
6 alimente banale pentru o sanătate de fier Include în meniul tău cât mai multe alimente precum iaurtul şi usturoiul şi astfel vei avea o iarnă fără nas în batistă, tuse şi gât roşu. +12 / 0 +12
Nucile - vedete în fiecare toamnă
Nucile - vedete în fiecare toamnă Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. De aceea ele rămân un aliment de bază în cadrul unei diete sănătoase. +10 / 0 +10
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă
Cele mai sănătoase cereale integrale: cum facem alegerea corectă Cele mai sănătoase cereale integrale - din acestea ar trebui să fie compus micul dejun, potrivit recomandării nutriţioniştilor. Dar cum alegem cele mai sănătoase cereale integrale şi care sunt acestea?! +9 / 0 +9
O problemă a toamnei: Vitamina D
O problemă a toamnei: Vitamina D - Pe timpul verii, organismul nostru produce vitamină D cu ajutorul luminii solare. Dar odată cu venirea toamnei, această producţie începe să stagneze. Cum poate fi evitată o carenţă de vitamina D în anotimpul rece? În lipsa ei, calciul nu se mai asimilează şi oasele se fac praf +8 / 0 +8
Prunele, fructe -  medicament
Prunele, fructe - medicament Prunele conţin importante cantităţi de sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru şi vitaminele A, E, B şi C. De asemenea, foarte importanţi sunt acizii organici specifici - betacarotenul, substanţele pectice şi, nu în ultimul rând, micile cantităţi de acid oxalic şi fumaric. +8 / 0 +8
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos Gălbenuşurile au un conţinut ridicat de colesterol, însă un studiu realizat recent arată că un consum regulat de ouă nu influenţează deloc nivelul de colesterol general din sânge, în timp ce un altul a stabilit că acest aliment creşte nivelul de colesterol bun, care are ca efect protejarea inimii, informează publicaţia Huffington... +7 / 0 +7
Ciupercile - sănătate în bucate
Ciupercile - sănătate în bucate Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist. +7 / 0 +7