Cum să combaţi depresia cu ajutorul alimentaţiei

Martie 24, 2015
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
Cum să combaţi depresia cu ajutorul alimentaţiei

În unele ţări, depresia se răspândeşte ca o epidemie. Potrivit studiilor, Europa de Est este un lider nefericit al consumului de antidepresive, iar în ultimii treisprezece ani numărul persoanelor care folosesc antidepresive aproape s-a dublat. Depresia este o boală legată de tulburarea circulaţiei serotoninei în creier, care lasă suferindul cu un sentiment de tristeţe, anxietate, neajutorare şi lipsă de sens. Această boală este tratată cu medicamente şi şedinţe de psihoterapie. Totuşi, consumul unor produse alimentare poate ajuta şi el în tratamentul depresiei.

Fasolea

"Acidul folic se găseşte în asparagus, spanac şi avocado, dar şi în broccoli, ouă şi suc de roşii"Toate speciile de fasole conţin acid folic, o vitamină naturală din grupul B. Este o substanţă esenţială, necesară pentru diferite activităţi ale creierului. Acidul folic înlesneşte producerea neurotransmiţătorilor, care transmit impulsuri între neuroni. Unul dintre aceşti neurotransmiţători este serotonina, a cărei cantitate scade când o persoană suferă de depresie.
În 2012, The American Journal of Psychiatry (Jurnalul American de Psihiatrie) a publicat rezultatele unui studiu, care demonstrează că simptomele depresiei dispar mai rapid dacă pacientul consumă şi acid folic pe lângă antidepresive. Acidul folic se găseşte în asparagus, spanac şi avocado, dar şi în broccoli, ouă şi suc de roşii.

Uleiul de peşte

Peştele uleios ca somonul, tonul, sardinele şi macroul conţin mulţi acizi graşi omega-3. Din moment ce organismul uman nu poate produce aceşti acizi graşi singur, singurul mod de a le obţine este prin consumul de peşte. La fel ca acidul folic, aceşti compuşi facilitează producţia de neurotransmiţători, cum ar fi serotonina. În 2011, The Journal of Clinical Psychiatry (Jurnalul de Psihiatrie Clinică) a publicat rezultate studiului care au arătat că boala pacientului se ameliora când în dieta lor a fost inclus omega-3. Alte produse care conţin acizi graşi omega-3 sunt nucile şi seminţele de in.

Acizii graşi omega-3 din uleiul de peşte ajută la producerea serotoninei.

Cerealele

Puterea bucuriei

"De câte ori simţim plăcere, se produce o explozie de oxid nitric în corp care are beneficii mari asupra sănătăţii..."

Citeşte mai mult:
Puterea bucuriei»

Ovăzul, grâul, orzul şi alte cereale conţin multă vitamina D. Studiile clinice arată că un deficit constant de vitamina D poate fi legat de apariţia depresiei. De asemenea, vitamina D este vitală pentru buna circulaţie a serotoninei. Alte surse posibile de vitamina D includ lumina soarelui şi produsele lactate sărace în grăsimi.

Ingrediente care ar trebui evitate

Deşi unele alimente ajută la creşterea nivelului serotoninei, ar trebui să fiţi atent întotdeauna să nu înrăutăţească situaţia. De exemplu, hrana dulce bogată în carbohidraţi poate să vă înalţe starea de spirit la început, dar vă poate lăsa simţindu-vă chiar mai rău decât înainte, după câteva ore. Mai mult, dacă suferiţi de indigestie, boala celiacă sau intoleranţă la gluten, ar trebui să evitaţi alimente care conţin cereale. Băuturile alcoolice nu trebuie folosite pentru a vă da bună dispoziţie, întrucât veţi avea o stare mai proastă după ce se duc efectele alcoolului şi există riscul de a deveni dependent de alcool. Tulburările de alimentaţie provocate de depresie n-ar trebui tratate prin eliminarea de produse din dietă, deoarece este crucial să existe o nutriţie echilibrată cu grijă.

Deşi dulciurile vă pot face să vă simţiţi bine temporar, după ce efectul lor trece, vă puteţi simţi chiar mai rău.

Ritualul mesei

În afara medicinei, psihologii recomandă să trataţi depresia prin căutarea unor mici plăceri în viaţa de zi cu zi. Depresia poate inhiba sentimentul de foame, aşa că este deosebit de important să prezentaţi hrana într-un mod apetisant. Aici vă pot ajuta familia sau prietenii, prin decorarea mesei şi servirea unor feluri de mâncare care îţi lasă gura apă. Cel mai bine este să evitaţi gustările la computer sau în pat. Transformaţi mâncatul un ritual plăcut prin separarea zonelor de masă, de somn, de relaxare şi de muncă. În ansamblu, este crucial să acordaţi mai multă importanţă hranei.

Un mediu plăcut în care să luaţi masa este foarte important atunci când suferiţi de depresie.

Citeşte şi:
Cum ne afectează antibioticele»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
  • Depresia
  • Tratament pentru depresie
  • Cauzele depresiei
  • Boli și stări
  • Ceaiuri Antidepresive
  • Combaterea depresiei
  • Stare de stres
  • bucurie

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
5 alimente care te scapă imediat de balonare
5 alimente care te scapă imediat de balonare Cu siguranţă au existat momente în care disconfortul abdominal şi senzația de balonare te-au împiedicat să te bucuri de activităţile tale zilnice. Dacă balonările care apar brusc nu le putem preveni, atunci putem scăpa de ele foarte ușor, cu ajutorul unor alimente care te scapă imediat de balonare, ajutand digestia. 1 +5 / -4 +1
Cum să combateţi micoza unghiei?
Cum să combateţi micoza unghiei? Decolorarea unghiei şi schimbarea formei acesteia pot fi semne ale onicomicozei, denumită şi infecţia micotică a unghiei. Decolorarea (galben, verde sau maro), îngroşarea şi friabilitatea unghiilor, mâncărimea între degetele de la picioare sau de la mâini şi în jurul unghiilor înseamnă că probabil aveţi această boală... 3 +26 / -4 +22
Semnele şi prevenţia păduchilor
Semnele şi prevenţia păduchilor Organismele noastre sunt expuse în mod continuu la diferite medii şi la vieţuitoarele specifice acestor medii. Atât suprafaţa pielii umane, cât şi tractusul digestiv, reprezintă habitate pentru milioane de diferite tipuri de bacterii, care trăiesc în simbioză cu noi (de exemplu, ele sunt benefice pentru corpul omenesc). În acest fel,... 1 +21 / -2 +19
Ce poți trata cu ceapă
Ce poți trata cu ceapă Cunoscută ca fiind ingredientul cel mai folosit în bucătărie, ceapa este una dintre cele mai sănătoase legume, având nu doar virtuți culinare, ci și terapeutice. 1 +17 / 0 +17
Ţine glicemia sub control cu ajutorul alimentaţiei
Ţine glicemia sub control cu ajutorul alimentaţiei Peste 350 de milioane de oameni vor suferi de diabet în 2025, ceea ce înseamnă cu peste 30% mai mult decât în prezent. Persoanele care au risc de diabet pot preveni aceasta maladie ţinându-şi în frâu glicemia. Alimentaţia şi exerciţiile fizice sunt esenţiale, atât pentru cei diagnosticaţi deja, cât şi pentru cei aflaţi la... +18 / -2 +16
Tratamente de înfrumusețare cu sare
Tratamente de înfrumusețare cu sare Utilizarea sării nu trebuie să se limiteze doar la bucătărie. Și chiar dacă este disponibilă pretutindeni și ieftină, nu trebuie să subestimăm puterea acesteia - ea are un potențial imens ca ingredient de înfrumusețare. Iată care sunt cele mai bune modalități prin care poți încorpora sarea în rutina ta de îngrijire a pielii! +16 / -1 +15
Cum să tratezi în mod natural hipertensiunea
Cum să tratezi în mod natural hipertensiunea În cazul în care medicul ţi-a recomandat tratament medicamentos pentru hipertensiune, urmează cu stricteţe recomandările medicului. În acelaşi timp, poţi recurge şi la câteva ajutoare naturale. +16 / -1 +15
Rocomed…prieten, la nevoie!
Rocomed…prieten, la nevoie! Ne place să credem că sloganul nostru “prieten, la nevoie” ne caracterizează cât mai fidel. Suntem o clinică privată care îşi propune să umple un gol în oferta de servicii medicale performante şi accesibile. Oferim o alternativă viabilă la unităţile medicale de stat şi demonstrăm asta prin preţurile competitive, respectul... +14 / 0 +14
Nu ignora niciodată aceste simptome!
Nu ignora niciodată aceste simptome! Durerea nu poate fi niciodată plăcută, însă în anumite situații indică afecțiuni grave. Dacă persistă mai mult de 2-3 luni, nu ezita să mergi la medic. Descoperă ce alte simptome de boală trebuie să iei în serios! 1 +13 / 0 +13
Psoriazisul: o boală istovitoare, care nu-i pune în pericol pe ceilalţi
Psoriazisul: o boală istovitoare, care nu-i pune în pericol pe ceilalţi Psoriazisul este o boală inflamatorie a pielii, care reapare periodic şi afectează 2-3% din populaţie. Ambele sexe sunt afectate în mod egal. Boala este cel mai răspândită în grupa de vârstă mijlocie şi afectează în mod predominant persoanele cu vârsta cuprinsă între 20 şi 40 de ani, însă pot fi afectaţi şi copiii şi... 2 +13 / 0 +13