6 alimente uimitoare pentru curatarea colonului

Mai 19, 2017 | sursa: sfatulmedicului.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
6 alimente uimitoare pentru curatarea colonului

Tulburarile gastrointestinale sunt frecvent intalnite in societatea de astazi, iar acest lucru se datoreaza in mare parte din cauza faptului ca oamenii consuma o cantitate destul de mare de produse alimentare asa-zis moderne, lipsite de elementele nutritive necesare pentru o digestie sanatoasa.
"Pectina este utilizata si in procesele terapeutice de eliminare a metalelor grele si a toxinelor din organism"
De asemenea, in compozitia acestora se mai afla o gama larga de substante toxice, coloranti, indulcitori artificiali si pesticide.

Vestea buna este ca tulburarile digestive cronice pot fi gestionate eficient, astfel incat sa nu afecteze calitatea vietii. Cateva modificari dietetice simple pot contribui semnificativ la ameliorarea si chiar vindecarea multor tulburari ale colonului. In continuare puteti citi despre sase alimente care va pot ajuta la mentinerea unui sistem digestiv sanatos.

Alimente necesare pentru pastrarea sanatatii sistemului digestiv

1. Merele. Multe procese avansate de curatare a colonului includ merele, fie intregi, fie sub forma de suc, sos sau otet, deoarece acest fruct comun este un aliment cu un efect puternic de curatare a sistemului digestiv. Merele sunt bogate in fibre, nutrienti care sunt deja cunoscuti la scara larga pentru proprietatile care au rolul de a mentine o digestie sanatoasa.

Merele contin pectina, un carbohidrat compus care actioneaza ca un agent de ingrosare a materiilor fecale din interiorul intestinelor. Atunci cand este luata in doze terapeutice, pectina poate consolida mucoasa intestinala si poate reduce capacitatea toxinelor de a se acumula in colon. Pectina este utilizata si in procesele terapeutice de eliminare a metalelor grele si a toxinelor din organism.

Mai multe diete de curatare a colonului - printre care si dieta numita Dieta avansata de curatare cu oxigen a colonului - includ cresterea aportului de pectina (in special pe cale naturala) pentru o detoxifiere cat mai completa. Pectina mai poate fi gasita in banane si crusta citricelor.

2. Fructele de avocado. Pentru curatarea zilnica a colonului, fructele de avocado sunt o alta optiune eficienta de detoxifiere si de imbunatatire a digestiei. La fel ca merele, fructele de avocado sunt bogate in ambele tipuri de fibre solubile si insolubile.

Ceaiuri pentru reducerea colesterolului

"Corpul are nevoie doar de HDL, ori în meniu sunt numeroase alimente consistente care cresc doar nivelul de colesterol LDL..."

Citeşte mai mult:
Ceaiuri care reduc nivelul de colesterol „rău“ din sânge»

Raportul este de 1 la 3 (care este unul foarte mic in comparatie cu alte alimente naturale ce contin ambele tipuri de fibre, in care raportul este mult disproportionat). Fibrele insolubile sunt cele care promoveaza miscarile peristaltice sanatoase si curata colonul, reducand in mod semnificativ riscul general de a dezvolta cancer de colon.

De asemenea, important este si continutul bogat de fibre solubile, care ajuta la absorbtia de apa si automat la absorbita de alte substante nutritive importante. O dieta echilibrata si bogata in fibre faciliteaza tranzitul materiilor fecale prin intestine si impiedica acumularea de toxine in tractul digestiv, care pot cauza nereguli in miscarile peristaltice si constipatie.

3. Seminte de in si chia. Unice in profilurile lor nutritionale, atat semintele de in, cat si semintele de chia contin grasimi si fibre care ajuta la promovarea unei digestii sanatoase si mentin colonul curat. Ambele seminte sunt bogate in acizi grasi Omega 3, care s-au dovedit eficienti in reducerea inflamatiei si stabilizarea membranelor celulare. Semintele de in si chia mai contin, de asemenea, propriile lor amestecuri de fibre solubile, care optimizeaza procesul digestiei.

Este fara indoiala indicat sa includeti aceste seminte in dieta dvs. pentru a beneficia de varietatea de macronutrienti, vitamine si minerale pe care aceste seminte le ofera. In plus, datorita faptului ca semintele de in si chia detin si cantitati importante de acizi grasi Omega 3, veti putea ameliora o serie de boli inflamatorii intestinale - conditii responsabile in majoritatea cazurilor de tulburari gastrointestinale.

4. Alimentele bogate in clorofila. Fructele si legumele verzi, care sunt bogate in clorofila, au capacitatea de a curata colonul si de a mentine sanatatea sistemului digestiv. Spanacul, maslinele verzi, mazarea, sparanghelul, varza si varza de Bruxelles, telina si algele de mare sunt toate bogate in clorofila, ceea ce inseamna ca pot ajuta la curatarea tractului digestiv si la detoxifierea ficatului. Completarea dietei cu clorofila in forma lichida este o alta modalitate de a stimula absorbtia de nutrienti importanti pentru sanatatea maxima a colonului.

Clorofila solubila in grasimi adera la mucoasa peretilor intestinali si intarzie dezvoltarea bacteriilor nocive, elimina bacteriiile de putrefactie din colon si ajuta la vindecarea mucoasei tractului gastrointestinal.

5. Apa filtrata cu sare de mare. Un colon hidratat este un colon sanatos. Deshidratarea continua poate cauza constipatie si acumularea de toxine in colon. De aceea este extrem de important sa consumati zilnic o cantitate adecvata de apa filtrata. Expertii in nutritie recomanda consumul zilnic a cel putin 8 pahare de apa filtrata (cantitatea poate fi si mai mare, in functie de activitatile zilnice si de constructia corporala a fiecarei persoane in parte).

Puteti adauga, de asemenea, sare de mare (sunt disponibile anumite tipuri de sare de mare care nu dau un gust atat de puternic incat sa nu puteti consuma apa) pentru a imbunatati eficacitatea detoxifierii.

6. Alimente fermentate. Sistemul digestiv este compus dintr-o vasta retea de microbiotice benefice, care sunt responsabile pentru digerarea produselor alimentare, absorbtia nutrientilor, eliminarea bacteriilor daunatoare si a toxinelor din tractul digestiv.

Cand aceste bacterii benefice nu sunt intr-un numar adecvat, sanatatea digestiva are de suferit, iar cand echilibrul bacterial din flora intesinala este puternic perturbat, exista probabilitati mari de aparitie a unor tulburari intestinale grave.

In scopul de a ajuta la compensarea daunelor din flora intestinala cauzate de produse chimice din mediu si alimente, medicamente antibiotice, alimente procesate si alti factori, este importat sa completati dieta cu alimente fermentate. Acest tip de alimente contin in mod natural bacterii probiotice. De aceea nutritionistii recomanda un consum echilibrat de iaurt, chefir si kimchi (legume cultivate ce contin cantitati importante de probiotice).

Citeşte şi:
Legumele care țin diabetul sub control»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+4
  • Ulei Avocado
  • mere
  • curatarea colonului
  • sare iodata
  • seminte chia

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
Ai dinții sensibili? Tratează-i cu aceste leacuri!
Ai dinții sensibili? Tratează-i cu aceste leacuri! Înghețata sau băuturile reci îți dau dureri de dinti? Remediile din plante sau din anumite condimente alungă inflamațiile și durerile. +7 / 0 +7
Semnele şi prevenţia păduchilor
Semnele şi prevenţia păduchilor Organismele noastre sunt expuse în mod continuu la diferite medii şi la vieţuitoarele specifice acestor medii. Atât suprafaţa pielii umane, cât şi tractusul digestiv, reprezintă habitate pentru milioane de diferite tipuri de bacterii, care trăiesc în simbioză cu noi (de exemplu, ele sunt benefice pentru corpul omenesc). În acest fel,... 1 +21 / -2 +19
Cum să scapi de halitoză sau halenă
Cum să scapi de halitoză sau halenă Conform studiilor, aproximativ 40% din populaţie suferă cel puţin o dată în viaţa de halitoza sau pe înţelesul tuturor, respiraţie urât mirositoare. De cele mai multe ori, respiraţia neplăcută îşi găseşte originile chiar în cavitatea bucală propriu-zisă. Intensitatea mirosului neplăcut diferă pe parcursul zilei în funcţie... +17 / 0 +17
Cum să tratezi în mod natural hipertensiunea
Cum să tratezi în mod natural hipertensiunea În cazul în care medicul ţi-a recomandat tratament medicamentos pentru hipertensiune, urmează cu stricteţe recomandările medicului. În acelaşi timp, poţi recurge şi la câteva ajutoare naturale. +15 / 0 +15
5 mituri despre hemoroizi lămurite de medici
5 mituri despre hemoroizi lămurite de medici Hemoroizii – o afecţiune-tabu care naşte foarte multe mituri. Prea ruşinaţi ca să discute cu un specialist un subiect atât de delicat, prea naivi când vine vorba despre tratamentele naturiste şi prea încrezători în tot ce scrie pe internet, românii care suferă de boala hemoroidală ajung deseori să creadă neadevăruri despre... 1 +14 / 0 +14
Iarba verde, dar cu pericole
Iarba verde, dar cu pericole Pentru copii, iesirea la iarba verde este o mare bucurie, pentru parinti, de asemenea, dar distractia se lasa uneori cu accidente neprevazute. Capuse, cioburi de sticla, cuie ruginite, muscaturi de insecte sau de animale… nu sunt deloc distractive. Tu stii sa iti protejezi famlia? +13 / 0 +13
Ce probleme de sănătate reflectă unghiile
Ce probleme de sănătate reflectă unghiile Nuanţa roz discret, lucioase, netede şi tari. Aşa ne dorim să fie unghiile noastre, însă din anumite motive, nu aceasta este imaginea reală. Şi, deşi le acordăm atenţia cuvenită, unghiile se îndoaie, se exfoliază, îşi schimbă culoarea. +14 / -1 +13
Cele mai cunoscute 7 antibiotice naturale, folosite de strabuni si la fel de eficiente astazi
Cele mai cunoscute 7 antibiotice naturale, folosite de strabuni si la fel de eficiente astazi Inca din vechi timpuri se cunosc proprietatile anti-bacteriene si anti-infectioase ale unor substante pe care le regasim in natura. De cele mai multe ori, acestea sunt mult mai eficiente decat variantele farmaceutice. +12 / 0 +12
Boala Lyme: un motiv de îngrijorare?
Boala Lyme: un motiv de îngrijorare? Majoritatea dintre noi nu se gândesc la boala Lyme atunci când ne bucurăm de ieşirile în aer liber. Datele statistice indică faptul că anul trecut aproape 500 de persoane au fost muşcate de căpuşe în România, iar mai multe cazuri rămân nediagnosticate. Acest articol explică ce este boala Lyme, cum să recunoaşteţi o căpuşă... 1 +12 / 0 +12
Atacurile de migrenă: ce vi le declanşează?
Atacurile de migrenă: ce vi le declanşează? Migrena, o boală obişnuită, apare în atacuri sporadice de dureri de cap, care sunt însoţite des de greţuri şi vomă. Migrenele pot afecta orice latură a capului şi circa 50% din persoane se confruntă cu migrenă cu aură, care este un semnal de avertizare că durerea de cap este pe cale să apară. În unele cazuri migrena poate fi... +13 / -1 +12