Alimente ideale dacă ai colesterolul mărit

Iunie 14, 2017 | sursa: clicksanatate.ro - Ramona Lita
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+25
Alimente ideale dacă ai colesterolul mărit

Una dintre afecțiunile cele mai des întâlnite în zilele noastre este hipercolesterolemia. Cu puțin efort și alimentația corespunzătoare poți să rezolvi această problemă.

"în timpul activităților fizice, creierul se oxigenează mai bine și circulația sangvină facilitează hrănirea tuturor celulelor din organism"Stilul de viață din ce în ce mai agitat te poate face să sari peste mesele principale ale zilei, favorizând astfel apariția dereglărilor hormonale și a problemelor de sănătate.

Nici mișcarea nu trebuie evitată, deoarece, în timpul activităților fizice, creierul se oxigenează mai bine și circulația sangvină facilitează hrănirea tuturor celulelor din organism.

Un avocado pe zi sau fructele oleaginoase sunt cunoscute pentru efectele lor benefice, chiar dacă sunt considerate alimente hipercalorice. Beneficiul lor principal este acela că au grăsimi nesaturate, exact ceea ce are nevoie organismul tău.

Ceapa roşie şi seminţele de in

Mirosul de ceapă nu este tocmai ușor de acceptat de unii, însă consumată constant, ceapa creşte nivelul de HDL (colesterol bun), datorită conţinutului ei de compuşi de sulf, iar antioxidanţii din compoziția acesteia au efectul de a elimina LDL (colesterolul rău).

O sursă bună de fibre și de acizi Omega-3, semințele de in sunt de asemenea recomandate pentru reducerea nivelului de LDL. Acestea se consumă măcinate, pentru că astfel nu vor fi digerate.O variantă bună de a te bucura de beneficiile lor este aceea să le adaugi măcinate în salate, shake-uri sau smoothie-uri. Merg la fel de bine și cu iaurt sau cremă de brânză.

Curata ficatul in cateva zile

"Bogat în vitamina C şi antioxidanţi, grapefruitul sporeşte procesul natural de curăţare a ficatului..."

Citeşte mai mult:
14 produse alimentare care vă vor curăţa ficatul în câteva zile»

Fulgii de ovăz aduc fibre necesare

Fibrele dispun de capacitatea de a reduce asimilarea grăsimilor din alimentația ta, iar fulgii de ovăz sunt o bună sursă de fibre. Alte alegeri bune sunt considerate prunele, orzul, fasolea, vinetele.

Nici usturoiul nu se bucură de simpatia oamenilor, deși are un gust bun mai ales în mujdei, pentru că respirația ulterioară consumului său nu este tocmai una dorită. Ar trebui să te gândești și la sănătatea ta și măcar o dată pe săptămână să consumi acest medicament al naturii.

Combinația de usturoi şi ghimbir se pare că are un efect de-a dreptul miraculos. Pentru un plus de sănătate și savoare poți să mai adaugi și lămâie.

Poți să faci o pastă din aceste trei ingrediente și să o consumi ca atare sau în ceai.

Studiile au arătat că un pahar de vin poate fi de ajutor în scăderea colesterolului rău, însă este recomandat a nu se depăși această cantitate zilnică. Altfel, vei avea parte de un efect invers.

Un alt produs bogat în grăsimi saturate este uleiul de cocos. Poți să-l folosești în prepararea diferitelor mâncăruri sau să iei câte o linguriță dimineața.

Ceaiurile din plante

Ceaiurile sunt extraordinare și pot fi de un real folos doar dacă le bei cu moderație și sub atenta îngrijire a specialistului.

Astfel, sunt recomandate licorile din păpădie, afin, pătlagină pentru a scăpa de colesterolul rău. O altă măsură benefică este să bei suc natural, proaspăt făcut în casă din sfeclă, ananas, mere, kiwi sau portocale. Poți să încerci diferite combinații cu acestea, astfel încât să nu te plictisești de un singur gust.

Sfat

Principalul pion al sănătății tale a fost, este și va rămâne mereu mișcarea efectuată cu regularitate. Nu trebuie să fii un as al sportului, dar este bine ca măcar 30 de minute pe zi să te simți bine în natură, să mergi cu bicicleta, să mergi cel puțin un kilometru pe jos sau dacă timpul îți permite și mai ales în weekend să joci tenis sau să înoți.

Citeşte şi:
Motive pentru care să bei ceai de ginseng»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+25
  • Ceaiuri
  • Exercitii fizice
  • Seminte
  • colesterol
  • ovaz
  • colesterol rau

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
11 alimente "sănătoase" care de fapt te îngraşă
11 alimente "sănătoase" care de fapt te îngraşă Unele alimente care au reputaţia de a fi "sănătoase, în realitate sunt mai rele pentru sănătate decât ai putea crede. Aruncă doar o privire: +8 / 0 +8
Dieta cu hrișcă – rezultate evidente pentru ambițioși
Dieta cu hrișcă – rezultate evidente pentru ambițioși Când urmați dieta cu hrișcă puteți pierde până la 10 kilograme într-o săptămână, dar cei ce doresc să încerce ar trebui să știe că este o dietă extrem de strictă care necesită multă ambiție. Totuși, dacă îi urmați principiile corect, verificarea greutății în fiecare dimineață va fi foarte satisfăcătoare. Deci ce... 2 +24 / -5 +19
Spanacul taie pofta de mancare nesanatoasa
Spanacul taie pofta de mancare nesanatoasa Putini sunt copiii sau chiar adultii care sa nu fi auzit de Popeye Marinarul, celebru personaj de desene animate, care capata o forta musculara iesita din comun de cate ori mananca spanac. Cercetatorii suedezi au facut o noua descoperire legata de aceasta leguma-minune: spanacul (de fapt un extract din spanac) scade pofta de dulciuri si mancare... +14 / 0 +14
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul?
Dieta miraculoasă cu supă – care este secretul? Un fenomen al supelor s-a răspândit în întreaga lume – puteţi mânca atât cât doriţi, când doriţi şi să slăbiţi 8-10 kg peste două săptămâni. Pare improbabil? Aceasta promite dieta cu supă. Pe forumuri puteţi găsi diverse recenzii, comentarii şi reţete – pare că multe femei pot ajunge la greutatea dorită urmând... +16 / -4 +12
Legumele îți accelerează metabolismul
Legumele îți accelerează metabolismul Legumele sunt extrem de importante în menținerea sănătății tale. Bogate în antioxidanți, vitamine, minerale sunt recomandate a fi consumate zilnic, mai ales dacă te confrunți cu problema kilogramelor. +10 / 0 +10
Dieta pe bază de castravete - pierzi 7 kilograme în două săptămâni
Dieta pe bază de castravete - pierzi 7 kilograme în două săptămâni Dieta aceasta implica consumul a câtorva alimente pe o perioadă de 10 zile. Pentru rezultate optime, însă, poţi opta pentru varianta extinsă pe parcursul a 14 zile. +8 / 0 +8
Cum slabesti 2 kilograme in 3 zile cu dieta cu avocado
Cum slabesti 2 kilograme in 3 zile cu dieta cu avocado Avocado nu este un aliment foarte ieftin, insa el merita toti banii, are atatea avantaje pentru sanatate, incat nu trebuie sa stai pe ganduri si sa il cumperi cat mai des. Pe langa faptul ca acest fruct ajuta la scaderea colesterolului si la reglarea tensiunii arteriale, el este recomandat si in curele de slabire deoarece ofera o senzatie de... +6 / 0 +6
Dietă de vară pe bază de dovlecei
Dietă de vară pe bază de dovlecei Cunoscuţi şi sub denumirea de zucchini, dovleceii tineri conţin cantităţi considerabile de apă, fibre alimentare care îţi potolesc rapid foamea, te ajută să ai energie, susţin metabolismul şi previn sau tratează tulburările digestive, cum ar fi constipaţia. +6 / 0 +6
Dieta cu prune. Sau cum să slăbeși fără să faci efort
Dieta cu prune. Sau cum să slăbeși fără să faci efort Prunele conțin vitamina C, vitamina A, vitamina K, potasiu şi fibre. În plus, aceste fructe sunt sărace în calorii, ceea ce înseamnă că sunt ideale în regimurile de slăbire. +5 / 0 +5
Sfaturi pentru pierderea în greutate utile în orice dietă
Sfaturi pentru pierderea în greutate utile în orice dietă Mulţi dintre noi le-au încercat pe toate: diete cu shake şi diete cu varză. Am exclus grâul şi zahărul din dietă numai ca să le consumăm în exces câteva zile mai târziu. Am testat dietele sărace în grăsimi şi dietele sărace în carbohidraţi. Dar fie că optezi pentru dieta cu sucuri sau pentru număratul caloriilor, anumite... +5 / 0 +5