Dieta anului 2016 şi de ce este bună pentru sănătate

Ianuarie 4, 2016 | sursa: csid.ro
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
Dieta anului 2016 şi de ce este bună pentru sănătate

Dacă vrei să urmezi o dietă sănătoasă cunoscută pentru beneficiile pe care le aduce sănătăţii şi longevităţii, atunci ar fi bine să te gândeşti la dieta japoneză. Aceasta dietă este considerată una dintre cele mai sănătoase din lume şi motivul principal pentru care japonezii au o speranţă de viaţă mai mare decât alte popoare. Care sunt secretele dietei japoneze?

Peşte pentru o inimă sănătoasă

Când vă gândiţi la bucătăria japoneză este foarte probabil ca sushi să fie chiar primul lucru care vă vine în minte. Sushi înseamnă în mod tradiţional orez acrit cu oţet (principalul ingredient) la care se adaugă diverse ingrediente, cel mai adesea peşte crud. Aşadar, asocierea dintre dieta japoneză şi consumul de peşte este una cât se poate de naturală.

Peştele este o sursă excelentă de acizi graşi omega 3, cu un rol esenţial pentru sănătatea inimii şi stimularea creierului.

"Carnea roşie conţine grăsimi saturate care pot bloca arterele, mai ales în cazul unui consum excesiv"Mai puţină carne roşie

Consumul ridicat de peşte înseamnă în mod automat că japonezii consumă mai puţină carne roşie. Carnea roşie conţine grăsimi saturate care pot bloca arterele, mai ales în cazul unui consum excesiv, şi poate duce la obezitate şi boli de inimă.

Japonezii preferă să consume în general peşte de apă rece sau sărată precum somon, ton, macrou, sardine sau hering şi evită carnea roşie.

Produse din soia din abundenţă

Ca şi în cazul peştelui, produsele din soia sunt o sursă de proteină mai bună decât carnea roşie sau produsele lactate, pentru că au foarte puţine grăsimi saturate sau chiar deloc.

Produsele din soia reduc riscul bolilor cardiovasculare şi tensiunea arterială. Soia se consumă proaspătă, sub formă de muguri sau tofu. Ca element de bază al dietei japoneze, produsele din soia sunt de ajutor în scăderea colesterolului şi sunt o parte importantă a unei diete sănătoase.

Dieta cu oua

"Chiar funcționează dieta cu ouă sau este doar un mit? Dieta cu ouă a devenit cunoscută când s-a susținut că actorul Adrian Brody a slăbit 14 kilograme în 6 săptămâni..."

Citeşte mai mult:
Dieta cu ouă»

Cantităţi mari de orez

Orezul este consumat în cantităţi mari de japonezi şi este servit aproape la fiecare masă, inclusiv la mic dejun! Fiind un carbohidrat sărac în grăsimi, orezul dă senzaţia de saţietate aşa că nu mai eşti tentat să consumi alimente grase care blochează arterele. Prin urmare, încearcă să mănânci un bol de orez fiert (de preferinţă orez brun) în loc de pâine.

Tăieţei sănătoşi

Tăieţeii japonezi soba sunt un al element de bază al dietei japoneze şi sunt făcuţi dintr-un amestec de făină de grâu şi hrişcă, de mare ajutor în procesul digestiv. Tăieţeii soba nu conţin fâină albă şi sunt foarte bogaţi în fibre şi ajută corpul să regleze nivelul colesterolului.

Consumul ridicat de legume

Japonezii consumă foarte multe legume şi nu este neobişnuit să servească o supă de legume sau chiar o salată la mic dejun! Dieta japoneză abundă în legume crucifere precum varză, brocoli, varză de bruxelles, varză chinezească, conopidă, kale sau năsturel.

Bogate în vitamina C şi fibre, acestea au şi importante propietăţi anti-cancerigene. Metodele de gătire a legumelor includ gătirea la aburi sau sotarea, ceea ce ajută la păstrarea nutrienţilor.

În mod normal, persoanele din insula Okinawa servesc aproximativ 10 boluri de legume şi fructe, în special morcovi, varză, alge, ceapă, ardei gras verde şi soia.

Ceaiuri sănătoase

Ceaiul verde japonez are numeroase beneficii pentru sănătate, atât de multe încât ar trebui să îl consumăm în fiecare zi!

Ceaiul verde reduce tensiunea arterială, scade glicemia, întăreşte sistemul imunitar, reduce colesterolul şi încetineşte procesul de îmbătrânire. În Japonia, ceaiul este băutura preferată, iar japonezii consumă în general ceai verde şi ceai negru fără lapte şi zahăr.

Deserturi sănătoase

Japonezii consumă deserturi precum îngheţata sau prăjiturile, dar în cea mai mare parte a timpului preferă fructele de sezon. În cazul în care deserturile occidentale se află pe meniu, porţiile vor fi mai mici.

Porţii mai mici

Porţiile de mânacare sunt mai mici în Japonia, pot fi chiar şi la jumătate din cele cu care sunt obişnuiţi americanii, de exemplu.

Citeşte şi:
Dieta de "48 de ore", care a cucerit întreaga lume»

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
+6
  • Dieta echilibrata
  • Diete sanatoase
  • Mancare sanatoasa
  • Dieta fara grasimi
  • dieta
  • dieta japoneza

Articole pe aceeași temă

Trimite-ne opinia ta
11 alimente "sănătoase" care de fapt te îngraşă
11 alimente "sănătoase" care de fapt te îngraşă Unele alimente care au reputaţia de a fi "sănătoase, în realitate sunt mai rele pentru sănătate decât ai putea crede. Aruncă doar o privire: +8 / 0 +8
Sâmburii amari - îți fac viața dulce
Sâmburii amari - îți fac viața dulce Mitul conform căruia acești sâmburi de fructe îngraşă a fost de mult desființat, având în vedere că tot mai multe diete îi plasează în centrul atenției. Studii mai mult sau mai putin recente, au demonstrat că acest fruct oleaginos este unul dintre cele mai sățioase, fiind un ajutor de bază în curele de slăbire. +20 / 0 +20
7 lucruri care iti accelereaza metabolismul in mod natural
7 lucruri care iti accelereaza metabolismul in mod natural Daca vrei sa arzi caloriile mai repede si sa iti ajuti corpul sa digere mancarea mai eficient, in mod natural, citeste sfaturile noastre despre cum iti poti accelera metabolismul. +14 / 0 +14
Dieta de detoxifiere cu lămâie
Dieta de detoxifiere cu lămâie De când Beyonce Knowles a fost asociată cu dieta de detoxificare Lemon Detox, a existat o creştere bruscă de interes cu privire la acest deosebit program. Mai cunoscută şi ca Master Cleanse, aceasta dietă de detoxificare a existat de circa 50 de ani şi a văzut variaţii ale reţetei şi programului ei. Eficacitatea ei în descompunerea... +12 / 0 +12
Dieta cu ouă
Dieta cu ouă Chiar funcționează dieta cu ouă sau este doar un mit? Dieta cu ouă a devenit cunoscută când s-a susținut că actorul Adrian Brody a slăbit 14 kilograme în 6 săptămâni pregătindu-se pentru filmul „Pianistul”. Imediat după, mai multe celebrități i-au urmat exemplul și au obținut rezultate impresionante. +11 / 0 +11
Dieta de 4 zile cu banane şi lapte
Dieta de 4 zile cu banane şi lapte Dacă eşti în căutarea unei diete-fulger care să te scape de câteva kilograme în plus până la desfăşurarea unui eveniment important în viaţa ta, trebuie să încerci acest plan alimentar pe bază de banane şi lapte. +9 / -1 +8
13 alimente delicioase care iti modeleaza silueta
13 alimente delicioase care iti modeleaza silueta Exista o serie de alimente care, dincolo de faptul ca sunt bune la gust, se dovedesc aliati de nadejde in lupta cu kilogramele inestetice. Practic, cu ajutorul lor se asigura o hrana sanatoasa si, totodata, ajutand la accelerarea arderilor, se elimina inclusiv surplusul de grasime. +6 / 0 +6
Dietă de vară pe bază de dovlecei
Dietă de vară pe bază de dovlecei Cunoscuţi şi sub denumirea de zucchini, dovleceii tineri conţin cantităţi considerabile de apă, fibre alimentare care îţi potolesc rapid foamea, te ajută să ai energie, susţin metabolismul şi previn sau tratează tulburările digestive, cum ar fi constipaţia. +6 / 0 +6
Dieta cu prune. Sau cum să slăbeși fără să faci efort
Dieta cu prune. Sau cum să slăbeși fără să faci efort Prunele conțin vitamina C, vitamina A, vitamina K, potasiu şi fibre. În plus, aceste fructe sunt sărace în calorii, ceea ce înseamnă că sunt ideale în regimurile de slăbire. +5 / 0 +5
Sfaturi pentru pierderea în greutate utile în orice dietă
Sfaturi pentru pierderea în greutate utile în orice dietă Mulţi dintre noi le-au încercat pe toate: diete cu shake şi diete cu varză. Am exclus grâul şi zahărul din dietă numai ca să le consumăm în exces câteva zile mai târziu. Am testat dietele sărace în grăsimi şi dietele sărace în carbohidraţi. Dar fie că optezi pentru dieta cu sucuri sau pentru număratul caloriilor, anumite... +5 / 0 +5